Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123374 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #280 : Şubat 20, 2021, 15:10:11 »
Zaten normal şehir içi sürüşlerde %40 - 60 arası dolar. Uzun yolda %80

Uzun yolda hafif yokuş aşağı, sadece elektrik ile 200km/h dahi yapabilir çünkü o şartlarda yüksek hp ihtiyacı oluşmaz.


Elektrikli mod ile giderken jeneratorde (MG1) boşa dönüyor,
Tasarımı böyle yapılmış,

MG1 de max 18000 devir cevirmeye izin veriyor.
EV mod ile 67 km hiz ile giderken MG1 yaklasik 18000 devir e ulasiyor, o nedenle sistemin zarar görmemesi için, termik motor yinede çalışıyor.

Bunu düşünür isek, asla 200 km hız ile EV gidemezsiniz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #280 : Şubat 20, 2021, 15:10:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #281 : Şubat 20, 2021, 15:48:22 »

 

Evet. Otoyolda uzun yokuşlarda zaten her türlü termik çalışıyor. 110 ile başladığım tırmanmada yavaş yavaş hızı düşürüyorum. 85’e kadar düşüyorum.

Yokuş iniş öncesi ayağımı gazdan çekip tekrar basınca ev’ye geçiyor. Eğer aynı hızımı korumak istersem ev’de kısa bir süre daha gidip termik çalışıyor. Ama ev’ye geçtiği zaman, hızımı kademeli azaltırsam, iniş rampa başına gelene kadar termik çalışmıyor. Yani 110’dan 90’a düşerken ev ile sürebiliyorum. Ayağım gaz pedalına basılı ama hızımı düşürüyorum. Bu olay fazla güç istemediği için ev ile gidebiliyor araç. Bunu cruise ise yaparım ama yorucu olur. Normalde ayağımı gazdan hafif çekince ev’ye geçiyor. Ama cruise ile istediğim ev moda geçmek daha yorucu. Cruiseyi kademeli azaltırken geç kalma basamama ayarlayamam olayı termik motoru yine çalıştırabilir. Ya da düşündüğümden hızlı hız düşerse yokuş aşağı iniş başlamadan termik motora geçmek zorunda kalabilirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #282 : Şubat 20, 2021, 16:08:12 »
Elektrikli mod ile giderken jeneratorde (MG1) boşa dönüyor,
Tasarımı böyle yapılmış,

MG1 de max 18000 devir cevirmeye izin veriyor.
EV mod ile 67 km hiz ile giderken MG1 yaklasik 18000 devir e ulasiyor, o nedenle sistemin zarar görmemesi için, termik motor yinede çalışıyor.

Bunu düşünür isek, asla 200 km hız ile EV gidemezsiniz.

Uzun yolda hafif yokuş aşağı, sadece elektrik ile 200km/h dahi yapabilir çünkü o şartlarda yüksek hp ihtiyacı oluşmaz.

Yokuş aşağı MG1 ile yapıyor demedim, 200'ü abartarak örnekledim zira aracın son sürati zaten 180 midir nedir? ve bunu düz yolda her iki motorla (hybrid) yapabilirken, yokuş aşağı sadece elektrik/MG2 ile son süratine ulaştırabilirsiniz. Önceki aracım Yaris Hybrid ile yolcu+bagaj, hız sınırını aşmamak için 120km/h cruise sabitli, sadece elektrik ile çok rahat sessiz ve zorlanmadan yokuş aşağı inebiliyordum, eğer cruise son sürate yani 180 ayarlamış olsaydım onu da sadece elektrik ile yapabilirdi, yokuş aşağı hiç bir araçta hız yapmama gibi bir dert olmaz zaten. Bu beceri sadece yokuş aşağı cruise ile gerçekleştirilebilir çünkü ayak ile o kadar hassas davranamazsınız hemen termik devreye girer. Sistem direk bağlı olduğu için aracın sürati ile MG2'nin rpm senkronize olarak azalır çoğalır.

MG1'in iki görevi var; elektrik motoru olarak termiğe ilk startı vermek ve B modunda Generator

Gaz pedalına tam bastığımızda ise;
 
Termik motor 6500rpm max hp
MG1 6500rpm max elektrik üretimi
Modeline göre (Yaris Corolla) MG2 max 13-16000 rpm çevirerek max hp = o modelin son sürati ne ise..
MG2'nin ICE/MG1 rasyosu kabaca 2.5 katı gibidir.

Bu arada düz yolda, termik motor devreye girmemesi kaydıyla, pil doluluk oranı en alt seviyeye düşene kadar,
Yaris Hybrid ve muhtemelen Corolla Hybrid, EV modu (tam dolu Ni-Metal Hidrit pil) ortalama 30km/h ile menzil 5km iken (59km/h çıkıldığında menzil kısalır),
Kablo ile şarj edilebilir (plug-in hybrid) Prius, EV modu (tam dolu Li-Ion pil) ortalama 67km/h ile menzil 50km (135km/h çıkıldığında menzil kısalır).

Arka koltuk altında konumlandırılan pil paketlerinin büyüklüklerinin birbirine eşit olduğunu düşünürsek, elektrik enerjisinin ve pil cinsinin neler yapabildiği ortaya çıkıyor.

Manuel kullanımlı bu video'da, hızlandıktan sonra 0.34sn gaz vermeyi bırakıyor ve çok dik olmayan iniş başlıyor,
Geçen süreçte arada gaz pedalı dokunuyor, genellikle MG2 ile hızlanıyor, bırakıyor şarj yapmaya devam ediyor vs,
2.26sn'de gaz pedalı yumuşakça basıyor MG2 ile 89km'h çıkıyor

Bizim ülkemizde bundan daha iyi düz gidişe ve daha fazla eğim olan yerler var, bu tip eğimli yolda cruise 180km'h ayarlanırsa, sadece MG2 elektrik ile o aralıkta bedava yol katedilebilir. Problem elektrik ile yüksek hız yapılıp yapılamaması değil, gidilen yönün herzaman bizden aşağı doğru yönlü olmamasında yatıyor..  :)

Her inişin bir çıkışı oluyor.



Mesaj Birleştirildi: Şubat 20, 2021, 22:32:15
Tekin abi,
O sırada, MG2 elektrik üretir iken, MG1 de bu üretilen enerji ile termik motoru çevirdiginden,
Bu sırada yakıt enjeksiyon (cutoff) olmadıgından devir yok gözüküyor olabilir mi?

Bu söylediğin B modunda gerçekleşiyor. Üstteki videoyu çeken kişi de yavaşlamalarda pilleri daha fazla doldurmak için sürekli B moduna geçiyor ve piller yeşil ile dolarken motor devri yükseliyor ve sürat yavaşlıyor. Aynı anda sürat - devir - simülasyon ekranı tekrar izle. O anda ya viraja giriyor yada yonca yapıyor.

Yokuş aşağı hızını manuel veya cruise koruyorsan, ve bunu MG2 elektrik motoru ile, saatte çift veya üç haneli km/h ile sağlıyorsan devir göstergesi yükselmez ama hızın da yavaşlamaz çünkü elektrikle süratini sabit tutuyorsundur..
üstteki video'da gaza dokunduğunda pilden elektrik motoruna oradan tekerlere giden sarı okların simülasyonu göründüğünde devrin 1'de sabit kaldığı görünüyor.

Devir göstergesi sadece termik motoru devreye girdiğinde çalışıyor. Yokuş aşağı bile olsa, gaza biraz fazla basarsan termik devreye girer ve devir yukarı çıkar. Bu da videodaki simülasyonda kırmızı okların ICE'tan tekere veya pillere gittiğinde anlaşılıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #283 : Şubat 21, 2021, 21:13:09 »
Herhangi bir deney yapmadım henüz ancak işin teorisine baktığımızda hava sürtünmesine harcanan güç, hızın küpüyle alakalı. Yani 100km/h ile giderken hava sürtünmesini karşılayan yakıt miktarı, 50 km/h ile giderkenki yakıt miktarının 8 katı. Bu nedenle ne kadar yavaş, o kadar az yakar.
Bir türlü fırsat bulamıyorum hybrid assistant ile denemeleri paylaşşacağım umarım

Sedat Bey'in gönderisinde "güç" kısmını gözden kaçırıp hızın karesiyle orantılı demiştim, Sedat Bey'e doğru bilgisi ve beni bilgilendirme inceliğinden dolayı teşekkür ediyorum.

Buna istinaden bazı bilgiler paylaşalım.
Araştırıldığında bir çok çalışmada optimum hızın 50-80 km/saat olduğu bilgisi paylaşılmakta. Hepimizin deneyimleri de bunu göstermektedir.


İşin içine yakıtla elektrik üretmek girince de içten yanmalı motorlardaki enerji dönüşümü de dikkate alındığında tüketim eğrisi aşağı iniyor.

Genelde litre/100km cinsinden yakıt tüketimi hesaplıyoruz ama aslında minimum harcanan yakıt km.ye bağlı olmaksızın çok daha düşük hızlarda gerçekleşmekte. Harcanan yakıt yerine güce bakıldığında ise hız ne kadar düşükse o kadar iyi olacağı görülüyor. Sedat Bey'in de dediği gibi aerodinamik kuvvetler baskın kuvvet olarak harcanan gücü çok fazla artırıyor.



Bu grafikler genel olarak fikir vermiştir diye düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #284 : Şubat 21, 2021, 21:44:37 »
Priuschat forumlarında en düşük tüketim için 60km maksimum hız olmalı yazılmış. Yani şehir içinde çevre yollara çıkınca, hibrit kullanım atraksiyonları dışında 40-60 arası sürüş minimum tüketim demek. Trafik akışını da bozmamak lazım. O yüzden çevre yollarında çok da düşük hızda gitmek yanlış olur.

Onun haricinde cadde ve sokaklarda zaten 20-30-40 civarı sürüyoruz en fazla. Uzun yolda ise 80-90 ile gitmek bana biraz ters. Ciddi sabır ister. 8-10 saatlik yollardan bahsediyorum. Hem de uyku getirir diye düşünüyorum. Uzun yol rampa çıkışlarda devri sabit tutacak kademeli hız düşürme de epey tüketim azaltır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #285 : Şubat 21, 2021, 22:55:29 »
Mutlu Bey'in gönderdiği grafiklerde gayet anlaşılır bir şekilde aracın hangi hızda ne kadar enerjiye (yani bir anlamda güce) ihtiyaç duyduğu görülüyor. Tabi bir de o enerjiyi üretecek motorun verimli çalışması için uygun deviri bilmemiz ve o devirde kullanmamız gerekir ki minimum yakalım. Bunun için de BSFC (Brake specific fuel consumption) denilen parametreden bahsetmek istiyorum. BSFC değeri 1 kilowattsaat (kWh) enerji üretmek için kaç gram yakıt harcandığını belirten değerdir. Tabi aynı değerde enerji için ne kadar düşük yakıt harcarsak (BSFC ne kadar düşükse) o kadar verimli motorumuz var demektir.

 Size 1.8 Corolla'da bulunan 2ZR-FXE motorunun tork-devir grafiğinde belirtilen BSFC değerlerini paylaşmak istiyorum.


Burada 220 gram/kilowattsaat değeri bizim motor için en verimli bölge olarak görülüyor hatta 220 adasının ortalara yakın bölgesi 220 değerinin de altına inebilinen bölge bizim için en verimli yer oluyor. Bu da demek oluyor ki 100 Nm tork ve 2000 rpm devirde motor en verimli çalışıyor. Deviri gözlemleyebiliyoruz ve pedal hareketleriyle ayarlayabiliyoruz ama tork değerini direkt olarak göremiyoruz ancak hissedebiliriz. Bu arada farketmişsinizdir bizim motor(2ZRfxe) diğer motora (1ZR-FXE)göre daha verimli zira diğer motorun en verimli adasında BSFC ancak 230 a düşebiliyor.

Unutmadan, BSFC değerini etkileyen en önemli faktör, motor yağı sıcaklığıdır. soğuk motor yağı, motora eksra yük getireceği için, en ideal devirde bile 220 g/kwh değerine ulaşamayız. Bu değerler motor ısıtıldıktan sonra, ideal motor sicaklığı olan 90 derece için verilmiştir.

Bir şey daha: Mutlu Bey'in grafiğinde yer alan hıza bağlı enerji grafiğinde, gerekli olan enerjiyi kullanarak(ki sanırım benzer ağırlıkta ve hava sürtünmesinde bir araç için verilen bir grafik), kabaca motorunuzun BSFC değerini ve tork değerini bilerek, kaç kilowattsaat üretmeniz için gerekli olan yakıtı gram cinsinden hesaplamanız mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #286 : Şubat 21, 2021, 23:13:26 »
Corolla Hybrid 1.8L motorun max tork değeri 142nm/3600dd

Yani fazla yakmamak için 3600dd geçmemek gerekiyor ki bu da uzun yollarda biraz fazla sabır gerektirecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #287 : Şubat 21, 2021, 23:13:35 »
Hibrit bataryanın max çıkış gücü diye bir tanım vardı.
Bu ülkemizdeki araclarin için yaklasık 25kW/h max geciyor.

Yani siz EV surus yapaken, tüm koşullar uygun olsa bile, aküden 25 kW/h den fazla güc çekmeye başlarsanız termik motor devreye girerek, jeneratör üzerinden harekete başlarsınız.

Burada hız ve devir şartı yok,
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #288 : Şubat 21, 2021, 23:25:19 »
Şehir içi 59km/h geçilmezse, termik 1300dd ile jeneratör görevi için devreye girip çıkarak şarj yapar.

Hesaplamalarını siz yapın  :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #289 : Şubat 21, 2021, 23:38:04 »
Hibrit bataryanın max çıkış gücü diye bir tanım vardı.
Bu ülkemizdeki araclarin için yaklasık 25kW/h max geciyor.

Yani siz EV surus yapaken, tüm koşullar uygun olsa bile, aküden 25 kW/h den fazla güc çekmeye başlarsanız termik motor devreye girerek, jeneratör üzerinden harekete başlarsınız.

Burada hız ve devir şartı yok,
Evet Hybrid Assistant Programında bunu gözlemleyebiliyorum. (Current Discharge Limit) CDL denilen parametre, akü sıcaklığına ve şarj durumna bağlı değişiyor. Hatta soğuk havalarda bu değer 5 kW'a kadar düşüyor ve anında benzin motoru devreye giriyor. Şarj düştüğünde de CDL değeri 0 a düşüyor ve benzin motoru şarj için çalışıyor.
Tersi de geçerli yani (Current Change Limit) CCL değeri, anlık maksimum şarj gücü değeri. akü sıcaklığının düşük olduğu durumlarda ya da akünün dolu olduğu durumlarda  sistem CCL değerini düşürüyor ve şarj gücü azalıyor ya da 0 lanıyor. Bu durumda benzin motoru kompresyon yapıp fazla eneerjiyi harcamaya başlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #290 : Şubat 22, 2021, 00:40:03 »
En verimli devir 2200 ama şehir içinde bu devirde kullanmak imkansız. Ancak pulse yaparsak o devri görürüz. Araçla seyir halinde 60km hızla giderken motor devri 2200 olmuyor. Daha düşük oluyor. 1400-1600 civarı. Toyota; madem motoru çalıştırdık, bari en verimli devirde çalışsın deyip 2200 devre sabitlemiyor aracı.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 22, 2021, 09:32:28
Tekrar baktım grafiğe de spesifik 2200 demek yanlış olur. Motor 1400’den sonra çok verimli. Zaten standart rölanti çalışma devri de bu civarda

Mesaj Birleştirildi: Şubat 22, 2021, 09:44:01

Bir de şunu unutmamak lazım. En verimli devir diye o devirde sürmek az tüketim anlamına gelmez. İhtiyacınız olan güçten fazlasını üretmek yanlış olur. Sarfiyatı artırır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #291 : Şubat 22, 2021, 10:43:55 »
Yolun eğimine, hava sıcaklığına, yük ve sürate göre elektrik ile termik arasında iş dağılımı sürekli değişken olduğuna göre Hybrid araçta ara süratlerde en verimli devir şudur demek yetersiz olur ama kağıt üstündeki açıklamalar üzerinden gidersek,

Düz yolda 0 - 59 arası 163nm torkluk elektrik ile gidilebildiğinden, en verimli devir diye bir şey yok

Bu esnada yine bu düz yolda 0 - 59 arası termik jeneratör devri 1300dd ara ara

59 ve üstü süratlerde termik sürekli 1300 - 3600 dd aralığında 142nm tork ile çalıştırılırsa.. elektrik motor desteği ile beraber,

Fabrika verisine göre  3.3L/100km olurmuş

Uzun yolda ise daha üst süratler için 3600 ve üzeri devir çevirme ihtiyacı oluştuğundan 3.6L/100km olurmuş.

4 yıl önce 60.000km yaptıktan sonra sattığım Yaris Hybrid aracımla bir defasında İstanbul sabah ve akşam trafiğine girmiştim,

Bu durumda sadece jeneratör olarak çalışan aracın yakıt tüketimi 6L'ye dayanmıştı, yani İstanbul'da trafik içinde sürekli uzun saatler bulunma zorunluluğunuz varsa en uygun seçenek sadece elektrikli araç olabilir. Daha gevşek ve dur-kalk trafikteyseniz Hybrid en iyi seçenek.

Uzun yolda ise; ben her zaman dere-tepe cruise 110km/h ile giderim, sürekli aynı yollarda gidip geldiğimden ortalamam 100 çıkar, bu süratle Yaz-Kış şartlarında Yaris Hybrid 5L-5.2L/100km altına düşmezdi. Ülkemizin bolca dağlık olduğunu düşünürsek Hybrid otomobillerin Türkiye doğasında fabrika verisine yakın bile kalabildiğini söyleyemiyeceğim. Yaris Hybrid ile Fethiye - İzmir - Çanakkale - İstanbul - Ankara - Afyon - Antalya ve bunların arasında kalan bölgelerde gezdim. Şu an kullandığım Honda Civic İstanbul - Antalya yolcu+yük 110 cruise, ortalama 100km/h ile 5L-5.1L/100km çok rahat çıkarıyor. Babama aldığım 2013 Corolla'da 5L çok rahat çıkarıyor.

   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #292 : Şubat 22, 2021, 11:52:00 »
3.nesil hybrid ile 4.nesilde ufak farklar var. İstanbul için özellikle aldım bu aracı. Mazda 3 tam otomatik ile 11lt, golf 1.2tsi ile 9lt, dizel otomatik 308 ile 6,5lt tüketim oluyor. 1.6 corolla 9-10lt benzin.

Ortalama hızımız 20-22km ve yoğun denilen trafiğin tam göbeğindeyiz. Şu an kış lastikleriyle, soğuk havalarda 2500km ortalama 4,3. Halkalı’da oturuyorum. Her gün araç ile işe okula gidiyoruz. Yaris corolla’dan fazla yakıyor. Sürüş teknikleri de önemli. Ben bu tüketimimle mtv dahil lpg’li veya dizel araç gibi yakıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #293 : Şubat 22, 2021, 12:01:56 »
En verimli devir 2200 ama şehir içinde bu devirde kullanmak imkansız. Ancak pulse yaparsak o devri görürüz. Araçla seyir halinde 60km hızla giderken motor devri 2200 olmuyor. Daha düşük oluyor. 1400-1600 civarı. Toyota; madem motoru çalıştırdık, bari en verimli devirde çalışsın deyip 2200 devre sabitlemiyor aracı.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 22, 2021, 09:32:28
Tekrar baktım grafiğe de spesifik 2200 demek yanlış olur. Motor 1400’den sonra çok verimli. Zaten standart rölanti çalışma devri de bu civarda

Mesaj Birleştirildi: Şubat 22, 2021, 09:44:01

Bir de şunu unutmamak lazım. En verimli devir diye o devirde sürmek az tüketim anlamına gelmez. İhtiyacınız olan güçten fazlasını üretmek yanlış olur. Sarfiyatı artırır
Diyelim ki az yakmak için 2000 devirde kullanıyorsunuz ve ihtiyacınızdan fazla tork var. Bu durumda zaten araç hızlanır ve o torku kullanarak hıza dönüştürür yani boşa harcamaz. Zaten pulse&glide tekniği de bu şekilde anlam kazanıyor. Yani pulse sırasında 2000 devire çıkıp hızlanın, sonrasında gazdan ayağınızıı tamamen çekin ve benzin motorunu kapatın. Bu şekilde en verimli gidersiniz. Yani 'En verimli devir diye o devirde sürmek az tüketim anlamına gelmez' ifadeniz doğru değil. Düşük devirde kalırsanız, yani 1300 1400 civarında, motor kendisini ısıtmaya yetecek enerjiyi üretemeyeceğinden BSFC değeriniz bir miktar artacak yani tüketiminiz de artacaktır. Bunu grafikte de görebilirsiniz. Ben genelde benzin motoru çalıştığında1800 2000 arasında tutmaya çalışıyorum. Hybrid assitant kullandığınzda BSFC değerini de görebilir ve bu değerin düşük devirlerde arttığını gözlemleyebilirsiniz. Tabi bu artış dediğiniz gibi çok fazla değil yani 1400 civarı devirlerde de oldukça az yakarsınız ama en ideal koşuldan bahsetmek gerekirse, yani sineğin yağını çıkarmaksa amaç, 2000 civarı daha verimli.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #294 : Şubat 22, 2021, 13:48:06 »
Pulse glide tekniği ile az yaktırmak doğrudur ama o zaman da motor çok start stop yapıyor hocam. Belki normalde yapacağı start stopun iki katı olabilir bu sayı.

Normal arabalarda misal en verimli devir 3000 olsun. Ama siz bu devirde sürerseniz 6,5lt yakarsınız. Fakat 2000 devirde sürerseniz daha az yakarsınız. Bunu söylemek istemiştim. Tabi burada geri dönüşüm enerjisi depolanmadığı için fazla üretilen güç depolanamıyor. Aynı zamanda rüzgar direnci de artıyor. Yakıt artıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #295 : Şubat 22, 2021, 14:03:08 »
Pulse glide tekniği ile az yaktırmak doğrudur ama o zaman da motor çok start stop yapıyor hocam. Belki normalde yapacağı start stopun iki katı olabilir bu sayı.

Normal arabalarda misal en verimli devir 3000 olsun. Ama siz bu devirde sürerseniz 6,5lt yakarsınız. Fakat 2000 devirde sürerseniz daha az yakarsınız. Bunu söylemek istemiştim. Tabi burada geri dönüşüm enerjisi depolanmadığı için fazla üretilen güç depolanamıyor. Aynı zamanda rüzgar direnci de artıyor. Yakıt artıyor
Doğru motor çok sık aç-kapa yapılmaması gerekir. Benim tecrübelerim ve Hybrid Assitant önerisi 5 saniyeden daha kısa motor çalışmaları verimsiz olarak kabul ediliyor. Yani motor çalışmışsa en az 5 saniye çalışsın ki çalıştığına deysin şeklinde kullanım yapıyorum ben. Devri de 2000 civarında tutup gerekirse hızlanıp pulse-glide yapıyorum. Ani pedal tepkilerinden de kaçınıyorum ki motor 1-2 saniyeliğine devreye girip  verimi düşürmesin.

Normal arabalarda en verimli devir daha az yaktığınız 2000 devir civarındadır yine. 3000 değildir. Yine tork-rpm grafiğindeki BSFC adalarına bakarak bunu görebilirsiniz. Yüksek hızlarda vites büyüterek daha düşük tork ile aynı beygir gücünü elde edebilirsiniz ve deviri ne kadar düşürürseniz o kadar verim artar ama belli bir devirin altında ise daha önce de dediğim gibi motor soğumaya başlar ve verim kaybedebilir. Motoru soğutmadan gidilebilecek en düşük devir, yakıt ekonomisi anlamında en verimli devirdir. (motordan motora değişir ama benzinlilerde yaklaşık 2000 civarı, dizellerde 1500 civarı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #296 : Şubat 22, 2021, 16:15:02 »
70’den 50’ye 16sn’de düşüyormuş. Ben denemedim. 50’den 70’e de 16sn’de çıkmalı yazmışlar. Pulse glide için. Doğruluğunu bilmiyorum ama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #297 : Şubat 23, 2021, 13:10:57 »
70’den 50’ye 16sn’de düşüyormuş. Ben denemedim. 50’den 70’e de 16sn’de çıkmalı yazmışlar. Pulse glide için. Doğruluğunu bilmiyorum ama
Yaklaşık 16 saniye olabilir ancak çevresel faktörlere de bağlı. Yol düz olsa bile, lastik çeşidi, lastik basıncı, hava sıcaklığı  zemin çeşidi, bu süreyi etkileyecektir. Ayrıca süzülme sırasında şarjı sağlayan (rejenere fren ile aynı yöntem) direnç, aslında verimi düşüren bir şey. Yani 70'ten 50 ye süzülürken, hiç bir pedala basmazsanız, daha çabuk yavaşlıyor ve belli bir enerjiyi akülerinize dolduruyorsunuz ancak akülere enerji dolması ve sonradan kullanılması %80 verimle çalışan bir durum. Bu nedenle süzülme sırasında ben çok hafif gaz pedalına dokunuyorum ve bu süzülme sırasındaki rejenere akü şarjını 0'lıorum(göstergede aküye giden ve gelen okların hiçbiri görünmüyor, Hbrid asstant ta zaten bunu yapmanız için Hyball diye bir gösterge var.). Böylelike araç daha uzun süre süzülebiliyor ve akünün doldur-boşalt yapmasındaki %20'lik verim kaybını yaşamamış oluyorum. Biraz karışık ama umarım anlatabilmişişmdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #298 : Şubat 23, 2021, 18:26:24 »
Honda, (Clarity) Civic Hybrid'lerin direksiyonunda da, yeni diğer araçlarında kullandığı vites değişim kelebeklerinden konumlandırmış.

Sürücü, yol ve trafik şartlarına göre bu padler vasıtasıyla + - yaparak aracın rejeneration kasmasını en uygun mesafeye uzatıp kısaltabiliyor.

Corolla Hybrid sahipleri web sitesi üzerinden Toyota'ya bu talepte bulunulan mesajlar atmalıdır diye düşünüyorum.

Diğer taraftan direksiyon içinde bu kelebeklerin bağlanabileceği kablo tesisatı var mı yok mu diye araştırılması mevcut kullanımda ki otomobiller için de bir şans olacaktır.







 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #299 : Şubat 23, 2021, 18:58:51 »
Tam süzülme için araba kendi halinde giderken biraz gaza basıyoruz. Tamamen ayağımızı gazdan çekersen rejenere oluyor. Bir miktar frene basınca tam rejenere oluyor. Artı eksi olayında istenilen ekonomi farkında olmadan elimizden kaçabilir. Olursa da hayır demeyiz ama. İllaki kullanılır

Mesaj Birleştirildi: Şubat 23, 2021, 18:59:35

Honda’da hibrit paralel olduğu için şanzıman faktörü de var. Bu detay onun için de koyulmuş olabilir.