Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123408 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #260 : Şubat 15, 2021, 19:44:53 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?
Henüz başlangıç aşamasında ancak yapılıyor, bununla ilgili şirketler bile kurulmaya başlandı. Hatta bazı ana üreticiler, eski araçlarını dönüştürme şekilnde çalışmalar da yapıyor duyduğum kadarı ile.

Hersey mümkün ama su an icin cok pahali. Ileri de uygun fiyatlara da düsebilir ama buna en az 10 yil var diye düsünüyorum.
Tesla Model S'e V8 motor takan bile var.
En mantıklı dönüşüm olmuş Murat.
Şaka bir yana V8'i deneyimlemeyen otomobil kullandım dememeli.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #260 : Şubat 15, 2021, 19:44:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #261 : Şubat 15, 2021, 22:04:58 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?

Arka 2 tekere elektrikli motor takılarak hibrite dönüştürülenler var. Aynı zamanda ABD'de eski araçları motor, batarya ve convertor kullanarak ful elektrikli yapanlar da var.

Bu video uzun bir seri. İlginiz varsa diğer bölümleri de izleyebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #262 : Şubat 16, 2021, 00:26:20 »
Arka 2 tekere elektrikli motor takılarak hibrite dönüştürülenler var. Aynı zamanda ABD'de eski araçları motor, batarya ve convertor kullanarak ful elektrikli yapanlar da var.

Bu video uzun bir seri. İlginiz varsa diğer bölümleri de izleyebilirsiniz.

Avrupa ve Amerika’da mevcut hybrid veya plugin hybrid’lere ilave piller takılıyor. Bizdeki lpg’ciler gibi :) ama işin yazılım boyutu da var. Hepsi paket halinde. Takılacak ilave pil boyutuna göre fiyatı değişiyor. Bagaja yapıyorlar bunu. Bagaj biraz küçülüyor tabi. Ama yakıta çok faydası oluyor.

Tanıdık bir araba. Fiat 131 bizdeki ismi murat 131. Petrol krizinde çıkmış ilk hibritlerden. Tabi ilkler sıkıntılıdır. Araba yanlış projelendirmeden dolayı normalden fazla yakıyormuş.

https://ruoteclassiche.quattroruote.it/fiat-131-ibrida-unoccasione-mancata/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #263 : Şubat 16, 2021, 14:26:42 »
Youtube'da Tesla'nin gicik oldugu bir mühendis var - V8 takiyor Model S'e


Tam sanayi isi

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #264 : Şubat 18, 2021, 08:27:31 »
1.6’ları bilmiyorum ama corolla hybrid’de yağ seviyesi tek seferlik ölçülebiliyor. Yani çubuğu çek, temizle, sok, çek ve ölçüye bak olmuyor. Stoptan sonra 5-10dk bekleyip (soğuk motorda da aynı seviye ölçtüm gerçi), tek seferde çekip ölçüye bakmak zorundayız. İkinci ve sonraki ard arda çekişlerde çubuk borusu yağlandığı için, bezle temizleseniz bile çubuğu çektiğinizde çubuğun her yerinin yağ içinde kaldığını görüyoruz. Ölçüm yapılamıyor haliyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #265 : Şubat 19, 2021, 23:13:15 »
@Sedat CANLI (50858)  bey, sizde hybrid asistant uygulaması var. Diğer arkadaşların da tecrübeleri var. Bir şey merak ediyorum. Araçlarımızla düz eğimsiz yolda en verimli hız aralığı nedir bakabildiniz mi? Yani çevre yollarında her zaman yavaş sağdan seyir az tüketim anlamına gelmeyebilir. Belki 60 yerine 80-90 ile gidilse daha tasarruflu gidilir. Bunun gibi aynı yolda farklı hızlarda seyir yapıp deneme yapabildiniz mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #266 : Şubat 19, 2021, 23:46:02 »
@Sedat CANLI (50858)  bey, sizde hybrid asistant uygulaması var. Diğer arkadaşların da tecrübeleri var. Bir şey merak ediyorum. Araçlarımızla düz eğimsiz yolda en verimli hız aralığı nedir bakabildiniz mi? Yani çevre yollarında her zaman yavaş sağdan seyir az tüketim anlamına gelmeyebilir. Belki 60 yerine 80-90 ile gidilse daha tasarruflu gidilir. Bunun gibi aynı yolda farklı hızlarda seyir yapıp deneme yapabildiniz mi?
Herhangi bir deney yapmadım henüz ancak işin teorisine baktığımızda hava sürtünmesine harcanan güç, hızın küpüyle alakalı. Yani 100km/h ile giderken hava sürtünmesini karşılayan yakıt miktarı, 50 km/h ile giderkenki yakıt miktarının 8 katı. Bu nedenle ne kadar yavaş, o kadar az yakar.
Bir türlü fırsat bulamıyorum hybrid assistant ile denemeleri paylaşşacağım umarım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #267 : Şubat 20, 2021, 10:37:13 »
İçten yanmalı tüm otomobillerde 90km/h optimum yakıt tasarrufu/hız rakamıdır, buna Hybridler dahildir.

Tüm otomobil kataloglarında yakıt tüketim değerlerinin açıklandığı hız değeri olarak 90km'h seçilmesinin sebebi budur.

Forumumuzdaki arkadaşımız @Bülent Candan (33241) Yaris Hybrid düz yolda Cruise Control 90km/h ile tüketim değerini gösteren güzel bir video çekmiş,

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #268 : Şubat 20, 2021, 10:50:11 »
Hibrit araçlar için en düşük yakıt tüketimi 40 km hızdır.
Üzerine çıktıkça tüketim artmaya başlar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #269 : Şubat 20, 2021, 10:55:35 »
Güzel bir parkur var muhitimde. Akşam yasakları kalksın. Trafik yokken 9-10 km’lik parkurda sırasıyla 40’tan başlayarak hız denemeleri yapacağım. Ekrandaki seyahat özetindeki değerleri yazarım buraya

Mesaj Birleştirildi: Şubat 20, 2021, 10:57:31
Hibrit araçlar için en düşük yakıt tüketimi 40 km hızdır.
Üzerine çıktıkça tüketim artmaya başlar.

Devamlı elektrik ile gidemiyoruz ama. Bilindiği gibi sadece termik motorlu araçlarda 80-90 veya 100 ile gitmek, 60 ile gitmekten daha az yakıt yaktırabilir. Sürtünme de dahil bu hesaba. Merakım o yüzden. Motor devri kadar motor yükü ve verimliliği çok önemli burada

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #270 : Şubat 20, 2021, 11:10:19 »
Bende 1.8 4 ileri Avensis var,
En düşük yakıt tüketimini 75-80 km hızda, motor devri 1800 dd iken yakalıyorum.

Hibrit aractada, 50 km hizlada, elektrik motoru ile hareket daha fazla olacak,
Termik ise, şarj için devreye girecektir. Buda tüketimi oldukça düşürecektir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #271 : Şubat 20, 2021, 11:43:33 »
Hibrit aractada, 50 km hizlada, elektrik motoru ile hareket daha fazla olacak,
Termik ise, şarj için devreye girecektir. Buda tüketimi oldukça düşürecektir.

Yaris Hybrid ile düz yolda bu 59km/h ile oluyor. Yani 59 geçmezsen termik sadece jeneratör görevi görüyor ve şehir içi 3.4L civarlarında oluyor ama böyle bir şehir yok..

Düz yolda 60 olduğu an termik sürekli çalışmaya başlıyor.

Corolla Hybrid için detayları Tansu bey'den alalım.. Özellikle elektrik ile max. hız nedir?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #272 : Şubat 20, 2021, 12:43:19 »
Arabayı alalı 5 ay oldu. İstediğim gibi denemeleri hiç yapamadım. İlk başlar tanıma amaçlı geçti. Sonradan deneme yapmak isteyince de sokağa çıkma kısıtlamaları geldi. Kısıtlamalar kalkınca daha detaylı denemeler yapacağım.

Ama corolla’da pil doluluğu ve yol eğimine göre termik motor çok geç devreye girebiliyor. Çok hafif aşağı eğimli yolda 87km’de sadece elektrik ile gittiğim zaman oldu. Belki piller daha dolu olsaydı daha yüksek hızı da görebilirdim. Ya da pil seviyesi düşükken 30km’de termik motor devreye girebiliyor. Biraz dokuyken 40’ı da görüyorum gibi... full doluyken deneyenedim. Ama bunlar kriter değil tabi. Tam denemeleri yapamadım.

Bir de istanbul’da piller dolmuyor. Yani benim sürüşümden mi kaynaklı bilmiyorum ama pillerim hep %40-60 arası dolu oluyor. Üretilen enerjiyi kullanıyorum.

Kasım başından beri 2500km oldu. kış lastikleri de takılı. Ortalama hızım 20km/s. Lastiklerim 33psi. Yakıt ortalaması 4,3lt/100km. Sürekli istanbul şehir içindeyim. Avrupa yakası’nda trafiğin yoğun olduğu güzergahlarda. Sürüşlerim en fazla yarım saat. Motor hep soğuk. Yani 90 derece zaten neredeyse hiç olmuyor kışın. Elm adaptörü ile baktığımda 40-60 arası motor suyu sıcaklığı ile sürüşü tamamlıyorum. Sürüş tarzım gayet sakin. Çevre yoluna çıkarsam 60-70 en yüksek hızım. Cadde sokakta da kalkışlarda sakin sürüyorum.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #273 : Şubat 20, 2021, 13:03:18 »
Öncelikle sürtünme ve sürükleme kuvvetinin hızın küpüyle değil karesiyle olduğunu düzeltelim.
F_drag=C_d*A_s*(Ro*V^2)/2

Öte yandan optimum hız için 90 km dense de ben de daha düşük hızlarda daha az yaktığını 1.6 motorlu aracımla deneyimledim çok defa. Çoğu kişi uzun yolda 5 li rakamları görememekten şikayetçi. Ama tek gidiş tek geliş yolda önüne kamyon tır çıkıp da bir süre 50-60 ile hız sabitleyici ile gidilince yakıt tüketimin baya düştüğünü görebilrsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #274 : Şubat 20, 2021, 13:11:28 »
Zaten normal şehir içi sürüşlerde %40 - 60 arası dolar. Uzun yolda %80

Uzun yolda hafif yokuş aşağı, sadece elektrik ile 200km/h dahi yapabilir çünkü o şartlarda yüksek hp ihtiyacı oluşmaz.

Benim kastettiğim, cruise control ile sadece düz yolda sadece elektrik ile giderken termik motorun ara ara devreye girip pili %10 %20 takviye yaptıktan sonra devre dışı kalması ve yola yine elektrik ile devam edilmesi. Bunun pil paketinin büyüklüğü ve cinsi ile ilgisi var. Fakat pil paketi Yaris ile aynı hacme sahip, Nikel-Metal Hidrit ise max süratte hemen hemen aynı olması gerekir diye düşünüyorum. Yani 58-59-60km/h gibi..

Bunu görebilmek için %40 ile 60 arası doluluk fazlasıyla yeterlidir, hatta %20 dolulukta bile cruise control 59km/h ile gidildiğinde termik ara ara devreye girer çıkar.

Bu max elektrik sürat denemesi için şartlar; gevşek ve hemen hemen düz uzun bir yol ve cruise control devrede olması fakat yokuş aşağı olmaması.

Termiğin sürekli devrede kalmaya başlayacağı sürat, yakıt tüketiminin artık artacağı noktayı gösterecektir.

Test: Yola çıkın - 59km/h cruise sabitleyin - pil seviyesi min düştüğünde termik pilleri bir miktar doldurup tekrar duruyorsa res+ ile 60km/h cruise sabitleyin ve bu şekilde gözlemlemeye devam edin. Termiğin sürekli devrede olacağı sürati bulun.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #275 : Şubat 20, 2021, 13:27:06 »
Şimdi anladım ne demek istediğinizi. Onu deneyeceğim. Ama istanbul’da sürüş güzergahlarımız maalesef öyle değil. Yani sadece denemekle kalacağım :) en azından 3-5km’lik çevre yollarında uygularım.

Az önce aliexpress’te indirim gördüm. Güya tasarruf yapacağız. Obdlink LX kargo ile 64 dolar olarak aldım. Yakıt tasarruflarım cihaza gitti :)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 20, 2021, 13:30:39
Bir de şunu eklemek istiyorum. Hız sabitleyicinin yakıtı artırdığını düşünüyorum. Daha doğrusu kendi kontrolümde daha az yaktırıyorum. Çünkü araç önümde rampa iniş olduğunu bilmiyor. Rampa inişi ben görünce hemen elektriğe geçiyorum. Böylece rampa aşağı inerken zaten pilleri dolduracağım için, rampa iniş öncesi benzin tüketimimi kapatıyorum. Tam tersi de durum var. Rampa çıkarken kademeli hız azaltıyorum. Gibi varyasyonlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #276 : Şubat 20, 2021, 13:46:19 »
Bir de şunu eklemek istiyorum. Hız sabitleyicinin yakıtı artırdığını düşünüyorum. Daha doğrusu kendi kontrolümde daha az yaktırıyorum. Çünkü araç önümde rampa iniş olduğunu bilmiyor. Rampa inişi ben görünce hemen elektriğe geçiyorum. Böylece rampa aşağı inerken zaten pilleri dolduracağım için, rampa iniş öncesi benzin tüketimimi kapatıyorum. Tam tersi de durum var. Rampa çıkarken kademeli hız azaltıyorum. Gibi varyasyonlar var.

Tepenin arkasını, yolun genişliğini ve trafiği biliyorsanız cruise daha ekonomik tüketim çıkarır. Hızlı çıkar aynı hızla inersiniz zaten olması gereken de budur.

Ama bazı ince noktalarda müdahale edip güvenliği ön planda tutmak daha önemlidir elbette.

Yokuş inişlerde cruise, ayarladığınız süratin artmasını engellemek için önce MG2 (re-charge) kullanır eğer yokuş aşağı daha sertleşirse MG1 (re-charge) devreye alınıyor.

Genellikle uzun yollarda bunu yaşayabiliyoruz,

Bazı yerlerde ise yokuş aşağı dik ama cruise sürati fazla gelebiliyor, bu durumda cruise iptal edip fren pedalına hafif dokunarak MG2 birazcık daha fazla basarak MG1 ile re-generation fren yapabiliyoruz.

Eğer araçta yolcu var ve bagajda doluysa, yavaşlayabilmek için vitesi B almak gerekiyor, bu durumda termik kompresörü de devreye giriyor.

Not: Vites B alındığında Cruise iptal olur.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #277 : Şubat 20, 2021, 14:04:48 »
Yok ben daha ekonomik kullanıyorum tekin bey. Hız sabitleme 110’da iken ankara yolundaki yokuşları 110 ile çıkmanın anlamı yok. 3 ay önce gidip geldik 5 kişi ile. 110 ile yokuş çıkmak istetince devir 4000-5000 lere çıkıyor. Ben kademeli 85-90’a kadar düşürüyorum. Devir 3000-3500’den yukarı çıkmıyor.

Anlatamamış olabilirim. Düz giderken önümüzde iniş rampası varsa ve pillerimi de epey doluysa(uzun yolda dolu oluyor genelde);

-hız sabitleyici ile; yokuş başına kadar termik çalışır. İnişte hız artmaya başlayınca termik kapanır. Jeneratör artar. Piller dolar. Piller dolduktan sonra boşa enerji heba olur. Depolayacak yerimiz yok çünkü.
-kendi sürüşüm ile, yokuştan önce elektriğe geçerim. Hızım çok az az düşer. Piller boşalır. Yokuş inişi başlayınca araç kendi hızlanmaya başlar. Hem de piller dolar. Heba olan enerji olmaz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #278 : Şubat 20, 2021, 14:34:10 »
Güzel bir parkur var muhitimde. Akşam yasakları kalksın. Trafik yokken 9-10 km’lik parkurda sırasıyla 40’tan başlayarak hız denemeleri yapacağım. Ekrandaki seyahat özetindeki değerleri yazarım buraya

Mesaj Birleştirildi: Şubat 20, 2021, 10:57:31
Devamlı elektrik ile gidemiyoruz ama. Bilindiği gibi sadece termik motorlu araçlarda 80-90 veya 100 ile gitmek, 60 ile gitmekten daha az yakıt yaktırabilir. Sürtünme de dahil bu hesaba. Merakım o yüzden. Motor devri kadar motor yükü ve verimliliği çok önemli burada
Benim de tahminim Ahmet Bey'in dediği gibi 40 km/h civarında olacağı yönünde. Aynen dediğiniz gibi geleneksel araçlarda 80 civarı ki bunun nedeni mümkün olan en düşük devirde en yüksek viteste yani yaklaşık 80km/h hız en ideal ancak hibritlerde bir avantajımız var, EV giderken benzin motorunu kapatabiliyoruz. Bu nedenle rölanti sarfiyatı olmuyor. bunu en verimli kullanmanın yolu, EV moddayken EV moddan çıkmadan gidilebilecek en yüksek hız (ki bu hız değişir, eğim, şarj miktarı araç yükü vs ile) düz yolda 60 km/h civarı, yokuş aşağı EV modda 120km/h ye kadar çıktığını gördüm. İçten yanmalı motor çalışırken ise en düşük devir en yüksek tork prensibi doğrultusunda 80 civarı ideal. yani özetle az yakmanın yolu sabit bir hız değil, EV moddayken EV moddan çıkmayan o şartlara bağlı en yüksek hız(ki değişir, bazen 40 bazen 50 de EV den çıkabiliyor yokuşş çıkarken anında EV yi kapatıyor) Benzin motoru çalışırken ise, mümkün olan en düşük devir. (aşırı düşük devirlerde tüketim tekrar artar. unutmamak gerekir. İdeali 1800rpm-2000 rpm civarı.) Çok düşük hızlarda 30-40 gibi uzun süre EV ile giderseniz bu da aslında akü sağlığı açısından çok iyi değil, zira akünün en verimli olduğu oranlar %40 ile %60 arası. Yani akünüz %40 lara geldiğinde ben biraz gaz vererek termik motoru devreye sokuyorum ve 1800 rpm 2000 rpm devirde tutup, hem tork sağlıyorum hem de aküyü dolduruyorum.

Ağustos sıcağında Afyon Ankara arasını hızı 90 km/h a sabitleyerek 3.2 ortalama ile gelmiştim. Tabi havanın sıcak olması büyük avantajdı, benzin motoru soğuk havalarda çok daha fazla yakıyor.
Özetle, hız, tüketim eğrisi çizecek olursak, benim tahminim,  30 km/h lardan 80 km/h civarına kadar tüketim sabit kalır ya da pek fazla değişmez, sonrasında artacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #279 : Şubat 20, 2021, 14:44:26 »
Yok ben daha ekonomik kullanıyorum tekin bey. Hız sabitleme 110’da iken ankara yolundaki yokuşları 110 ile çıkmanın anlamı yok. 3 ay önce gidip geldik 5 kişi ile. 110 ile yokuş çıkmak istetince devir 4000-5000 lere çıkıyor. Ben kademeli 85-90’a kadar düşürüyorum. Devir 3000-3500’den yukarı çıkmıyor.
Buradan anladığım manuel gaz pedalı ile termik motor 85 90 yokuşu çıkıyorsunuz

-kendi sürüşüm ile, yokuştan önce elektriğe geçerim.  Fakat burada manuel elektriğe geçerim diyorsunuz, yokuştan önce 85 90 ile elektrikle gidebiliyor mu? gidebiliyorsa cruise ile aynı şeyi yapabilmesi gerekmez mi?

-hız sabitleyici ile; yokuş başına kadar termik çalışır. İnişte hız artmaya başlayınca termik kapanır. Jeneratör artar. Piller dolar. Piller dolduktan sonra boşa enerji heba olur. Depolayacak yerimiz yok çünkü.
Bu konuda yapacak bir şey yok..




 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)