Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123654 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #240 : Şubat 03, 2021, 23:17:04 »
Bugün uzun yol yapma fırsatı buldum. Hybrid araçlar uzun yola çok uyumlu değil. Eğer 60 70 gibi hızlarda gidecekseniz güzel bir ekonomi yapabilirsiniz.

Evet, Hybrid'ler yakıt tüketimi ve yüksek süratle tırmanışlarda oluşan motor uğultusu bakımından uzun yol için ideal değiller.

Tamamen şehir içi yoğun trafik ve düşük süratlerde iyiler.

1.5L Yaris Hybrid ile uzun yolculuklarımızdaki tırmanış bölümlerinde eşimden sürekli "neden hızlandın, biriyle mi yarışıyorsun?" uyarısını, sebebini açıklamama rağmen her seferinde tekrarlardı..  :) 

Malesef uzun yolda sabır değil kulak tıkacı istiyor.. Bu yüzden batıda hybrid araçlarda 1.8 ve yukarı doğru hızla büyüyen hacimler kullanılmakta.

Örneğin abd'de Honda Clarity Plug-in Hybrid'te 1.5 atkinson motor kullanılmış ve test yapanlar motor uğultusu yüzünden hoşnut değiller ve satış rakamları çok düşük. Ama Clarity 1.5 Turbo ve 2.0 çok daha fazla satıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #240 : Şubat 03, 2021, 23:17:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #241 : Şubat 04, 2021, 12:00:33 »
Bugün uzun yol yapma fırsatı buldum. Hybrid araçlar uzun yola çok uyumlu değil. Eğer 60 70 gibi hızlarda gidecekseniz güzel bir ekonomi yapabilirsiniz.

sadece eco bölümünün yarısına kadar gaza basarak 1300 devirde gidilebiliyor. biraz eğim sizden yana ise batarya ile gazı çekip basarak piller ile gidebiliriz. En büyük ekonomiyi de pille yol alarak yapıyor. Ama sabretmek lazım.

bayır çıkarken saçımı başımı yoldum. Motor bağırmadan normal bir hızda bayırları tırmanma şansı yok. Çok gürültü oluyor. çok titreşim alıyor , konforu etkiliyor. sizde var mı bilmiyorum ama 1300 1500 devirlerde değişik bir uğultu yapıyor.

yolculuğun bir kısmını sadece 3.5 litre ortalama ile gittim. Yakıt memnun etti. toplam yolculuğumu 4.3 litre ortalama ile bitirdim. Bunun da sebebi doğu bölgesinden gelmem. ilk hareketimde 5.5 ortalama ile erzurum a gelebildim , bu nedenle toplam ortalamam yükseldi.

tepe bayır çıkamıyorum. motor 4000 devire gelsin istemiyorum. eco bölgesinden çıkıp pwr bölgesinin ilk tıkına kadar basıyorum. genelde 3000 devirlerde kalıyor. Bu noktada motor sesi hala kabul edilebilir seviyede. fakat bir tık daha iyi gitsin , azcık daha hızlı çıkayım derseniz motor yok yere bağırıyor. Neden yok yere diyorum ? çünkü pillerden güç almıyor. gaza neredeyse sonuna kadar basmadıkça elektrikli motorun gücünü hissettirmiyor. Tamam basayım da çıkalım şu yokuşu diyorum ama benzinli motor son devire dayanıyor. Gaza basmaya çekiniyor insan. Halbuki motor gücü ile çıkmaya çalışırken 60 a düşüyor ama elektrik gücü gelince 100 ile çıkabiliyorsunuz. Demek istediğim biraz daha düşük devirlerde daha çok elektrik desteği olmalıydı.

Her aracın bir huyu vardır. Bu hybridlerde siz arabaya uyacaksınız ki rahat edesiniz. Sabırlı olmak şart. sakin davranmak gerek. hızlı kullanmaya gelmiyor. hız arabası hiç değil. bayır canavarı da değil.
Keşke şanzıman , pil gücü üzerinde yazılımsal bir oynama yapabilsek..

Bayir tirmanan arabanin torkunun cok yüksek olmasi lazim. Ya cok yüksek hacim olacak, ya da turbo. Ülkenin vergi sistemi yüksek hacimli veya güclü araclarin alinmasina pek imkan kilmiyor. Ama full elektrikli araclarin ufak versiyonlari bile yüksek torka sahip. Arti torku aninda veriyor ve motor yükseklikten etkilenmiyor. Su senaryo'daki problem ortam isisi. Eger arac kapali garajda kaliyor olsaydi, full elektrikli bir arac cok mantikli olurmus. Sarj'da kaldiginda batarya genelde isiniyor; bazi modeller bataryayi da ek olarakta isitiyor.

Esimin araci 2008 model Cayenne Turbo. 4.8 litre direk enjeksiyon. 500 ps ve 700nm. Tam bayir cikmak icin ama sanirim o durumda 23-25 litre'nin altinda yakmaz. Su an sehir icinde 18-20 arasinda yakiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #242 : Şubat 04, 2021, 12:17:08 »
Ben 5 kişi, klima hep açık, çok yağmurlu bir günde otoyoldan istanbul-ankara yapıp döndüm.

Seyir hızım 110km. Ankara yolu bilindiği gibi bol inişli çıkışlı. Rampa çıkışlarda 90’a kadar düştüm. İnişlerde 120’ye kadar çıktım

İzlenimim; Konforlu olsun diye hız sabitleyici ile sürdüm. Halbuki kendim sürsem daha az yaktırırdım. Çünkü hibrit sistem nerede rampa başlıyor bitiyor bilmiyor. Ama buna rağmen 4,8 pompa ölçümlü yakıt tüketimi hesapladım. Bence 5 kişi klima açık uzun yolda benzinli araba için çok güzel bir rakam.

Evet atkinson çevrimli bu motor biraz güçsüz kalıyor. Ama genelde stressiz çalışan motoru bağırtmaktan çekinmiyorum. Ankara yolunda rampa çıkışlarda devir max 4000’lere çıkmıştır. Rahatsız ediyor fakat beni çok etmedi. Makul yani. Sürekli böyle yollarda kullanmıyorum. Senede 1-2 uzun yolum var en fazla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #243 : Şubat 04, 2021, 21:28:04 »
Araba ve motor ne olursa olsun ekonomi için enerjiyi verimli kullanmanın yolunu bulmamız gerekiyor.

Ben kendi ekonomik sürüşümü henüz aracımı almamışken babamın aracında babam ile ekonomi için yarışarak geliştirdim.
Babamın bayır çıkarken tam gaz yüksek vites gitmesi garibime gitmişti. Bu davranışı tofaş renault un eski motorları ve yalan yanlış yapılmış gaz ayarları nedeniyle düşük güçler üreten motorlar nedeniyle yaptığını anlayabiliyorum.
Bende ise sistem daha farklı. Önceleri vites düşüp motorun tork ürettiği noktalarda ve tam gaz basmadan çıkmak ekonomi getirir sanırdım. Yol bilgisayarı olan , enjeksiyonlu ( 2002 model toyota 1.6 vvt-i ) araç da anladım ki ne kadar düşük devir okadar ekonomi. hatta tsi motorlar da çok düşük devirde çalıştığından ve turbonun verimi arttırdığından az yakıyorlar. Güç yok ama tork var. Yani hızlanmak isteseniz hızlanamaz fakat çok düşük devirde bayır çıkabilirsiniz çünkü tork var.

Toyota da tam tersi. Motorun orta devirleri dolu ve torklu. Standart bir benzinli motor. ama
burada en önemli nokta cvt ( veya onun gibi davranan bir yapı ) . çünkü düşük devirde gidebilirsiniz. düşük devirde atmosferik ne kadar tork verebiliyorsa veriyor , işini yapıyor aslında. ama biz daha fazla tork istiyoruz. ama atmosferikde tork malesef devir ile geliyor.

yapılması gereken biraz zor biraz basit. bayır çıkmadan önce hız almak bir faktör. bayırın sonunda istediğiniz hız ve ne kadar hız kaybetmek istiyorsunuz ? 100 ile tırmanmaya başlayıp 80 ile tamamlamak isteyebilirsiniz. İllaki hızı korumak isterseniz düşük devir ve ekonomi hayal oluyor.
yani ; tork gereken yerlerde akıllı şekilde düşük torku kullanırsak devir ve ekonomiyi bir yere kadar ayarlayabiliriz.
bayırdan önce hızlanmak için yavaşça gazı arttırın. sabit tutun. yavaşlamayı çok önemsemeyin. tekrar hızlanmak için gaz kullanmayın.
Kalkış yapmak , fren kullanmamak , lastik basınçları gibi bir çok etmen var aslında. Bu söylediğim sadece bayır çıkmak ve hybrid motor ile alakalı.
Plan yapılırsa uzun yolda bile ekonomi mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #244 : Şubat 09, 2021, 23:08:26 »
bizde yasalarda zorunlu değil diye koymamışlar. 2 kere yayaya çarptım. daha doğrusu onlar bana çarptı. çok düşük hızlarda olduğu için proble olmadı ama bu hoparlör gerçekten önemliymiş. kırmızılar korna, mavi sanal elektrik motor sesi. ses iğrenç, şöyle v8 gür gür rolanti sesi modifiyesi yapılabilirmiş :)




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #245 : Şubat 09, 2021, 23:14:35 »
Hakikaten ses çok kötü. Ülkemizdeki araçlara koymuş olsalardı  sese dayanamayıp sökerdik herhalde :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #246 : Şubat 09, 2021, 23:54:25 »
Hakikaten ses çok kötü. Ülkemizdeki araçlara koymuş olsalardı  sese dayanamayıp sökerdik herhalde :D
Videodaki gibi olmamakla birlikte C-HR Hybrid'lerde sonradan eklenmiş bir ses var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #247 : Şubat 10, 2021, 16:57:41 »
Videodaki gibi olmamakla birlikte C-HR Hybrid'lerde sonradan eklenmiş bir ses var.

2021 corolla’da var diye duydum. Zaten 2021 ile 20’nin farkı ne tam olarak da bilemiyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #248 : Şubat 11, 2021, 14:08:51 »
Hakikaten ses çok kötü. Ülkemizdeki araçlara koymuş olsalardı  sese dayanamayıp sökerdik herhalde :D

Evet gicik bir ses.

Ama elektrikli veya hibrit arabalarla beraber farkli problemler ortaya cikiyor.
Gözleri görmeyen veya az gören kisilerin yolda karsidan karsiya gecerken ses cikartmayan arabalar yüzünden cok zorlandigini biliyoruz.
Ayni zamanda bu kücük cocuklar icin de önemli. Araba sesini duymazsa yola firlayabilirler.

Önemli olan saglik ve can güvenligi. 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #249 : Şubat 11, 2021, 16:24:35 »
Evet gicik bir ses.

Ama elektrikli veya hibrit arabalarla beraber farkli problemler ortaya cikiyor.
Gözleri görmeyen veya az gören kisilerin yolda karsidan karsiya gecerken ses cikartmayan arabalar yüzünden cok zorlandigini biliyoruz.
Ayni zamanda bu kücük cocuklar icin de önemli. Araba sesini duymazsa yola firlayabilirler.

Önemli olan saglik ve can güvenligi.
Aynen, bahsettiğiniz gibi elektrikli araçların sessiz oluşu yayalar için problem oluşturuyor bu yüzden yapay ses kullanıldığını biliyordum ama bu kadar kulak tırmalayıcı olabileceğini düşünmemiştim :) . Bu ilk nesillerde kullanılan ses olmalı şimdiye kadar geliştirmişlerdir inşallah. Video 10 yıl öncesine ait.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #250 : Şubat 11, 2021, 18:29:50 »
Ses çok gıcık olmuş bizdeki modellere koymuş olsalardı kesinlikle kapalı konumda olurdu,bunun yerine otomatik korna sistemi olabilirdi.
Hakikaten ses çok kötü. Ülkemizdeki araçlara koymuş olsalardı  sese dayanamayıp sökerdik herhalde :D
Sökülmesine gerek yok,kapatma tuşu koymayı unutmamışlar. :)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #251 : Şubat 12, 2021, 22:32:48 »
Ses çok gıcık olmuş bizdeki modellere koymuş olsalardı kesinlikle kapalı konumda olurdu,bunun yerine otomatik korna sistemi olabilirdi.Sökülmesine gerek yok,kapatma tuşu koymayı unutmamışlar. :)
2021 Corolla'larda ve 2020 CHR'lerde olan AVAS sistemi (akustik ses sistemi) kapatılamıyor. Yarislerdekiler kapatılabiliyordu, hala öyle mi bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #252 : Şubat 13, 2021, 14:46:00 »
Elektrikli ve sadece elektrik motoru ile çalıştığında hibrit araçların trafik güvenliği için ses oluşturması ile ilgili yıllar önce burada paylaşımlar olmuştu. Trafik güvenliği açısından şehir içinde her daim, belli db'de ses olması gerekiyor.
Tramvay ya da metro aracı kapı aç-kapa uyarı sesi bile bazı teknik şartnamelere bağlıdır. Örneğin bu ses, ortam ses düzeyinin en az 10 db üstünde olmalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 225 kere teşekkür etti
  • 182 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #253 : Şubat 13, 2021, 15:26:46 »
Ses işi mantığa uygun. Ancak bu kadar itici sesi nereden bulmuşlar anlamadım. Yayaların dikkatini çekmek için bu kadar kulak tırmalayıcı sese gerek var mı? Normal motor sesini her devre göre kaydetseler ve bu sesi gaz pedal potansiyelmetresine göre ayarlasalar hem kulak tırmalamaz, hemde yayalar sesi duymuş olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #254 : Şubat 13, 2021, 16:10:46 »
O soket radyatör önünde boş mu duruyor acaba. Kendimiz hoparlör taksak ve techstream ile ses eklesek?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #255 : Şubat 14, 2021, 14:57:16 »
Sesin frekansı önemlidir, belli özellikler dahilinde kullanılabilir (gürültü kirliliği nispeten düşük, uyarı kabiliyeti yüksek) yasal ses portalı oluşturulabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #256 : Şubat 15, 2021, 15:12:31 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #257 : Şubat 15, 2021, 15:25:50 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?

Tam elektrikliye dönüşüm yapan firmalar var ama yapılacak masrafa değer mi?

Hybrid için ise, tam hybrid değil ama marş dinamosu iptali, invertor/convertor, daha güçlü şarj dinamosu, kuru pil ve ara beyin uygulamaları ile dönüşüm yapılabilir ama ne kadar masraf etmek gerekecektir? Bu uygulamada ara beyin için çok para istenir diye düşünüyorum.

Mevcut motorların üretimi 2030'a kadar devam edeceğine göre, en az 2050'ye kadar sıvı yakıt sorunu olmayacaktır, o zamana kadar da elimizdeki  araçlar eski moda olacağı için üzülecek bir sorun oluşmayacaktır.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #258 : Şubat 15, 2021, 15:30:26 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?
Bu teorik olarak mümkün ancak pratikte imkansız, çünkü hem şanzıman değişimi gerekir ki bütün elektrik motorları ve gezegensel dişli vs. bu şanzımanın içinde, ayrıca eski şanzıman çöp, hem fazladan çekiş aküsü ve ona uygun yer yok. hem de kontrol ünitesi, çok uğraşırsanız ve çok para harcarsanız bir şekilde yaparsınız ama 1.8 atkinson motora göre tasarlanmış hibirt sitemini 1.6 ya da 1.5 motora entegre etmeye çalışırken başka kalibrasyon sorunları da cabası. Ayrıca konsolda ve beyinde de temel değişiklilkler gerekir.
Yani böyle bir beklentiniz olmasın. lpg montajı gibi asla değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #259 : Şubat 15, 2021, 17:01:27 »
Benim merak ettiğim bir şey var işin tekniğini bilen arkadaşlar varsa lütfen cevaplasın:  İleride benzin ve dizel araçlar  lpg yöntemi gibi hibrit veya elektirikli araca dönüştürülebilir mi?

Hersey mümkün ama su an icin cok pahali. Ileri de uygun fiyatlara da düsebilir ama buna en az 10 yil var diye düsünüyorum.
Tesla Model S'e V8 motor takan bile var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante