Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123400 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #220 : Ocak 25, 2021, 12:18:26 »
Gidişat'ta ki hedef amaç emisyon düşürmek ise, gereksiz donanımlar yerine (kapılara LED aydınlatma vs) tüm otomobillerde Aktif Izgaralar standart donanım olarak yerleştirilmelidir. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #220 : Ocak 25, 2021, 12:18:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #221 : Ocak 26, 2021, 17:20:19 »
Arkadaşlar bişr şeyi çok merak ettim. Bu aracın egzoz muayenesi nasıl oluyor? Muayene istasyonuna geldik durduk. E benzinli motor çalışmıyor ki. Şimdi denedim, P'ye alıp gaz veriyorum ötüyor. N'ye alıp gaz veriyorum ötüyor gaza basmayın diye.Benzinli aracımda adam gaza bastırıp 2000-3000 devirde sabit tutmamı söylerdi. Bunu bırak devir yükseltmeyi, motor çalışmıyor bile.

Nasıl olacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #222 : Ocak 26, 2021, 17:24:55 »
Arkadaşlar bişr şeyi çok merak ettim. Bu aracın egzoz muayenesi nasıl oluyor? Muayene istasyonuna geldik durduk. E benzinli motor çalışmıyor ki. Şimdi denedim, P'ye alıp gaz veriyorum ötüyor. N'ye alıp gaz veriyorum ötüyor gaza basmayın diye.Benzinli aracımda adam gaza bastırıp 2000-3000 devirde sabit tutmamı söylerdi. Bunu bırak devir yükseltmeyi, motor çalışmıyor bile.

Nasıl olacak?


https://www.tuvturk.com.tr/egzoz-gazi-emisyon-olcumu-genel-bilgiler.aspx

Ölçüm periyotları madde 3  te hibrit araçların muaf olduğu yazıyor. En doğru bilgiyi kullanıcıları verecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #223 : Ocak 26, 2021, 17:33:27 »
Arkadaşlar bişr şeyi çok merak ettim. Bu aracın egzoz muayenesi nasıl oluyor? Muayene istasyonuna geldik durduk. E benzinli motor çalışmıyor ki. Şimdi denedim, P'ye alıp gaz veriyorum ötüyor. N'ye alıp gaz veriyorum ötüyor gaza basmayın diye.Benzinli aracımda adam gaza bastırıp 2000-3000 devirde sabit tutmamı söylerdi. Bunu bırak devir yükseltmeyi, motor çalışmıyor bile.

Nasıl olacak?

Hybrid araçlar egzost emisyon kontrolünden muaflar.

Fakat bilgi olarak: Start düğmesine basıp aracı Ready yapın. Vites P (Park) konumunda, Gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda motor çalışır ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde ise motor stop eder.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #224 : Ocak 26, 2021, 20:23:44 »
Hybrid araçlar egzost emisyon kontrolünden muaflar.

Fakat bilgi olarak: Start düğmesine basıp aracı Ready yapın. Vites P (Park) konumunda, Gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda motor çalışır ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde ise motor stop eder.

Evet böyle oluyor. Gazı birkaç saniye basılı tutunca motor çalışıyor. Birkaç bin devre kadar çıkıyor. İlk tescilde bunu anlamadılar sanırım. Bunlara muayene yapılmıyor demişlerdir belki :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #225 : Ocak 26, 2021, 21:58:06 »
Merak edenler için Hybrid Asssitant uygulaması ile kayıt aldım ve Çankaya-Eryaman arası tüm yolculuğumun verisinin raporunu ekte paylaşıyorum.

Yaklaşık 27 km'lik yolun 18km'sini benzin motoru kapalı konumda gittim. (%67)
27 km'lik yolda sadece 0.569 litre benzin tükettim. (2.11 litre/100km yapıyor)
ilk şarjım %59.22 , son şarjım % 54.12, yani kümülatifte %5.10 şarj tüketmişim.
başlangıç rakım 1057, bitiş rakım: 842, kümülatifte 215 metre inmişim.
Benzin motoru 13 defa çalışmış ve grafiklerde ne kadar süreyle ve hangi yükte çalıştığını görebilirsiniz.
Vardığımda daha yeni motor ısınmış ve optimal mod olan S4'e yeni geçmişti. Hatta 90 dereceye dahi tam ulaşaamamıştı. Yine grafiklerden görebilirsiniz.

https://www.sedat.name/Report_2021-01-25_15-36-03.html

Hava sıcakken aynı güzergahta 1.6 litre/100km verisini de görmüştüm ama kaydetmemiştim. Malum motor çok daha kolay ısınıyor ve daha az yakıyor. Rakım farkından ötürü (215 metre) aracın daha az yakacağı miktarı düzeltmek gerekir. Bunun için önerilen formul, rakım farkını 11 ile çarpın ve gittiğiniz mesafeye ekleyin-ya da çıkarın. Yani ben 215 metre aşağıya indiğim için 215 x 11 = 2365 metre toplam gititğim 26950 metreden çıkarıp yakıtı tekrar hesaplamak gerekir. Bu da 24585 metre ediyor.
Diğer taraftan ilk şarj ve son şarj arasındaki farkı da dikkate almak gerekiyor. Bunun için zaten raporda yer alan şarj farkından meydana gelen enerji farkını (0.021 kWh) kullanabiliriz. Bu değer de 1 litre benzin yaklaşık 8.9 kWh değeri ile orantılandığında, 0.0024 litre ediyor.

Bu düzeltmeler ile alınan yol : 24585 metre
düzeltilmiş harcanan benzin: 0.5714 litre
100 km de tüketim: 2.32 litre olarak çıkıyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #226 : Ocak 26, 2021, 23:25:16 »
soğuk memlekette ve dağda bayırda tasarruf yapamazsınız diyen arkadaşım öyle haklısın ki şehir içinde 7 litre ortalama ile geziyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #227 : Ocak 27, 2021, 08:52:19 »
soğuk memlekette ve dağda bayırda tasarruf yapamazsınız diyen arkadaşım öyle haklısın ki şehir içinde 7 litre ortalama ile geziyoruz..

Ben demiştim. Biraz daha açabilir misiniz? Yer neresi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #228 : Ocak 27, 2021, 13:08:38 »
Hybrit araç kullananlar eski alışkanlıklarınıza (1.6 benzinli atmosferik motor) devam ediyorsanız tabiki hybrit fazla yakar,kullanım inceliklerine dikkat ederseniz çok başarılı sonuçlar elde edersiniz,
Yani şöyle;
İlk kalkışta aşırı gazlama benzin motorunu anında devreye alır,rampa çıkışlarda yüksek hızlarda çıkmak yine benzin motorunu devrede tutar,bunlar daha çok çoğaltılır hybrit teknolojisi şehir içi sakin kullanım içindir,ayak bileği hareketlerine dikkat etmek gerekiyor gaz pedalına sakin basmak lazım,aynı araç ile 7 km'lik rampalı test güzergahını %70 elektrik motoru ile geçtim ve aracın neler yapabileceğini test etmek için gaz pedalına hiç acımadım,ona rağmen çok düşük tüketim elde ettim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #229 : Ocak 27, 2021, 13:17:39 »
Hybrit araç kullananlar eski alışkanlıklarınıza (1.6 benzinli atmosferik motor) devam ediyorsanız tabiki hybrit fazla yakar,kullanım inceliklerine dikkat ederseniz çok başarılı sonuçlar elde edersiniz,
Yani şöyle;
İlk kalkışta aşırı gazlama benzin motorunu anında devreye alır,rampa çıkışlarda yüksek hızlarda çıkmak yine benzin motorunu devrede tutar,bunlar daha çok çoğaltılır hybrit teknolojisi şehir içi sakin kullanım içindir,ayak bileği hareketlerine dikkat etmek gerekiyor gaz pedalına sakin basmak lazım,aynı araç ile 7 km'lik rampalı test güzergahını %70 elektrik motoru ile geçtim ve aracın neler yapabileceğini test etmek için gaz pedalına hiç acımadım,ona rağmen çok düşük tüketim elde ettim.

Peki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #230 : Ocak 27, 2021, 21:33:26 »
Ben demiştim. Biraz daha açabilir misiniz? Yer neresi?

Yaşadığım yer erzurum şenkaya ilçesi. Burayı haritada dahi bulmanız zor. tek girişi olan , olabildiğince yayla havası hakim bir memleket..
15 km boyunca sürekli ve ciddi eğimli bir bayırı çıkmanız gerekiyor ki şenkaya ya ulaşın.
Her ne kadar çok çok soğuk olmasa da -22 derece civarında soğukları gördük.

Aracımı hanım için aldım . gittiği mesafe 2 km . sonra akşam 2km gidip ekmek alıyor ve dönüyor. bu döngüde araç s1 fazını bile tamamlamıyor. hybrid sürüş tarzını kullanmak imkansız. aracın ısınmasını genelde beklemiyoruz , camların donunu açmak için bekliyoruz. klima kapalı oluyor. ama motor sürekli çalışıyor.
kullanım klavuzunda yazdığı gibi soğuk havalarda benzinli motor sürekli çalışıyor. pil ile gitmek çok mümkün değil. ayrıca akşam şarj ediyorum ( p konumunda bir miktar bekliyorum veya bayır çıkıp inerken bataryayı dolduruyorum ) sabah olduğunda şarj seviyesi sanırım soğuktan dolayı yine azalmış oluyor. hanımın zaten şarj ile işi yok..
çocuk dışarı çıkacaksa motor içeriyi ısıtıncaya kadar sürekli çalışıyor. veya buğu önlemeyi açınca klima çalışıyor.. 
bim marketine gitmek için 15 km bayır aşağı iniyoruz. inerken zaten şarjı hemen doluyor ve motor freni yapmaya başlıyor. çıkarken ise hızlı çıkmak isterseniz ilk 5km içinde piller bitiyor ve 140 nm lik benzinli motora kalıyorsunuz. tabiki sürekli 4000 üstü devirlerde çıkmak gerekiyor...
normal çıkmak isterseniz biraz arabayı tanımak gerekiyor çünkü bazı yavaş virajlardan sonra elektrik desteği ile hızlanıp sonra sakince çıkabilirsiniz.
yada arabaya uyup gazı sabitleyip bırakırsanız zaten pili torku araç ayarlayıp sakin sakin çıkıyor. ama hiç öyle şehir içindeki gibi stop edip pille gitmiyoruz.

bende süperb vardı. 200 nm torku 1500 devirde veriyordu. yakıt olarak şehir içinde 12 litre civarı yakıyordu. toyota yine de tasarruflu denilen tsi motordan daha az yakıyor. toyota dan birazcık daha performans isterdim. lakin farkındayım , iktisat arabası ve bu paraya bu kadar batarya performansı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #231 : Ocak 28, 2021, 09:27:08 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) teşekkürler. Peki bu kadar soğuk ve rampalı yerde hybrid 7lt yakıyorken dizel veya benzinli otomatik bir araç kaç yakar? Superb benzinli miydi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #232 : Ocak 28, 2021, 12:10:42 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) teşekkürler. Peki bu kadar soğuk ve rampalı yerde hybrid 7lt yakıyorken dizel veya benzinli otomatik bir araç kaç yakar? Superb benzinli miydi?

Superb benzinli 125 hp motorluydu. Şehir içinde 12 litre yakıyordu. Dizellerin bile bu kullanım tarzında ekonomi yapma şansı yok.

Fakat şöyle bir durum var . Ben hangi durumlarda elektrik kullanacak veya nasıl daha iyi şarj ederim biliyorum. Yaklaşık 500 metre rakımlı bir noktadan aşağıya doğru inerken neredeyse tamamen elektrikli olarak gelebildim. Yol 17 km civarında.. Elektrikli olarak kullanım klavuzunda en çok 1000 metre denilmiş ama hiç de öyle değil. Eğim sizden yana ise hem şarj edip hem yol alabilirsiniz. Belki bir gün şenkaya çıkışını ve bardız dönüşünü videoya alırım. Gerçekten araç ısındıktan sonra keyifli. Extrem koşullarda katalog verileri beklemek yanlış olur zaten..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #233 : Ocak 28, 2021, 12:56:12 »
Yaşadığım yer Erzurum şenkaya ilçesi. Burayı haritada dahi bulmanız zor. tek girişi olan , olabildiğince yayla havası hakim bir memleket..
15 km boyunca sürekli ve ciddi eğimli bir bayırı çıkmanız gerekiyor ki Şenkaya ya ulaşın.
Her ne kadar çok çok soğuk olmasa da -22 derece civarında soğukları gördük.

Yaris Hybrid'ler de en büyük eksik, koltuk ısıtmalarının olmayışı. Sadece sıcak bölgelerde ki insanlar kullanır diye düşünülmüş.

Diğer taraftan pillerin ömürleri sanırım 2 bin %100 tam dolum gibi bir şeydi.

Yani her gün sadece 1 defa o yokuş inip çıkılırsa, 2 bin/365= en fazla 6 yılda pil paketinin değişmesi gerekecektir ki o da başka yolculuk yapılmıyorsa.

Fakat yolculuk öncesi şarj etmek için yakıt harcamanın pek bir artısı olmayacaktır.

Yolculuk esnasında motor ve kabin ısıtılıp eğer yol uzun yokuş aşağı ise zaten kendisi tam şarj olacaktır.

Ayrıca Hybridlerde de pil dolum yüzdesi ayarlanabilmeliydi. Çünkü %100 doluluk pil sağlığı için iyi değil.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #234 : Ocak 28, 2021, 16:06:25 »
Bir yabancı sitede görmüştüm , piller %40 ile %80 arası doluyor imiş. Sanırım gösterge tam dolu gösterdiğinde yüzde 80 oluyor. Benim amacım ise bataryaları korumak amaçlı biraz şarj edip bırakmak. İlerleyen yıllarda kesinlikle eminim ki telefon pili değiştirir gibi bu hücreleri de evimizde değiştiririz biz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #235 : Ocak 28, 2021, 16:16:02 »
Bir yabancı sitede görmüştüm , piller %40 ile %80 arası doluyor imiş. Sanırım gösterge tam dolu gösterdiğinde yüzde 80 oluyor. Benim amacım ise bataryaları korumak amaçlı biraz şarj edip bırakmak. İlerleyen yıllarda kesinlikle eminim ki telefon pili değiştirir gibi bu hücreleri de evimizde değiştiririz biz :)

Düz yol kullanımlarında sistem %80 üzeri şarj yapmıyor yani tablet yeşil göstergede pil doluluğu bir çizgi eksik kalıyor, çizgilerin hepsi yeşil olduğunda %100 dolu.

Piller hiç bir zaman %0 oranda boşaltılmıyor o sebeple ilave önlem almanız gerekmiyor.

Pil paketini güncellemek hem kolay hem zor. Youtube bir çok video var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #236 : Ocak 28, 2021, 16:48:40 »
Yüzde 38’i gördüm dip seviye olarak. Tavan seviyeyi ölçmedim ama.

Lityum pillerde elektrikli araçlarda kapasitenin %90’ı kullanılabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #237 : Ocak 28, 2021, 18:21:00 »
Yaşadığım yer erzurum şenkaya ilçesi. Burayı haritada dahi bulmanız zor. tek girişi olan , olabildiğince yayla havası hakim bir memleket..
15 km boyunca sürekli ve ciddi eğimli bir bayırı çıkmanız gerekiyor ki şenkaya ya ulaşın.
Her ne kadar çok çok soğuk olmasa da -22 derece civarında soğukları gördük.

Aracımı hanım için aldım . gittiği mesafe 2 km . sonra akşam 2km gidip ekmek alıyor ve dönüyor. bu döngüde araç s1 fazını bile tamamlamıyor. hybrid sürüş tarzını kullanmak imkansız. aracın ısınmasını genelde beklemiyoruz , camların donunu açmak için bekliyoruz. klima kapalı oluyor. ama motor sürekli çalışıyor.
kullanım klavuzunda yazdığı gibi soğuk havalarda benzinli motor sürekli çalışıyor. pil ile gitmek çok mümkün değil. ayrıca akşam şarj ediyorum ( p konumunda bir miktar bekliyorum veya bayır çıkıp inerken bataryayı dolduruyorum ) sabah olduğunda şarj seviyesi sanırım soğuktan dolayı yine azalmış oluyor. hanımın zaten şarj ile işi yok..
çocuk dışarı çıkacaksa motor içeriyi ısıtıncaya kadar sürekli çalışıyor. veya buğu önlemeyi açınca klima çalışıyor.. 
bim marketine gitmek için 15 km bayır aşağı iniyoruz. inerken zaten şarjı hemen doluyor ve motor freni yapmaya başlıyor. çıkarken ise hızlı çıkmak isterseniz ilk 5km içinde piller bitiyor ve 140 nm lik benzinli motora kalıyorsunuz. tabiki sürekli 4000 üstü devirlerde çıkmak gerekiyor...
normal çıkmak isterseniz biraz arabayı tanımak gerekiyor çünkü bazı yavaş virajlardan sonra elektrik desteği ile hızlanıp sonra sakince çıkabilirsiniz.
yada arabaya uyup gazı sabitleyip bırakırsanız zaten pili torku araç ayarlayıp sakin sakin çıkıyor. ama hiç öyle şehir içindeki gibi stop edip pille gitmiyoruz.

bende süperb vardı. 200 nm torku 1500 devirde veriyordu. yakıt olarak şehir içinde 12 litre civarı yakıyordu. toyota yine de tasarruflu denilen tsi motordan daha az yakıyor. toyota dan birazcık daha performans isterdim. lakin farkındayım , iktisat arabası ve bu paraya bu kadar batarya performansı..
Detaylı bir analiz olmuş, teorik değil, pratik veriler olması çok kişi için anlamlı olacaktır.

Pillerin aşırı şarj ve deşarj korumaları program sayesinde sağlanıyor bir güvenlik önlemli olarak dediğiniz gibi. Diğer yandan, soğuk havada kullanım, pil performansını düşürecek (belirttiğiniz gibi) ancak pil ömrüne kuvvetle ihtimal olumlu yönde etki edecektir. Plug-In kullanım aslında en makul uygulama olacaktır bahsedilen tarzda kullanım için.
Yanlış hatırlamıyorsam, NiMh bataryalar için aylık kendi kendine deşarj oranı %25'ler dolaylarındaydı, LiIon içi bu oran %5 civarı.
NiMh'lerde hafıza etkisi yok denir ama aslında vardır (bir türü diyelim), şu şekilde; NiMh batarya sistemli araçlar, aracı sık kullanmayanlar için batarya ömrü açısından çok sağlıklı değildir. Zira kendi kendine boşalma oranı nispeten yüksek olan kimyasal yapılardır ve tembel batarya etkisi görülebilir. Yani batarya nominal kapasitesini unutup, düşük şarjla beklediği seviyelere düşürebilir. Gerçi bundan kurtulmanın (temizlemenin) yöntemleri vardır.

Bahsi geçen koşullarda kullanım için, aracın motorunun ne kadar çabuk ısındığı (tasarım ve hacmine bağlı olarak), araç ağırlığı gibi değişkenler büyük öneme sahiptir. Tabi kapalı garajın bile sağlayacağı fayda büyük olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #238 : Ocak 29, 2021, 09:25:45 »
Eğilip baktım. Radyatör önünde açılır kapanır panjur yok. Şehir içinde normal sıcaklığına gelemeyen bu motor için ekstra önlemler alınmalıydı diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #239 : Şubat 03, 2021, 22:48:39 »
Bugün uzun yol yapma fırsatı buldum. Hybrid araçlar uzun yola çok uyumlu değil. Eğer 60 70 gibi hızlarda gidecekseniz güzel bir ekonomi yapabilirsiniz.

sadece eco bölümünün yarısına kadar gaza basarak 1300 devirde gidilebiliyor. biraz eğim sizden yana ise batarya ile gazı çekip basarak piller ile gidebiliriz. En büyük ekonomiyi de pille yol alarak yapıyor. Ama sabretmek lazım.

bayır çıkarken saçımı başımı yoldum. Motor bağırmadan normal bir hızda bayırları tırmanma şansı yok. Çok gürültü oluyor. çok titreşim alıyor , konforu etkiliyor. sizde var mı bilmiyorum ama 1300 1500 devirlerde değişik bir uğultu yapıyor.

yolculuğun bir kısmını sadece 3.5 litre ortalama ile gittim. Yakıt memnun etti. toplam yolculuğumu 4.3 litre ortalama ile bitirdim. Bunun da sebebi doğu bölgesinden gelmem. ilk hareketimde 5.5 ortalama ile erzurum a gelebildim , bu nedenle toplam ortalamam yükseldi.

tepe bayır çıkamıyorum. motor 4000 devire gelsin istemiyorum. eco bölgesinden çıkıp pwr bölgesinin ilk tıkına kadar basıyorum. genelde 3000 devirlerde kalıyor. Bu noktada motor sesi hala kabul edilebilir seviyede. fakat bir tık daha iyi gitsin , azcık daha hızlı çıkayım derseniz motor yok yere bağırıyor. Neden yok yere diyorum ? çünkü pillerden güç almıyor. gaza neredeyse sonuna kadar basmadıkça elektrikli motorun gücünü hissettirmiyor. Tamam basayım da çıkalım şu yokuşu diyorum ama benzinli motor son devire dayanıyor. Gaza basmaya çekiniyor insan. Halbuki motor gücü ile çıkmaya çalışırken 60 a düşüyor ama elektrik gücü gelince 100 ile çıkabiliyorsunuz. Demek istediğim biraz daha düşük devirlerde daha çok elektrik desteği olmalıydı.

Her aracın bir huyu vardır. Bu hybridlerde siz arabaya uyacaksınız ki rahat edesiniz. Sabırlı olmak şart. sakin davranmak gerek. hızlı kullanmaya gelmiyor. hız arabası hiç değil. bayır canavarı da değil.
Keşke şanzıman , pil gücü üzerinde yazılımsal bir oynama yapabilsek..