Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123611 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #200 : Ocak 09, 2021, 22:19:20 »


23:35 inci dakikadan sonra açıkladığı gibi , mg1 in hızı içten yanmalının hangi devirde dneceğine karar veriyor. Yani elektrikli bir cvt sistemi yaratmışlar.
mg 1 , içten yanmalı motor ile aynı hızda dönebiliyor. Bu sırada elektrik üretmiyor.
mg 1 , ters yönde dönerek düşük içten yanmalı devirlerinde gitmeyi sağlıyor.
mg 1 e elektrik akımı verilmezse içten yanmalı motor sadece şarj için boşa dönebiliyor.
yolda motor çalıştığı sürece mg 1 in mutlaka elektrik harcaması(Elektrik harcaması tabiri doğru değil, benzin motorunun ürettiği gücün bir kısmını MG1 alıp elektrik enerjisine dönüştürür. dikkatli dinlerseniz 'Generate power' diyor gerekiyor ki içten yanmalı motorun torku tekere gidebilsin. işin bu tarafı biraz garip olmuş çünkü içten yanmalı motor benim kullanımımda hiç stop etmiyor , böylece elektriği hem harcıyor hemde benzin yakıyor ama elektrik enerjisini sadece motorun torkunu alabilmek için kullanmış oluyorum.

keşke elimde yazılımla oynama imkanım olsa. uzun bayır çıkışlarında resmen işkece ediyor bu araç bize. bukadar çok bağırmadan gitmesinin bir yolu yok mu ?bağırması bize garip geliyor çünkü bu araçlarda turbo yok ve atkinson döngüsü kullanıyor bu motorlar. Yani daha düşük güç üretiyor. Bundan 20 yıl öncesinin turbosuz motorları da bunlar gibi bağırıyorlardı.elimizde yazılımla oynama şansımız olsa, ne yaparsak yapalım 1.8 atkinson motordan o yokuşu çıkarken o bağırmayı azaltamayız. Ancak gaza az basarak kağnı gibi çıkartırız :)
Güç akışını anlamak açısından çok verimli bir video yaptım. (Çetin Emeç Bulvarı, Çankaya, Ankara)




17:50'den itibaren hangi motor ne kadar güç harcıyor, ya da üretiyor, tekere ve batarya ne kadar güç gidiyor ya da geliyor görebilirsiniz.
17:50 araç duruyor.
17:54 araç MG2 aracılığıyla hızlanıyor. MG1 bu arada güç çekmiyor ters yöne boşa dönüyor. benzin motoru da kapalı.
18:37 araç MG1 yön değiştiriyor ve benzin motorunu çalıştırıyor(marş motoru görevi görüyor) akabinde de MG1 jenaratör gibi davranarak güç üretiyor( güç değeri - oluyor)



Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #200 : Ocak 09, 2021, 22:19:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Hem ayranımız döküldü. Hem de istenmeyen olaylar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 67000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #201 : Ocak 13, 2021, 22:53:03 »
Bilgilendirmeler için teşekkürler. Hibrit corollayı günlük kullananlara bir sorum olacak. İlk çalıştırma her şartta benzin motoru ile mi oluyor. Yani aracın aküleri dolu ise benzin motoru ilk marşta çalışıyor mu.yoksa aküler tükenince mi çalışıyor. İyi forumlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #202 : Ocak 14, 2021, 00:16:59 »
Bilgilendirmeler için teşekkürler. Hibrit corollayı günlük kullananlara bir sorum olacak. İlk çalıştırma her şartta benzin motoru ile mi oluyor. Yani aracın aküleri dolu ise benzin motoru ilk marşta çalışıyor mu.yoksa aküler tükenince mi çalışıyor. İyi forumlar.

Hava soğuksa piller dolu olsa bile benzin motoru hemen çalışıyor. Hava ılıksa piller de boş değilse benzin motoruna ihtiyaç olmadıkça çalışmıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #203 : Ocak 14, 2021, 00:17:58 »
Batarya yeterli seviyedeyse araci ilk calistirmada benzinli motor devreye girmiyor. Hatta bende hic boyle bir durum olmadi diyebilirim.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #204 : Ocak 14, 2021, 00:21:00 »

@Sedat CANLI (50858)  peki; enerji monitöründe gördüğümüz bir durum daha var. Termik tekere ve pillere enerji sağlarken Elektrik motorları sadece pilleri şarj ediyor. Elektrik motoru tekere güç vermiyor. Belli ki mg2 boşa dönüyor (Çünkü tekerler mg2’ye direkt bağlı). Mg1 enerji üretiyor. Planet dişli bunu nasıl yapıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #205 : Ocak 14, 2021, 05:09:03 »
@Sedat CANLI (50858)  peki; enerji monitöründe gördüğümüz bir durum daha var. Termik tekere ve pillere enerji sağlarken Elektrik motorları sadece pilleri şarj ediyor. Elektrik motoru tekere güç vermiyor. Belli ki mg2 boşa dönüyor (Çünkü tekerler mg2’ye direkt bağlı). Mg1 enerji üretiyor. Planet dişli bunu nasıl yapıyor?
Termik tek basina asla tekerleri ceviremez, o sirada MG1 in urettigi enerji ile MG2 donuyor.

Techstream ile baglandiginizda ekranda gorulen gorselleri amper ve volt olarak gorebiliyorsunuz, bu durumda daha net bilgiler cikiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #206 : Ocak 14, 2021, 08:29:40 »
Termik tek basina asla tekerleri ceviremez, o sirada MG1 in urettigi enerji ile MG2 donuyor.

Techstream ile baglandiginizda ekranda gorulen gorselleri amper ve volt olarak gorebiliyorsunuz, bu durumda daha net bilgiler cikiyor.

Ekrandaki durum o. Sizin demenize göre Mg1’in ürettiği enerjinin tamamını mg2’nin tüketmesi gibi bir durum ortay çıkıyor. Mg1 ne fazla üretebiliyor ne de az. Tam mg2’nin harcayacağı enerjiyi üretiyor yani öyle mi?

Çünkü monitörde termik motordan teker ve elektrik motorlarına kırmızı ok çıkarken, elektrik motorundan sadece pillere sarı ok çıkıyor.

Normalde hem termik motorun hem elektrik motorunun tekere güç verdiği, aynı zamanda da elektrik motorlarının enerji ürettiğini görüyoruz. Ama bazen üstte anlattığım senaryo da gerçekleşiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #207 : Ocak 14, 2021, 23:47:35 »
Yazılım, mekanik aktarmayı beş aşamayla (stage) yürütüyor; S1, S2a-S2b, S3, Idle Check, S4.

Mesela, soğuk araç ilk çalıştırıldığında termik motor (ve dolayısıyla tüm aktarma sistemi) uygun sıcaklık civarına gelebilmek için S1 aşamasında gürül gürül çalışabiliyor. Bu aşamada tekerleklere MG2 güç veriyor, termik motorun gücü MG1 üzerinden MG2'ye ve bataryalara gidiyor. S2 aşamasına geçildiğinde artık termik motor tekerleklere daha fazla güç aktarabiliyor. Belki dikkatinizi çekmiştir, bazen termik motor kısa süreliğine düşük rolantide boşa döner, ne şarj eder ne de tekerleklere güç aktarır; işte o an Idle Check aşamasını geçiyordur.

Oldukça sofistike bir sistem yapısı var araçta.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2021, 00:00:04
Başka bir örnek; uzun bir yokuş indiniz ve batarya tamamen (10 çentik) doldu, sonrasında termik motorun döndüğünü ve kompresyona girdiğini fark ettiniz. Bu durumda, artık bataryanın şarj edilme ihtiyacı olmadığında dolayı rejeneratif fren etkisi ortadan kalktığı için motor freni devreye giriyor, yani vites üzerindeki B modu otomatik olarak devreye giriyor.

Böylece sistem üzerindeki aşırı yükler ve sıcaklıklar dengelenmiş oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #208 : Ocak 18, 2021, 15:38:36 »
Bu arabayı alacaklar;

Dağ bayır kullanıyorsa,
Soğuk iklimde yaşıyorsa,
Çok uzun yol yapıyorsa,
Sportif kullanıyorsa,

almasınlar. Az bilinem bir durum soğuk iklim. Soğuk ülkelerde belki başka şekilde sorunu çözmüşlerdir bilemiyorum ama arabada pct yok. Çalıştırır çalıştırmaz fan soğuk üflüyor. Sıcak fanı açarsanız termik motor ısınana kadar ev modunda gitmiyor. Hava çok soğuksa, kalorifer de hep açıksa, temik motor erken soğuduğundan daha çok çalışıyor. Standart benzinli arabalar kadar motor çabuk ısınmıyor. Isınsa bile istediğim fan sıcaklığını vermiyor. Bunlar şehir içi kullanımda geçerli.

Dolayısıyla soğuk iklimde aman aman bi tasarrufu yok. Diğer arabalardan bi tık az yakıyor sadece. Heleki işe yarın saatte gidiyorsanız motor sürekli çalışıyor olacak. Ya da yanınıza su torbası alacaksınız :) koltuk ve direksiyon ısıtma bu arabalarda şart.  O zaman işler değişir

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #209 : Ocak 18, 2021, 15:41:01 »
Bu arabayı alacaklar;

Dağ bayır kullanıyorsa,
Soğuk iklimde yaşıyorsa,
Çok uzun yol yapıyorsa,
Sportif kullanıyorsa,

almasınlar. Az bilinem bir durum soğuk iklim. Soğuk ülkelerde belki başka şekilde sorunu çözmüşlerdir bilemiyorum ama arabada pct yok. Çalıştırır çalıştırmaz fan soğuk üflüyor. Sıcak fanı açarsanız termik motor ısınana kadar ev modunda gitmiyor. Hava çok soğuksa, kalorifer de hep açıksa, temik motor erken soğuduğundan daha çok çalışıyor. Standart benzinli arabalar kadar motor çabuk ısınmıyor. Isınsa bile istediğim fan sıcaklığını vermiyor. Bunlar şehir içi kullanımda geçerli.

Dolayısıyla soğuk iklimde aman aman bi tasarrufu yok. Diğer arabalardan bi tık az yakıyor sadece. Heleki işe yarın saatte gidiyorsanız motor sürekli çalışıyor olacak. Ya da yanınıza su torbası alacaksınız :) koltuk ve direksiyon ısıtma bu arabalarda şart.  O zaman işler değişir

Yap bi koltuk ısıtma. Ben aşırı memnunum, geç bile kalmışım diyorum. Mazdadan beri yaptıklarım arasında en verimli olanı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #210 : Ocak 18, 2021, 15:56:11 »
Yap bi koltuk ısıtma. Ben aşırı memnunum, geç bile kalmışım diyorum. Mazdadan beri yaptıklarım arasında en verimli olanı.

Hangi birine yapayım. Önde iki kişi arkada çocuk :) 3 taneyi kaldırır mı akü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #211 : Ocak 18, 2021, 16:57:30 »
Hangi birine yapayım. Önde iki kişi arkada çocuk :) 3 taneyi kaldırır mı akü?
Hiçbir sıkıntı olmaz yeterki kaliteli ürün kullanın sorun çıkmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #212 : Ocak 18, 2021, 17:44:20 »
Hangi birine yapayım. Önde iki kişi arkada çocuk :) 3 taneyi kaldırır mı akü?

4,5A çekiyor oturma ve sırt pedleri toplam tek koltuk için. Hesabını yap artık. En kötü benzinli motor daha çok çalışır. Motor suyu ısınmıyorsa donarsın büyük sıkıntı. Benim klimayı açma ihtiyacım bile olmuyor artık.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #213 : Ocak 24, 2021, 20:50:49 »
Hybrid’lerde açılır kapanır radyatör panjur sistemi var mı acaba? Birkaç yerde okudum ama??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #214 : Ocak 24, 2021, 21:02:12 »
Hybrid’lerde açılır kapanır radyatör panjur sistemi var mı acaba? Birkaç yerde okudum ama??

Hybrid'ler şeklinde düzenleme yok.

Üreticinin karar verdiği herhangi bir modelde olabiliyor ve genellikle aerodinamik katsayısını düşürerek yakıt tasarrufuna katkı sağlaması için uygulanıyor.

Active Grill Shutter adıyla bazı markalara örnek; Mercedes hybrid'te var, RAV4 Hybrid, Honda CRV'de var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #215 : Ocak 24, 2021, 21:21:51 »
Hybrid'ler şeklinde düzenleme yok.

Üreticinin karar verdiği herhangi bir modelde olabiliyor ve genellikle aerodinamik katsayısını düşürerek yakıt tasarrufuna katkı sağlaması için uygulanıyor.

Active Grill Shutter adıyla bazı markalara örnek; Mercedes hybrid'te var, RAV4 Hybrid, Honda CRV'de var.

Ben motor sıcaklığıyla alakalı sormuştum aslında. Rus sitesi Toyota-club.net’de 2zr-fxn altında rusçadan çevirme şöyle bir yazı var. Rusçam olmadığı için translate kullandım.

“ Soğutma

• En önemli fark, hızı motor ECU'su tarafından kontrol edilen elektrikli soğutma sıvısı pompasıdır.



1 - zamanlama zinciri kapağı, 2 - soğutma suyu pompası, 3 - giriş ve termostat, 4 - stator, 5 - rotor, 6 - mil

• EGR sistemi bir sıvı soğutucu ile donatılmıştır
• Bir egzoz ısı geri kazanım ısı eşanjörü ve ayrıca bir radyatör panjuru tahriki takılabilir.


1 - genleşme tankı, 2 - soğutma suyu pompası, 3 - emme manifoldu ve termostat, 4 - gaz kelebeği gövdesi, 5 - kontrol valfi, 6 - EGR valfi, 7 - EGR borusu ve soğutucu. a - radyatöre, b - radyatörden, c - ısıtıcıdan, d - ısıtıcıya, e - ısı eşanjöründen, f - ısı eşanjörüne

• Kontrol valfli opsiyonel bir devre, motor ile ısı eşanjörü arasındaki sıvı akışının düzenlenmesine izin vermeli, motor ısınana kadar ısıtıcı çalışırken motordan geçen akışı azaltmalı, ısınmayı hızlandırmalı ve daha homojen bir sıcaklık rejimini sürdürmelidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #216 : Ocak 24, 2021, 21:30:21 »
Hybridlerde elektrikli su pompası var.

Su soğutmalı EGR'ler zaten eşanjördür.

Açılır Kapanır Radyatör Panjurlarının bunlarla ilgisi yok ama aerodynamiğin gelişmesine yardımcı olduğu kadar motorun çabucak ısınmasına da faydası vardır.

Motor ilk çalıştırmada panjur sistemi check yapmak için 1 defa açılıp kapanır.

Soğuk havalarda motor verimli sıcaklığa ulaşana kadar ızgaralar açılıp-kapanma işlemlerine başlamaz.

Kış'ın buğu alınsın diye klima çalıştırılırsa, ızgaralar yine açılmaz, hava emişi ızgaralarının yukarısında kalan açık ince aralıktan yapılır ve yeterlidir.

Hybrid araçlarda da "Ready" olduğu sürece elektrikli su pompası sürekli devridaim yapmaya devam eder.

Motor ısındıktan sonra Fan devreye girmeden önce ızgaralar açılır, bu esnada Cd yükselir ve sonuç olarak motor soğutulur ve kapanınca Cd yine düşer.

Yaz'ın Klimayı çalıştırırsanız Izgaralar sürekli açık kalır.

Şemadaki e - f boruları ise muhtemelen İnvertörün soğutma eşanjörüne giriş çıkışlardır.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #217 : Ocak 24, 2021, 22:40:05 »
Hybridlerde elektrikli su pompası var.

Su soğutmalı EGR'ler zaten eşanjördür.

Açılır Kapanır Radyatör Panjurlarının bunlarla ilgisi yok ama aerodynamiğin gelişmesine yardımcı olduğu kadar motorun çabucak ısınmasına da faydası vardır.

Motor ilk çalıştırmada panjur sistemi check yapmak için 1 defa açılıp kapanır.

Soğuk havalarda motor verimli sıcaklığa ulaşana kadar ızgaralar açılıp-kapanma işlemlerine başlamaz.

Kış'ın buğu alınsın diye klima çalıştırılırsa, ızgaralar yine açılmaz, hava emişi ızgaralarının yukarısında kalan açık ince aralıktan yapılır ve yeterlidir.

Hybrid araçlarda da "Ready" olduğu sürece elektrikli su pompası sürekli devridaim yapmaya devam eder.

Motor ısındıktan sonra Fan devreye girmeden önce ızgaralar açılır, bu esnada Cd yükselir ve sonuç olarak motor soğutulur ve kapanınca Cd yine düşer.

Yaz'ın Klimayı çalıştırırsanız Izgaralar sürekli açık kalır.

Şemadaki e - f boruları ise muhtemelen İnvertörün soğutma eşanjörüne giriş çıkışlardır.



Sistemimi anlattınız yoksa hybrid’lerde açılır kapanır panjur var mı dediniz anlamadım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #218 : Ocak 24, 2021, 22:42:29 »
Sistemimi anlattınız yoksa hybrid’lerde açılır kapanır panjur var mı dediniz anlamadım :)

Bazı Hybridlerde var bazılarında yok.

Bazı konvansiyonel motorlu araçlarda var bazılarında yok.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #219 : Ocak 24, 2021, 22:56:54 »
Bazı Hybridlerde var bazılarında yok.

Bazı konvansiyonel motorlu araçlarda var bazılarında yok.

Ülkeye göre de değişiyor. Sabah bi bakayım ızgaraların içine. Prof weber’in incelediği prius’ta bar mesela.