Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123399 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #180 : Ocak 07, 2021, 00:27:03 »
Bugün sırf burada dönen muhabbet için B modu ile rampa aşağı inmeyi denedim.

Gördüğünüz gibi tekerden 6.7kW geliyor.
Bu gücün çoğu MG2 aracılığıyla geliyor.(MG2'nin rejenere değeri 5.5kW).
MG1 ise 1.3 kW harcıyor.
2.5 kW benzin motorunda soğruluyor.
Bataryaya da 4.2 kW gidiyor.


Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #180 : Ocak 07, 2021, 00:27:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #181 : Ocak 07, 2021, 08:40:54 »
Paylaşım için teşekkürler Sedat Bey. Paylaştığınız veri gösteriyor ki piller boş bile olsa mg1 elektrik üretmiyormuş. Öyleyse Profesor Jean D.Kelly ya yanlış bilgiler veriyor ya da şanzıman farkından dolayı böyle söylüyor. Tekin Beyin paylaştığı videoda anlatıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #182 : Ocak 07, 2021, 11:25:51 »
Paylaşım için teşekkürler Sedat Bey. Paylaştığınız veri gösteriyor ki piller boş bile olsa mg1 elektrik üretmiyormuş. Öyleyse Profesor Jean D.Kelly ya yanlış bilgiler veriyor ya da şanzıman farkından dolayı böyle söylüyor. Tekin Beyin paylaştığı videoda anlatıyor...
Şanzıman farkı bildiğim kadarıyla sadece aynı doğrultu üzerinden, bir dişli aracılığıya daha az yer kaplaması için yan tarafa alınması ve çark oranlarında ve motor güçlerindeki farklılıklar. Temel çalıma prensibi aynı. Kelly sanırım şunu karıştırmış: normalde MG1 benzin motorundan gelen gücü jeneratör olarak elektriğe çevirdiği için MG1 de aslında bir jenaratör, hatta ortalamada MG2'nin rejenerasyondan ürettiğinden daha fazla elektrik üretebiliyor, ancak B modunda jenaratör görevi görmüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #183 : Ocak 07, 2021, 13:49:06 »
Şanzıman farkı bildiğim kadarıyla sadece aynı doğrultu üzerinden, bir dişli aracılığıya daha az yer kaplaması için yan tarafa alınması ve çark oranlarında ve motor güçlerindeki farklılıklar. Temel çalıma prensibi aynı. Kelly sanırım şunu karıştırmış: normalde MG1 benzin motorundan gelen gücü jeneratör olarak elektriğe çevirdiği için MG1 de aslında bir jenaratör, hatta ortalamada MG2'nin rejenerasyondan ürettiğinden daha fazla elektrik üretebiliyor, ancak B modunda jenaratör görevi görmüyor.


Aynen şanzımanda sadece yapısal bir değişiklik var çalışma mantığı aynı izlediğim videolarda benzer şeyler söylüyorlardı zaten  fakat sizde dinlediyseniz B modunda mg1 ve mg2 pilleri doldurana kadar jeneratör görevi görür  pil dolduktan sonrada mg1 benzinli motorun milini çevirir diyor. MG (motor generator) nin ne anlama geldiğini çok iyi bildiğinden eminimde :-\ B modu için hatalı bir yorum yapıyor sanırım.


Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2021, 16:31:01


Toyota'nın Prius'a ait aşağıdaki gibi bir dokümanını buldum. B modunun rejeneratif verimliliği artıracağından bahsedilmiş. Birde B modun da enerjinin %30 unun geri kazanılacağından bahsetmişler. B modu ne gizemli bir modmuş böyle :)



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #184 : Ocak 07, 2021, 18:45:22 »
Üsteki görseldeki ilk Prius'u sık sık görürüm. İyi bir bakıma ihtiyacı olduğu açıktır ancak yine de içinde barındırdığı (muhtemelen pilleri enerji tutma kapasitesi kalmamıştır) teknolojiler ile değerli bir araç.

Oldukça detaylı ve seviyeli paylaşımlar için herkese teşekkür ederim. Çok faydalı bilgiler veriliyor.

Önceki yazılardan birisinde EMK gördüm, çok kolay geçilmemesi gereken bir konu. Hem elektrik enerjisinden mekanik enerjiye çevirmenin ilk anında (kalkınma), hem de mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirme anındaki frekans konumu (akımın üretilme anındaki) ayarı önemlidir. Yani dışarıdan alınan mekanik kuvvetin dışında, bundan nasıl yararlanıldığı da önemlidir bana göre (sistemi daha derin incelemek gerek). Dolayısı ile, her daim yüksek mekanik kuvvetle daha iyi akü şarj olduğunu (akü işletim sistemi de muhtemelen burada büyük koruyuculuk özellikleri gösteriyordur, NiCad kadar olmasa da, NiMH'ler de hafıza etkisi gösterebilir) söylemek doğru olmayabilir. Akü hücrelerinin de, şarj işletim sistemi vasıtası ile nasıl davrandığına bakmak gerek. Sonuçta aküler de kimyasal cihazlardır ve aldıkları akıma göre farklı davranabilirler. Muhtemelen de şarj işletim sistemi bunu optimumda (performans, kapasite, ömür) tutma eğilimindedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #185 : Ocak 07, 2021, 21:25:16 »
@Hüseyin Bayram (25139)  b modu gizemli değil. O yayın kime hangi tarihe ait bilmiyorum. Düz viteste vites düşürme seçeneğiniz vardır. Tam otomatikte 1-2-3 seçenekleri vardır. Cvt’te L seçeneği var. Yarı otomatikler de vites değişimi sunuyor. Peki e-cvt? Yüksek dağdan köyden inerken vites düşürme işlemi nasıl yapılacak? B modu bunun için var. Her yerde yazıyor, ayrı. Toyota’nın istediğiniz dilde kendi sitelerine girip hibrit araç kullanımı ve sık sorulan sorular bölümümde B modunun motor freni ve yavaşlamak için olduğu, normal sürüşte kullanılması yakıt sarfiyatını artıracağı belirtiliyor. Türkçe site: https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/faqs/hybrid-faq.json

Kitapçıklarda da ayrıca yazıyor. Kaldıki, termik motoru devreye sokan B modunun amacı fazla teker enerjisini soğurmak iken, enerjiyi motora gönderip silindir, krank hareketlerinde enerjiyi harcarken nasıl olur da fazla elektrik üretilebilir hala açıklama gelmiyor. D modunda ve frende zaten her iki jeneratör maksimum direnci gösterip enerji üretiyor. Bunu yaparken araya termik motoru sokarsanız enerji kaybını artırmaktan öteye geçemezsiniz.

Obd elm cihazlarıyla da bu çok net görülüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #186 : Ocak 07, 2021, 21:43:56 »

Biraz araştırım ve sistemin çalışmasından benim anladıklarım:

B modunda rampa iniyorsanız ve piller yeterince şarjlı değilse;
-MG1 ve MG2 jenaratör moduna geçerek pilleri hızlı bir şekilde şarj etmeye başlar.
(Yani Tekin Beyin bahsettiği üzere B modu pilleri daha hızlı şarj eder tezi doğru gözüküyor) Bu esnada
MG1 ve MG2 den akım çekileceği için elektro motor kuvvet etkisiyle araç yavaşlamaya
başlar.

-B modunda rampa iniyorsunuz ve piller yeterince şarjlı ise;
-MG2 jenaratör moduna geçerek elektrik ürettiği için aracı biraz yavaşlatır.
Üretilen elektrik MG1 e verilir. Tekerler> MG2  şeklinde gelen hareket MG1vasıtasıyla benzinli motora aktarılır ve araç kompresyon
yaparak daha da fazla yavaşlaması sağlanmış olur. Bu sırada benzinli motor tüketim yapmaz.Bu noktada tam anlayamadığım
kısım şu ki; MG1 MG2 de üretilen elektrik ile dönerek mi benzinli motorun dönmesini sağlıyor yoksa
MG2 de üretilen elektrik MG1 in kilitlenmesini sağlayarak mı benzinli motorun dönmesi sağlanıyor.
Sedat Bey herhangi bir kilit mekanızması yok demiş doğru ancak MG1 in rotorunu elektriksel olarak kilitleyebilmek mümkün. Böylelikle
MG2 den yani tekerlekten gelen gücü doğrudan benzinli motora aktarmış olursunuz.

Benim anladıklarım bunlar. Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

MG2 nin urettigi elektrik ile, MG1 besleniyor motor olarak çalisiyor,
Hareket enerjiside termik motor tarafindan sönümleniyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #187 : Ocak 07, 2021, 21:56:10 »
MG2 nin urettigi elektrik ile, MG1 besleniyor motor olarak çalisiyor,
Hareket enerjiside termik motor tarafindan sönümleniyor.
Evet, Sedat Beyin paylaştığı veride de öyle olduğu ortaya çıktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #188 : Ocak 07, 2021, 22:26:08 »

Bu videodaki adam da aynısını söylüyor.

B modunda bataryalar doluncaya kadar içten yanmalı motor tam hızda çevirilmiyor. Fakat fren kuvveti MG2 deki enerji üterimi nedeniyle arttırılıyor. Bence bu bataryaların daha hızlı dolmasına neden oluyor olmalı. Çünkü üretilen enerji MG1 tarafından her batarya durumunda aynı oranda kullanılıp tüketilmiyor.

ve eminim ki hafif frenleme ile B modundan daha fazla batarya doldurabiliyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #189 : Ocak 07, 2021, 22:30:46 »
Büyük motorlu hibritlerde B modunin vites gibi seviyesini arttiran seçimi bile var, F1 gibi direksiyon altindan kumandali.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #190 : Ocak 07, 2021, 22:47:58 »
Tayfun Bey uzun uzun yazmıştım ama gönderirken bağlantı zaman aşımına uğradı tüm yazdıklarım silindi, tekrar cevaplamaya üşendim doğrusu...Anıl Beyin gönderdiği videodaki şahıs diyor ki B modu hakkında bilgi elde edebilmek için baya bir uğraştım. Teknik eğitimler sırasında B modu hakkında fazla bilgi verilmiyormuş. Farklı ülkelerde bizim gibi B modu hakkında fazlaca paylaşımlar yapıldığını araştırınca görebilirsiniz. Gizemi oradan geliyor yani. Dokümanda Toyotanın teknik eğitim notu yazarı kim bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #191 : Ocak 07, 2021, 22:51:08 »
Tayfun Bey uzun uzun yazmıştım ama gönderirken bağlantı zaman aşımına uğradı tüm yazdıklarım silindi, tekrar cevaplamaya üşendim doğrusu...Anıl Beyin gönderdiği videodaki şahıs diyor ki B modu hakkında bilgi elde edebilmek için baya bir uğraştım. Teknik eğitimler sırasında B modu hakkında fazla bilgi verilmiyormuş. Farklı ülkelerde bizim gibi B modu hakkında fazlaca paylaşımlar yapıldığını araştırınca görebilirsiniz. Gizemi oradan geliyor yani. Dokümanda Toyotanın teknik eğitim notu yazarı kim bilmiyorum.
Video'da da zaten söylüyor, Battery mod olarak algılandığı için pili daha iyi doldurur algısı oluşuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #192 : Ocak 07, 2021, 22:55:42 »
Video'da da zaten söylüyor, Battery mod olarak algılandığı için pili daha iyi doldurur algısı oluşuyor.
Evet bu video zaten öyle olmadığını anlatmak için yapılmış ama aksini deneyimlediğini söyleyenlerde var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #193 : Ocak 07, 2021, 23:02:05 »
Fabrikadan ulaşabildigim dökümanlar bunu diyor,
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #194 : Ocak 07, 2021, 23:33:08 »
Tayfun Bey uzun uzun yazmıştım ama gönderirken bağlantı zaman aşımına uğradı tüm yazdıklarım silindi, tekrar cevaplamaya üşendim doğrusu...Anıl Beyin gönderdiği videodaki şahıs diyor ki B modu hakkında bilgi elde edebilmek için baya bir uğraştım. Teknik eğitimler sırasında B modu hakkında fazla bilgi verilmiyormuş. Farklı ülkelerde bizim gibi B modu hakkında fazlaca paylaşımlar yapıldığını araştırınca görebilirsiniz. Gizemi oradan geliyor yani. Dokümanda Toyotanın teknik eğitim notu yazarı kim bilmiyorum.

Tayfun benim sanırım  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #195 : Ocak 07, 2021, 23:34:54 »
Tayfun benim sanırım  :)
Özür dilerim yanlış yazmışım. Evet sizi Tayfun yapmışım :D .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #196 : Ocak 08, 2021, 00:08:54 »
Özür dilerim yanlış yazmışım. Evet sizi Tayfun yapmışım :D .

Sağ olun  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #197 : Ocak 09, 2021, 20:38:07 »


özellikle 5. dakikadan sonrası hakkaten sihir gibi. çalışma mantığını anlatan güzel bir video .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #198 : Ocak 09, 2021, 20:52:29 »
Paylaştığınız videoyu izlemiştim sistem gerçekten basit gibi görünse de aslında baya karmaşık. Birde bunun yazılım boyutu var..Mesela Ahmet Beyin paylaştığı görselde ii. kısmında araç B modunda olmasına rağmen benzinli motorun durduğundan bahsediyor  ama Tansu Beyin paylaştığı videoda aracı B moduna alır almaz benzinli motor kompresyon yapmaya başlıyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #199 : Ocak 09, 2021, 21:02:59 »


23:35 inci dakikadan sonra açıkladığı gibi , mg1 in hızı içten yanmalının hangi devirde dneceğine karar veriyor. Yani elektrikli bir cvt sistemi yaratmışlar.
mg 1 , içten yanmalı motor ile aynı hızda dönebiliyor. Bu sırada elektrik üretmiyor.
mg 1 , ters yönde dönerek düşük içten yanmalı devirlerinde gitmeyi sağlıyor.
mg 1 e elektrik akımı verilmezse içten yanmalı motor sadece şarj için boşa dönebiliyor.
yolda motor çalıştığı sürece mg 1 in mutlaka elektrik harcaması gerekiyor ki içten yanmalı motorun torku tekere gidebilsin. işin bu tarafı biraz garip olmuş çünkü içten yanmalı motor benim kullanımımda hiç stop etmiyor , böylece elektriği hem harcıyor hemde benzin yakıyor ama elektrik enerjisini sadece motorun torkunu alabilmek için kullanmış oluyorum.

keşke elimde yazılımla oynama imkanım olsa. uzun bayır çıkışlarında resmen işkece ediyor bu araç bize. bukadar çok bağırmadan gitmesinin bir yolu yok mu ?