Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #140 : Ocak 03, 2021, 22:40:58 »
Termik motor alır doğru ancak termik motor direkt tekere bağlı olmamasından dolayı bu işlem " TYRE -> MG2-> MG1-> ICE " şeklinde gerçekleşir. MG2 elektrik üretir ancak bataryaya göndermez(batarya dolu olduğu için). inverter üzerinden MG1'e gönderir. MG1 de termik motoru boşa çevirerek bu enerjiyi soğurur.

Yanlışınız var, sistem düşündüğünüz şekilde soğurulmuyor.

Termik motor - MG1 (jeneratör) - PSD - CVT (Tyre) - MG2 (elektrik motor) 3 motor aynı aks üstünde çalışıyor, Termik ile jeneratör arasında elektronik baskı balata gerektiğinde açılıyor gerektiğinde kapanıyor. Chevrolet Volt termik sadece jeneratör olarak çalışır, tekerleklerle kesinlikle bağı yoktur.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #140 : Ocak 03, 2021, 22:40:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #141 : Ocak 03, 2021, 22:59:16 »
Yanlışınız var, sistem düşündüğünüz şekilde soğurulmuyor.

Termik motor - MG1 (jeneratör) - PSD - CVT (Tyre) - MG2 (elektrik motor) 3 motor aynı aks üstünde çalışıyor, Termik ile jeneratör arasında elektronik baskı balata gerektiğinde açılıyor gerektiğinde kapanıyor. Chevrolet Volt termik sadece jeneratör olarak çalışır, tekerleklerle kesinlikle bağı yoktur.


Sizin yanlışınız var. Görselde görünüyor, termik motor gezegensel dişliye bağlı(mavi), oysa tekerler dıştaki halka dişliye bağlı(kırmızı). MG1 ise merkez dişliye bağlı(sarı). Yani aynı aksta değiller. Termik ile jenaratör arasında herhangi bir baskı balata yok. Tekerden gelen torku bu sistem ile direk olarak termik motora bağlayamassınız. Otomatik şanzımanlardaki gezegensel dişlileri baskı balata ile aç kapa mantığıyla çalışmıyor bu sistem. gezegensel dişli var ama baskı balata yok. MG1 var ve MG1 hızı ile aktarma oranı belirleniyor.
Hibrid Asistant diye bir uygulama var, OBD2 üzerinden sisteme bağlanıp, güç akışını anlık oalarak hangi motordan kaç kliowatt aktartılıyor, bataryaya ve tekerlere aktarılan gücü de anlık olarak takip edebiliyorsunuz. B modunda bu değerlere bakarsanız, MG2 oldukça yüksek güç üretirken, MG1'in bu gücü kullandığını göreceksiniz. Aynı zamanda ICE yani termik motor da bu sayede nefatif güç ürettiğini görecesiniz. Yani MG1'den aldığı gücü soğurduğunu.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #142 : Ocak 03, 2021, 23:06:19 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #143 : Ocak 03, 2021, 23:53:00 »

tork damper olarak kullanılan clutch'ı göndermişsiniz. Bu ayrı. zaten var itirazım yok. Bu kavrama kapalı olsa bile tork direkt olarak tekere aktarılmıyor. arada PSD var. PSD varken mg1 ya da mg2 ye güç vermediğiniz sürece termik motorun torku tekere iletilmez. tersi de doğru. motor freni sırasında tekerdeki güç, direk olarak termik motora gelmez. mg1 ve mg2 nin gücü doğrultusunda aktarma gerçekleşir.
buyrun ayrıntılı anlatan videoyu buldum. tam olarak benim söylediğimi diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #144 : Ocak 04, 2021, 14:06:00 »
@Tekin Bozbey (21136) Videoda b’ye aldığım anlarda ayağımın gazda olmadığını belirtmeyi unuttum. Vitesi b’ye aldığım anlarda ayağım boştaydı.

1. Video
2. Video daha hızlı rampa inişte b’ye alma
Motor sıcak, fan kapalı, rampa inişte d ile termik motor kapalı giderken vitesi b’ye alınca termik motorun devreye girmesini iki videoda da 3 kere kaydettim. Bakabilirsiniz.

Tekrar söyliyeyim. N konumunda benzinli motor eğer kendini ısıtmak için çalışmıyorsa, çalışmaz.
B konumu sadece gerekli zamanlarda motor freni içindir. Şarj miktarını artırmaz. Ben inverter’den geçen akım miktarını da görebiliyorum ama telefondan çekim yaptığım için size gösteremiyorum. Rampa inişlerinde d konumunda fren ile inmek daha fazl şarj sağlar. Zaten aracın kitapçığında bunu söyler. Gerekli görülmediği zaman b kullanmayın der. B konumu yakıt sarfiyatını artırır der.

Not olarak şunu da söyleyeyim. Benzinli araçların tasarruf için yaptığı pulse glide tekniği hibritte geçerli değil. Bunu kitapçık da belirtmiş. Sakin kalkın diyor. Elektrikli motor zaten verimli. Termik motor gibi düşünülmemesi lazım.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2021, 14:09:29


1 ve 2. Neslim şeması. Tek aks üstünde değil artık motorlar. Dün fotosu atmıştım. O damber psd dışında zaten. Sedat bey’in dediği gibi termik motor damper kilitli olsa bile tekerlere direkt bağlı değil. Mg2 direkt bağlı

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2021, 14:31:46


Fotoda soldaki mg1 dişlisinin mili termik motora bağlı. Termik de tekerlere bağlı değil, mg1 ile çalışıyor. Sağdaki Mg2 direkt bağlı. O yüzden limit hız sınırlı. Mg2 en fazla 17 bin devir dönüyor. Hız orada kesiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #145 : Ocak 04, 2021, 17:42:55 »
Tansu bey video paylaşmış. B modunda inerken termik motor çalışıyor ve yaklaşık 1300 rpm civarı görünüyor. Daha dik ve hızlı inişlerde devir artıyor.
 Benim tecrübem çok daha ilginç:
 100km/h hızla inişlerde B modunda 4000rpm e kadar termik motor çalışırken gaza dokunduğumda araç doğal olarak hızlandı ama diğer taraftan motor deviri düştü. 3000 hatta basmaya devam ettikçe 2000 e kadar düştü. Gaza basıp da devir sayacında azalma gözlemledim. oldukça ilginç bir deneyimdi. GAzdan çekince tekrar motor devri yükseldi ve motor freni devreye girdi. Başka nasıl bir sistemde gaza bastıkça devir azalması gözlemlersiniz ki :)  Motor hızlanma istediğinde motor freni etkisini ve dolayısıyla motor devrini azalttı.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #146 : Ocak 04, 2021, 17:54:49 »
Tansu bey, videolar için teşekkür ederim.

Yalnız tamamen göstergedeki termik motor devir göstergesine odaklanmışsınız.

B aldığınızda termik motor devir artar ama yakıt harcamaz, ateşleme yapmaz. Yani termik çalışıyor anlamına gelmez. Kompresör yapıyor anlamına geliyor.

B aldığınızda Sağ yanda tablette motorun kırmızı renge dönmediğini gözlemleyebilirdiniz.
Kırmızı olduğunda yakıt harcıyor yani termik motor çalışıyor, güç üretiyor diyebiliriz.

Corolla da sanırım şarj seviyesi göstergesi yok, bu yüzden B modunda daha fazla şarj yapabildiğini gözlemleyemiyorsunuz.

Termik Motor sıcak ve kalorifer kapalı ise elbette boşa aldığımızda termik çalışmaz. Dün belirtmiştim, zaten sizde video esnasında gözlemlediniz, durduğunuzda D veya B yine çalışmaz. 

Mesaj Birleştirildi: Ocak 04, 2021, 18:03:14
Tansu bey video paylaşmış. B modunda inerken termik motor çalışıyor ve yaklaşık 1300 rpm civarı görünüyor. Daha dik ve hızlı inişlerde devir artıyor.
 Benim tecrübem çok daha ilginç:
 100km/h hızla inişlerde B modunda 4000rpm e kadar termik motor çalışırken gaza dokunduğumda araç doğal olarak hızlandı ama diğer taraftan motor deviri düştü. 3000 hatta basmaya devam ettikçe 2000 e kadar düştü. Gaza basıp da devir sayacında azalma gözlemledim. oldukça ilginç bir deneyimdi. GAzdan çekince tekrar motor devri yükseldi ve motor freni devreye girdi. Başka nasıl bir sistemde gaza bastıkça devir azalması gözlemlersiniz ki :)  Motor hızlanma istediğinde motor freni etkisini ve dolayısıyla motor devrini azalttı.

Yokuş aşağı inişlerde B modunda, gaza sonuna kadar basmadığınız sürece termik sadece kompresör yapar, güç üretmez, yakıt harcamaz, çalışıyor denmez.

Yokuşun eğim ve süratin miktarına göre RPM/kompresör devrinin yükselmesi doğaldır.

B ile yokuş inişlerde gaza dokunduğunuzda elektrik motorunun gücü aracı hızlandırmaya yettiğinden termiğin RPM düşer,
Gazdan ayağınızı yine çektiğinizde ise MG2 elektrik motoru durur, ters yöndeki güç önce jeneratörü sonrada yine termiği çevirir ve RPM yükselir fakat termik çalışıyor anlamına gelmez, gördüğünüz devir oranında kompresör yapıyor anlamına gelir.

Bunu anlamanız için, sağdaki tablette B inişlerinde motorun renginin kırmızıya dönmediğini gözlemlemeniz gerekiyor.

Çünkü düz yolda/yokuş yukarı gaz verildiğinde yani termik devreye girdiğinde, yakıt harcadığında, tabletteki motor rengi kırmızı olur.

Corollada da termik çalıştığında tabletteki motor kırmızı oluyordur diye düşünüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #147 : Ocak 04, 2021, 18:43:35 »
@Tekin Bozbey (21136)

Ne kadar şarj olduğunu gördüğümüz ekran var. Artı tahmini gaz pedalı konumu ve gerçek gaz pedalı konumuna göre puanlama veren bir tablo da var.




“1- P modunda şarj olabilmesi için baskı balata gücü Jeneratöre aktarır ama CVT açık bırakılır, güç tekerlere ulaşmaz.
2- N modunda Baskı Balata iptal edilir, termik motor çalışır ama şarj yapamaz ve elektronik olarak gaz pedalınızın elektrik motoru ile bağı kesilir. Yani yarı mekanik yarı elektronik olarak boş vites vardır.
3- B modunda yokuş inerken gaz vermiyorsanız, termik motor tamamen susar ve dönmez yani baskı balata açılır. Eğer piller %100 doluluğa ulaşırsa yokuş aşağı daha fazla şarj yapamayacağı için yani statik kompresör yapamayacağı için, güvenlik açığı oluşmaması için baskı balatayı kapatır, termik motora yakıt göndermeden, gaz kelebeğide kapalı olduğundan kompresör yapmasını sağlar ve aracın yavaşlaması/hızlanmaması sağlanır. “

Bu cümleler sizin. N modunda motor çalışır ama şarj etmez dediniz. Çalışmadığını gösterdim.
B’ye alınca termik motor tamamen susar, dönmez dediniz. Susmadığını ve döndüğünü de gösterdim.

Videolarda dikkat edin. B moduna alınca mavi charge tüpü yarımda. d’ye alıp frene bastığımda yani aynı hızda b yerine d ve frenle indiğimde mavi  charge tüpü full şekilde oluyor.

Ayrıca kitapçık; b modunun fazla şarj yapmak gibi bir görevi yok. Zaten ekstra şarj yapmıyor da. Ben bunu motordataobd uygulamasından görüyorum. Hybrid asistant’ta da görülüyor. B modu yolda kullanılacak bir mod değil yani. Artı süzülme mesafesini azaltıyor gereksiz termik motoru çalıştırıp enerjiyi sürtünmeye harcıyor.



Mg2 tekerlekler durmadıktan sonra hiçbir zaman durmaz. Direkt son dişliye diferansiyele bağlıdır. Yaris konusu 60 sayfa okudum. Çok öncü bilgilerle beraber yanlış bilgiler de var maalesef.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #148 : Ocak 04, 2021, 18:54:42 »


“1- P modunda şarj olabilmesi için baskı balata gücü Jeneratöre aktarır ama CVT açık bırakılır, güç tekerlere ulaşmaz.
2- N modunda Baskı Balata iptal edilir, termik motor çalışır ama şarj yapamaz ve elektronik olarak gaz pedalınızın elektrik motoru ile bağı kesilir. Yani yarı mekanik yarı elektronik olarak boş vites vardır.
3- B modunda yokuş inerken gaz vermiyorsanız, termik motor tamamen susar ve dönmez yani baskı balata açılır. Eğer piller %100 doluluğa ulaşırsa yokuş aşağı daha fazla şarj yapamayacağı için yani statik kompresör yapamayacağı için, güvenlik açığı oluşmaması için baskı balatayı kapatır, termik motora yakıt göndermeden, gaz kelebeğide kapalı olduğundan kompresör yapmasını sağlar ve aracın yavaşlaması/hızlanmaması sağlanır. “

Bu cümleler sizin. N modunda motor çalışır ama şarj etmez dediniz. Çalışmadığını gösterdim.
Gösterdiğiniz şey motor sıcak, kalorifer kapalı ve piller bir miktar dolu iken N'de motorun çalışmaması. Oysa defalarca motor soğuksa, kaloriferiniz açıksa veya piller boşa yakınsa N'de termik çalışır ama şarj etmez dedim. Söylediklerim yukarıda duruyor. Bu durumu ya sabah soğuk motorla yada trafikte dur kalk yaparak pilleri bitirdiğinizde boşa N alarak gözlemleyebilirsiniz. O nedenle "boşa almanız önerilmez" diye uyarı vardır çünkü N'de termik ile şarj etmez.
 
B’ye alınca termik motor tamamen susar, dönmez dediniz. Susmadığını ve döndüğünü de gösterdim.
Susar dönmezden kastım yakıt harcamaz anlamında idi, ve defalarca (yukarda 3) kompresör yapar dedim. Siz motorun RPM göstergesini motor çalışıyor diye algılıyorsunuz. Sağdaki tabletten motor bölümünün kırmızı olmadığını gözlemlemeliydiniz. Motor çalışıyor demek, yakıt harcıyor ve tork üretiyor anlamındadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #149 : Ocak 04, 2021, 19:07:48 »

motor soğuksa ve kaloriferi açarsam elbette çalışır. Bu ayrı bi konu zaten.

Kırmızı oklar şarjı gösterir. Termik motorun benzinsiz veya benzinle çalışmaması önemi değil. Size şöyle söyleyeyim. Araç tasarruf için yapılmış. Rejenere yaparak enerji depoluyor. Bunu en verimli şekilde kullanması gerekli. Neden termik motoru harekete geçirsin? Termik motor yakıtsız çalışsa bile sürtünme kayıplarından enerji kaybeder. Ayrıca tekerler termik motora bağlı değil ki rampa aşağı kompresyon yaptıralım. Yani teker gücünü neden termik motora verip sonra jeneratöre aktarıyoruz bi açıklama yapsanız?

Zaten planet sistem ile tekerden gelen enerji mg’ler tarafından sürtünme kuvveti minimum olacak şekilde enerjiye dönüştürülüyor. Neden termik motorun krank silindir ve sürtünme hareketlerine boşa enerji harcayalım?

D ile rampa inerkenki şarj ile b’de inerkenki şarj çok yakın hatta b daha az. Ama d artı frende şarj çok fazla. Yarın da aynı rampa iki farklı şekilde inerek onun davideosunu atarım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #150 : Ocak 04, 2021, 19:26:26 »
motor soğuksa ve kaloriferi açarsam elbette çalışır. Bu ayrı bi konu zaten.

Kırmızı oklar şarjı gösterir. Termik motorun benzinsiz veya benzinle çalışmaması önemi değil.
Kırmızı oklar, sadece termik Benzinle çalıştığında çıkar. Kırmızı oklar ya pile gider yada tekerlere veya aynı anda her ikisine. Bu esnada N'ye alırsanız termik jeneratörü çeviremez. Diğerleri tekerden pile geri gelen, pilden elektrik motoruna giden mavi/yeşil renklerdir. Renkler, gücün geri dönüşümden mi, pillerde depolanmış olan yeşil enerjiden mi yoksa karbon bazlı zararlı yakıttan mı üretildiğini ve nereye yönlendirildiğini simüle etmektedir.

Size şöyle söyleyeyim. Araç tasarruf için yapılmış. Rejenere yaparak enerji depoluyor. Bunu en verimli şekilde kullanması gerekli. Neden termik motoru harekete geçirsin? Termik motor yakıtsız çalışsa bile sürtünme kayıplarından enerji kaybeder. Ayrıca tekerler termik motora bağlı değil ki rampa aşağı kompresyon yaptıralım. Yani teker gücünü neden termik motora verip sonra jeneratöre aktarıyoruz bi açıklama yapsanız?
Teker gücü - önce Jeneratöre gelir, B'ye aldığımızda oradan - Termiğe geçer. Nezaman B moduna alıyoruz? Tekerden gelen Rejeneratifin statiği aracı yokuş aşağı yavaşlatamamıştır, Termiğin yakıtsız sürtünmesinden/kompresöründen/vakum etkisinden faydalanarak aracı daha fazla yavaşlatmak için. Yani B'de devirin yükseliyor olması termik motorun yakıt harcadığı anlamına gelmemektedir. Yandaki tabletten motorun kırmızı oklar çıkartmadığından da anlarsınız. Yokuş aşağı Video çekerken kamerayı tablete çevirseydiniz RPM 1200 ama kırmızı okların olmadığını yani yakıt harcanmadığını görebilirdik.

Zaten planet sistem ile tekerden gelen enerji mg’ler tarafından sürtünme kuvveti minimum olacak şekilde enerjiye dönüştürülüyor. Neden termik motorun krank silindir ve sürtünme hareketlerine boşa enerji harcayalım?

D ile rampa inerkenki şarj ile b’de inerkenki şarj çok yakın hatta b daha az. Ama d artı frende şarj çok fazla. Yarın da aynı rampa iki farklı şekilde inerek onun davideosunu atarım.
İyi olur, belki Corolla da B daha az şarj yapıyordur, farklı yollarda farklı süratlerde kullanmış olsanız daha detaylı bilgiler çıkabilirdi. Yaris'te B+frene dokunuş maksimum şarjdır. Bunun için sizin videodan çok daha dik ve hızlı inilen yokuşa ihtiyaç vardır.

Toyota Hybrid prensibini çözmeniz için şöyle anlatayım:
PSD'yi bir difransiyel, cvt'yi de ona bağlı şaft olarak Düşünün.
Difransiyelin sağ tarafındaki tekeri (burada MG2-elektrik motoru) çevirdiğinizde karşı teker dönmez ama şaft/teker döner.
Difransiyelin sol tarafındaki tekeri (burada Termik) çevirdiğinizde jeneratör ve şaft/teker yine döner.
Her iki tekeri de aynı anda çevirirseniz şaftı tam güç çevirmiş olursunuz.
Ve her iki motorun birbirlerine olan güç eğrileri, ürettikleri torklar, tekerleri hangi motorun hangi oranda ne kadar çevireceği ve bunu ne zaman yapmaları veya yapmayı durdurmaları gerektiğinin varyasyon sayısı en az 100'dür muhtemelen çok daha fazladır.




Toyota Hybrid sistemde termik motor gerek/ihtiyaç gördüğü sürece/oranda tekerlekleri çevirir.

Kışın P'de Ready yaptığınızda termiğin ısınması için ve sadece dur kalklarda yine termiğin jeneratörü çeviren güç olarak ilk start alması için marş motoru görevini MG1 yapar yani jeneratörün kendisi. Bunun dışında araç hareket halindeyken hem jeneratörün çevrimi hemde termiğin start yapabilmesi için PSD'de fazlasıyla güç vardır.

Termik motorun sadece jeneratörü çevirdiği, tekerlere bağlı olmayan Hybrid Sistem başka markalar tarafından kullanılmaktadır.
Örneğin Chevrolet Volt, Opel Ampera

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #151 : Ocak 04, 2021, 22:38:31 »
@Tekin Bozbey (21136)  ben hala soruma cevap alamadım. Bugün d’de gaza basmadan rampayı inerken hiç dönmeyen termik motorun vitesi b’ye aldığımda dönmeye başladığını video ile gösterdim. Tekrar söylüyorum. Vites d konumda iken ve süzülürken tekerlerden gelen tork mg2’ye oradan planet dişliye oradan mg1’e iletilir. Bu esnada planet dişli elektronik olarak kontrol edilir ve mg1’in maksimum şarj döngüsüne girmesi için oranlanır.

Vitesi b’ye aldığımızda termik motorun döndüğünü gördük. D konumda Zaten şarj için tüm teker gücü jeneratörleri çevirip elektrik üretebiliyorken neden b’ye alıp devreye bir de termik motoru alalım? Termik motor tekerlek gücüne ekstra tork mu sağlıyor? Yok. Termik motorun mekanik kayıpları var. Neden elektrik üreteceğim enerji ile bir de termik motoru çevireyim?

B konumu termik motoru devreye sokar çünkü amaç aracı yavaşlatmaktır. Fazla elektrik üretimi değildir tekin bey. İnsanlar burayı okuyorlar. Rampada b’ye alalım diye kafalarında fikir oluşacak. Bunu arabaya üreten de söylemiyor zaten. Aracı yavaşlatmak istemenin dışında b modu kullanılmamalı. Tasarruf değil, fazla sarfiyata sebep olur.

Psd’yi diferansiyel, cvt’yi de şaft olarak düşünmenin anlamı yok. Psd içinde bir diferansiyel zaten var. Dif’e bağlı son dişli var. Son dişli de mg2’ye bağlıdır. Planet dişli sistemi de mg1-mg2 arasındadır. Sizin eklediğiniz tabloda da bu böyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #152 : Ocak 04, 2021, 23:19:32 »
@Tekin Bozbey (21136)  ben hala soruma cevap alamadım. Bugün d’de gaza basmadan rampayı inerken hiç dönmeyen termik motorun vitesi b’ye aldığımda dönmeye başladığını video ile gösterdim. Tekrar söylüyorum. Vites d konumda iken ve süzülürken tekerlerden gelen tork mg2’ye (mg2 boşa döner, gaza basılmadığında mg2/elektrik motoru tamamen devre dışıdır, hiç bir görev görmez, motor freni gibi bir şey yapmaz) oradan planet dişliye oradan mg1’e iletilir. Bu esnada planet dişli elektronik olarak kontrol edilir ve mg1’in maksimum şarj döngüsüne girmesi için oranlanır. Doğru

Vitesi b’ye aldığımızda termik motorun döndüğünü gördük. D konumda Zaten şarj için tüm teker gücü jeneratörleri çevirip elektrik üretebiliyorken neden b’ye alıp devreye bir de termik motoru alalım? Termik motor tekerlek gücüne ekstra tork mu sağlıyor? Yok. Termik motorun mekanik kayıpları var. Neden elektrik üreteceğim enerji ile bir de termik motoru çevireyim?

Benim söylediğim şeyi siz onayladınız zaten.

B VİTES KONUMU SEÇİLDİĞİNDE, GAZ PEDALI BIRAKILDIĞINDA MOTOR FRENİ UYGULANIR.




Bakınız, D modunda gaz vermediğimizde yavaşlama gerçekleşir ama daha hızlı dik yokuş inişlerinde Rejeneratif statiğin aracı yeterince yavaşlatamadığını gördüğümüzde vitesi B moduna alırız. B modu, o esnada yakıt harcamayan termiğin devir çevirirken ortaya çıkan sürtünmesinden faydalanarak (engine break-motor freni) yani ters kompresör/vakum yaparak aracı daha güçlü yavaşlatır. Yokuş inişlerinde normal motorlu araçlarda da aynı şey gerçekleşir, motor devir çevirir ama gaza basmadığımız için güç üretmez yani yakıt harcamaz/yakıt tüketimi mutlak sıfır olur, dolayısiyle motor freni yapar. Bu yeni bir teknoloji değildir.

B konumu termik motoru devreye sokar çünkü amaç aracı yavaşlatmaktır.
Doğru, termik devreye girer ama yakıt tüketmediği için boş devir çevirme 1200+ RPM esnasında kompresör yapar. O esnadaki bu işlemi yaparken, yani yakıt tüketmediğini tabletten gözlemleyebilirsiniz. Kırmızı renkli oklar oluşmaz. Videoda sadece devir saatini gösteriyorsunuz. Bir dahaki aynı inişte tablete bakın. Yakıt harcanmadığını/kırmızı okların oluşmadığını göreceksiniz. Yani o esnada termik motor güç üretmez, motor freni yapar. Normal araçlarda da böyledir.

Fazla elektrik üretimi değildir tekin bey. İnsanlar burayı okuyorlar. Rampada b’ye alalım diye kafalarında fikir oluşacak. Bunu arabaya üreten de söylemiyor zaten. Aracı yavaşlatmak istemenin dışında b modu kullanılmamalı. Kesinlikle doğru, yavaş veya hızlı oldukça dik yokuş inmiyorsanız B kullanmaya gerek yok yanlış olur. Sadece bu durumda üretilecek olan fazladan elektrik bu durumun olumlu yan etkisidir. Tasarruf değil, fazla sarfiyata sebep olur. Bunlarda Doğru

Psd’yi diferansiyel, cvt’yi de şaft olarak düşünmenin anlamı yok. Psd içinde bir diferansiyel zaten var. Dif’e bağlı son dişli var. Son dişli de mg2’ye bağlıdır. Planet dişli sistemi de mg1-mg2 arasındadır. Sizin eklediğiniz tabloda da bu böyle.
Difransiyel benzetmesinden çok farklı değildir tabiiki detaylıdır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2021, 00:02:13
Benim tecrübem çok daha ilginç:
100km/h hızla inişlerde B modunda 4000rpm e kadar termik motor çalışırken (dönerken)
gaza dokunduğumda araç doğal olarak hızlandı ama diğer taraftan motor deviri düştü.
Gaza basıp da devir sayacında azalma gözlemledim. oldukça ilginç bir deneyimdi. Gazdan çekince tekrar motor devri yükseldi ve motor freni devreye girdi. Başka nasıl bir sistemde gaza bastıkça devir azalması gözlemlersiniz ki :)  Motor hızlanma istediğinde motor freni etkisini ve dolayısıyla motor devrini azalttı.

Çünkü B ile indiğinizde termik motor yakıt tüketmeden kompresör (motor freni) esnasında devir çevirir. Devir çevirmezse kompresör/motor freni yapamaz değil mi?
Gaza dokunduğunuzda ise termiği devre dışı bırakıp elektrik motoru ile aracı hızlandırır. Çünkü yokuş aşağı fazla güce gerek yok.
Eğer gaz pedalına tam yüklenirseniz, işte bu taktirde termik yakıt tüketmeye ve güç üretmeye başlar ve yokuş aşağı son sürate kadar ulaşırsınız.

NOT: Konvansiyonel motorlarda dahi yokuş aşağı inişlerde gaz pedalına dokunmuyorsanız devir çevrilir ama yakıt tüketimi mutlak sıfırdır.

B modunda motor frenini mg2/elektrikli motorun yaptığını iddia ediyorsanız, yanlış bilgi! MG2/Elektrik motoru D modunda ayak gazdan çekildiğinde düşük miktar elektrik üretir, gaz pedalına bastığınızda güç üretip aracı hareket ettirir. Jeneratör/mg1 ise ya termik motordan güç alarak yada B modda tekerlerden geri gelen enerjiyi alarak çok daha yüksek miktarda elektrik üretir. Çünkü jeneratörün çapı elektrik motoru çapının iki katıdır. Başta termik tekerlere bağlı değil dediniz ama bağlı. 60km/h süratten sonra elektrik motoru yetersiz kalır ve termik motor aynı şaft üzerinden mekanik olarak aracı itmeye devam eder. B modunda gaza basılmaz ise mg2/elektrik motoru tamamen devre dışı kalır ve boşa döner, tekerden gelen güç önce jeneratörü sonra yine aynı şaft üzerinden termik motoru zorla çevirerek hem statik hemde kompresör yaparak aracı yavaşlatır.


D mode braking
Wheels -> MG2 ->HVB 

B  mode Breaking
Wheels -> MG1 -> ICE -> HVB

ECU uses MG1 to spin ICE which drains battery, and also links ICE to wheels causing "engine braking"; ICE RPM increases when charge level of HVB is too much vs.. vs..

Öncelikle:   HVB-High Voltage Battery/Pil paketi    Engine-Makine/Termik motor demektir.    Engine Braking-Motor Freni/Kompresörü.    ICE ise İçten Yanmalı Motor.

Şöyle diyor; ECU, B modunda boşalmış pilleri doldurmak ve motor freni/kompresör yapmak için, tekerden geri gelen gücü PSD üzerinden mg1'e/jeneratöre ve oradan termiğe yönlendirir. Termik motor fren/kompresör yaparken Pillerin doluluk seviyesi arttıkça devir çevirmesi fazlalaşır.

Bu arada bir bilgi daha paylaşayım çünkü bu bilgiye hiçbir yerde ulaşamazsınız;
D modunda en az 5-10km'lik uzun hızlı bir yokuştan genelde gaza basmadan indiğinizde, pilleriniz %100 dolar, jeneratör elektrik üretemez hale gelir ve devre dışı kalır, dolayısiyle statik yavaşlama oluşmaz, bu durumda D modunda olmanıza rağmen ECU otomobili yavaşlatmak için termik kompresörünü devreye sokar, sizin B'ye almanızı beklemez. Bu esnada tablette enerji akım renklerinden hiç biri gösterilmez. %100 bedava ve güvenli iniş ile yol alıyorsunuzdur. Ve yine bu esnada Hybridlerin o sevilmeyen motor uğultu sesini çekmek zorunda kalırsınız. Sonuçta her şeyin bir bedeli vardır.

Yani sadece şu olur: Wheels -> ICE (engine brake)

Eğer sorularınızı eski ve yanlış bilgilerle doyurucu şekilde cevaplayamadıysam, ben yoruldum. Linkte çok güzel detaylı şekilde anlatmaya devam ediyor, inceleyiniz.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #153 : Ocak 05, 2021, 11:40:03 »
Bilgiler gayet net ve anlaşılır Tekin Bey. Videolar için teşekkürler Tansu Bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #154 : Ocak 05, 2021, 13:47:07 »
@Tekin Bozbey (21136)  ben de yoruldum. Sadece şunu söylemek istiyorum. Okuyanlar da bilsin. B modu hiçbir zaman D+fren’den daha fazla elektrik ürettirmez. B modunun öncelikli işi aracı yavaşlatmaktır. Bunu hem termikle hem jeneratörle yapar. Aksini iddia etmiyoruz zaten. Fakat ilk söylemlerinizdeki bilgide ısrar ediyorsanız yani b modunda rampa inmek daha çok elektrik üretir diyorsanız, siz bilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2021, 13:58:41

Bir de araba şehir içi arabası. Kimse 5-10km’lik yokuş (köyden yayladan inmek dışında türkiye’de görmedim böyle bir yokuş) inmiyor. Ha oldu da böyle aşırı uzun yokuş inişinde piller doluysa b modunda inmek daha doğrudur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #155 : Ocak 05, 2021, 15:56:51 »

B modunda motor frenini mg2/elektrikli motorun yaptığını iddia ediyorsanız, yanlış bilgi!

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

TAM olarak bunu iddia ediyorum. Size bununla ilgili başka kaynak(video) da gönderdim ama sanırım bakmamışsınız. Orada da ayrıntılı anlatıyordu aslında. Sizin gönderiğiniz kaynakta da yazıyor. iyi okuyun. ingilizceniz yetersizse yardımcı olabilirim. diyor ki 'drawing power from MG2 and shunting it to MG1, speeding the engine with throttle closed to absorb energy and decelerate the vehicle.'
Yani MG2'den güç çekiyor ve MG1'e yönlendiriyor, enerjiyi emmek ve aracı yavaşlatmak için gaz kelebeği kapalıyken motoru hızlandırıyor.

Yani motor freni (bir başka deyişle B modu) MG2 ile çalışan regeneratif freni full devreye sokar ama buradan ürettiği enerjiyi bataryaya göndermez MG1 e gönderir MG1 de bunu termik motoru döndürerek kompresyon ile soğurur. Tekerden direkt olarak esas gücü MG2 alır(regeneretif frenleyerek ya da süzülerek). MG1 ise termik motordan gelen gücü alıp şarj eder. MG1->termik motor ile MG2 tekerler ile güç alışverişinde bulunur.

Zaten dikkatli kullanıcıysanız fark etmişsinizdir, B'ye alınca önce ani bir  yığılma hissediyorsunuz(MG2 regeneretif frene başlıyor) ve 1-2 saniye sonrasında termik boşa dönmeye başlıyor. Sizin deidğiniz gibi dteker direkt termik motora bağlı olsaydı anında termik motor dönmeye başlar ve buna bağlı bir ani yavaşlama hissederdiniz.
Ayrıca B modundayken durursanız, şaejınız full ise motor freni kompresyon bir süre daha devam ediyor. Yani motor frenini MG1 motoru boş döndürerek yapıyor. Tekerden direkt yapıyor olsaydı duran teker termik motoru çeviremez zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #156 : Ocak 05, 2021, 16:54:28 »
Yani motor frenini MG1 motoru boş döndürerek yapıyor. Tekerden direkt yapıyor olsaydı duran teker termik motoru çeviremez zaten

Yani tekerler durduğunda termik dönmüyor ama MG1 hala dönüyor.. öylemi? Nasıl oluyor? Araç durmuş demektir.

MG1 elektrik motoru olarak dönecekse araç nasıl yavaşlayacak? Lütfen iyi düşünün. MG2 zaten aynı görevi gördü ama araç yeterince yavaşlamadı.. Bu sebeple B'ye almıyormuyuz?

Sedat bey, belli ki ingilizcem sizinki kadar iyi değil..

when the battery is approaching potentially damaging high charge levels, the electronic control system automatically switches to conventional engine braking, drawing power from MG2 and shunting it to MG1, speeding the engine with throttle closed to absorb energy and decelerate the vehicle.

Yani diyor ki;

Akü potansiyel olarak %100 şarj seviyelerine yaklaştığında (yani henüz %100 olmamış),
ECU otomatik olarak, enerjiyi emmek ve aracı yavaşlatmak için,
MG2'den güç çeker ve MG1'e/jeneratöre aktarır,
MG1/Jeneratörde elektrik motoru gibi davranarak termik motoru hızlandırır.
Gaz kelebeği kapalı bir Termik motoru hızlandırmak öyle kolay değildir, yani enerji Termik motorun çevrimi esnasında soğurulur, MG2'de değil.
Ve bu esnada şarj olmaz.

%100 doluluğa ulaşıldığında ise bir önceki paylaştığım durum olur. Yani sadece şu olur: Wheels -> ICE (engine brake)

B'de Piller %80'in altında ise MG1 pilleri şarj eder fazla güç mekanik olarak termiğe aktarılır motor freni yapar.

Bunlar gerçekleşirken çok hızlı olur hissedilmez, çünkü hepsi aynı aks üzerinde çalışmaktadır.

Önceden dediğim gibi, Hybrid çalışmasında 100'ün üzerinde varyasyona sahip.

Bir hareketi paylaştığınızda onun hangi şartlarda oluştuğunu da anlatmanız gerekiyor.






Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #157 : Ocak 05, 2021, 17:16:06 »
MG1 elektrik motoru olarak dönecekse araç nasıl yavaşlayacak? Lütfen iyi düşünün. MG2 zaten aynı görevi gördü ama araç yavaşlamadı..?
MG2 zaten teker ile aynı aks üzerinde ve fren uyguladı. Bu da zaten B ye aldığınız anda aniden yavaşlamasına neden oluyor. frenlemeyi MG2 yapıyor. regeneratif olarak
Sedat bey, belli ki ingilizcem sizinki kadar iyi değil..

when the battery is approaching potentially damaging high charge levels, the electronic control system automatically switches to conventional engine braking, drawing power from MG2 and shunting it to MG1, speeding the engine with throttle closed to absorb energy and decelerate the vehicle.

Yani diyor ki;

Akü potansiyel olarak %100 şarj seviyelerine yaklaştığında (yani henüz %100 olmamış),
ECU otomatik olarak, enerjiyi emmek ve aracı yavaşlatmak için,
MG2'den güç çeker ve MG1'e/jeneratöre aktarır,
MG1/Jeneratörde elektrik motoru gibi davranarak termik motoru hızlandırır.
Gaz kelebeği kapalı bir Termik motoru hızlandırmak öyle kolay değildir, MG1 yeteri kadar güçlü ve marş motoru olarak çalışıyoryani enerji Termik motorun çevrimi esnasında soğurulur, MG2'de değil.yanlışsınız 'MG2'den güç çeker ve MG1'e/jeneratöre aktarır,'  diyor
Ve bu esnada şarj olmaz.

%100 doluluğa ulaşıldığında ise bir önceki paylaştığım durum olur.

Yani sadece şu olur: Wheels -> ICE (engine brake)bunların bağlantısı yok.aynı aks üzerinde değiller arada gezegensel dişli(PSD) var.

B'de Piller %80'in altında ise MG1 pilleri şarj eder fazla güç mekanik olarak termiğe aktarılır motor freni yapar.bu doğru, fazla güç termiğe aktarılıp soğrulur. bazen rjeneratif frenleme yani MG2 nin ürettiği enerji çok yüksek olur ve bataryanın sağlığı açısından tamamı bataryaya gitmez ve yine MG1 aracılığıyla termik motorda kompresyon ile soğrulur.

Bunlar gerçekleşirken çok hızlı olur hissedilmez, çünkü hepsi aynı aks üzerinde çalışmaktadır.aynı aks değil, arada gezegensel dişli var... PSD dediğimiz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #158 : Ocak 05, 2021, 17:32:09 »
Bir üstte yazdıklarımı dikkatli okuyun, aynı şeyi yazmışım ama yanlış diyorsunuz.

drawing power from MG2 and shunting it to MG1  -  MG2'den güç çeker ve MG1'e/jeneratöre aktarır. MG1/Jeneratörde elektrik motoru gibi davranarak termik motoru hızlandırır. Ve bunlar B modunda olur.

D modunda mg2 frenleme yapar, önceden söyledim, yukarda var.

Hala Termik ile mg1 arasında bağlantı yok diyorsunuz. Baskı balata işini unuttunuz galiba..

Gezegen dişlisini atlamak sorun ise B modunda %80 doluluk altında tekerler mg1'i nasıl çeviriyor? gezegen dişlisinin nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz galiba. Her iki yöne de. Aynı difransiyel gibi olduğunu da yazdım.

mg2 ile pilleri daha hızlı doldurabilirmisiniz? böyle bir sürüş tecrübesi yaşamamışsınız. mg1 çap olarak daha büyük olduğu için daha çabuk doldurur. Sizin böyle bir durum yaşamamış olmanız öyle olmadığı anlamına gelmez.

Şunu tercüme edermisiniz?
 switches to conventional engine braking, drawing power from MG2 and shunting it to MG1, speeding the engine with throttle closed to absorb energy and decelerate the vehicle.

Ve şu soruyu soralım;
Why is it shunting the power to MG1 ?

Cevap; To let the MG1 speed up the engine.

Tabii ki buradaki engine - makina oluyor yani Termik. İngilizcede bilirsiniz, elektrik motoruna Motor denir.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #159 : Ocak 05, 2021, 17:58:55 »
Bir üstte yazdıklarımı dikkatli okuyun, aynı şeyi yazmışım ama yanlış diyorsunuz.

drawing power from MG2 and shunting it to MG1  -  MG2'den güç çeker ve MG1'e/jeneratöre aktarır. MG1/Jeneratörde elektrik motoru gibi davranarak termik motoru hızlandırır. Ve bunlar B modunda olur.

D modunda mg2 frenleme yapar, önceden söyledim, yukarda var.D modunda da B modunda da MG2 frenleme yapar. D modunu niye karıştırdınız ne alaka?

Hala Termik ile mg1 arasında bağlantı yok diyorsunuz. Baskı balata işini unuttunuz galiba.. Baskı balata termik motorun çıkışında, PSD'ye girmeden öncedir. PSD 'nin 3 bacağı vardır. 1. baskı balata aracılığıyla termik motor, 2. MG1 ve 3. MG2 (ve aynı aka bağlı tekerler). Yani Termik motorla MG1 direkt bağlı değil. Baskı balata kapalı durumdakeyn bile arada gezegensel dişli var direkt bağlı değiller.

Gezegen dişlisini atlamak sorun ise B modunda tekerler mg1'i nasıl çeviriyor? daha önce yazmıştım. MG2 frenleme yapıyor, elektrik üretiyor bu elektirğin bir kısmı bataryaya bir kısmı MG1 e geliyor. MG1, MG2 den aldığı enerji ile termik motoru boşa çevirip dolaylı olarak kompresyon yapıyorgezegen dişlisinin nasıl çalıştığını bilmiyorsunuz galiba. Her iki yöne de. Aynı difransiyel gibi olduğunu da yazdım.
evet her iki yöne çalışıyor ama güç durduk yere ters gitmez. bunu tetklemeniz lazım. ancak aynı aksa diret bağlantı yaparsanız gider(normal vitesli araçlardaki gibi) ama gezegen dişlisi olduğundan bunlar aynı aksta değiller.Ancak sadece MG1'in hızını kontrol ederek termik motoru döndürebilirsiniz. difransiyelden örnek vermişsiniz madem ordan anlatayım. lifte kaldırdığınız aracın bir tekerini ne kadar hızlı çevirirseniz çevirin,difransiyleden dolayı diğer teker ters yöne döner ama motora tork ulaşmaz motora bağlantı olsa bile tork ulaşır ama motor dönmez. çünkü motor kısmında yük vardır(çevirmek diğer tekerin dönmesini sağlamaktan daha zordur). işte o yükü yenmek için MG1 e de tork uygulamanız lazım ki termik motor dönsün. diğer taraftan benim mekanik bilgimi sorgulamadan önce kim olduğumu bir araştırsaydınız derim. Fizikçiyim. ODTÜ'de öğretim görevlisiyim.