0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1.8 lt. Motor var, ama tork ve beygir gücünün biraz daha yüksek olmasını beklerdim kendi adıma. Bu MTV, bu fiyat politikası ve motor gücüyle corolla hibritin işi çok zor görünüyor... (Her ne kadar tasarruf aracı olsa da daha iyisi olabilirdi bence) Şu an yaris hibrit kullanıyorum, memnunum ama imkanım olsa bile corolla hibrit tercih etmem...
Araç canavar gibi performans olarak gayet yeterli aynı aracı kullandım gaza basmanız yeterli dizel kadar tepki veriyor 1.8 atmosferik gibi değil gayet yeterli hangi hızda olursanız olun gaza dokunmanız yeterli anında tepki veriyor.
Hibritte amaç tasarruf olmalı ve ne kadar hızlı gittiğinden ziyade ne kadar az yaktığı konuşulmalı ama genede araba bastimi gidiyordu ve 5dk şehir içi kullanim sonucunda 3.9 lt yaktı.
1.8 ancak atkinson çevrimli motor,atkinson çevrimde düşük hızda daha düşük güç üretildiği için elektrik motor ile desteklenerek hem tüketimi çok düşük hemde o çevrime göre performansı yüksek.hybrid araçlarda genel olarak bu motorun kullanılma sebebi bu.
elektirikli motoru 72 bg 163 nm Içten yanmalı ise 98 bg 142 nm bence gayet tatminlar
Ancak araç gücü, bu iki motorun toplamından (seri bağlantı değil) oluşmuyor Anıl. Toplam güç 122Ps olması lazım,. Özellikle elektrik motoru ile kalkış yapılırken hssedilen seriliğin nedeni, tork her ne kadar bir dizele göre oldukça düşük olsa da, bu torku (163NM) 0d/d 'dan itibaren vermekte (elektrik motoru özellikleri gereği). Daha yüksek hızlar için bu tork, aşırı beslemeli bir araca göre düşük kalacaktır, her ne kadar sıvı yakıtlı motor da devreye girse de (zaten bu yüzden şehirlerarası kullanımda tüketimleri düşük değildir hybridsistemlerin). Özellikle araçların yüklü kullanımında, tork değerinin ne denli önemli olduğu daha belirgenleşir.Hybrid'in amacı, tüketim odaklılık (rejeneratif frenlemeden yararlanmak ve dur kalk trafikte konvansiyonel frendense, daha çok enerji geri kazanmak) ve şehiriçi emisyonları nispeten düşürebilmek. Atkinson, Miller mantığı ile çalışıyor. Burada, döngüden dolayı kaybedilen performansı (hybridde amaç performans değil, verimdir) elektrik motoru ile sağlamaya çalışmaktır. 1.8 Atkinson bir motorun, sıkıştırma şekli dolayısı ile hacimsel verimi 1.4 atmosferik düzeyindedir.Toyota'nın 2.0 Hybrid motoru da mevcut. Tabi daha yüksek hacimlileri de. Corolla Hb'de, 180 Hp ve 190NM gücünde olması lazım.Renault'da, çift elektrik motorlu (biri sürüş, diğeri sıvı yakıtlı motoru devreye almak için, her iki motorda rejeneratif frende aktif). Araç her daim ilk hareketini elektrik motoru ile yapmakta.Hybrid'de diğer motor tiplerine göre avantaj, sürekli dur kalk trafiğin fren enerjisi geri kazanımından. Diğer yandan, aracın bataryaları dolu iken durdurulması ve tüketimin kısa mesafelerde, bundan sonra ölçülmesi çok doğru veriler vermeyebilir. Keza tüm motor tipleri için, aracın yük durumuna duyarlılığı da önemlidir.
Hakan peki mesela 120 ile giderken ki motor sesi 1.4 kadar çok mu yoksa sıradan atmosferik 1.8 gibi daha mı az?
Temmuz 2019 dan beri Toyota Corolla 1.8 Hybrid Flame X-Pack kullanıyorum, araba kaliteli diyecek bir şey yok ama; 1.8 motor niye ve niye 3300 civarında MTV ödüyoruz, hasımları 1.5 motor çıkarınca bizim araç çaptan düşecek ve değerini bayağı düşürecek yazık değilmi? Kullanım bildirimlerinde şehir içi 3.3_3.6 diyor da ben daha 4.8 den aşağı yaktığını görmedim, şu an 5.5. ortalaması var, Kİ EKRAN 5.5 gösteriyorsa bu kesin en az 6 dır, ve bana göre yüksek servise sordum gayet normal diyor, arabanın güzelliği karın doyurmuyor Türkçesi ve aldığıma pişmanım, YANILIYORMUYuM aACABA
Merhaba Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ancak 4.8 gayet iyi yani 1.8 motor o rakamlar cidden iyi,katalog değerini yakayabileceğinizi çok dikkat etmez iseniz sanmıyorum ama biraz da sürüş karakteri ile ilgili.Ben ilk defa kullandığımda istanbulda şehir içinde 4 litre yakmıştım ortalamada.internetten araştırın youtube da nasıl daha verimli kullanabilirim diye hybrid motoru,yardımcı olacağını düşünüyorum.ancak yinede çok iyi rakamlar.zaten daha önce 1.5 çıkarıyordular verim alınamadığı için,merak etmeyin onlar da büyütürler hacmi
4.8 i bir daha yakalayamadım ki şu an ortalalam 5.5. buna da servis normal diyor bence normal değil
2 kere uzun yol yaptım. İstanbul-ankara ve istanbul çanakkale ayvalık balıkesir bursa istanbul. Evet vites d’de iken yüksek hızlarda termik motor çalışmıyorken rampa indim. Ankara istanbul arası çok fazla hem de. B’ye aldığım gibi termik çalıştı. 4. Nesilde elektrik motorlarının devir sayısı yükseldiği için son dişli oranını yükseltip tortu artırdı toyota. İstanbul içinde her gün kullanıyorum. Hatta yarın video da çekerim. Motor sıcakken bile, süzülerek rampa iniyorken b’ye aldığım an termik motor çalışıyor corolla’da. B konumunu ilk zamanlar yanlış biliyordum. Herkes gibi rampa inerken b’ye alınırsa daha hızlı şarj oluyor diyordum. Fakat öyle değil. Araç d’de iken fren yaparak indiğinde daha fazla şarj oluyor. B konumunun tek amacı motor freni. Toyota zaten zorunlu olmadıkça b’yi kullanmayın diyor. Bi farklılık var anlaşılan. Yarın n konumunu ve b konumunu video ile göstereceğim
@Tansu Kalafatoğlu (51740) Paylaşırsanız seviniriz, doğru veri elde etmek için, B ile iniş denemenizde kalorifer dereceniz Low olmasına dikkat edin, en az 5sn gaz pedalına dokunmayın.B ile daha hızlı şarj olduğu doğru. Şöyle ki; Öncelikle uzun ve oldukça dik hızlı yokuş inme talebi var çünkü yaklaşık 1.5 tonluk aracın ağırlığının güçlü bir şekilde jeneratöre binerken yinede yavaşlamak için hafifçe frene dokunmak gerekiyor, dolayısiyle kısa sürede yüksek elektrik üretilebilmektedir. Örneğin, önceki aracım Yaris Hybrid ile 5Km'lik dik ve hızlı inilen yokuşun sonunda pillerim %100 doluyordu ve bu da Nikel-Metal Hidrit olan piller için iyi bir şey değildi.
B ile daha hızlı şarj olduğu yanlış. Şöyle açıklayayım:B modunda motor freni olarak çalışır B moduna aldığınızda pilleriniz %100 dolu değilse invertör sayesinde jeneratörün elektrik üretimini artırıp statik ters güç üretmesi ile araç yavaşlatılır. D modundan daha fazla elektrik üretilir. Eğer dik bir yokuş inmiyorsanız aracınız çok çabuk fazlasıyla yavaşlar. ... termik motorun bir nevi marş motoru görevini üstlenerek, yüksek hızda dönmesini sağlar. termik motora hiç benzin gitmez ancak termik motor 4000 hatta 5000 rpm e kadar yüksek hızlarda dönerek üretilen bu fazla enerjiyi üstüne alır. Uzun hızlı dik yokuş inişlerinde Piller %100 dolu ise, jeneratör elektrik üretmez, dolu bir pili daha fazla dolduramazsınız, dolayısiyle jeneratör statik kompresör oluşturamaz, bunun yerine kompresör üretme işini termik motor alır, hatta 5 bin devir çevirdiği yokuşlar olabilir fakat yakıt tüketmez. Bu işlemleri ekrandaki Charge göstergesinden ve tabletteki enerji akım şemasından izleyebilirsiniz.