Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123161 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1440 : Aralık 12, 2023, 11:52:17 »
Aklıma şey geldi, elektrik motoru dururken tork üretebiliyor mu ?  yani mg 1 in durması iyi bir şey gibi görünse de gücü aktarmak için bir miktar dönmesi daha avantajlı demekki.

Sizler de uzun yolda bin küsürlü devirlerde giderken titreşim uğultu alıyor musunuz ? Rahatsız etmiyor mu ?

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1440 : Aralık 12, 2023, 11:52:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1441 : Aralık 12, 2023, 13:40:10 »
Aklıma şey geldi, elektrik motoru dururken tork üretebiliyor mu ?  yani mg 1 in durması iyi bir şey gibi görünse de gücü aktarmak için bir miktar dönmesi daha avantajlı demekki.

Sizler de uzun yolda bin küsürlü devirlerde giderken titreşim uğultu alıyor musunuz ? Rahatsız etmiyor mu ?
Elektrik motorları dururken de tork üretebilir ve içten yanmalılardan farkı da budur. Bu nedenle rölantide bekleyip kavrama yapmaya ihtiyaç yok.
Ancak üretilen tork, hareket başlamadığı sürece güce dönüşmez. Yani işe yaramaz. Aslolan güçtür.
Titreşim ben hiç hissetmedim, tam olarak nasıl bir titeşim?


Edit: şimdi aklıma geldi, duran motoru harekete geçirmek için anlık da olsa çok yüksek akım verirsiniz yani motor çok enerji harcar, bu olmasın diye az da olsa düşük bir devirde kalması tercih edilmiş olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1442 : Aralık 27, 2023, 10:32:41 »
Mg1’in dönmediği konumda gezegen dişliler mg1 dişlisinin etrafında dönüş yapıyor. Bu durumda dişliler arasında sürtünmeden enerji kaybı olabilir.

Ters modda mg1 ters döndüğü için kayıp üstte duruma göre daha fazla.

Hepsinin beraber döndüğü durum ise gaza yüklendiğimiz durum. Tek bir dişli gibi hareket ediyor ve dişliler arasında sürtünme olmuyor. Ama bu fazla gaza basmadan dolayı yakıt harcatır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1443 : Aralık 27, 2023, 22:10:39 »
Mg1’in dönmediği konumda gezegen dişliler mg1 dişlisinin etrafında dönüş yapıyor. Bu durumda dişliler arasında sürtünmeden enerji kaybı olabilir. Haklısınız. Az da olsa bir enerji kaybı olur

Ters modda mg1 ters döndüğü için kayıp üstte duruma göre daha fazla.

Hepsinin beraber döndüğü durum ise gaza yüklendiğimiz durum. Tek bir dişli gibi hareket ediyor ve dişliler arasında sürtünme olmuyor. Ama bu fazla gaza basmadan dolayı yakıt harcatır Ayrıca MG1 de döncektir ve mg1 in iç sürtünmesi ilk duruma göre çok daha fazla olacaktır. Çünkü mg1 çok yüksek rpm değerlerinde dönecek ve boşta dönse bile (yani üreteç ya da motor görevi görmeden, üstünde bir tork oluşmadığı durum) dönme hızına bağlı kayıp olacaktır. Üstünde tork oluşup, mg2 yi beslediğinde (ya da ters modda yani m2 den beslendiği durumda) inverter üstünden akıp geçtiği için orada da kayıplar olacaktır. Hele bir de pillerle etkikeşim varsa, bir de oradan kayıp gelir...
En güzeli mg1 in dönmediği durum 😃


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1444 : Aralık 27, 2023, 22:14:15 »
Gaza basabilsek zaten güç gelecek ama resmen gaza basmak istemiyorum. Benim aracımda her devirde motor gürültüsü var. mesela sabahları gaza hafif dokunup ice yi çalıştırırım. İnanılmaz gürültülü. üstüne 1300 devir gibi çalışırken çok çirkin sesler titreşim var. Şarj başladığında motor soğuksa gerçekten broadway mi sürüyorum lada mı belli değil.
motor devri 2500 olunca titreşim kasaya yayılıyor. koltuğun tam arkasında bardaklık takılı. yolcu koltuğu arkasında çocuklar için monitör asılı. orta konsolda bardaklık içinde bozuk paralar var. birde servisin sinyal koluna astığı bakım kartı var. Bunlar sıra ile zırıltı yapıyor.
2900 devirlerde bir rahatlama var. Daha sakin çalışıyor. Gürültü var ama titşim az. Motor takozlarının görevini yapabildiği nadir bir devir.
sonra 3500 devir geliyor. İnanılmaz titreşim, inanılmaz bir gürültü var. Ses çirkin. sürekli devir sabit. Gaza bassam hanım diyo nereye gidiyosun? gaza basmasam bütün karadeniz arkamdan ışık yakıp duruyo! Kimsenin sabrı yok. Normal şekilde hızlanmak için bu gürültüyü çekmek zorunda mıyım ?
Bu sadece trafikte. Diğer yandan ben bir de bayır çıkıyorum. Yahu devir 3000, hız 40 !!! Başka bir gürültü olmayınca acayip rahatsız bir durum bu.

Bakın hyundai i20 bayon clio doblo sandero.. bu araçların hepsinden kötü. Hiçbirinde bu denli bir isteksizlik durumu yok.  beğenmediğimiz dacia da 1.0 motor var, yeminle söylüyorum devir 4000 olsa bile anlamıyorsunuz. Çünkü takıntı yok, titreşim yok. devir ne ara okadar yükseldi anlaşılmıyor bile.

Yani yoldan gelen titreşimleri sönümleme, kasaya aktarmadan altyapıda halletme gibi bir durum yok. Aynı şey motor içinde geçerli. İce iyice ısınmadan pürüzsüz çalışmıyor. Bakımla enjektörle yakıtla ilgisi yok bu dediklerimin. Ki ben servis bakımını beğenmeyen, hem kendi bakan hem servise giden biriyim. Ciddi miktarda yalıtım için uğraşmış biriiyim. Saydıklarım bunlara rağmen mevcuttur.

Honda daha iyi. Hatta 1.5 motor bile daha iyi. Hybrid teknik olarak harika ama altyapı olarak sıfır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1445 : Aralık 28, 2023, 09:55:41 »
Eve soğut motorda gürültü var. Kötü bir çalışma tınısı var ama bence bu kadar titreşim olmuyor. Sizde neden oluyor acaba. Keşke karşılaştırma şansı olsaydı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1446 : Aralık 28, 2023, 22:26:01 »
Bende de hiç titreşim sıkıntısı olmadı, ya da ben hissetmedim. Başka bir problemden dolayı olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1447 : Aralık 28, 2023, 23:59:21 »
Merhabalar 2. El 2019 Corolla hybrid aldım. Sabahları arabayı çalıştırırken ev modunda çalışmıyor anlık sarfiyat 99 dan başlıyor sonra gitgide 7-8 litrelere düşüyor fakat öğleden sonra çalıştırdığımda ev modunda çalışıyor araç. Mersin'de oturuyorum hava çokta soğuk değil. Bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum
İletiyi düzenle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1448 : Aralık 29, 2023, 00:48:10 »
Araç kapalı otoparkta değilse ve ilk çalıştırmadan hemen sonra kalorifer açılıyordu ev modu devre dışı kalabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1449 : Aralık 29, 2023, 08:13:55 »
Terzi kendi söküğünü dikemezmiş, titreşim nasıl var olur nasıl giderilir çözemedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1450 : Aralık 29, 2023, 09:09:18 »
Araç kapalı otoparkta değilse ve ilk çalıştırmadan hemen sonra kalorifer açılıyordu ev modu devre dışı kalabilir.
araç açık otoparkta bekliyor. Peki sarfiyat olarak gösterdiği tüketim gerçekmi yoksa sadece yazı olarak mı öyle görünüyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1451 : Aralık 29, 2023, 09:39:56 »
Soğuk motorda hava 13 deredenin altındaysa araç çalışır çalışmaz benzinli motor çalışır. 13 üstündeyse benzinli çalışmaz.

Arabayı sürüp stop edip öğlen çalıştırınca motor suyu nispeten ılık olduğu için ya da hava 13 derecenin üstüne çıktığı için benzinli çalışmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1452 : Aralık 29, 2023, 09:50:08 »
Soğuk motorda hava 13 deredenin altındaysa araç çalışır çalışmaz benzinli motor çalışır. 13 üstündeyse benzinli çalışmaz.

Arabayı sürüp stop edip öğlen çalıştırınca motor suyu nispeten ılık olduğu için ya da hava 13 derecenin üstüne çıktığı için benzinli çalışmaz
teşekkür ediyorum cevabınız için peki Anlık sarfiyatta 100 kmde 96-85-60-10-8 litrelere göre düşüyor. Ekranda görülen bu tüketim gerçekmi eğer gerçekse çok fazla benzin harcıyor oluyor araç?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1453 : Aralık 29, 2023, 09:56:04 »
X/Y

Payda yani Y değeri yol. X yakıt. Y Ne kadar az olursa yakıt o kadar fazla olur. O yüzden ilk başta fazla görüyorsunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1454 : Aralık 29, 2023, 10:12:41 »
Anladım. Çok teşekkür ediyorum biliglendirmeleriniz için içim rahatladı:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1455 : Aralık 30, 2023, 22:36:32 »
Piller %60 ve üstündeki sürüşlerde araba bariz az yakıyor. Yani 6 diş üstü olursa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1456 : Aralık 31, 2023, 23:02:31 »
Piller %60 ve üstündeki sürüşlerde araba bariz az yakıyor. Yani 6 diş üstü olursa.
Sürekli aracın batarya durumunu kontrol etmek aküye şarj gidiyormu yok ev modunda mı çalışıyor tarzında ekrana bakmak bi tık sürüş keyfini kaçırıyor gibi:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1457 : Ocak 01, 2024, 13:27:22 »
Sürekli aracın batarya durumunu kontrol etmek aküye şarj gidiyormu yok ev modunda mı çalışıyor tarzında ekrana bakmak bi tık sürüş keyfini kaçırıyor gibi:)

Evet doğru hocam. Ama ben bu durumu nasıl farkettim? Göstergelere bakmadan sürüş yaptığımda piller zaten 6 diş civarında sabit kalıyormuş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1458 : Ocak 01, 2024, 16:29:31 »
6 diş dolu olduğunda daha değişik bir sorun çıkıyor çünkü ışıklarda dururken şarj alıyor. Batarya doluyor ve ısınıyor. Sonrası malum :)

Ben dikkat ederim mesela bayır çıkmadan önce mutlaka dolu olması için ice yi çalıştırıyorum. Yada şarj olacaksa biraz yavaş gidip batarya seviyesini düşürüyorum. Benim tavsiyem eco alanını tam doldurun, okadar gaza basın. Sedat beyin dediği gibi bir sürüş ekonomi ve konfor elde edersiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1459 : Ocak 01, 2024, 20:36:59 »
6 diş dolu olduğunda daha değişik bir sorun çıkıyor çünkü ışıklarda dururken şarj alıyor. Batarya doluyor ve ısınıyor. Sonrası malum :)

Ben dikkat ederim mesela bayır çıkmadan önce mutlaka dolu olması için ice yi çalıştırıyorum. Yada şarj olacaksa biraz yavaş gidip batarya seviyesini düşürüyorum. Benim tavsiyem eco alanını tam doldurun, okadar gaza basın. Sedat beyin dediği gibi bir sürüş ekonomi ve konfor elde edersiniz.

Aslında dolu olduğunda ısınmıyor. Doldur boşalt yapınca ısınıyor. Mesela %60 şarjla başlayıp sabit e5’te sürdüm 1 saat. Sürüş bittiğinde anormal sıcaklık yoktu. Standart o kadar sürede çalışan pilin sıcaklığı vardı. Fan bile çalışmadı. 36’yı geçmedi yani. Durunca motorun stop etmeme sebebi sık sık pil seviyesinin değişmesi

Şarj dolu olunca motorun torkunu direkt tekere aktarma durumu olduğu için motor az yakıyor.