Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1420 : Kasım 29, 2023, 15:27:01 »
Teşekkür ederim. Bayır çıkarken ekonomi olmuyor. En verimli modu bir türlü tespit edemedim. Dediğim olay pwr bölümünde bile olabiliyor. Hız düşük olduğundan belki siz farkına varamadınız.. Bir video çekeyim en iyisi..

Bence heretical mode oluyor hocam. Başka olasılık yok gibi. En verimlisi de bu diye biliyorum

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1420 : Kasım 29, 2023, 15:27:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1421 : Kasım 29, 2023, 17:26:25 »
Arkadaşlar merhaba;

Orjinal ekranda, küçük grafikte iken ice ve bataryanın aynı anda tekere güç verdiğini görüyorum. Batarya bitmiyor, ice devirli çalışmıyor fakat bayır çıkarken idare edecek kadar güç veriyor.

Peki bu modda araç ne kadar verimlidir ?
Aracın en verimli olduğu an, pillerin kullanılmadığı andır.tabi  Benzin motorunun sıcak ve düşük devirde olduğunu varsayıyorum. Pillerden yüksek akım çekmektense, yüksek devirle benzin motorunu kullanmak verim anlamında daha mantıklı. Ancak düşük güç igtitaçlsrında benzin motorunu tamamen kapatıp pillerden harcamak verim anlamında mantıklı. Bu nedenle bahsettiğiniz an süper verimli değil.

Tansu bey in söylediği heretical mod, en verimli an değil. Heretical mod yüksek verimli ama en verimli an, dediğim gibi piller ile ikişkinin kesildiği an.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1422 : Kasım 29, 2023, 21:27:58 »
Aracın en verimli olduğu an, pillerin kullanılmadığı andır.tabi  Benzin motorunun sıcak ve düşük devirde olduğunu varsayıyorum. Pillerden yüksek akım çekmektense, yüksek devirle benzin motorunu kullanmak verim anlamında daha mantıklı. Ancak düşük güç igtitaçlsrında benzin motorunu tamamen kapatıp pillerden harcamak verim anlamında mantıklı. Bu nedenle bahsettiğiniz an süper verimli değil.

Tansu bey in söylediği heretical mod, en verimli an değil. Heretical mod yüksek verimli ama en verimli an, dediğim gibi piller ile ikişkinin kesildiği an.

Heretical mode’de piller ile ilişki kesiliyor hocam. Pile ne enerji giriyor ne çıkıyor. Ben öyle görüyorum. Aracın kendi küçük enerji monitöründe de ice’den tekere enerji akışı oku oluyor. Pil’de ok olmuyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1423 : Kasım 29, 2023, 21:50:16 »
Bendeki obd assistanı çalıştırmıyor ama sanırım batarya akımını gösteriyor. Batarya yeterince dolu ise öncelikle sadece ice nin güç verdiği görülüyor. Eğer hıza göre gazı ayarlarsanız sanki bataryadan da güç gidiyormuş gibi bir tablo oluyor. Fakat batarya bitmiyor yada dolmuyor. ( kesin söylemem mümkün değil )


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1424 : Kasım 30, 2023, 15:02:40 »
Heretical mode’de piller ile ilişki kesiliyor hocam. Pile ne enerji giriyor ne çıkıyor. Ben öyle görüyorum. Aracın kendi küçük enerji monitöründe de ice’den tekere enerji akışı oku oluyor. Pil’de ok olmuyor
Heretical modda mg1 motor, mg2 jeneratör görevi görüyor. Mg2 nin ürettiği enerji, mg1 de harcanıyor arada fark varsa pillerden karşılanıyor, ya da pile depolanıyor. Yani pil tamamen kapanması gerekmiyor. Size denk gelen anda mg1 = mg2 olabilir. Bu anda tabi ki pil işlevsiz. Ama heretical ın olayı pili kapatmak değil, mg1 i motor, mg2 yi jenaratör olarak çalıştırmak. Yani ters çalıştırmak.

En ideal en verimli an, mg1 in dönmediği an aslında. Tabi bu anda şarj %61 de olmalı ki mg2 de motor veya jenaratör olarak pil ile akım ilişkisinde olmasın. Hybrid assistant ile bu anı görebiliriz. Mg1 dönmediğinde enerji üretmez tüketmez. sürtünme kaybı da yoktur ayrıca. Heratical modda az da olsa kayıp var. Çünkü heretical modda Mg2 den mg1 e eneeji gider.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1425 : Kasım 30, 2023, 22:43:39 »
Heretical modda mg1 motor, mg2 jeneratör görevi görüyor. Mg2 nin ürettiği enerji, mg1 de harcanıyor arada fark varsa pillerden karşılanıyor, ya da pile depolanıyor. Yani pil tamamen kapanması gerekmiyor. Size denk gelen anda mg1 = mg2 olabilir. Bu anda tabi ki pil işlevsiz. Ama heretical ın olayı pili kapatmak değil, mg1 i motor, mg2 yi jenaratör olarak çalıştırmak. Yani ters çalıştırmak.

En ideal en verimli an, mg1 in dönmediği an aslında. Tabi bu anda şarj %61 de olmalı ki mg2 de motor veya jenaratör olarak pil ile akım ilişkisinde olmasın. Hybrid assistant ile bu anı görebiliriz. Mg1 dönmediğinde enerji üretmez tüketmez. sürtünme kaybı da yoktur ayrıca. Heratical modda az da olsa kayıp var. Çünkü heretical modda Mg2 den mg1 e eneeji gider.

Peki planet sistemin yekpare dişli gibi döndüğü durum?

Yani aralarında kayma olmadan güneş-gezegen-yüzük dişlilerinin aynı devirle dönmesi? Bu şekilde pilden giriş çıkış oluyor mu?

Mesaj Birleştirildi: [time]Aralık 01, 2023, 07:38:00[/time]

Bu arada akü problemi yaşıyorum. Yani kontak halinde çok az süreli bir şeyler yapınca akü anında bitiyor. 2-3 kere takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1426 : Aralık 01, 2023, 08:35:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1427 : Aralık 01, 2023, 09:59:06 »
Grafikler arasında keşke pil seviyesi olsaydı.

Hocam başlangıçta piliniz %65 falan. Hareket başlıyorsunuz. Pil %60-61’e düşene kadar çok az tekere güç veriyor. Az verdiği için uzun sürüyor %60’a inmesi. Zaten sona doğru 1 diş düşüyor. Orada motor hem tekere hem pile güç vermeye başlıyor.

En verimli durumlardan biri. Bu anlarda heretical veya sedat hocanın dediği o dönmeyen mg1 moduna girmiştir. Başka seçenek yok gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1428 : Aralık 01, 2023, 14:44:26 »
batarya ölçümü yapamıyorum malesef, programım okumuyor. sınırlı veriler var. Genel olarak gördüğüm çok düşük akım çekerek ilerliyor, yani bataryadan fazla bir getiri yok özellikle bu durumda. Demek oluyor ki ice nin sınırında çalışıyoruz.

Keşke ice 2000 devirde daha çok elektrik üretebilse. Fark etmiş olmalısınız ice den dizel araba gibi ses geliyor. Sinir bozucu oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 01, 2023, 14:59:39
Bu arada akü problemi yaşıyorum. Yani kontak halinde çok az süreli bir şeyler yapınca akü anında bitiyor. 2-3 kere takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım.

akü akım çekmediği halde nasıl bukadar kısa sürede bozulur hayret. Çok kısa süre kullanıp aracı kapatmanıza yoruyorum. Fakat akücü belki sıvı takviyesi ve şarj ile biraz ömrünü uzatabilir. Fakat size iyi bir haberim var. Akü değişimi yaparsanız verim artacak ve yakıt tüketim düşecek. Çünkü aracınız 12v aküyü sürekli şarj etmek zorunda kalmayacak. Akü olarak düşük amperajlı kaliteli bir marka alsanız bile bence olur gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1429 : Aralık 01, 2023, 18:14:47 »
batarya ölçümü yapamıyorum malesef, programım okumuyor. sınırlı veriler var. Genel olarak gördüğüm çok düşük akım çekerek ilerliyor, yani bataryadan fazla bir getiri yok özellikle bu durumda. Demek oluyor ki ice nin sınırında çalışıyoruz.

Keşke ice 2000 devirde daha çok elektrik üretebilse. Fark etmiş olmalısınız ice den dizel araba gibi ses geliyor. Sinir bozucu oluyor.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 01, 2023, 14:59:39
akü akım çekmediği halde nasıl bukadar kısa sürede bozulur hayret. Çok kısa süre kullanıp aracı kapatmanıza yoruyorum. Fakat akücü belki sıvı takviyesi ve şarj ile biraz ömrünü uzatabilir. Fakat size iyi bir haberim var. Akü değişimi yaparsanız verim artacak ve yakıt tüketim düşecek. Çünkü aracınız 12v aküyü sürekli şarj etmek zorunda kalmayacak. Akü olarak düşük amperajlı kaliteli bir marka alsanız bile bence olur gibi..

Aküyü ne kadar sürede dolduruyor bilmiyorum ama pilden çıkan akım ektra fazla olmuyor. Aküyü pil değil de inverter’den direkt olarak 12v sistemi dolduruyor galiba.

Bu arada tesla araç içinde 48v’ye geçiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1430 : Aralık 01, 2023, 21:03:01 »
Peki planet sistemin yekpare dişli gibi döndüğü durum?

Yani aralarında kayma olmadan güneş-gezegen-yüzük dişlilerinin aynı devirle dönmesi? Bu şekilde pilden giriş çıkış oluyor mu?

Mesaj Birleştirildi: [time]Aralık 01, 2023, 07:38:00[/time]

Bu arada akü problemi yaşıyorum. Yani kontak halinde çok az süreli bir şeyler yapınca akü anında bitiyor. 2-3 kere takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım.
Prius forumlarında p610 a ait şu verileri bulmuştum.
----------
Ring 78 teeth
Sun 30 teeth
Carrier planet 23 teeth

Torque relations
Ts = 27.8% Tc
Tr = 72.2% Tc

Gear speeds relation
ωs = 3.6 ωc – 2.6 ωr

Carrier Power
Pc =ωc Tc

Sun Power
Ps = ωs Ts = 27.8% ωs Tc
Ps = 27.8% ( 3.6 ωc Tc – 2.6 ωr Tc)
Ps = 27.8% ( 3.6 Pc – 2.6 ωr Tc)

Sun / Carrier Power Ratio
Ps/Pc= 27.8% ( 3.6 – 2.6 ωr/ ωc)
Ps/Pc= 1 – 72.2% ωr / ωc

Special cases:
Ps/Pc=27.8%
ωr= ωc =ωs
Ps/Pc → 0
ωs = 0
Ps/Pc →100%
ωr = 0
----------
Planet yekpare döndüğü durumda (ωr= ωc =ωs) güç, tork ile aynı oranda dağılıyor yani Ps/Pc=27.8

Ws=0 durumunda yani sun(mg1 e bağlı merkez dişlisi) dönmediğinde Ps/Pc →100% yani gücün tamamı tekere gidiyor ki mantıklı. Hareket yoksa güç de yoktur.

Diğer taraftan benim de akü sabahları 11.7V ye düşüyor. Takviye geektirmeden değiştirmem lazım. Akü kutup başı söküldüğünde neye dikkat ediyorduk??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1431 : Aralık 02, 2023, 21:29:42 »


Special cases:

Ps/Pc=27.8%
ωr= ωc =ωs

Planet yekpare döndüğü durumda (ωr= ωc =ωs) güç, tork ile aynı oranda dağılıyor yani Ps/Pc=27.8


Ps/Pc → 0
ωs = 0

Ws=0 durumunda yani sun(mg1 e bağlı merkez dişlisi) dönmediğinde Ps/Pc →100% yani gücün tamamı tekere gidiyor ki mantıklı. Hareket yoksa güç de yoktur.

Ps/Pc →100%
ωr = 0


Hocam ws sıfır olunca ps/pc de sıfır oluyor. Bu ice’nin tüm gücünün tekere aktarılması demek mi

Diğer taraftan, ps/pc 100 ise bu da araba dururken motorun tüm gücüyle mg1 dönüyor demek mi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1432 : Aralık 02, 2023, 23:59:01 »
Hocam ws sıfır olunca ps/pc de sıfır oluyor. Bu ice’nin tüm gücünün tekere aktarılması demek mi

Diğer taraftan, ps/pc 100 ise bu da araba dururken motorun tüm gücüyle mg1 dönüyor demek mi
Evet her iki söylediğiniz de doğrudur hocam.

Tork her zaman dişli oranları doğrultusunda hep aynı oranda (72 28) dağılırken, güç = tork x hız olduğundan, hızı 0 olana güç gitmez. Gücün tamamı dönen tarafa gider. Ps/Pc →0% olması lazım. Yanlış ş yazmışım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1433 : Aralık 03, 2023, 00:17:28 »
Evet her iki söylediğiniz de doğrudur hocam.

Tork her zaman dişli oranları doğrultusunda hep aynı oranda (72 28) dağılırken, güç = tork x hız olduğundan, hızı 0 olana güç gitmez. Gücün tamamı dönen tarafa gider. Ps/Pc →0% olması lazım. Yanlış ş yazmışım.

Akü kutup başı söküldüğünde neye dikkat edebilirz ki. Kapılar açık olsun yeter bence :) acaba araba çalışır halde akü değişimi yapılsa nolur. En güzeli böyle bence ama olur mu bilemedim.

Bu arada bu tamirci sıfır 6,5ah japon lityum pili arabaya takıyor. Dr prius ile ölçüyor. Önce biraz sürüyor. Piller 30-35 dereceye geliyor. Sonr pili boşaltıyor. Sonra %75’e kadar doldurup uygulamadan izleyerek yani klima, cam rezidans falan açarak sabit 6,5a harcama şeklinde tutuyor. Bu şekilde beklenen 15dk. 17-18dk’da pil biterse çok iyi. Sıfır pil 20dk dayanıyor. %108 gibi saçma bir şey çıkıyor. Yani pil çok çok iyi. Tabi sıfır.

Bunu ben de uygulayacağım. Pilleri 36 dereceye getirip 75’ten 40’a düşmesi bakalım kaç dk sürecek. Sanırım bu test gerçek değerlendirme imkanı sunabilir.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 03, 2023, 12:17:53
Videoyu unutmuşum


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1434 : Aralık 03, 2023, 13:49:18 »
Akü kutup başı söküldüğünde neye dikkat edebilirz ki. Kapılar açık olsun yeter bence :) acaba araba çalışır halde akü değişimi yapılsa nolur. En güzeli böyle bence ama olur mu bilemedim.

Bu arada bu tamirci sıfır 6,5ah japon lityum pili arabaya takıyor. Dr prius ile ölçüyor. Önce biraz sürüyor. Piller 30-35 dereceye geliyor. Sonr pili boşaltıyor. Sonra %75’e kadar doldurup uygulamadan izleyerek yani klima, cam rezidans falan açarak sabit 6,5a harcama şeklinde tutuyor. Bu şekilde beklenen 15dk. 17-18dk’da pil biterse çok iyi. Sıfır pil 20dk dayanıyor. %108 gibi saçma bir şey çıkıyor. Yani pil çok çok iyi. Tabi sıfır.

Bunu ben de uygulayacağım. Pilleri 36 dereceye getirip 75’ten 40’a düşmesi bakalım kaç dk sürecek. Sanırım bu test gerçek değerlendirme imkanı sunabilir.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 03, 2023, 12:17:53
Videoyu unutmuşum


akü değişiminde fren balataları kilitliyor gibi bir durum vardı diye hatırlıyorum. Hidrolik pompası devre dışı kalıyor vs durumları. Daha önce konusu geçmişti sanki ama tam hatırlayamadım.

Ölçümün hassas ve tekarlanabilir yapılması lazım. Çevresel koşullar aynı olmalı. Pili ısıtırkenki ısıtma hızı bile performansı değiştirebilir. Far rezistans vs hep aynı güçte tüketmesi laızm ki sağlıklı ölçüm olsun. Bundan emin olamayız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1435 : Aralık 04, 2023, 12:57:53 »

Tüketimi 6,5a’de tutmak gerçekten zor. Klima sabit çalışmıyor mesela. Devreye girip çıkıyor. Bunu nasıl başarıyorlar acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1436 : Aralık 05, 2023, 22:48:33 »
piller %60, yani 6 diş diyelim. sabit hızda sürdüm. ICE 1200-1300 devir civarı çalışıyor. Hafif rampa çıkış diyelim.

Jeneratör devrini düşürdü, düşürdü en son 80 devre düştü. Elektrik üretme-tüketme yok gibi bir şey. Ama bu sabit kullanılamıyor. Bu şekilde sürmeye devam ederken ters moda zıplıyor. Jeneratör eksi yönde dönmeye başlayıp enerji harcıyor. MG2 enerji üretiyor. Yani hocam, mg1’in dönmediği anı yakalayınca peşine heretical moda dönüyor. Orada tutamıyoruz sabit sürmeye devam edersek.

Hem bu anlarda hem ters modda motor 12kw üretiyorsa 11kw tekere iletiyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1437 : Aralık 06, 2023, 08:49:28 »
piller %60, yani 6 diş diyelim. sabit hızda sürdüm. ICE 1200-1300 devir civarı çalışıyor. Hafif rampa çıkış diyelim.

Jeneratör devrini düşürdü, düşürdü en son 80 devre düştü. Elektrik üretme-tüketme yok gibi bir şey. Ama bu sabit kullanılamıyor. Bu şekilde sürmeye devam ederken ters moda zıplıyor. Jeneratör eksi yönde dönmeye başlayıp enerji harcıyor. MG2 enerji üretiyor. Yani hocam, mg1’in dönmediği anı yakalayınca peşine heretical moda dönüyor. Orada tutamıyoruz sabit sürmeye devam edersek.

Hem bu anlarda hem ters modda motor 12kw üretiyorsa 11kw tekere iletiyor.
Teşekkürler, aracın 80 90 kmh hızlarda 1500 devirlerde gitmeye çalışmasının amacı enerji üretmek demekki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1438 : Aralık 11, 2023, 10:16:33 »
İnverter soğutma sıvısı tam olarak nereleri geziyor bilmiyorum. Ama Hyundai ionic’te jeneratör daha farklı. Ayrı bir ekipman. İçinde soğutma sıvısı geziyor. Ve elektrik aksamını hidrolikten ayıran oring var. Soğutma sıvısı yanlış cins koyulunca oring erimiş. Jeneratör bozulmuş.

Bizde elektrik kısmı ile hidrolik kısmı ayıran bu tarz bir şey mutlaka vardır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1439 : Aralık 11, 2023, 14:14:46 »
piller %60, yani 6 diş diyelim. sabit hızda sürdüm. ICE 1200-1300 devir civarı çalışıyor. Hafif rampa çıkış diyelim.

Jeneratör devrini düşürdü, düşürdü en son 80 devre düştü. Elektrik üretme-tüketme yok gibi bir şey. Ama bu sabit kullanılamıyor. Bu şekilde sürmeye devam ederken ters moda zıplıyor. Jeneratör eksi yönde dönmeye başlayıp enerji harcıyor. MG2 enerji üretiyor. Yani hocam, mg1’in dönmediği anı yakalayınca peşine heretical moda dönüyor. Orada tutamıyoruz sabit sürmeye devam edersek.

Hem bu anlarda hem ters modda motor 12kw üretiyorsa 11kw tekere iletiyor.


Bunun üzerine ben de dikkat ettim mg1 hiç bir zaman 0 rpm olmuyor, ilginç. Yazılımsal olabilir, ama 0 olsa ideal olacak, diferansiyel kilidi gibi ufak bir mekanik kilit ile ya da yazılımsal olarak mg1 kilitlenebilir ama mühendisler tercih etmemiş. Çok de dert değil, heretical mod da ideal durum olmasa bile gayet verimli. Heretical a girmese bile mg1 +-200 rpm civarında olduğu sürece verimli diyebiliriz.
Burada verim açısından önemli olan, ice ürettiği gücün tamamına yakınını mekanik olarak tekere iletebilmesi. Yani mg1 üzerinden mg2 ye güç iletildiğinde kayıplar oluşmaya başlıyor. Bunun için ise sabit bir hız için yeterli sabit bir motor devri gerekiyor. Her hızda her devirde olamıyor.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2023, 14:18:24
Teşekkürler, aracın 80 90 kmh hızlarda 1500 devirlerde gitmeye çalışmasının amacı enerji üretmek demekki.
Her zaman enerji üretmek olmuyor, yokuş çıkarken de hız sabit ama devir yükselebilir. Ya da heretical modda 80 km/h de devir 1000rpm görmüşlüğüm var. Pillere hiç eneeji giriş çıkış olmuyor