0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracım 147 bin de..... araç 2008 yani 13 sene
Antifrizi kullandıktan sonra kaç litrelik ürün aldığınızı ve ne oranda saf su ile sulandırdığınızı ayrıntılı yazarsanız hem istenen -C derecesi hem radyatör sağlığı yönünden faydalı olacak,malum ustalar dahil farklı uygulamalar yapılıyor.
merhabalarBugün lpg ayarı için servise gittiğimde su borularının T lerinden ve LPG regülatörünün bağlantılarından sızmalar olduğunu gördü usta.50 bin de bu boru ve T ler değişiyor dedi.Aracın soğutma sıvısının muhtemelen 10 yıldır değişmediğini söyledim ve 3 litre castroll radicol ve gerisi su ile tamamlanarak soğutma sıvısı da değişmiş oldu.Benim sormak istediğim şu: -Soğutma sıvısına su katılıyor muydu?-50 binde bu boru ve T ler değişmesi gerekir mi?
Teşekkürler Burak kardeşim.Saf su yerine musluk suyu koydular
Katılıyorum,fazla vakit geçirmeden sistemdekini boşaltıp hatta sonra saf su ile tekrar içinden su geçirdikten sonra servise yanınızda götüreceğiniz aynı marka antifriz ve saf su ile gidin ve gözünüzün önünde değiştirtin,ustalar ya bilgisizlikten ya da güya fazla masraf olmasın müşteriyi düşünüyoruz diyerek saf suyu önemsemiyorlar olabilir ancak açacağı masraf çok daha fazla olur.
Tokay bey hiç duydunuz mu veya başınıza geldi mi saf su kullanılmayan araçta şu arıza oldu diye.Ben rastlamadım hiç.Ama yazılanlardan ister istemez aklımda soru işareti bırakıyor.Bunun hazırı var mı acaba?Veya ben kendim değişebilirmiyim?Balata,yağ değişimini kendim yapıyorum abi
Saf su kullanılmayan araçta kalsiyum tortuları oluşur,petekleri tıkar,en azından suyun devir daiminde rahatlık olmaz,çok daha sonra hararet artışı olabilir,petekler tıkanınca mekanik veya kimyasalla açalım derken radyatöre zarar verilir,(evlerdeki kalorifer peteklerinde de böyle işlem sırasında problem oluşur),Castrol firması da kullanım tarifinde saf su kullanın diye tavsiye etmiş,çünkü içindeki kimyasal maddelerle çeşme suyunun etkileşime gireceğini hesaplamıştır.
Ben aracımın antifirizini kendim değiştirdim, yapılan işlemleri şöyle kısaca özetleyim;1- Radyatörün tahliye vanası açılır ve içerisindeki mevcut antifiriz aşağıya bir kap konularak süzülür. 2- %50 saf su %50 antifiriz karışımı (farklı bir kapta önceden karıştırılmıştır, radyatör içerisinde değil) Radyatör kapağından doldurulur. 3- Sistemdeki hava alınır. Hava nasıl alınır;Radyatör kapağı ağzına kadar doldurulduktan sonra kapağı kapatmadan motora start veriyoruz. Motor start almasıyla birlikte kapaktan hava kabarcıkları çıkmaya başlıyor. Kabarcık çıktıkça üzerine antifiriz ekleyeceksiniz. Sistem 90 dereceye gelip birkaç kere devirdaim yaptırmanız gerekiyor tamamen havasının çıkması için bilginiz olsun. Bazı araçlarda hava tahliye vanası oluyormuş sanırım eğer sizin araçta mevcut ise onuda kullanabilirsiniz ama o nasıl kullanılıyor benim deneyimim yok.Sorunuz olursa buradayım seve seve cevaplarım