Gönderen Konu: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)  (Okunma sayısı 83187 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 748 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Toyota SLLC 1LT  125 TL     5 LT 540 TL
***
TOTAL Glacelf Auto Supra organik antifreeze  3 LT   75 TL 
Konsantre %33 veya %50 saf su ile
Silikat, fosfat, kromat, borat icermez.
***
Shell  EasyCare Longlife Antifreeze organik 3 LT  81 TL
Konsantre %33   %50   saf su ile
Nitrit, amin, fosfat, slikat, borat icermez.
***
Motul inugel g13     5 lt   180 TL
Direk kullanim.
Nitrit, amin, fosfat, borat icermez


En muadil ne alinmali acaba.

Ufuk abi Castrol radicool sf önermişti bana çünkü muadil ürünlerde tek onun onayı var kısmet olursa 80.000 bakımında gideceğim

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • jdm e120 spacio'03
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '03
  • 24 kere teşekkür etti
kafa iyice karıştı forumu okudukça.
sonuç olarak 1nz-fe motor için servis kitapçığında etilen-glikol olması gerektiği yazıyor.
karışım oranı en fazla %50 su en az %30 su olması gerektiğini vurguluyor. Bu tanımlara uygun şuanda ülkemizin piyasasında hangi marka/ürün mevcut?

site linki paylaşırsanız sevinirim ya da bursa'da google adres tarifi harika olur.
Bahtiyar Celayir
Toyota Corolla Spacio '03 rhd - fw - 7seat
1.5lt benzin - nze121
4~ileri - u340e

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 97500
  • Model Yılı: '08
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #122 : Kasım 04, 2020, 16:24:34 »
Merhabalar. 2008 model yaris terra 1.0 mmt aracım var.97500km de şuanda.
160bin km de antifriz değişimi gerektiği yazıyor kitapçıkta ama ben erken degistirmek istiyorum.
Motul marka antifriz kullanmak istiyorum fakatt birsuru çeşidi var. Hangisini kullanmam gerekir?
Şuan motordaki antifriz turuncu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #123 : Kasım 04, 2020, 17:02:30 »
Size tavsiyem antifirizde aşırı renk/doku değişikliği vs yoksa kesinlikle değiştirmemeniz. Derecesini ölçtürüp gerekirse orijinal antifiriz ekleyin ve devam edin.
Bu antifiriz değişimlerinden sonra genelde çok büyük sıkıntılar çıkıyor, özellikle görece yaşlı araçlarda.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 748 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #124 : Kasım 04, 2020, 17:19:35 »
Zaten fazlasıyla zamanı gelmiş antifiriz değişimi kitapçıkta 160.000 yazıyor fakat bir antifirizin yıl olarak ömrü 5 yıldır.
160.000 km yi 16 yılda yaparsın o antifirizlikten çıkar.
Antifiriz değişiminden bir sorun çıkmaz şuan fabrikasyon antifiriz var ise zaman ile eksilme olduğunda  toyota logolu antifiriz eklemediyseniz piyasada ne olduğu belli olmayan antifiriz koyduysaniz veya Çeşme suyu kullandiysaniz ömrünü yitirmiştir

Komple boşaltıp Castrol Radicool sf + Saf Su kullanin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #125 : Kasım 04, 2020, 17:52:44 »
12 yıldır aynı antifirizi kullanan araçta, sıfırdan antifiriz konduğunda bir yerlerden kaçak yapmaması imkansıza yakın. 5. - 6. yıllarda değişse idi sorun yok ama benim tecrübelerim/gördüklerim bu şekilde.
Bu durumda antifiriz değiştirip kaçakları göze alacak ve takip ederek kaçak olan yerlerin tamiratını yaptırmanız gerekecek. Antifiriz değişimini yaparsanızda mutlaka saf su kullanın.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 97500
  • Model Yılı: '08
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #126 : Kasım 04, 2020, 21:01:49 »
Ben araci 2. El almıştım. Daha önce değişip değişmediğini bilmiyorum ama hic değişmediğini düşünüyorum çünkü bir bayan kullanıyordu ve 2 yil yağı bile degistirmeden kullanmış haberi yok bu tür şeylerden. Geçen yıl ölçümü yaptırmıştim iyi demişlerdi fakat kafamda hep soru işareti kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52900
  • Model Yılı: '16
  • 205 kere teşekkür etti
  • 1222 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #127 : Kasım 04, 2020, 22:14:38 »
Madem bayan kullanmış,bakım yapılmamış demektir,motor yağını bile 2yıl değiştirmemiş,engine flush yaptırıp motor iç yıkamayı önce hallettikten sonra var olan antifrizi de iyi deseler bile önerilen marka ve kullanım tavsiyelerine uyarak değiştirmeniz faydalı olur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 97500
  • Model Yılı: '08
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #128 : Kasım 05, 2020, 15:28:58 »
Dediğiniz gibi yaptim ben de. 2 yıldır da kullanıyor ve düzenli bakımını yaptiriyorum. Antifrizi de değiştireceğim bu bakımda.
Teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 748 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #129 : Kasım 05, 2020, 15:30:24 »
Dediğiniz gibi yaptim ben de. 2 yıldır da kullanıyor ve düzenli bakımını yaptiriyorum. Antifrizi de değiştireceğim bu bakımda.
Teşekkür ederim
Bu arada şanzıman yağı, V kayışı bujileri de değiştirmenizi tavsiye

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #130 : Kasım 10, 2020, 00:29:01 »
Merhabalar. Birbiri ile alakalı olabilecek iki adet soru ile geliyorum bu kez, Aracımı boya bakımına bırakmıştım. Temizlik boyası atıldı ve pasta cila yapıldı. Neyse nasıl olduysa bu olayla alakalı olabilir mi olamaz mı bilmiyorum ama aracımın soğutma sıvısını kontrol ettiğimde yedek depoda hiç kalmadığını fark ettim. 5 yıldır hiç eksiltme yapmamıştı aracım. Neyse anlık olarak normal su ile tamamladık. Ertesi gün kaçak mı var acaba diyerek tekrar kontrol ettiğimde yedek su deposunda yine gram su kalmamıştı. Yeniden normal su ile tamamladık. Bu olayın üzerinden 500km geçti şuan için hiç eksiltme yok. Tahminimce yanlışlıkla radyatör tıpası açıldı ve aracın soğutma sıvısı komple boşaltıldı. Ben yedeği tamamlayınca radyatör de de hiç kalmadığı için yedekteki suyun tamamı radyatöre doldu. Neyse şuan eksiltme yok ama olan bizim antifirize oldu. Şuan radyatörde tamamen normal su var hiç antifiriz yok. Yaptığım araştırmalar önceden hangi renk var ise o renk konulması gerektiğini belirtiyor ama ben eski antifirizin hangi renk olduğunu bilmiyorum. Kırmızı alırsam ve tıkalı bazı yerleri aşındırıp radyatörün delinmesine sebep olma gibi bir ihtimalim varmış sanırım. Sizce hangi renk antifiriz kullanmalıyım castrol'un kırmızı antifirizini almayı düşünüyorum. Birde kendim uygulayabilir miyim? 3 litrelik kırmızı antifirizi bir kapta 3 litre su ile karıştırsam. Sonrasında radyatör tıpasından bütün suyu boşaltıp yedek depodan su ile karıştırdığım antifirizi doldurma imkanım varmıdır yoksa ustayamı gitmeliyim?

Bir diğer problemim ise 5 yıldır hiç karşılaşmadığım bir sorun. Birkaç gün önce şehirlerarası bir seyehat gerçekleştirdim otobanda sabit 100 km hız ila yaklaşık 100km yol yaptım. Hararet göstergem tam ortada olması gerektiği gibiydi bu süre zarfında. Sonrasında 1 saatlik bir mola verdim ve aracıma geri döndüm. Yaklaşık olarak 500 metre kadar yol yaptım ve hararet göstergeme baktığımda ortadan yüksekteydi. Kırmızı çizgiye yakın değildi orta ila kırmızı çizginin arasında bir yerlerdeydi. Anında aracımı kenara çektim ve motoru stop ettim. ( Hararet anında motorun stop edilmemesi gerektiğini biliyorum lakin o anki paniğim bu bilginin önüne geçti.) Benim kafamda kesin radyatör suyu boşaldı yine o yüzden hararet yaptı diye düşünüyordum. Kaputu kaldırıp suya baktığımda en ufak eksiltme yoktu. Geri dönüp kontağı açtığımda ise hararet göstergen bu sefer orta ila en düşük konumun arasında bir yerlerde idi. Yani ben hararet yaptığını düşünürken sanırım gösterge hatalı gösterdi. Aracı çalıştırdım ve bir süre takip ettim. dik bayırlar çıktım. Gözüm sürekli göstergedeydi. Rölentide kaput açık fan açmasını bekledim. Fan açıyor motoru soğutuyor ve kapanıyor hiç bir problem yok. Hararet göstergemde bir daha öyle yüksek göstermedi ortayı hiç geçmedi. Aracım 5 yıldır bende ve hayatımda ilk defa o göstergenin ortanın üzerine çıktığını görüyorum. Toyotalar motor soğutma konusunda gerçekten çok başarılı. Yazın o yüksek sıcaklıklarında çok dik rampalarda bile göstergenin yerinden kıpırdadığını görmedim hiç. Anlık olarak hatalı göstermesinin nedeni ne olabilir.  Bana bu konu hakkında ne tavsiye edersiniz. Bu arada gösterge ortadan yüksekte iken ufak bir rampa çıkıyordum.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2273 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #131 : Kasım 10, 2020, 02:00:24 »
Sistemde hava oluşmuştur (silindir kapak contasının sağlam olduğunu varsayarak) siz üzerini tamamladığınızda hava almıştır,sistemde hava varsa devirdaim düzgün yapmaz hararet sebeb olur,birkaç gün daha su seviye kontrolü yapın eğer eksiltme yoksa antifiriz alırsınız,seviye kontrolünü sabahları marşa vurmadan soğukken bakın,ama slindir kapak contası en ufak çivi ucu kadar dahi yara alsa oradan sisteme kompresör basar hav yapmasına sebeb olur, dikkatli kullanın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #132 : Kasım 10, 2020, 02:22:49 »
Sistemde hava oluşmuştur (silindir kapak contasının sağlam olduğunu varsayarak) siz üzerini tamamladığınızda hava almıştır,sistemde hava varsa devirdaim düzgün yapmaz hararet sebeb olur,birkaç gün daha su seviye kontrolü yapın eğer eksiltme yoksa antifiriz alırsınız,seviye kontrolünü sabahları marşa vurmadan soğukken bakın,ama slindir kapak contası en ufak çivi ucu kadar dahi yara alsa oradan sisteme kompresör basar hav yapmasına sebeb olur, dikkatli kullanın.

Ben göstergenin yanlış gösterdiğini düşünüyorum. Motoru stop etmeden önce hararet varmış gibi gösterir iken. Stop edip kaputu açtım ve su kontrolü yaptım, sonrasında kontağı tekrar açtığımda gösterge ortanında aşağısındaydı. e120 de hararet göstergesinde rakamlar yok ama orta kısmın 90 derece olduğunu varsayarsam motoru stop ettiğimdeki derece 110 120 gibi iken. Tekrar marş verdiğimdeki gösterge 50 derece falandır tahminimce. Ve benim stop etmem ile tekrar çalıştırmam arasındaki zaman dilimi ortalama 3dakika falandır. Bu süre zarfında bu kadar hızlı soğuyacağını düşünmüyorum açıkçası.

Gözüm sürekli hararet göstergesinde ve her gün su seviyesi kontrolü yapıyorum. Henüz eksiltme veya sıcaklık yükselmesi olmadı
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2273 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #133 : Kasım 10, 2020, 02:32:16 »
Ben göstergenin yanlış gösterdiğini düşünüyorum. Motoru stop etmeden önce hararet varmış gibi gösterir iken. Stop edip kaputu açtım ve su kontrolü yaptım, sonrasında kontağı tekrar açtığımda gösterge ortanında aşağısındaydı. e120 de hararet göstergesinde rakamlar yok ama orta kısmın 90 derece olduğunu varsayarsam motoru stop ettiğimdeki derece 110 120 gibi iken. Tekrar marş verdiğimdeki gösterge 50 derece falandır tahminimce. Ve benim stop etmem ile tekrar çalıştırmam arasındaki zaman dilimi ortalama 3dakika falandır. Bu süre zarfında bu kadar hızlı soğuyacağını düşünmüyorum açıkçası.

Gözüm sürekli hararet göstergesinde ve her gün su seviyesi kontrolü yapıyorum. Henüz eksiltme veya sıcaklık yükselmesi olmadı
Stop ettiğin anda basınç düşmesi olmuştur ve marşa basınca tekrar düzgün devirdaim yapınca olması gereken seviyeye inmiştir,su kapağını kontrol et eğer kapakta kaçırma varsa basıncı tutmuyorsa düzgün devirdaim yapmaz,toyotalarda kapak çok önemli bütün işi o kapak yapıyor düz yolda pek belli etmez ama rampada biraz sıkışınca kendini bırakır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #134 : Kasım 10, 2020, 02:59:32 »
Stop ettiğin anda basınç düşmesi olmuştur ve marşa basınca tekrar düzgün devirdaim yapınca olması gereken seviyeye inmiştir,su kapağını kontrol et eğer kapakta kaçırma varsa basıncı tutmuyorsa düzgün devirdaim yapmaz,toyotalarda kapak çok önemli bütün işi o kapak yapıyor düz yolda pek belli etmez ama rampada biraz sıkışınca kendini bırakır.

Anlıyorum abi ben yine takipte kalacağım. Bu hararet olayından sonra ciddi rampalar çıktım ama sıkıştırmadım aracı 3000 devir bandını çok geçmedim. Tam olarak hararet denemez aslında çok erken farkedip müdahale ettim anında.

Kapaktan kasıt yedek su deposu değil dimi?

Açmamamız gereken üzerinde sarı bir uyarı bulunan kapaktan bahsediyorsun

Peki sistemde hava varsa nasıl alacağız. Contanın yanık olduğunu zannetmiyorum. 5 yıldır bizde araç. Çok daha zorlu sıcaklıklarda bile hararet yapmadı hiç.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2273 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #135 : Kasım 10, 2020, 03:21:06 »
Anlıyorum abi ben yine takipte kalacağım. Bu hararet olayından sonra ciddi rampalar çıktım ama sıkıştırmadım aracı 3000 devir bandını çok geçmedim. Tam olarak hararet denemez aslında çok erken farkedip müdahale ettim anında.

Kapaktan kasıt yedek su deposu değil dimi?

Açmamamız gereken üzerinde sarı bir uyarı bulunan kapaktan bahsediyorsun

Peki sistemde hava varsa nasıl alacağız. Contanın yanık olduğunu zannetmiyorum. 5 yıldır bizde araç. Çok daha zorlu sıcaklıklarda bile hararet yapmadı hiç.
Evet o sarı kapak onu iyi kontrol ettir eğer değişmesi gerekiyor sa ufuk beylerden veya servisten orjinal kapak iste, silindir kapak contası ölebilir LPG büyük etken test için sabah marş vurmadan evvel su seviyesi kontrolü yap sonrada gaz vermeden aracı çalıştır tekleme varsa contadan şüphelenebilirsin.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 10, 2020, 03:25:02
Sistemde hava olduğunu musluğu aç anlarsın bu işlemi yaparken kalorifer sıcak konumda olmalı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #136 : Kasım 10, 2020, 16:35:19 »
Evet o sarı kapak onu iyi kontrol ettir eğer değişmesi gerekiyor sa ufuk beylerden veya servisten orjinal kapak iste, silindir kapak contası ölebilir LPG büyük etken test için sabah marş vurmadan evvel su seviyesi kontrolü yap sonrada gaz vermeden aracı çalıştır tekleme varsa contadan şüphelenebilirsin.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 10, 2020, 03:25:02
Sistemde hava olduğunu musluğu aç anlarsın bu işlemi yaparken kalorifer sıcak konumda olmalı.

Bugün sabah motor soğuk iken kontrol ettiğimde yedek su deposundaki suyun min ile max seviyenin ortasında olduğunu gördüm. Sonra çalıştırdım ve yol aldım. Geldiğim yerde motor ısınmıştı ve stop edip tekrar kontrol ettiğimde max seviyedeydi su seviyem. Şimdi bu durumda ben motor soğukken suyu tamamlarsam motor ısındığında  su seviyesi max'ın üzerine çıkacak anladığım kadarıyla. Bu şekilde bırakayım mı yoksa motor soğukken max seviyeye tamamlamalımıyım?

 Birde aracta daha önce mavi antifriz varmış sanırım. Ben bunu kırmızı ile değiştirsem biryerleri delme ihtimalim varmıdır? Şuan hiç antifiriz yok içme suyu var radyatörde
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2273 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #137 : Kasım 12, 2020, 08:51:26 »
Bugün sabah motor soğuk iken kontrol ettiğimde yedek su deposundaki suyun min ile max seviyenin ortasında olduğunu gördüm. Sonra çalıştırdım ve yol aldım. Geldiğim yerde motor ısınmıştı ve stop edip tekrar kontrol ettiğimde max seviyedeydi su seviyem. Şimdi bu durumda ben motor soğukken suyu tamamlarsam motor ısındığında  su seviyesi max'ın üzerine çıkacak anladığım kadarıyla. Bu şekilde bırakayım mı yoksa motor soğukken max seviyeye tamamlamalımıyım?

 Birde aracta daha önce mavi antifriz varmış sanırım. Ben bunu kırmızı ile değiştirsem biryerleri delme ihtimalim varmıdır? Şuan hiç antifiriz yok içme suyu var radyatörde
Olması gereken seviyede ekleme yapma soğukken Max. İle min. Arasında olmalı ısındığı zaman genleşen su fazlasını yedek depoya basar ihtiyacı olursa oradan çeker,sen yinede bir kaç gün sabahları su seviye kontrolü yap,kapağıda kontrol ettir toyotalarda su kapağı motorun canlıdır eğer basıncı tutmuyorsa düzgün devirdaim yapmaz, antifiriz konusunda ufuk beyden yardım al o nediyorsa aynısını tatbik et,uzun süre çeşme suyu ile kullanma sistemde korozyon oluşur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 21 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #138 : Aralık 31, 2020, 18:53:09 »
İyi forumlar, efsane kasa Corolla'mın antifrizini değiştirttim. Araba ilk günden beri antifrizle kullanılıyor. Motul auto cool optimal ultra (turuncu) renk ile. Motul kendi sitesinde bunu öneriyordu. Usta değişirken yaklaşık 2.5 - 3litre alır dedi ve motor bloğu dahil tüm sistemi boşalttı ardından komple antifiriz ile doldurdu. Su eklemedik dedim böyle daha iyi, hiçbirşey olmaz antifriz çok kaliteli vs. dedi. Sadece antifiriz olması arabaya zarar verir mi? Böyle kullanmak doğru değilse radyatörün alttaki musluğunu açıp bi kısmını boşaltıp saf su koyacağım.
Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2273 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #139 : Aralık 31, 2020, 21:11:20 »
İyi forumlar, efsane kasa Corolla'mın antifrizini değiştirttim. Araba ilk günden beri antifrizle kullanılıyor. Motul auto cool optimal ultra (turuncu) renk ile. Motul kendi sitesinde bunu öneriyordu. Usta değişirken yaklaşık 2.5 - 3litre alır dedi ve motor bloğu dahil tüm sistemi boşalttı ardından komple antifiriz ile doldurdu. Su eklemedik dedim böyle daha iyi, hiçbirşey olmaz antifriz çok kaliteli vs. dedi. Sadece antifiriz olması arabaya zarar verir mi? Böyle kullanmak doğru değilse radyatörün alttaki musluğunu açıp bi kısmını boşaltıp saf su koyacağım.
Yusuf bey kullandığınız antifiriz konsantre değilse o şekilde sadece antifiriz hiç bir işe yaramaz,ürünün üzerinde yazan şekilde saf su ile sulandırıp koyun yoksa ne donmayı engeller nede korozyon oluşumunu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.