Toyota Avensis Kullanıcı el kitabında SLLC Toyota Super Long Life Coolant veya benzeri uzun ömürlü hibrit organik asit (HOAT) teknolojisine sahip yükek kaliteli etilen glikol esaslı
silikat aminant,
nitrat ve
bor içermeyen soğutma sıvısı kullanın yazmakta.
İnorganik Antifriz (IAT-Inornagic Acid Technology)Genellikle açık parlak yeşil renktedir.
Fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içerir.
Demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önler.
Ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıldır.
Organik Antifriz (OAT-Organic Acid Technology)Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir.
2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir.
Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz.
Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar.
Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır.
Hibrit Organik Antifriz (HOAT-Hybrid Organic Acid Technology)Organik ve inorganik antifrizlerin karışımıdır.
Sarı ve turuncu başta olmak üzere kırmızı ve pembe renkte de olabilir.
Nitritli Organik Antifriz (NOAT-Nitrited Organic Acid Technology) Genellikle kırmızı ve koyu pembe renklidir.
Organik antifrize nitrit ve molibden gibi bileşenlerin eklenmesiyle üretilir.
Ömrü 1 milyon km’ye kadar çıkabilir.
Diğer antifrizlere göre daha pahalıdır.
Daha çok iş makinelerinde ve kısa sürede çok yol olan büyük araçlarda kullanılır.
Teknik özelliklerine göre bir de sınıflandırma söz konusu:
G11 1994 VW TL 774 C
G12 / G12+ 1996 VW TL 774 D/F
G12++ 2005 VW TL 774 G
G13 2008 VW TL 774 J
Aralarındaki temel fark, G13'ün
glikol yerine gliserin kullanılarak üretilmesidir.
Korozyon önleyici olarak genelde silikatlar ve fosfatlar kullanılmakta (inorganik).
-Amerikan araçları genelde silikat ve fosfat içeren antifrizler
-Avrupa araçlarda silikatlı vb (fosfat içermeyen)
-Japon araçlarda ise genelde fosfatlı korozyon önleyiciler kullanmakta. (silikatsız)
organik korozyon önleyiciler arasında da Sebacate ve 2-EHA gösterilebilir. (GM araçlarında kullanılan 2-EHA içeren DEX-COOL isimli antifrizlerden dolayı davalık olmuşlar: iddia ise 2-EHA'nın contadan sızıntıya sebep olduğu
. Daha sonra GM gaskette kullandığı plastik parçayı değiştirmiş. DEX-COOL diğer araçlar için sorun teşkil etmemiş)
Honda ve Toyota organik olarak Sebacate içeren antifrizler kullanmış.
Honda ve Toyota fosfatlı korozyon önleyiciler (inorganik) de ekleyerek 2-EHA'dan özellikle uzak durmuşlar. ilk satırda da yazıldığı üzere Toyota HOAT (inorganik/organik karışımı) antifriz önermekte. Fosfat katkılı (İnorganik) OAT anfriz.Motul G13 ürünü tanıtımında: "Nitrite free, amine free, phosphate free, borate free". yazmakta lakin silikat ile ilgili bir bilgi yok. (Motocool ürününde silikat içermez ibaresi var)
Mobil Advanced Antifreeze ürününde ise "Mobil Antifreeze Advanced is a
nitrite-, amine-, phosphate-, silicate- and borate- free antifreeze" ibaresi yer almakta.
Mobil BASF ürünü olan GLYSANTIN® G30® ürününü kullanıyor: ve silikatsız olduğunu özellikle vurguluyor.
GLYSANTIN® G30® Concentrate
Organic Acid Technology (OAT)
Provides protection through organic corrosion inhibitors (
without silicate)
Colored pink
Mobil Coolant Ultra ürünü GLYSANTIN G40 içerir. Gelişmiş
silikat koruyucuya sahip etilen glikol tabanlı antifriz.
Castrol Radicool: nitrit, amin ve fosfat içermeyen
Castrol Radicool NF: nitrit, fosfat ve aminleri içermeyen
Castrol Radicool SF: silikatsız antifrizlerdir.
Amerikan, Avrupalı ve Japon araçlar için karşılaştırma tablosu: (yukarıda da bahsettiğim gibi Toyota P-HOAT (fosfatlı hibrit antifriz) kullanıyor
Not: Tanımlamalar alıntıdır.