Gönderen Konu: LPG Ayarını Kendi Yapanlar Kulübü___Video/Soru-Cevap/Kendi ayarlarınız____  (Okunma sayısı 112759 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
http://otogazforum.com/sirali-sistem-aracta-katkili-otogaz-kullanmanin-zararlari/
Bugün gaz almak için gexintiye çıktım. Po Opet Shell Bp Total lpg fiyatı 2.04 2.10 arasıydı bende gittim cezayir gazı diye milangazdan 1.99 dan gaz aldım.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Benimki kara düzen hoş bu tip olsada ben anlamam bu işlerden. En son ayar yaptırdım araç çekişten düştü geç çalışmaya başladı. İş başa düştü diyerek kendim ayarladım. Bu forum harika gerçekten. Burda bi tane petrol var gaz 2.630

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '03
  • 62 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Tanıdığım bir usta da katkılı gaz  kullanmayın demişti. Bu arada gazların temelinde hepsi aynı,   dolum tesisleri bizim burada ondan biliyorum. Sonradan bazı firmalar katkı maddesi katıyor. Dün 1.95 ten aldım.
İlâhî ente maksudî ve rızake matlûbî (Allahım! maksadım sensin ve isteğim senin rızândır)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
yeni bir mesele ile karşınızdayım  :lol:

lpg basıncı 1.10 u geçmemesi gerekiyormuş özellikle aeb işlemci kullanan atiker romano vs vs sistemlerde.
1.10 basıncı geçerse ecu basınç düzenlemesi yapamıyormuş :argh:
basınç yüksekse nozul büyütülüp tekrar kalibrasyon gerekiyormuş.

lpg forumunda öğrendiklerim bunlar. benim rolantide 1.20  :argh: nozulları 2.00mm yaptıracağım anlaşılan.

ve bu gidişle yeni bir araç alırsam galiba benzinli alıp kiti kendim takacam hahah :rofl: :rofl:

***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '10
  • 28 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Talat hocam aeb lpg sistemlerinde 1.20 gecince enj.suresi tepki vermiyor diye bir iddia var ama bence yanlis.Nerden mi biliyorom 1.0 ile 1.4 araliginda butun ayarlari tek tek denedim.1.8mm 2.0mm.2.2mm.2.4 mm her nozulle denemeler yaptim.siz 1.10 diyorsunuz bu da yanlis.ideal basinc araligi 0.90 ile 1.20 dir.bu aralikta uygun nozul ile rahatlikla kullanabilmeniz gerekir.
Ben aracimda 1.10 basinc ve 2.2mm nozul ile ideal ayari yakaladim.
Size basit bir yontem anlatayim.aracin basincini 1.20 yaptiniz diyelim.otomatik kalibrasyon yaptiniz.rolantide enj.surelerini esitlediniz.karsiniza cikan haritada carpanlar cok yuksek degerdeyse nozul küçük demektir.tam tersi cok düşükse buyuk demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Talat hocam aeb lpg sistemlerinde 1.20 gecince enj.suresi tepki vermiyor diye bir iddia var ama bence yanlis.Nerden mi biliyorom 1.0 ile 1.4 araliginda butun ayarlari tek tek denedim.1.8mm 2.0mm.2.2mm.2.4 mm her nozulle denemeler yaptim.siz 1.10 diyorsunuz bu da yanlis.ideal basinc araligi 0.90 ile 1.20 dir.bu aralikta uygun nozul ile rahatlikla kullanabilmeniz gerekir.
Ben aracimda 1.10 basinc ve 2.2mm nozul ile ideal ayari yakaladim.
Size basit bir yontem anlatayim.aracin basincini 1.20 yaptiniz diyelim.otomatik kalibrasyon yaptiniz.rolantide enj.surelerini esitlediniz.karsiniza cikan haritada carpanlar cok yuksek degerdeyse nozul küçük demektir.tam tersi cok düşükse buyuk demektir.

hocam hangi çarpanlar? haritadaki çarpanlar mı? bunların yüksek olduğunu nasıl anlayacağız?

Şöyle sorayım rölentide lpg enjeksiyon süreniz nedir? benim 3.35. galiba buna bakarak benim ms düşük gibi nozulları bilmiyorum okuyamadım ama 1.8 muhtemelen olmadı ben de 2.00mm deldirip rolanti basıncını 1 e çekeceğim. murat abi de böle yapmıştı.bizim araçlara en iyisi bu gibi. ama burada da şu sorun var araç yüke bindiğinde 20 ms ye kadar çıkıyor ona göre haritada ayar yapacağımız alanlar da da büyüyor diye düşünüyorum


örnek videom en son durum bu sizinkiyle karşılatırabilir misiniz?

! No longer available
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '10
  • 28 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
çarpanlardan kastım resimde işaretlediğim alan Talat hocam.Sizin çarpanlarda makul düzeylerde aslında.Nozülleri 2,0 mm yapıp basıncı 1,0 a çekerseniz farkeden bişey olmaz.Bence siz basıncı değiştirmeyin nozülleri 2,0mm yapın.Çarpanlar biraz daha düşer.
videonuzda yeşil top  10 ms süresini geçmiyor 20 ms süresine çıkıyor demişsiniz.Benim araçta ne kadar zorlasamda 10 ms yi geçniyor.

bu arada resimdeki ayar benim şu anda kullandığım ayar değil.Örnek olması açısından yükledim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Valve matic lerde küçük nozul tavsiye ediliyor galiba. Benim opelde nozuller C -  Bar 1.20
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
çarpanlardan kastım resimde işaretlediğim alan Talat hocam.Sizin çarpanlarda makul düzeylerde aslında.Nozülleri 2,0 mm yapıp basıncı 1,0 a çekerseniz farkeden bişey olmaz.Bence siz basıncı değiştirmeyin nozülleri 2,0mm yapın.Çarpanlar biraz daha düşer.
videonuzda yeşil top  10 ms süresini geçmiyor 20 ms süresine çıkıyor demişsiniz.Benim araçta ne kadar zorlasamda 10 ms yi geçniyor.

bu arada resimdeki ayar benim şu anda kullandığım ayar değil.Örnek olması açısından yükledim
Ya aslında sorun yok hiç ellemeyeyim diyorum ama işte aeb katalogları da vs 09 1.1 bar arası olsun deyince ben de dedim olmuşken öyle olsun. Ama işte aeb ecularimiz basınca nasil müdahale ediyor edince ne oluyor hiç bir fikrim yok. Carpanlar düşünce ne olacak mesela bir faydası var mi[emoji56]  valla kafamda deli sorular
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ya aslında sorun yok hiç ellemeyeyim diyorum ama işte aeb katalogları da vs 09 1.1 bar arası olsun deyince ben de dedim olmuşken öyle olsun. Ama işte aeb ecularimiz basınca nasil müdahale ediyor edince ne oluyor hiç bir fikrim yok. Carpanlar düşünce ne olacak mesela bir faydası var mi[emoji56]  valla kafamda deli sorular
Sanırsam bu lpg barı regülatör üzerinden arttırılıp azaltılabiliyor.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '10
  • 28 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ben sizin haritada bir sorun goremedim acikcasi.carbanlar ve basınç makul aslinda.ama ince ayar anlik karar verilip  yapılmış gibi.örneğin 3ms satirindaki 500 ve 1000rpm deki değerler garibime gitti.Ayrıca3,50 ve 4,50 ms satırındaki çarpanların 10ms satırındaki çarpanlardan yüksek olmasıda ilginç.Araç tam yükte 10 ms satırına çıkar ve yakıt ihtiyacı artar.İyi bir ince ayar şart gibi.
benim ltft değerlerimi hatırlarsınız.O değerleri resimdeki ayarla yakalamıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ben sizin haritada bir sorun goremedim acikcasi.carbanlar ve basınç makul aslinda.ama ince ayar anlik karar verilip  yapılmış gibi.örneğin 3ms satirindaki 500 ve 1000rpm deki değerler garibime gitti.Ayrıca3,50 ve 4,50 ms satırındaki çarpanların 10ms satırındaki çarpanlardan yüksek olmasıda ilginç.Araç tam yükte 10 ms satırına çıkar ve yakıt ihtiyacı artar.İyi bir ince ayar şart gibi.
benim ltft değerlerimi hatırlarsınız.O değerleri resimdeki ayarla yakalamıştım.
Zaten son ayar değil evet 500 1000 satirini ben aşırı yükselttim geri düşürecektim Laptop şarjı bitti. Sonra vaktim olmadi. Hem 8ms satırından sonra da alt taraf hep aynı olmalıymış satırlar onlarin duzenleyemedim daha[emoji4]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
ben kendi ayarlarımı yapmıştım fakat ayarlar bozulmuş, motor arıza lambası yaktı kerata, bi ara pc ye bağladım baktım ayarların hepsi artmış, zamanında 2.0 mm nozul takmıstım arac oto kalibrasyonda ust devırler normal, rolantide sorun olabilir diye kalıbre etmemişti, bende bi daha 1.8 lik nozulları geri takmıstm, o zamandan kalma ayar resimlerim bunlar gasitaly ile ilgili, ayarlarda ne gibi sıkıntı var  bakarmısınız








2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
ben kendi ayarlarımı yapmıştım fakat ayarlar bozulmuş, motor arıza lambası yaktı kerata, bi ara pc ye bağladım baktım ayarların hepsi artmış, zamanında 2.0 mm nozul takmıstım arac oto kalibrasyonda ust devırler normal, rolantide sorun olabilir diye kalıbre etmemişti, bende bi daha 1.8 lik nozulları geri takmıstm, o zamandan kalma ayar resimlerim bunlar gasitaly ile ilgili, ayarlarda ne gibi sıkıntı var  bakarmısınız









Araç nedir. Eğer bu görüntüler 1.8mm nozul ile çekildiyse zaten en uygun ölçü 1.8 mm aracınız için çünkü gaz enj süresi 4.80 lerde ki olması gereken yerde.
Haritada 8ms satırıni diğer tüm alt satırlara 10 12 14 16 18 kopyalayın yani 8ms den sonra değerler hep aynı olsun.
Onun dışında lambda sensörü bağlanmış bu iyi bir şey çoğu bağlamıyor galiba obdli

Diger aklıma yatmayan harita nasıl değişir artar onu hala anlamış değilim harita siz müdahale etmediğiniz sürece hep aynı kalmasingerekir
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Araç nedir. Eğer bu görüntüler 1.8mm nozul ile çekildiyse zaten en uygun ölçü 1.8 mm aracınız için çünkü gaz enj süresi 4.80 lerde ki olması gereken yerde.
Haritada 8ms satırıni diğer tüm alt satırlara 10 12 14 16 18 kopyalayın yani 8ms den sonra değerler hep aynı olsun.
Onun dışında lambda sensörü bağlanmış bu iyi bir şey çoğu bağlamıyor galiba obdli

Diger aklıma yatmayan harita nasıl değişir artar onu hala anlamış değilim harita siz müdahale etmediğiniz sürece hep aynı kalmasingerekir


arac 2010 corolla comfort, kıt: gasitaly marka, lpg cımın uzun yolda 35-36lt gazla 35*-360km gıtmesıne oo abı cok ıyı gıdıyo arac daha ne olsun demesınden sonra ayar kablosu vs aldım ben yaptım, resımdekı ayarlardan sonra arac 115-120 km aralıgında uzunyolda bagaz full cocuk, hanım ben 410 km yaptı, velhasıl kelam 1 ay kadar once  motor arıza lambası yaktı baktırdım yakıt kaynaklı dedı  kontrolden sonra ( arıza programına baglayıp)  sonra aracın ojn cama kar dusup kırınca yatırıyorum aracı kaskonun yenılenmesını beklıyorum sonrasında camı yaptırınca ayarlarada bakacağım da , bundan 2 hafta once baktığımda mevcut degerlerı harıtadakı nın 3-4 cıvarı artmıs tı, yanı su an fazla yakıyo, musaıt bı ara elden gecıreceğim, nasıl artmıs degerler ıonan bende bılmıyorum :blink:
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi

arac 2010 corolla comfort, kıt: gasitaly marka, lpg cımın uzun yolda 35-36lt gazla 35*-360km gıtmesıne oo abı cok ıyı gıdıyo arac daha ne olsun demesınden sonra ayar kablosu vs aldım ben yaptım, resımdekı ayarlardan sonra arac 115-120 km aralıgında uzunyolda bagaz full cocuk, hanım ben 410 km yaptı, velhasıl kelam 1 ay kadar once  motor arıza lambası yaktı baktırdım yakıt kaynaklı dedı  kontrolden sonra ( arıza programına baglayıp)  sonra aracın ojn cama kar dusup kırınca yatırıyorum aracı kaskonun yenılenmesını beklıyorum sonrasında camı yaptırınca ayarlarada bakacağım da , bundan 2 hafta once baktığımda mevcut degerlerı harıtadakı nın 3-4 cıvarı artmıs tı, yanı su an fazla yakıyo, musaıt bı ara elden gecıreceğim, nasıl artmıs degerler ıonan bende bılmıyorum :blink:
Fazla yakmadan ziyade dogrunyakit karışımını ayarlamaniz uzun vadede daha çok kazandıracaktır.  Bunun için de ltf stft değerlerine göre ayar yapmanız tavsiyemizdir
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
bu lpg işinde benim anladıgım ,lpg ve benzin ms eşit olacak,basınc ideal aralıkta olacak, gasitalynin vidweosunu buldum izledim, adam oto kalibrasyon yaptı, en son harıtanın tamamını secıp butun değerleri 2değer düşürdü, onagöre yaptım bende
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
bu lpg işinde benim anladıgım ,lpg ve benzin ms eşit olacak,basınc ideal aralıkta olacak, gasitalynin vidweosunu buldum izledim, adam oto kalibrasyon yaptı, en son harıtanın tamamını secıp butun değerleri 2değer düşürdü, onagöre yaptım bende
Yanlış!

Benzin ms süresi:
Benzide çalışırken ne ise
Gaza aldığınızda da aynı olmalı.

Örnek rolanti araç çalışıyor 700rpm
Arac benzinde benzin ms süresine baktın 2
Sonra aracı gaza al tekrar benzin ms süresine bak aynı ise rolantide ince ayarın bir kısmı olmuştur.
. Bunu tüm harita ve yükte yapmalısın.


Bunun en kolay yolu 5 dolara elm cihazı alıp aracın ltft stft değerine göre yaparsanız mükemmel lpg ayarına ulaşırsınız. Bazı durumlarda benzin ms lerini eşitlemek en doğru ayarı vermiş olmuyor
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi




SADECE LTFT.

SAPAN DEĞERLER ANİ GAZLAMALAR. ARAÇ 3 KİŞİ KULLANILDI. SÜREKLİ HAFİF RAMPA ÇIKMA DURUMU VARDI. 30 kmlik yol




yoğunluk +-3 civarı yoğunlaşmış.Sapan değerler araç sollarken ve rampada devir yükseltirken.8Ms satırını da diğer satırlara kopyalayınca fakir karışım kısmı biraz daha azalacak inşallah.DiĞER taraftan yoğunluğun bir diğer kısmı da zengin karışıma kaymış ki bir miktar zengin karışımdan zarar gelmez diye düşünüyorum :saygi: :)

Sizlerin sayesinde ayar kısmını da bayağı bir yoluna koydum.Allah razı olsun yardım eden herkesten
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah