Gönderen Konu: LPG Ayarını Kendi Yapanlar Kulübü___Video/Soru-Cevap/Kendi ayarlarınız____  (Okunma sayısı 112804 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Kapalı bir kutu düşün bunun içinden havayı emiyoruz ve içerdeki basınç düşüyor.  Ve bir yerinde vana var vanayı açıyoruz içeri hava mı girer hava mı çıkar?  Hava içeriye girer.  Atmosfer basıncı 1 bar kabul ediliyor yani çevrendeki hava basıncı 1 bar.  Map sensörü var hani arabada bu Manifold Absolute Pressure sensörü manifold daki basıncı ölçüyor. Fark ettiysen rölantide 0.3 bar gibi tam gaz yapınca 0.9 1 bar gibi oluyor bu yukardaki dediğim gibi vana yani boğaz kelebeği açılınca manifold basıncı dış atmosfer basıncına eşit oluyor.  Gelelim senin soruna,  sonuç olarak motor emiş yapıyor manifold içindeki havayı emiyor öyle döne döne giden bir hava yok dediğin gibi havayı emip geçiyor hava ve sıvılar akışkan dır genel adı ile aynı özelliktedir. Manifold denilen şeyde bildiğin boru sonuç olarak  :tamam:
THE END

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Murat abinin bahsettiği olaylar manifoltun bittigi yerde, subapların tam arkasında, yani her silindir için avuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Bence kenarına köşesine püskürtmek sıkıntı olmaz, işi zaten emiş yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Murat abinin bahsettiği olaylar manifoltun bittigi yerde, subapların tam arkasında, yani her silindir için avuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Bence kenarına köşesine püskürtmek sıkıntı olmaz, işi zaten emiş yapıyor.
Hah işte eğer öyleyse enjektör kenarda kalmış solda kalmış ortada kalmış aslında dert edilecek bir sorun olmamalı . Önemli olan benzin enjektöelerine yakın bir noktadan manifolta giriş yapılması yeterli
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Kapalı bir kutu düşün bunun içinden havayı emiyoruz ve içerdeki basınç düşüyor.  Ve bir yerinde vana var vanayı açıyoruz içeri hava mı girer hava mı çıkar?  Hava içeriye girer.  Atmosfer basıncı 1 bar kabul ediliyor yani çevrendeki hava basıncı 1 bar.  Map sensörü var hani arabada bu Manifold Absolute Pressure sensörü manifold daki basıncı ölçüyor. Fark ettiysen rölantide 0.3 bar gibi tam gaz yapınca 0.9 1 bar gibi oluyor bu yukardaki dediğim gibi vana yani boğaz kelebeği açılınca manifold basıncı dış atmosfer basıncına eşit oluyor.  Gelelim senin soruna,  sonuç olarak motor emiş yapıyor manifold içindeki havayı emiyor öyle döne döne giden bir hava yok dediğin gibi havayı emip geçiyor hava ve sıvılar akışkan dır genel adı ile aynı özelliktedir. Manifold denilen şeyde bildiğin boru sonuç olarak  :tamam:
Peki düz bir boru içinde hava emilirken hava en çok borunun hangi kısmından geçer? Su gibi her yerinden eşit mi geçer?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2109 kere teşekkür edildi
Dün Bekir abi ile görüştük. Oda Rıza usta ile görüşmüştü. Hava akışı dümdüz olmuyormuş. Bi açıklaması vardı ama Bekir abi yazar görünce
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Hah işte eğer öyleyse enjektör kenarda kalmış solda kalmış ortada kalmış aslında dert edilecek bir sorun olmamalı . Önemli olan benzin enjektöelerine yakın bir noktadan manifolta giriş yapılması yeterli

 :tamam: bencede bu şekilde ha yanlış bilgilendirme yapmakta istemem bildiğime göre bu şekilde.  Sonuç olarak yakıtı lpg yi hava ile birlikte alıyor motor emme valfinden hava ve yakıt karışımı ideal değilse ecu zaten ayar yapıyor düzeltme ltft stft si ile. Mümkün olan en kısa sürede püskürtülen yakıt miktarının yanma bölümüne girmesi gerekir. Toplam sistem olarak düşünürsek tüm lpg enjektörlerinin en yakın ve aynı mesafeden girmesi daha sağlıklı olacaktır.  Sonuçta yakıt düzeltmesi her silindir için ayrı ayrı değil.  Biri uzak biri yakın olursa sıkıntılı.

Peki düz bir boru içinde hava emilirken hava en çok borunun hangi kısmından geçer? Su gibi her yerinden eşit mi geçer?


Emme valfi girişi adı üstünde emme yapılan yeri açan valf,  bu valfin çapı emme manifoldu ağzından küçüktür herhalde,  durum böyle olunca bir bütünden havayı alır.  Dediğim gibi zaten yeterli hava alamazsa yakıt düzeltme işlemini yapar sistem. Bir balonda delik açınca hava sadece o delikten çıkar olsa olsa içerde tirbülans oluşur havayı alır geçer yahu neredeki hava olacak içerdeki havayı alacak  :asikadam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Başka bir forumda güzel bir yazı buldum.
http://www.fordclubtr.com/forum/topic/285900-lpgde-subap-erimesi-ve-kar%C4%B1%C5%9F%C4%B1m-bozuklu%C4%9Funa-kesin-%C3%A7%C3%B6z%C3%BCm-wideband-afr/

Araçlarımıza wide band oksijen sensörü alıp lpg deki afr yi 15.6 ya ayarlayıp ekonominin dibine mi vursak napsak?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
t27 oksijen sensörü wideband sanırsam 12 değerini görmüştüm. t27cilerin wideband sensör ihtiyacı yok  :D  ki bu ayar işine ucundan bulaşan tam gaz afr'leri karşılaştırmıştır diye düşünüyorum.
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Başka bir forumda güzel bir yazı buldum.
http://www.fordclubtr.com/forum/topic/285900-lpgde-subap-erimesi-ve-kar%C4%B1%C5%9F%C4%B1m-bozuklu%C4%9Funa-kesin-%C3%A7%C3%B6z%C3%BCm-wideband-afr/

Araçlarımıza wide band oksijen sensörü alıp lpg deki afr yi 15.6 ya ayarlayıp ekonominin dibine mi vursak napsak?

Mutlu sistem yanlış  :tamam: eksozun ucuna konan sensörden bi cacık olmaz  :P

Ekleme : katalitik konvertörü söküp te yola çıktılarsa Okay  :tamam:

t27 oksijen sensörü wideband sanırsam 12 değerini görmüştüm. t27cilerin wideband sensör ihtiyacı yok  :D  ki bu ayar işine ucundan bulaşan tam gaz afr'leri karşılaştırmıştır diye düşünüyorum.
Evet Burak bizim arabalardaki ilk sensör AFR sensörü  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2109 kere teşekkür edildi
Evet Burak bizim arabalardaki ilk sensör AFR sensörü  :tamam:

Aynı motora sahip olduğumuzu düşünürsek abi şuan içim rahat :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Aynı motora sahip olduğumuzu düşünürsek abi şuan içim rahat :)

Ama bu motor değil ki  :lol: sizdeki de AFR sensörüdür muhtemelen.  İlk sensör AFR  sonraki oksijen sensörü  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Yorumlarda araç open loop a girse bile wideband değeri okunduğu onun için bu cihaza gerek olmadığı yazılmış ama kesin bizim araçta okunmuyordur o nedenle heyecanlanmadım
[emoji41]  ama konu güzel adam güzel anlatmış
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Open loop ne demek önce onu bilmek lazım  :) Sistem open loop oluyor sensörler değil. Yani geri besleme (feedback) almıyor sistem.  Burada artık sensör değeri ne olursa olsun yak gitsin diyor. Zaten kullanılan vitese ve yüke göre open loop olmadan önceki değerlere müdahale edilebiliyor lpg haritasında. Yani bir değerde open loop ise aynı yerde open loop olmadan gittiği noktalarda var.  Buna göre ayar yapılabilir.  Yukarıda verilen örnek yazıda teori doğru ama işlem yanlış.  AFR WİDE BAND OKSİJEN  sensörü katalitik konvertörden önce olmalı ki tam olarak oksijen miktarını ölçsün.  Eksoz ucunda yanlış okuma olur çünkü katalitikte oksijen co ile birleşip co2 oluyor  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Open loop ne demek önce onu bilmek lazım  :) Sistem open loop oluyor sensörler değil. Yani geri besleme (feedback) almıyor sistem.  Burada artık sensör değeri ne olursa olsun yak gitsin diyor. Zaten kullanılan vitese ve yüke göre open loop olmadan önceki değerlere müdahale edilebiliyor lpg haritasında. Yani bir değerde open loop ise aynı yerde open loop olmadan gittiği noktalarda var.  Buna göre ayar yapılabilir.  Yukarıda verilen örnek yazıda teori doğru ama işlem yanlış.  AFR WİDE BAND OKSİJEN  sensörü katalitik konvertörden önce olmalı ki tam olarak oksijen miktarını ölçsün.  Eksoz ucunda yanlış okuma olur çünkü katalitikte oksijen co ile birleşip co2 oluyor  :tamam:
Sorumu değiştirerek sorayım.
Biz open loop bölgesinde iken aracın fakirde ya da zenginde olduğunu aracın beyninden istenen sensör değerlerini okuyup görebilir miyiz?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Techstream kablo ile bağlanıp görebilirsin. Elm yi bilmiyorum gerçek değeri gösteriyor mu, Toyota pidleri farklı olabilir  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Techstream kablo ile bağlanıp görebilirsin. Elm yi bilmiyorum gerçek değeri gösteriyor mu, Toyota pidleri farklı olabilir  :tamam:
İlla kablo al işin yoksa open loop ayarı yap mı diyorsun abi[emoji56]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Örnek olabilirmi tecrübeli arkadaşlar değerlendirsin.



https://www.youtube.com/watch?v=yXFr9M6JTgg
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2109 kere teşekkür edildi
Atikerde ayar nasıl yapılır? yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar corolla 2014 advance otomatikle aranıza katıldım.Araçta BRC kit var garanti belgesini falan önceki sahibi kaybetmiş. Ecu üstündeki yazılardan modeli öğrenemedim.Yazılar şöyle:De817011,lot15bg,sn4409225,FLYSF diyor.Kit modelini bu yazılardan öğrenmek mümkün mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '19
  • 306 kere teşekkür etti
  • 336 kere teşekkür edildi
MY11 ecu'su mevcut. enjektörleriniz de muhtemelen ın03 my09 kodlu turuncu enjektörlerdir
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)