Kapalı bir kutu düşün bunun içinden havayı emiyoruz ve içerdeki basınç düşüyor. Ve bir yerinde vana var vanayı açıyoruz içeri hava mı girer hava mı çıkar? Hava içeriye girer. Atmosfer basıncı 1 bar kabul ediliyor yani çevrendeki hava basıncı 1 bar. Map sensörü var hani arabada bu Manifold Absolute Pressure sensörü manifold daki basıncı ölçüyor. Fark ettiysen rölantide 0.3 bar gibi tam gaz yapınca 0.9 1 bar gibi oluyor bu yukardaki dediğim gibi vana yani boğaz kelebeği açılınca manifold basıncı dış atmosfer basıncına eşit oluyor. Gelelim senin soruna, sonuç olarak motor emiş yapıyor manifold içindeki havayı emiyor öyle döne döne giden bir hava yok dediğin gibi havayı emip geçiyor hava ve sıvılar akışkan dır genel adı ile aynı özelliktedir. Manifold denilen şeyde bildiğin boru sonuç olarak
Murat abinin bahsettiği olaylar manifoltun bittigi yerde, subapların tam arkasında, yani her silindir için avuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Bence kenarına köşesine püskürtmek sıkıntı olmaz, işi zaten emiş yapıyor.
Murat abinin bahsettiği olaylar manifoltun bittigi yerde, subapların tam arkasında, yani her silindir için avuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Bence kenarına köşesine püskürtmek sıkıntı olmaz, işi zaten emiş yapıyor.
Hah işte eğer öyleyse enjektör kenarda kalmış solda kalmış ortada kalmış aslında dert edilecek bir sorun olmamalı . Önemli olan benzin enjektöelerine yakın bir noktadan manifolta giriş yapılması yeterli
Kapalı bir kutu düşün bunun içinden havayı emiyoruz ve içerdeki basınç düşüyor. Ve bir yerinde vana var vanayı açıyoruz içeri hava mı girer hava mı çıkar? Hava içeriye girer. Atmosfer basıncı 1 bar kabul ediliyor yani çevrendeki hava basıncı 1 bar. Map sensörü var hani arabada bu Manifold Absolute Pressure sensörü manifold daki basıncı ölçüyor. Fark ettiysen rölantide 0.3 bar gibi tam gaz yapınca 0.9 1 bar gibi oluyor bu yukardaki dediğim gibi vana yani boğaz kelebeği açılınca manifold basıncı dış atmosfer basıncına eşit oluyor. Gelelim senin soruna, sonuç olarak motor emiş yapıyor manifold içindeki havayı emiyor öyle döne döne giden bir hava yok dediğin gibi havayı emip geçiyor hava ve sıvılar akışkan dır genel adı ile aynı özelliktedir. Manifold denilen şeyde bildiğin boru sonuç olarak 
Peki düz bir boru içinde hava emilirken hava en çok borunun hangi kısmından geçer? Su gibi her yerinden eşit mi geçer?
Dün Bekir abi ile görüştük. Oda Rıza usta ile görüşmüştü. Hava akışı dümdüz olmuyormuş. Bi açıklaması vardı ama Bekir abi yazar görünce
Hah işte eğer öyleyse enjektör kenarda kalmış solda kalmış ortada kalmış aslında dert edilecek bir sorun olmamalı . Önemli olan benzin enjektöelerine yakın bir noktadan manifolta giriş yapılması yeterli

bencede bu şekilde ha yanlış bilgilendirme yapmakta istemem bildiğime göre bu şekilde. Sonuç olarak yakıtı lpg yi hava ile birlikte alıyor motor emme valfinden hava ve yakıt karışımı ideal değilse ecu zaten ayar yapıyor düzeltme ltft stft si ile. Mümkün olan en kısa sürede püskürtülen yakıt miktarının yanma bölümüne girmesi gerekir. Toplam sistem olarak düşünürsek tüm lpg enjektörlerinin en yakın ve aynı mesafeden girmesi daha sağlıklı olacaktır. Sonuçta yakıt düzeltmesi her silindir için ayrı ayrı değil. Biri uzak biri yakın olursa sıkıntılı.
Peki düz bir boru içinde hava emilirken hava en çok borunun hangi kısmından geçer? Su gibi her yerinden eşit mi geçer?
Emme valfi girişi adı üstünde emme yapılan yeri açan valf, bu valfin çapı emme manifoldu ağzından küçüktür herhalde, durum böyle olunca bir bütünden havayı alır. Dediğim gibi zaten yeterli hava alamazsa yakıt düzeltme işlemini yapar sistem. Bir balonda delik açınca hava sadece o delikten çıkar olsa olsa içerde tirbülans oluşur havayı alır geçer yahu neredeki hava olacak içerdeki havayı alacak
t27 oksijen sensörü wideband sanırsam 12 değerini görmüştüm. t27cilerin wideband sensör ihtiyacı yok

ki bu ayar işine ucundan bulaşan tam gaz afr'leri karşılaştırmıştır diye düşünüyorum.
Evet Burak bizim arabalardaki ilk sensör AFR sensörü 
Aynı motora sahip olduğumuzu düşünürsek abi şuan içim rahat
Aynı motora sahip olduğumuzu düşünürsek abi şuan içim rahat 
Ama bu motor değil ki

sizdeki de AFR sensörüdür muhtemelen. İlk sensör AFR sonraki oksijen sensörü
Yorumlarda araç open loop a girse bile wideband değeri okunduğu onun için bu cihaza gerek olmadığı yazılmış ama kesin bizim araçta okunmuyordur o nedenle heyecanlanmadım
[emoji41] ama konu güzel adam güzel anlatmış
Open loop ne demek önce onu bilmek lazım

Sistem open loop oluyor sensörler değil. Yani geri besleme (feedback) almıyor sistem. Burada artık sensör değeri ne olursa olsun yak gitsin diyor. Zaten kullanılan vitese ve yüke göre open loop olmadan önceki değerlere müdahale edilebiliyor lpg haritasında. Yani bir değerde open loop ise aynı yerde open loop olmadan gittiği noktalarda var. Buna göre ayar yapılabilir. Yukarıda verilen örnek yazıda teori doğru ama işlem yanlış. AFR WİDE BAND OKSİJEN sensörü katalitik konvertörden önce olmalı ki tam olarak oksijen miktarını ölçsün. Eksoz ucunda yanlış okuma olur çünkü katalitikte oksijen co ile birleşip co2 oluyor
Open loop ne demek önce onu bilmek lazım
Sistem open loop oluyor sensörler değil. Yani geri besleme (feedback) almıyor sistem. Burada artık sensör değeri ne olursa olsun yak gitsin diyor. Zaten kullanılan vitese ve yüke göre open loop olmadan önceki değerlere müdahale edilebiliyor lpg haritasında. Yani bir değerde open loop ise aynı yerde open loop olmadan gittiği noktalarda var. Buna göre ayar yapılabilir. Yukarıda verilen örnek yazıda teori doğru ama işlem yanlış. AFR WİDE BAND OKSİJEN sensörü katalitik konvertörden önce olmalı ki tam olarak oksijen miktarını ölçsün. Eksoz ucunda yanlış okuma olur çünkü katalitikte oksijen co ile birleşip co2 oluyor 
Sorumu değiştirerek sorayım.
Biz open loop bölgesinde iken aracın fakirde ya da zenginde olduğunu aracın beyninden istenen sensör değerlerini okuyup görebilir miyiz?
Techstream kablo ile bağlanıp görebilirsin. Elm yi bilmiyorum gerçek değeri gösteriyor mu, Toyota pidleri farklı olabilir
Techstream kablo ile bağlanıp görebilirsin. Elm yi bilmiyorum gerçek değeri gösteriyor mu, Toyota pidleri farklı olabilir 
İlla kablo al işin yoksa open loop ayarı yap mı diyorsun abi[emoji56]
Atikerde ayar nasıl yapılır? yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor
Arkadaşlar corolla 2014 advance otomatikle aranıza katıldım.Araçta BRC kit var garanti belgesini falan önceki sahibi kaybetmiş. Ecu üstündeki yazılardan modeli öğrenemedim.Yazılar şöyle:De817011,lot15bg,sn4409225,FLYSF diyor.Kit modelini bu yazılardan öğrenmek mümkün mü?
MY11 ecu'su mevcut. enjektörleriniz de muhtemelen ın03 my09 kodlu turuncu enjektörlerdir