0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Doğru takviye için öncelikle takviye yapılacak aynı kapasitede sağlam aküsü olan bir araç gereklidir. Aynı kapasitede olması akünün üzerinde yazan ampersaat(ah) bilgisinden anlaşılır. Takviye yapılacak aracın herhangi bir şekilde aracınızla temas etmemelidir. Aynı zamanda takviye yaparken her iki araçta da gereksiz far, ampul gibi malzemeler kapalı tutulmalıdır. Daha sonra takviye kablosunun kırmızı (+) ucunu boş akünün (+) ucuna bağlayın. Takviye kablosunun siyah (–) ucunu dolu akünün (–) ucuna diğer ucunu da herhangi bir metal parçası veya silindir bloğuna tutturun. Diğer (–) ucu boş akünün (–) ucuna bağlarsanız kıvılcım meydana getirebilir.Bu bağlantılar yapıldıktan sonra dolu akünün bulunduğu aracın çalıştırılması daha faydalı olur. Araç çalıştırıldıktan sonra takviye yapılan aracın motoru da çalıştırılarak 5 dk. kadar çalışır durumda tutulmalıdır. İşlem bitince önce (–) ucu sonra (+) ucu çıkarılmalıdır. Daha sonra akünün şarj edilmesi ya da yetkili servis tarafından yenisi ile değiştirilmesi gerekir.Alıntıdır
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ? Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?