0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Araçlarınızın model ve kilometrelerini dikkate alarak bu değişimler normal gelmiyor. Bu sorun çözülmedikçe en çok mağduriyeti müşteri çekmeye devam edecek. Çoğu kişi için rutin bakıma bile servise gitmek zor gelirken. Daha yeni sayılabilecek araçların önemli parçalarının değişmesi anlaşılır değil. Toyota bu dizel motoru ya adam etmeli yada tamamen bırakmalı.8 Senedir dizel araç kullanıyorum 15 000 km bakım aralığı var. Allaha şükür ne yağ yakma ne de bir motor arızasıyla karşılaştım.Gökhan bey, aracınız zaten 4,2 litre yağ alıyor. 10 000 km de neredeyse yağın yarısını yakmış
Aklıma şöyle birşey geliyor bu araçlara sahip kişilerin hep birlikte bende dahil araçlarının arka camlarına kocaman bilgilendirme yazısı yazıp trafikte dolaşmak ama ne derece doğru olur bilemiyorum [emoji17]
Arkadaşlar bugün Trabzonda 2010 dizel corollası olan arkadaşım beni aradı, servis kampanya (!) dahilinde ücretsiz turbo ve vakum pompasınını değiştirebileceklerini söylemiş. Bizde 2011 modellerde motor blogu değişirken, 2010 modellerde turbo ve vakum pompasının değiştirilmesi bizdeki serilerde turbo ve vakum pompasının iyileştirilmiş model olduğu mu anlamına geliyor.
Merhabalar arkadaşlar.. Yeni üyeyim; hepiniz selamlıyorum.. Eski bir Toyotacı; uzun bir süredir de yine kardeş firma olan Daihatsu kullanıcısıyım.. Tam bir Japon hastasıyım. Başka araç kullanmaya da, ömür vefa yettikçe pek niyetim yok doğrusu.. Gelelim sadede; arkadaşlar ben serbest avukatlık yapıyorum. Bir başka forumdan bir arkadaşım uzunca bir süre önce arayıp sizin seri Toyota aracı olduğunu, yağ yakma şikayeti olduğunu ifade etmişti. Rutin bakımlarına sürekli gidip gelen, disiplinli biridir. Getir bakalım evrakları dedim. Geldi oturduk konuştuk. O muhakkak dava açmak istiyordu. Nihayetinde dosyasını açtık; dosya bilirkişiye gitti. Aracı incelediler, egzosttan bir cihazla değerlendirme yaptılar ve rapor geldi. Aracın yağ yakıyor oluşu, bu durumun bir gizli ayıp teşkil ediyor oluşu ve iade alınması gerektiği konusunda rapor sundular mahkemeye.. Bizim arkadaş da fatura bedelinin iadesini istemişti. (Toyota dan soğuduğunu, başka marka araç almak istediğini belirterek).. Neticede Ankara 1 Tüketici mahkemesi bizim isteğimiz doğrultusunda karar verdi. Karar yazılıp tebliğ edildikten sonra Toyota merkezi biraz sıkıştırdım "mağdur ettiniz müvekkili; basını çağıracağım v.s. v.s." diye.. Toyota merkez, kendi aralarında değerlendirme yapacaklarını belirttiler ve bir teklifle döndüler.. 2011 Model MTM D4D aracı teslim edip, üzerine 15000 TL vermek kaydıyla en üst paket dizel navigasyonlu Toyota Corolla teklifiyle geldiler.. Arkadaşım da kabûl etti.. Diyeceğim şu ki; sakın vazgeçmeyin; gerekeni yapmıyor ise Toyota, siz gerekeni yapın; patlatın davayı gitsin! Dava sonucunda onlar sizin elinizde olacaklar çünkü. 2. el araç alanlar da bu imkândan yararlanabilir bu arada.. Yalnız satın aldıkları noter belgesindeki evrakta yazan meblağ üzerinden faydalanabilirler. Çünkü garanti şahsa verilmez; teslim edilen mala verilmiş varsayılır. ALJ ne yazık ki Sabancı lı zamanlarda ki kadar disiplinli değil.. Bizim Daihatsu nun da distribitörlüğünü bir süre yapıp, sonradan Toyota ya geçmişlerdi.. Daha kat etmeleri gereken çok yol var.. O yolun sonuna varana kadar da bu firmayı, eğer üzerine düşeni yapmıyorlarsa Dava yoluyla ıslah etmek şart.. Toyota bunu haketmiyor; ancak Alj de ne yazık ki disiplinsiz..
Yüksek ihtimalle yoktur. Ancak yine de siz kontrol altında tutun aracınızı...
arkadaşlarmerhabalarbu yazdıklarımı tamamen kendi ön görülerim ve tecrübelerime göre kullanıcı olarak (teknik adam değilim.) yazıyorum. benim de arabamda 2009 çıkışlı 2010 model 6 vites. 76700 km de yarım blok motor değişimi oldu. ama 80.000 km de düzen bozulmasın diye normal bakıma girdi. şu an 90.000 km bakıma 900 km kaldı araba 89.115 km de bende de fotoğraf çekmedim ama yağ seviyes, daha yeni baktım hemen hemen aynı seviyede. ayrıca çalıştığım yere gelen 2015 model d4d corollada özellikle baktım yeni kiralık araba idi ve daha 3.000 km de idi. onda bile bir hayli eksiltme vardı yarıya tam yaklaşmasada yarı ile tamın arasında idi. bunların hepsi normal diye anlıyorum. bir diğer nokta blok değişimi öncesinde yağ lambasını yaktığında yağ seviyesi yağ çubuğundaki burgununda altına inmişti o halde bile araba çok sonra lambayı yakmıştı. biliyorsunuz o halde bile içinde yeterli yağ oluyor. diğer markalarda da eksiltme mevcut bakmayın onlara yağa bakmıyorlar bile. o yüzden gündeme gelmiyor. kafanıza takmayınız. keyifle binin. arabalarımız diğer markalar içinde en sessiz en ekonomik olandır. ayrıca toyota kullanmanın keyfini, konforunu güvenliğini yaşıyoruz. tadını çıkartmaya bakın ben diğer markalarda neler neler duyuyorum. ford focus 85.000 de balata sıyırmış. 100.000 de turbo ses yapmış. bizde o yok bu yok rahatça binelim. hadi bu konuyu da artık kafamızdan atalım sağlıcakla kalın.
Demekki Toyota halen elinde bulunan ARIZALI motorları ülkemize yollamaya devam ediyor. Bilgi ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim Mehmet bey.
Gökhan Bey:Bu bir bilgi mi yoksa tahmin mi? Eğer bilgi ise yazık ki ne yazık bu memlekete
Bakım yapılalı 6000 km oldu, yağ seviyesi fotodaki şekilde, araç 46300km de.
@Aydın Ülger (31869) kitapçıkta iki nokta arası 1.8lt. bu durumda bunun 1/4 ü kadar eksiltme görünüyor ( şayet bakımda üst noktaya kadar doldurduklarını düşünürsek). o da yaklaşık 0.5lt civarı.
Aydın Bey,6000 kmde yağınızın durumu çok normal.Malum dizel araçlar yağdan biraz eksiltir.(araç dizel değil mi?)Sizin aracın seviye kilometreye göre çok normal.İbrahim Beyin dedikleri bunun matematiksel ifadesi.
Yani yağ yakma problemi yok mu diyorsunuz anlamadım?