0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar,2001 Corolla için otomatik şanzıman yağını değiştirmek isityorum. Aracı yeni aldığım için işlemi ilk defa yaptıracağım.Servis DEXRON 3 yağını önerdi. Değişim için yorumlarda; tam boşaltım sağlanmadığı için tapayı açıp yağı boşlatıktan sonra yeni yağı koyup bir miktar sürülmesini daha sonra tekrar değişim yapılmasından bahsedilmiş. Bu da ortalama 6 - 7 litre yağ kullanılmasına karşılık geliyor.İnternette araştırma yaparken başka bir işlem gördüm. Belki konusu geçmiştir tekrar yazıyorsam kusura bakmayın.Bir cihaz yardımı ile araç çalışırken şanzıman yağını tamamen değiştirebiliyorlarmış.Mantığı petek temizleme işlemine benzeyen bir devidaim pompası ile şanzıman içindeki yağı devirdaim ederek şanzımana tamamen yeni yağ koyuluyormuş.Bu işlem için merak ettim fiyat aldım.Toplamda 12 litre yağ kullanacaklarını ve bu işlemi araç çalışırken yapacaklarını söylediler.Fiyat olarak 1450 TL olacağını söylediler.Fiyat bana çok geldi kullanacakları yağın kalitesini de bilmediğim için bulaşmadım ama uygulanan yöntem tam yağ değişimi için en uygun yöntem gibi duruyor.Konu hakkında görüş önerilerinizi alabilir miyim.
ATF II yerine ATF III kullanılsa ne gibi durumlar olur.Yetkili Toyota servislerinden birisi 99 - 02 modeller arasında Petrol Ofisi ATF II yağını kullanıyor.Bir başka toyota servisini aradım bana Toyotanın ATF Dexron III yağını verebiliriz dediler.Sonuç olarak;2001 Corolla için Petrol Ofisi ATF II yağını kullanabilir miyim?
Hangi yağı kullanabileceğiniz konusunda konunun uzmanı @Ufuk Sönmez (16363) ile iletişime geçebilirsiniz. Aracınızın şase numarasını vermeniz halinde aracınızda en küçük civatanın ne marka olması gerektiği konusunda size bilgi verecektir.
Dün arkadaşlarımdan biri ile görüşmüş Hami bey, gayet net ve doğru bilgi iletilmiş kendisine, hatta kulağıma takılan bir konu oldu yetkili servis Type T-IV kullanacağını söylemiş sanırım, o yüzden Hami bey'in kafası biraz karışık
Boşuna demiyorum konunun uzmanı diye.
Biraz kafamız karışmış durumda haklısınız Ufuk bey, Sizden gelen bilgi DEXRON 3 bir başka yerde Petrol Ofisi ATF II kullanıyoruz dedi. Toyota servisi yanlış tip söyleyince çorba oldu. Servisçi bir arkadaş Petrol Ofisi ATF II yağlardan ben sana vereyim para almadan dedi. Kullanılır mı hiç de bilmiyorum.
Ufuk Bey'in tavsiye ettiği üründen şaşmayın sonuçta bilgi birikimi var ayriyeten yetkili servislerden dahi daha bilgilidir kendisi.
Ümit beyi bu konuda sonuna kadar destekliyorum. Bazen sırf kendisinden yedek parça almak için Toyotaya geçesim geliyor ama Accorddan ayrılamıyorum
Teşekkürler, haklısınız piyasada herkes her şeyi çok biliyor. Dediğim gibi benim pek bilgim yok ilk defa değiştireceğim için doğrusunu öğrenmek istedim. Doğru olan neyse öyle yapılması gerekli sonuçta otomatik şanzımanların ana parçalarından birisi yağ ve kendisine uygun olan neyse onu kullanmak gerekli.
2016 1.4 mmt şanzıman yağım 80 bin bakiminda 75W LV MT 1LT 98.36 tl'den 2.4 litre 236.06 tl'ye gözüküyor faturada...12/06/2019 yani daha dünkü fiyat...
[quote author=Tokay Ceritoğlu (40552) link=topic=60072.msg1100834#msg1100834 date=15604998 ben tam olarak ne demek istediniz anlamadım kusura bakmayın...Faturaya göre tek değişim yapılmış gibi gibi görünüyor.
Otomatik şanzıman da normalde iki defa değişim yapılması gerekiyor, şöyleki alttan tapayı açtığınızda tork konvertör lü veya cvt şanzımanda (mmt şanzıman da nasıl oluyor emin değilim) yağ kalıyor tapa sökülüp içindeki boşaldığı kadar üstüne yağ koyulur bir miktar yol yapılır tekrar tapa sökülüp üzerine yeni yağ eklenir ve araç d veya r konumunda ayak fren de seviye kontrolü yapılır sizin faturaya göre tek sefer değişim yapılmış Tokay abi onu anımsatıyor.
Arkadaşlar merhaba. Aracımın şanzıman yağını 2 kez ben değiştirdim. Dün seviyesini kontrol ettiğimde biraz fazla olduğunu gördüm. Yağ çubuğundaki 2 nokta arasında mesafe kadar üstteki noktadan fazlalığı var. Değişimi yapalı neredeyse 20-25bin km oldu, bu zamana kadar şükür şanzımandan yana bir sıkıntım olmadı. Km 306bin olmak üzere. Ama merak ettiğim şanzıman yağı fazla olursa ne gibi zararları olur?Not : Ölçümü araç çalışır vaziyette R konumunda iken yaptım.
Ölçümü düz bir zeminde gerçekleştirmeniz gerekli, kontrol çubuğu üzerinde üst kısımda cold - hot şeklinde yada iki nokta/çentik şeklinde bir ibare yok ise kullanıcı el kitabından kontrolün şanzıman yağı sıcakken mi? soğukken mi? yapılması gerektiğini kontrol edin.
Ölçümü düz bir zeminde yaptım Ufuk bey. İki nokta/çentik var. Ama soğukken ölçüm yaptım, ona bir bakayım ben. Asıl merak ettiğim şanzıman yağı fazla olursa bunun zararları neler olabilir.