Gönderen Konu: Toyota Avensis 2011 Ayrıntılı, Resimli İnceleme/Satın alma rehberi  (Okunma sayısı 29634 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
insanın gönlü istiyor ki :D şehiriçi halihazırda 35 kuruş yakıyorum zaten 13-14 lt lpg. 8,5-9 lt benzinle eşdeğer. bazen can Alman istiyor sonra yine Japona dönüyorum. :rofl:
İlla alman dersen sana Chevrolet epica 2.00dizel verelim D sınıfında fp aracıdır dizelde.olmaz dersen c5 verelim thp 1.6 160bg turbo benzinli [emoji4] Mazda 6 istemiyorsun başka da kalmadı.
Lpg ile 35 kuruş yakiyorsan bir yanlışın olmalı. 3.00 ve camry ı geçtin  mubarek[emoji593] [emoji51]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3137 kere teşekkür edildi
İlla alman dersen sana Chevrolet epica 2.00dizel verelim D sınıfında fp aracıdır dizelde.olmaz dersen c5 verelim thp 1.6 160bg turbo benzinli [emoji4] Mazda 6 istemiyorsun başka da kalmadı.
Lpg ile 35 kuruş yakiyorsan bir yanlışın olmalı. 3.00 ve camry ı geçtin  mubarek[emoji593] [emoji51]

Yok ya, arkadaşta lacetti var 2007 model aracın üretim kalitesini sevmedim. Dizeller zaten traktör gibi ses çıkarıyor. C5 desen fransız. Ön yargılıyım. :D
Mazda 6 da Avensis 2.0 daki donanım yok. Bir de cvt ilgimi çekiyor, 120 km hızda 2000 civarı devir çevirmek..
Benim bura yokuşlu baya, biraz da agresif sürünce öyle oluyor, Benzinde gösterge 11.5 gözüküyor, lpgde %20 fazla. Fabrika verisi de zaten 10 küsür birşey. 4 ileri tork konvertörün tek kötü yanı işte yakıt.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Bu gün köye geldim. Rampa yukarı  virajlı tek şerit yol var. Yolda arabadan çok TIR geçiyor gebzeye  Beypazarı dan trona götüren tırlar.
3 kişi hafif bagaj. Rampa yukarı çıkıyorum ard arda  2 şer gidiyorlar tabi hızları 70 ten yukarı.
2.vites 4.bin devir arkalarından takip ediyorum.  Ani sollamam gerekiyor. Zaten 4000 devirde seyir ederken gaza yüklediğim zaman arac turbolu gibi olmasa  da arkaya yaslıyor ve sollamada  sıkıntı çıkarmıyor.  Tabi 6500 devire geldiğinde arac 100km/h geçmiş oluyor. Bu arada aracın vites aralıklarının uzun olması bence bu tür durumlar için düşünülmüş bence 2.vites 100km ye yılan gibi uzuyor maşallah)

Demem o ki korkmayın arac devir çevirsin.
O rampada 3.vites denesem virajda peşpeşe 2 tırı geçmek zor olacak.

Hem bu gün 0w20 eksiltme yapabilir mi diye yüksek devir zorladım hem de  lpg değerlerimi kontrol etmiş oldum.

Çok şükür araç spor sürüşe de olanak sağlayabiliyor ve turbosuz olma olumsuzluğunu ortadan kaldırabiliyor.

Sokakta hanımefendi evde iyi bir aşçı yatakta ise......  Olmayı başarabilen valvematic i bir kez daha tebrik ediyorum.

Bu arada ekonomi, - eve vardığımızda eşşek gibi anırttığım  motorun 6.3l göstermesi ( lan lpg de en fazla 7.5l yaksa) hesabını içimden hızlıca yapmam hasebiyle - bıyık altı gülümsememe sebep olacak cinsten.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 72500
  • Model Yılı: '11
  • 72 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Talat bey akşam akşam iyi geldi. :rofl: Valvematik sayenizde namütenahi anlam kazanıyor zihnimizde. Artık yokuşlarda kırbaç vurulası arabama çok masumane bakamayabilirim. Yakıt değerleriniz sizi gülümsetmesin de kimi gülümsetsin? Düşünsene hemi bunca iş becersin hemi de masrafı az olsun. Acep dedim aklıma bir ışık çaraktan bu caponların sadece arabalarımı böyle yoksa... neyse safi zihinleri bulandırmayalım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Talat bey akşam akşam iyi geldi. :rofl: Valvematik sayenizde namütenahi anlam kazanıyor zihnimizde. Artık yokuşlarda kırbaç vurulası arabama çok masumane bakamayabilirim. Yakıt değerleriniz sizi gülümsetmesin de kimi gülümsetsin? Düşünsene hemi bunca iş becersin hemi de masrafı az olsun. Acep dedim aklıma bir ışık çaraktan bu caponların sadece arabalarımı böyle yoksa... neyse safi zihinleri bulandırmayalım...
Teşbihte hata olmaz üstat. Söz biraz argo olsa da valvematic benim gözümde böyle artık.  Hayat 4000d/dk den sonra başlıyor   bu motorlarda. Ama nedense bir çoğu korkar bu devirlere çıkmaz. [emoji51]


Bu arada aynı yoldan eve döndüm  3 kişi hafif bagaj. Ortalama hız 71 yakıt 6.7l
Yolun çoğu tek şerit ve kamyon vs sollamam gerekti çoğu zaman.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Yahu ben size en baştan beri demiyomuyum zaten bu araba gayet iyi gidiyor diye!
Siz yeterki arabayı tanıyın ve hangi vites-hangi devir ve doğru yağ seçimi ile fazlasıyla tatmin edici bir motor ve araç...

Arabaya çamuru attınız attınız şimdi 0w-20 yi koyunca araba iyi oldu  :rofl: :rofl:

Avensisin hakkına girdiniz vallahi,helalleşin arabayla  :rofl:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Yahu ben size en baştan beri demiyomuyum zaten bu araba gayet iyi gidiyor diye!
Siz yeterki arabayı tanıyın ve hangi vites-hangi devir ve doğru yağ seçimi ile fazlasıyla tatmin edici bir motor ve araç...

Arabaya çamuru attınız attınız şimdi 0w-20 yi koyunca araba iyi oldu  :rofl: :rofl:

Avensisin hakkına girdiniz vallahi,helalleşin arabayla  :rofl:
Olay 0w 20 degil ki abi olay. Arkadaşların 5000 devir üstüne çıkmaması. Yoksa 5w30 ile de arac sağlam kaçıyor  devirlenince [emoji23]
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
İşin şakası bir tarafa inan 5000 devire bile gerek yok.

Zaten araç 3500-4000 devirde bile bana yetiyor çoğu zaman.

Ancak turbo dizel kullanmaya alışkın olan toplum,çok az bir gaz pedalı müdahelesi ile araba uçsun kaçsın istiyorlar.

İşte bu durumlarda alınacak araç değil Avensis.Yanlış tercih olur.
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Daha evvelden de yazmıştım dağı bayırı olan yerlerde oturan arkadaşlar bu arabaya bulaşmasınlar tavsiye etmem. Rampada gidişini geçtim arabayı hafif rampada bile kaldırmak ayrı bir maharet istiyor.

Konforuna, yol tutuşuna, güvenliğine vb. hiçbir lafım yok. Ancak 1.6 motor o kasaya  vasat demiyorum, gerçekten vasatın altında kalıyor diyorum.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 72500
  • Model Yılı: '11
  • 72 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Daha evvelden de yazmıştım dağı bayırı olan yerlerde oturan arkadaşlar bu arabaya bulaşmasınlar tavsiye etmem. Rampada gidişini geçtim arabayı hafif rampada bile kaldırmak ayrı bir maharet istiyor.

Konforuna, yol tutuşuna, güvenliğine vb. hiçbir lafım yok. Ancak 1.6 motor o kasaya  vasat demiyorum, gerçekten vasatın altında kalıyor diyorum.

Katılmıyorum. Bırak hafif rampayı en dik rampasa bile ok gibi fırlar kalkışta. Üstelik klima açıkken. Üstüne üstlük lpg ile... Her türlü denedim. İspatı da mümkün. Bakın arkadaş daha yeni gittiği köy yol koşullarından bahsetmiş ve gidişinden ve iktisattan...

Ama araç yakıt lpg sisteminizde problem olmuşsa bilemem tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1382 kere teşekkür etti
  • 889 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar
Arabanın çekişinde,gidişinde problem yok sadece 1.6 motor olduğunu unutmadan biraz gaz vermek gerekiyor.Benim kanaatimde arkadaşlar hem yakmasın hem gitsin mantığı ile kullandıklarından çekiş problemi yaşıyorlar.Bu mantıkla her araçta yaşanacak sorun diye düşünüyorum araç kaçsın,gitsin diyorsanız biraz gaza cebe dokunacaksınız :)
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Katılmıyorum. Bırak hafif rampayı en dik rampasa bile ok gibi fırlar kalkışta. Üstelik klima açıkken. Üstüne üstlük lpg ile... Her türlü denedim. İspatı da mümkün. Bakın arkadaş daha yeni gittiği köy yol koşullarından bahsetmiş ve gidişinden ve iktisattan...

Ama araç yakıt lpg sisteminizde problem olmuşsa bilemem tabi.

Ben avensisi aldığımda 6000 km deydi. Aldığım kişi neredeyse hiç kullanmamıştı. Arabayı benzinde de  kullandım. LPG montajını kendim yaptırdım. Hatta Ankara'nın adı bilinir montajcısına bağlattım. Yakıt sistemiyle ilgili bir sorun yoktu. Hatta yakıtı da cüssesine göre gayet normaldi.

Bende sonra yakın akrabam da aynı arabadan aldı ancak oda fazla dayanamadan ben gibi sattı aracını.

Ok gibi fırlar demişsiniz katılmıyorum gazı normalden biraz fazla verirseniz "normal" kalkış sağlar.  İspata gerek yok aracı birebir 1 yıl kullandım. Ne olduğunu, ne olmadığını biliyorum.

Araba bir kere atmosferik ve tork fakiri. Dolayısıyla rampalarda çok bir şey beklememek lazım.



Mesaj Birleştirildi: Mayıs 09, 2016, 11:07:07
Arkadaşlar
Arabanın çekişinde,gidişinde problem yok sadece 1.6 motor olduğunu unutmadan biraz gaz vermek gerekiyor.Benim kanaatimde arkadaşlar hem yakmasın hem gitsin mantığı ile kullandıklarından çekiş problemi yaşıyorlar.Bu mantıkla her araçta yaşanacak sorun diye düşünüyorum araç kaçsın,gitsin diyorsanız biraz gaza cebe dokunacaksınız :)
Selamlar

3. viteste "bağıra bağıra" devir çevirirse dediğiniz gibi rampada da kaçıyor. Cepten ziyade o esnada arabaya da bir şey olur mu diye düşünüyor insan. Şuanki aracımda öyle mesela. Mümkün mertepe o potaya düşürmemeye çalışıyorum.  Misal rampa varsa oraya devirli girmeye çalışıyorum. 
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Daha evvelden de yazmıştım dağı bayırı olan yerlerde oturan arkadaşlar bu arabaya bulaşmasınlar tavsiye etmem. Rampada gidişini geçtim arabayı hafif rampada bile kaldırmak ayrı bir maharet istiyor.

Konforuna, yol tutuşuna, güvenliğine vb. hiçbir lafım yok. Ancak 1.6 motor o kasaya  vasat demiyorum, gerçekten vasatın altında kalıyor diyorum.
Siz dediğimizi cok yanlış anlamışsınız sadece devirli kullanmak yetiyor turbo dizel gibi 900 devirde rampa da kaldırılmaz bu araç
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1382 kere teşekkür etti
  • 889 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar arabayı devirli kullanmakla bir şey olmaz sonuçta sürekli 5000 devir gitmiyorsunuz.Aracın devir kesiciside zaten 6750d/dak devreye giriyor.Belli br süre yokuşu çıkana kadar biraz devirli kullanın 3500-4000 gibi bayılma vs olmaz.Benim bu ikinci avensisim inanın hiç acımadan basarım motor ve yağla ilgili herhangi bir problem bugüne kadar yaşamadım.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Siz dediğimizi cok yanlış anlamışsınız sadece devirli kullanmak yetiyor turbo dizel gibi 900 devirde rampa da kaldırılmaz bu araç

Turbo dizeller 900 devirde hiiiiç yürümez ki :) Turbonun çalışma devri genelde 1500-1800 arasıdır

Arkadaşlar arabayı devirli kullanmakla bir şey olmaz sonuçta sürekli 5000 devir gitmiyorsunuz.Aracın devir kesiciside zaten 6750d/dak devreye giriyor.

Bursa çevre yolunda bazı geceler sürekli 5000 üzeri devirle gidiyorum ben :)

aslında devir çevirmeye korkmaya gerek yok, ben 100 km iken aracımızla hunharca gazlamıştım hala sorun yok  :islik:

ayrıca fabrika zaten testlerde yüksek hıza çıkıyor araçlarla
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Turbo dizeller 900 devirde hiiiiç yürümez ki :) Turbonun çalışma devri genelde 1500-1800 arasıdır

Bursa çevre yolunda bazı geceler sürekli 5000 üzeri devirle gidiyorum ben :)

aslında devir çevirmeye korkmaya gerek yok, ben 100 km iken aracımızla hunharca gazlamıştım hala sorun yok  :islik:

ayrıca fabrika zaten testlerde yüksek hıza çıkıyor araçlarla
Heleki d4d corollayi rampada 900devirle kaldirmak imkansiz.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Bu araç devir seviyor.Rampa çıkacaksam diğer araçların üç ile çıkacağı yerde ben rampa başında aracı ikiye alıp çıkıyorum bayıltmadığınız müddetçe gayet güzel çıkıyor.Düz yol araç  sollamalardada iki vites düşürerek gazı köklediğimde hiç bir problem olmuyor.En çokta ikinci viteste hızlanması hoşuma gidiyor.Araç diğer atmosferik araçlara göre biraz ağırbaşlı fakat 3500 devir üstünde farklı hissettiriyor.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '03
  • 62 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Her güzelin bir kusuru vardır ya bununkide bu işte. 3 günde yaklaşık 1500 km üstü yol yaptım. Dediğiniz gibi rampalarda ve sollamalarda sürekli vites küçültmek lazım, çünkü deviri seviyor. İnşallah birşey olmaz. Şimdilik sıkıntı yok :) 1.8 almadığıma sanki biraz pişman gibiyim.
İlâhî ente maksudî ve rızake matlûbî (Allahım! maksadım sensin ve isteğim senin rızândır)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Her güzelin bir kusuru vardır ya bununkide bu işte. 3 günde yaklaşık 1500 km üstü yol yaptım. Dediğiniz gibi rampalarda ve sollamalarda sürekli vites küçültmek lazım, çünkü deviri seviyor. İnşallah birşey olmaz. Şimdilik sıkıntı yok :) 1.8 almadığıma sanki biraz pişman gibiyim.
Olmaz merak etmeyin bir şey olma ihtimali olan devirde zaten gazı otomatik kesiyor izin vermiyor. Turbolu araç olmadığı için sorun olmaz inşallah
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '03
  • 62 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Talat hocam bende yüksek devirleri seviyorum, ondan dolayı turbolu araçlardan uzak duruyordum hep. Hatta bazen turbo severlerle uzun yolda kapışayım diyorum. Bir çok kişi yüksek devrin turboya zarar verdiginin farkında değil. Hatta bildiğim kadarıyla Ferrari bile daha yeni turboya geçecek yada geçti.
İlâhî ente maksudî ve rızake matlûbî (Allahım! maksadım sensin ve isteğim senin rızândır)