Gönderen Konu: MMT Nasıl Kullanılmalı!?  (Okunma sayısı 29663 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #60 : Ekim 22, 2013, 21:15:42 »
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.

Levent bey

Bildigimiz şu anki teknolojide dizelde CVT imkansız gözüküyor.

Deneyenlerde sürekli çuvalladılar.

Örnegin;
Opel Vectra 2.0 dizel CVT
Ford Focus 1.6 CVT

Bu nedenle Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta aktarmada dişli sistem yok bu nedenle yüksek torkta sistem arızalanacak.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #60 : Ekim 22, 2013, 21:15:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #61 : Ekim 22, 2013, 21:16:24 »
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.
Benzinli M/M en yakın arkadaşımda var.5 ileri.Babamda da yenilenen 6 ileri M/M var.İki şanzıman arasında bu kadar bariz bir fark olabilir mi?
Bir kaç defa kullandım deliye çevirdi beni.Hem çok geç vites değiştiriyordu hem de vites değişimlerinde araç deli gibi sallanıyordu.
Baktım olacak gibi değil hemen Dörtnal Toyota Sadık ustaya götürdüm ve şanzımanın yazılımını güncelleştirdim.Arabada ne sarsıntı kaldı ne de geç vites değişimi.


Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #62 : Ekim 22, 2013, 22:23:56 »
Levent bey
Bildigimiz şu anki teknolojide dizelde CVT imkansız gözüküyor.
Deneyenlerde sürekli çuvalladılar.
Örnegin;
Opel Vectra 2.0 dizel CVT
Ford Focus 1.6 CVT
Bu nedenle Amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
Sonuçta aktarmada dişli sistem yok bu nedenle yüksek torkta sistem arızalanacak.
Konforsuz M/M kullandırmak yerine, cvt biraz daha geliştirip, ultra konfor yaşanabilir.
İnsanoğlu yapmak istese, yapar. Amerika keşfi örneği çok alakasız olmuş.
Audi bir çok TDI modelinde geliştirilmiş cvt kullanıyor. Ayrıca Lexus'un da bazı dizel modellerinde cvt olduğunu gördüm internette.
Her şey arge malyeti ile alakalı Ahmet hocam. Hiç bir sektörde hiç bir firma eskisi gibi arge'ye para harcamıyor.
Her şey o kadar basitleşti ve ucuzladı ki, her şey "dıştan forma, içini sorma" oldu.
Kimse görünmeyene para harcamıyor, ucuzlattığı kadar ucuzlatıyor. Bu ucuzlatma da, "her yiğidin yoğurt yiyişi başkadır" mantığıyla oluyor.
Kimi firma teneke ve yalıtımdan çalıyor, kimisi eski ve konforsuz teknolojiye devam ediyor, bazısı ucuz parça kullanıyor servisten kazanıyor.....v.s....v.s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yolda kalmaz...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '14
  • 37 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #63 : Aralık 30, 2014, 17:24:43 »
MMT vites ile ilgili gerçekten bilmediğim şeyleri öğrendim. Özellikle 3 Sn'den uzun duruşlarda (kırmızı ışık veya durgun trafik gibi) vitesin N'ye alınması, yokuşlarda yönüne göre E veya R'ye alınması (bana aracı aldığımda MMT viteste P modu olmadığı için park halinde N'ye almamı söylemişlerdi), 40.000 Km'de şanzıman yağı değişimi...
Çok teşekkürler.
Hayatta para kaybetmeye değecek en değerli iki özellik dürüstlük ve itibardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '05
  • 38 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #64 : Aralık 30, 2014, 18:02:19 »
3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.


Tekin abi bende bundu bilmiyordum ya inanmıyorum, çok dur kalk yapmıyorum ama bazı işıklarda 60 saniye bekliyoruz, öyle olunca ses geliyo inceden.. bu durumda  vitesi (N) ye alıp ayağımız yine frende mi olacak yoksa olmıcak mı ?
Dünyada Ölümden Başkası Yalan Ey İnsanoğlu!

1.00 Terra MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #65 : Aralık 30, 2014, 20:00:31 »
Bende ilk kez MMT şanzımanın bir diğer versiyonu DSG kullanıyorum maalesef otomatik vitesler ile ilgili bilgim yok denecek kadar az sanırım aralarındaki tek fark DSG nin çift kavrama oluşu bundan dolayı da çok keyifli konforlu vites değişimleri ve vites değişim performansı var ben duruşlarda veya çok uzun olmayan beklemelerde N konumuna almıyorum. Frene bastığımda kavramalar zaten ayrılmış oluyor ve bunu devir saatinden 800 rpm rolanti devirine düşmesinden anlayabiliyoruz. Ayağımı frenden hafif kaldırdığımda hiç gaz vermeden devir 1000 rpm yükseliyor kavrama başlıyor ve araç hareketleniyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yolda kalmaz...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '14
  • 37 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #66 : Ocak 01, 2015, 17:44:00 »
Selam, ben bişey sorucam. DSG şanzımanlı şirket aracını kullanırken farkettim bu farkı. Sonra başka marka bir araçta da gördüm. Benim aracımda gaza normal şiddette basarken vites değişimlerini 2000 ~ 3000 d/d de yapıyor. Ama diğer marka DSG'lerde zorlamadan vites değiştirerek 5. ve 6. viteste 1200 d/d'ye kadar düşürüyor. Böylece daha az yakıt kullanıyor. MM şanzıman dizel şehir içi yakıt değeri  katalogda 4,8 lt fakat ben bir türlü 7 lt seviyesinin altına düşemedim. Toyota'da devir neden devir seviyesini 2000 d/d'nın altına düşürmüyor olabilir? Hep otomatikte şehir içi 7 lt seviyesi çok fazla bence. Hep manuelde kullanmak da bana saçma geliyor.
Hayatta para kaybetmeye değecek en değerli iki özellik dürüstlük ve itibardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #67 : Ocak 01, 2015, 17:53:04 »
Selam, ben bişey sorucam. DSG şanzımanlı şirket aracını kullanırken farkettim bu farkı. Sonra başka marka bir araçta da gördüm. Benim aracımda gaza normal şiddette basarken vites değişimlerini 2000 ~ 3000 d/d de yapıyor. Ama diğer marka DSG'lerde zorlamadan vites değiştirerek 5. ve 6. viteste 1200 d/d'ye kadar düşürüyor. Böylece daha az yakıt kullanıyor. MM şanzıman dizel şehir içi yakıt değeri  katalogda 4,8 lt fakat ben bir türlü 7 lt seviyesinin altına düşemedim. Toyota'da devir neden devir seviyesini 2000 d/d'nın altına düşürmüyor olabilir? Hep otomatikte şehir içi 7 lt seviyesi çok fazla bence. Hep manuelde kullanmak da bana saçma geliyor.
Dsg lerin biri 6 ileri digeri 7 ileri olabilir
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #68 : Ocak 01, 2015, 18:14:17 »

Tekin abi bende bundu bilmiyordum ya inanmıyorum, çok dur kalk yapmıyorum ama bazı işıklarda 60 saniye bekliyoruz, öyle olunca ses geliyo inceden.. bu durumda  vitesi (N) ye alıp ayağımız yine frende mi olacak yoksa olmıcak mı ?

Işıklarda beklerken yada 3 saniyeden fazla bekleme yapacaksanız eğer vitesi D konumundan N konumuna getirmek araç için faydalidir. Aracın durduğu yerde yolda eğim varsa frene basmalisiniz yoksa  araç yolun egimine gore ileri yada geri kayabilir.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #69 : Ocak 01, 2015, 18:16:37 »
DSG nin farkı çift kavrama olması R-1-3-5 vitesler bir kavrama üzerinde 2-4-6 diğer kavrama üzerinde siz 2'ci viteste iken 3'cü vites diğer mil üzerinde hazırda bekletiliyor ve uygun devirde sadece kavrama gerçekleşiyor sarsıntısız ve konforlu bir vites değişimi oluyor aracın vites değiştirdiğini ekrana bakmazsanız kesinlikle anlayamıyorsunuz. Bu konforun yanı sıra manuel vites değerlerinde yakıt tüketimine ulaşabiliyor benim aracım DSG7 kuru kavrama ve 1300-1500 devirde vites değiştiriyor tabi yol durumu ve şartlara göre bazen güç ve rampalarda ivme kazanmak istediğinizde 3500-4000 devire kadar vitesi değiştirmiyor. Kick down yaptığınızda ve tekrar gaza yüklendiğinizde ani ve çok seri bir şekilde 3 vites birden düşebiliyor. DSG müthiş konforlu performanslı ve ekonomik bir şanzıman şu an için çok memnunum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yolda kalmaz...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '14
  • 37 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #70 : Ocak 06, 2015, 11:36:41 »
DSG nin farkı çift kavrama olması R-1-3-5 vitesler bir kavrama üzerinde 2-4-6 diğer kavrama üzerinde siz 2'ci viteste iken 3'cü vites diğer mil üzerinde hazırda bekletiliyor ve uygun devirde sadece kavrama gerçekleşiyor sarsıntısız ve konforlu bir vites değişimi oluyor aracın vites değiştirdiğini ekrana bakmazsanız kesinlikle anlayamıyorsunuz. Bu konforun yanı sıra manuel vites değerlerinde yakıt tüketimine ulaşabiliyor benim aracım DSG7 kuru kavrama ve 1300-1500 devirde vites değiştiriyor tabi yol durumu ve şartlara göre bazen güç ve rampalarda ivme kazanmak istediğinizde 3500-4000 devire kadar vitesi değiştirmiyor. Kick down yaptığınızda ve tekrar gaza yüklendiğinizde ani ve çok seri bir şekilde 3 vites birden düşebiliyor. DSG müthiş konforlu performanslı ve ekonomik bir şanzıman şu an için çok memnunum.

Bilgi için teşekkürler. Çift kavrama sanırım Dizel Toyota'da bir süre daha olmayacak. Ben alıştım sarsıntılı vites geçişine, çok rahatsız olmuyorum ama yakıt ekonomisi son derece önemli.
Hayatta para kaybetmeye değecek en değerli iki özellik dürüstlük ve itibardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
« Yanıtla #71 : Temmuz 25, 2023, 07:14:04 »
2006 Terra MMT şanzımana sahip aracımda geri vitese taktigim zaman araç durur vaziyette tabi.Uyari bip sesi geliyor bunun sebebi nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
« Yanıtla #72 : Temmuz 25, 2023, 23:16:30 »
2006 Terra MMT şanzımana sahip aracımda geri vitese taktigim zaman araç durur vaziyette tabi.Uyari bip sesi geliyor bunun sebebi nedir?
Bütün araçlarda olduğu gibi park sensörünün devrede olduğunu ve geri viteste olduğunu bildiriyor sürücüye.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Nasıl Kullanılmalı!?
« Yanıtla #73 : Temmuz 26, 2023, 17:36:41 »
Hocam fakat geri vitese taktigimda geç kalıyor yani bana şanzıman uyarı veriyor.Uyari sesinden sonra R ye geçiyor.