Gönderen Konu: MMT Nasıl Kullanılmalı!?  (Okunma sayısı 29662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #40 : Ekim 08, 2013, 09:54:36 »
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?

Şanzıman yağınızı her 40.000km'de yetkili serviste değiştiriniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #40 : Ekim 08, 2013, 09:54:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Şöhret...Zaten sahibim.Şimdi paraya ihtiyacım var.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #41 : Ekim 08, 2013, 10:03:21 »
Şanzıman yağınızı her 40.000km'de yetkili serviste değiştiriniz.
merhaba
Bana 60 bin km bakımda şanjıman yağını değiştireceklerini söylemişlerdi.
2011 Corolla 1.4D mmt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #42 : Ekim 08, 2013, 10:25:20 »
EVET GERÇEKTEN ÖYLE OLDU :) BAYRAMDA UZUN YOL YAPINCA GÜVENİM ARTAR BELKİ. YADA ORUMLARI BIRAKACAĞIM. MİLLETİN SORUNLARINI SAHİPLENİYORUM RESMEN :) 
Kamil bey forumda büyük harf ile yazmak bağırmak anlamında olduğu için ki zaten yasak lütfen küçük harflerle düzeltir misiniz?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #43 : Ekim 08, 2013, 12:54:26 »
merhaba
Bana 60 bin km bakımda şanjıman yağını değiştireceklerini söylemişlerdi.

Bakım Periyodu; Her 40.000km Şanzıman yağı, Fren hidroliği, Hava Filtresi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #44 : Ekim 08, 2013, 16:41:10 »
Arkadaşlar 2012 Auris dizel mmt var. 30.000 km'deyim. İstanbul içi trafikte kullanıyorum. En problemli yer neresi biliyor musunuz? Yıldız yokuşu ve köprü katılımı, şu ana kadar dediklerinizin hangisini yaptıysam yapayım, sapağın tam ağzına geldiğinizde oluşan o iğrenç balata kokusunu hiç gideremedim. isterseniz 1 de isterseniz s ile isterseniz e - n - e - n kullanın sonuç ta orası çok dik bir rampa ve sürekli dur kalk gitmeniz gerekiyor. şimdiye kadar hiç uyarı almadım, ama hep balata kokusu aldım. bu koku bana nedense balata 60-70 bini görmeyecekmiş hissi veriyor :) onun dışında bir sıkıntısı olmadı arabanın. balata seti de maşallah içler acısı 1500-1700 TL arası. Servise sordum maksimum 80 bin kullanılıyor diyor.
Sahi arkadaşlar mmt 6 ileri şanzımanı olupta 80.000 i geçen var mı? tabi Kayseri'de kullanımdan bahsetmiyorum. zira arabanın düz yolda hiç bir problemi yok. sorun yokuşlarda baskı balatanın kendiliğinden yaptığı yarım debriyaj ile ilgili..
Cevapları bekliyorum... kolay gelsin.... :D
...TOYOTA...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #45 : Ekim 08, 2013, 19:01:36 »
Sahi arkadaşlar mmt 6 ileri şanzımanı olupta 80.000 i geçen var mı?

80.000km = Dünyanın çevresinin 2 katı

Ben 5 ileri MMT ile 120.000km yaptım ve test sonucuna göre en az bir o kadar yapabilir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #46 : Ekim 08, 2013, 19:10:13 »
80.000km = Dünyanın çevresinin 2 katı

Ben 5 ileri MMT ile 120.000km yaptım ve test sonucuna göre en az bir o kadar yapabilir.

Kaldi ki 6 ileriler, 5 ilerilerden daha başarılı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #47 : Ekim 08, 2013, 20:29:09 »
Benim aracım 1.6 valvematic M/M  70bine dayandı, şükür hiç sorun yaşamadım. Sattigim eski aracımı da 19binde satmiştım aynı motor ve şanzıman onda da hiç sorun yaşamadım. Bu sorun ağırlıkla 5 ileri veya dizeller de.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #48 : Ekim 09, 2013, 09:06:59 »
benim 5 ileri 68.000 KM'de..  maşallah diyelim:) zaten büyük bi aksilik olmazsa 80.000'i yeni sahibi görür artık:)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #49 : Ekim 10, 2013, 14:23:17 »


Tekin abi bizde aynı şekilde boşa alınması gerektiğini düşünüyorduk geçen yıl debriyaj balatasını değiştirmek için servise gittiğimiz zaman arabayı teslim eden teknisyen boşa alınmaması gerektiğini söyledi artık bizde ne yapacağımızı şaşırdık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #50 : Ekim 10, 2013, 14:40:08 »
Tekin abi bizde aynı şekilde boşa alınması gerektiğini düşünüyorduk geçen yıl debriyaj balatasını değiştirmek için servise gittiğimiz zaman arabayı teslim eden teknisyen boşa alınmaması gerektiğini söyledi artık bizde ne yapacağımızı şaşırdık.

O teknikerin belgesi tarafımdan iptal edilmiştir, bilginize.. :)

Özellikle MMT Vitesin gereken hallerde boşa alınması gerektiği dünyada bilmem kaç ülkesinin insanları tarafından her dilden yayınlanmaktadır. Gerisi boş..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #51 : Ekim 10, 2013, 16:09:56 »
Frene bastığınızda, araç tam durdugunda zaten boşa alıyor. Boşa almanıza gerek kalmıyor.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #52 : Ekim 10, 2013, 18:05:56 »
Frene bastığınızda, araç tam durdugunda zaten boşa alıyor. Boşa almanıza gerek kalmıyor.

3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #53 : Ekim 10, 2013, 18:27:04 »
3sn sonra,

Eğer çok yoğun trafikte yüzlerce dur-kalk yaptığınızı düşünürsek, sadece 1. yüz için 100x3=300sn/60=5dk boyunca kavrama mekanizmanız yarım debriyaj yaparak ısınacaktır. O nedenle "otomatik şanzımanlı araç alırken kullandığınız bölgenin trafik ve yol şartlarına en uygun olanı seçilmelidir" diye bir konu içinde bahsetmiştim.

Dün Sabiha Gökcen havalimanından Beylikdüzüne iki saate geldim !!!! Her duruşumuzda vitesi boşa aldım hiç üşenmeden. Adamlar bu tip vitesleri MEDENİYET için yapmışlar ve bir gün bizde o MEDENİYETe ulaşırsak bize sunalan nimetlerden yararlanacağız.

MM den sonra CVT yi deneceğim bakalım onda neler tecrübe edeceğim açıkcası merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #54 : Ekim 10, 2013, 18:52:41 »
Dün Sabiha Gökcen havalimanından Beylikdüzüne iki saate geldim !!!! Her duruşumuzda vitesi boşa aldım hiç üşenmeden. Adamlar bu tip vitesleri MEDENİYET için yapmışlar ve bir gün bizde o MEDENİYETe ulaşırsak bize sunalan nimetlerden yararlanacağız.

MM den sonra CVT yi deneceğim bakalım onda neler tecrübe edeceğim açıkcası merak ediyorum.

Hayırlı olsun. Yorumlarınızı bekliyor olacağız. Renk nedir? Yoksa Corolla mı? :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #55 : Ekim 10, 2013, 19:20:13 »
Hayırlı olsun. Yorumlarınızı bekliyor olacağız. Renk nedir? Yoksa Corolla mı? :)

İnci Beyazı ve evet Corrola 1.6 CVT...

Elektrikli araç gibi geldi bana CVT çok zevkli :))

---Evet yakıt daha fazla yakıyor olacak dizel e göre fakat sunduğu konfor gerçekten hoşuma gitti, tabii sadece test sürüşünde yaptığım 10km e dayanarak bu yorumu yaptım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #56 : Ekim 10, 2013, 19:34:05 »
İnci Beyazı ve evet Corrola 1.6 CVT...

Elektrikli araç gibi geldi bana CVT çok zevkli :))

---Evet yakıt daha fazla yakıyor olacak dizel e göre fakat sunduğu konfor gerçekten hoşuma gitti, tabii sadece test sürüşünde yaptığım 10km e dayanarak bu yorumu yaptım...

Genelde bol güneşli olan ülkemiz için güzel bir renk. Metalik olması, beyaz boyanın ömrünü uzatıyor.
Bu şanzıman benimde umduğumdan daha keyifli ve konforlu çıktı, arızalanma ihtimalini Tork Konvertörlü şanzımandan dahi daha düşük hatta çok daha düşük görüyorum. +'ları çok olan şanzımanın tek -'sisi yokuş tırmanışlarında motora yüksek devir çevirterek motor sesi duyurması. Bu kadar +nın yanında tek bir - çekiliyor. Şehir içinde ve dışında düz vitese göre daha az yakıt harcatıyormuş  :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #57 : Ekim 10, 2013, 19:49:41 »
Genelde bol güneşli olan ülkemiz için güzel bir renk. Metalik olması, beyaz boyanın ömrünü uzatıyor.
Bu şanzıman benimde umduğumdan daha keyifli ve konforlu çıktı, arızalanma ihtimalini Tork Konvertörlü şanzımandan dahi daha düşük hatta çok daha düşük görüyorum. +'ları çok olan şanzımanın tek -'sisi yokuş tırmanışlarında motora yüksek devir çevirterek motor sesi duyurması. Bu kadar +nın yanında tek bir - çekiliyor. Şehir içinde ve dışında düz vitese göre daha az yakıt harcatıyormuş  :)

Biraz tecrübe ediponra yazarım beceriksizliklerimi. CVT ye de elle müdahale edebiliyoruz ve MM olduğu gibi doğru zamanda müdahale bahsi geçen eksilerin bir çoğunu ortadan kaldırıyor. Vitesler sadece otomatik dolayısıyla ne trafiği nede yol koşullarını ön görebiliyorlar. Ben CVT yi düz yolu takiben uzun yokuş (yüksek açı) sağa hafif sola dar sola 110. kısa düzlük sonu hafif eğimle sol ve düz çıkış ile denedim (2.5km genelde düzlük ve tırmanışda oluşan) ve CVT motor ve benim sürüşüm ile çok uyumlu çalıştı. Birkez " bağardı" demeliyim o da manuel modda fren yerine motor freni kullanarak 110 dan 50 km yavaşlayıp çift dönüşü yaptığımda ki eğer fren ile girseydim dönüşlere ( normal sürücü gibi) böyle bir şey olmazdı.

Yokuş yukarı çıkmadan önce doğru vites ile ben MM de hiç sorun yaşamadım ama ben MM i zorluk ( vites seçiminde ) yaşayacağını düşündüğüm yerlere gelmeden önce manuel moda alıyorum. CVT ile aynı dostluğa devam edeceğimede eminim, tam otomatik aletlere inceden kılım :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #58 : Ekim 22, 2013, 10:50:23 »
bayram tatilinde 2077 km yol yaptım Lpgli 1.0 mmt yarisimle çok şükür hiç problem çıkmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #59 : Ekim 22, 2013, 20:57:05 »
Bana öyle geliyor ki, zamanla Toyota M/M'den vazgeçecek ve CVT'ye dönecek.
Tarihçesini tam bilmiyorum ama, bir zamanla benzilnlide de MMT varmış, sonra sadece Dizelde, şimdi benzinlide CVT, bakmışın sonraki kasada hem benzin hem de dizelde CVT olur.