Gönderen Konu: MMT Nasıl Kullanılmalı!?  (Okunma sayısı 29661 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #20 : Ekim 02, 2013, 09:41:37 »
işte tersten bir yaklaşım bu da çok güzel bir örnek metodoloji. Işığı nasıl yaktırabilirsiniz?  Biraz detaylandırıyorum çünkü bu konunun tüm yeni ve müstakbel kulalnıcılar için faydalı oalcağını düşünüyorum. MMT ışığı nası yaktırılır?

Anlatması zor olacak ama deneyeyim.

Düz yolda arabayı kaldırın ve hiç gaza basmadan hareket etmesini saglayın. Bu hareket sırasında aracınız kaç km hız ile ilerliyor aklınızda tutun. Muhtemelen 8-10 km/h gibi bir şey çıkar.

Bu hız debriyajın tam bıraktıgı hızdır başka tabirle artık yarım debriyaj yapmadıgı hız.

Şimdi hafif rampaya gelin aracınız geri akabilmeli.
Aracı hareket ettirin ama 8-10 kmyi geçmeyin, kesinliklede durmayın.

Debriyaj kavrama hızına ulaşamadıgı için sürekli yarım debriyaj yapacak ve lamba çok kısa sürede yanacaktır.

Buna istinaden sıkışık trafikte yol alırken önünüzdeki araç hareket ettikten kısa süre sonra hareket ederseniz daha yüksek hıza çıkarsınız beklerkende yarım debriyaj yapmadıgı için ısınma olmaz.

Beklerken boşa aldıgınızda yük olmadıgı için çok hızlı soguma olur.

Ben A/T arabamda bile boşa alıyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #20 : Ekim 02, 2013, 09:41:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #21 : Ekim 02, 2013, 11:00:47 »
Konuyla ilgili olduğundan incelenebilir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • demircank
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #22 : Ekim 02, 2013, 11:34:14 »
baskı balata ısınması sonucununda ecu ve vites değiştirme motorunda arıza meydana gelir mi yoksa sadece baskı balata mı zarar görür. Sorun yaşayanların önemli bir kısmı hep ecu aktuatör ve baskı balatayı birlikte değiştiriyorlar. Bu üç sistemin çalışma ve arıza konusnundaki organik bağları nelerdir. Genel olarak çıkan arıza baskı balata değişimi midir yoksa verim açısından sistemin tamamen mi değişmesi gerekir?
Corolla D-4D Elegant MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #23 : Ekim 02, 2013, 11:44:09 »
baskı balata ısınması sonucununda ecu ve vites değiştirme motorunda arıza meydana gelir mi yoksa sadece baskı balata mı zarar görür. Sorun yaşayanların önemli bir kısmı hep ecu aktuatör ve baskı balatayı birlikte değiştiriyorlar. Bu üç sistemin çalışma ve arıza konusnundaki organik bağları nelerdir. Genel olarak çıkan arıza baskı balata değişimi midir yoksa verim açısından sistemin tamamen mi değişmesi gerekir?

Balata ısınması sonucu doğal olarak balatanın yüzeyi yanar ve aşınma daha fazla olur.
Aktuatör ve gerekiyorsa diğer parçaların değiştiği arızaların sebebi balata ısınması değildir, hatalı parçalardır ve ücretsiz değiştirilmişlerdir.
Şu an itibariyle genel olarak çıkan arıza sebebi kalmamıştır.
Yolda kalmıyorsanız, şimdilik kendinizi üzmenize gerek yoktur (her an yolda kalabilirsiniz demek değildir).
Dünyanın en ekonomik yakıt tüketim değerlerine ulaşatırabilen şanzımanınızın keyfini çıkarın.

Not: Her 40.000km periyodunda şanzıman yağınızı yetkilide değiştirmeyi unutmayınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • demircank
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #24 : Ekim 02, 2013, 11:48:32 »
Tekin Bey,

65.000 de servis kaydında ECU actuatör ve baskı balata değişmiş (garanti kapsamında).şanzıman yağ tapası da yazmışlar iş emrine ancak şanzıman yağı ile ilgili birşey yazmamışlar. sadece 39 tl bedelinde "MMT ....."kodlu bir sarfiyat var(ben bunu yağ diye yorumladım) Bu parçalar değiştiğinde servis şanzıman yağını da değiştirmiş midir? Benim değiştirmemem gerek var mı?
Corolla D-4D Elegant MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #25 : Ekim 02, 2013, 11:53:53 »
Kamil bey,
Bu parçalar değiştiyse, aynı servise uğrayıp balata ısınma uyarı ışığının yandığını ve kalibrasyon yaptırmak istediğinizi söyleyin,
Şanzıman yağıda yaklaşık 70TL civarlarında olduğundan değiştirmenizde fayda vardır, bu vesileyle 1dk'lık kalibrasyon işlemi için ücret almayacaklardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • demircank
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #27 : Ekim 02, 2013, 15:52:06 »
öğlen arkadaşımla konuşurken 2013 DSG TDI passatı ile köprüde aynı ısınma sorununu yaşadığını öğrendim. Hatta "debriyaj ısındı durup bekleyin" uyarısı vermiş. Demek ki tam otomatik dışında tüm yarı otomatik şanzımanlarda bu ısınma problemi oluyor sadece toyota da değil.
Corolla D-4D Elegant MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #28 : Ekim 02, 2013, 16:40:57 »
öğlen arkadaşımla konuşurken 2013 DSG TDI passatı ile köprüde aynı ısınma sorununu yaşadığını öğrendim. Hatta "debriyaj ısındı durup bekleyin" uyarısı vermiş. Demek ki tam otomatik dışında tüm yarı otomatik şanzımanlarda bu ısınma problemi oluyor sadece toyota da değil.

Eger debriyaj varsa olmak zorunda.
Her ne kadar DSG de çift debriyaj olsada duragan trafikte sadece 1. Vitesi kullandıgı için hep aynı debriyajı yarım kullanıyor.

Tüm yarı otomatikler için bu geçerli.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #29 : Ekim 05, 2013, 11:51:13 »
Tekin Bey,

65.000 de servis kaydında ECU actuatör ve baskı balata değişmiş (garanti kapsamında).şanzıman yağ tapası da yazmışlar iş emrine ancak şanzıman yağı ile ilgili birşey yazmamışlar. sadece 39 tl bedelinde "MMT ....."kodlu bir sarfiyat var(ben bunu yağ diye yorumladım) Bu parçalar değiştiğinde servis şanzıman yağını da değiştirmiş midir? Benim değiştirmemem gerek var mı?

merhaba
bu değişimin normal ücreti ne kadar acaba biliyormusunuz
baskı balatayı değiştirmemek için ellerinden geleni yapıyor toyota
garantisi bitti şimdi
bana 1800 tl fiyat biçtiler
yani garantiye girmez dediler açıkçası
alj plazada neredeyse kavga çıkaracaktım
60000 km arabanın balatası bitiyorsa kusura bakmayın bunun sürüş ile alakası yok
sizin umursamazlığınızla alakaladır ancak dedim

şimdi şansımı toyanda deneyeceğim
"Beni suçlayabilirsiniz, sorun değil: tarih beni aklayacaktır"  Fidel Castro

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #30 : Ekim 05, 2013, 14:13:26 »
merhaba
bu değişimin normal ücreti ne kadar acaba biliyormusunuz
baskı balatayı değiştirmemek için ellerinden geleni yapıyor toyota
garantisi bitti şimdi
bana 1800 tl fiyat biçtiler
yani garantiye girmez dediler açıkçası
alj plazada neredeyse kavga çıkaracaktım
60000 km arabanın balatası bitiyorsa kusura bakmayın bunun sürüş ile alakası yok
sizin umursamazlığınızla alakaladır ancak dedim

şimdi şansımı toyanda deneyeceğim

sizinki 60 bin yine iyi dayanmış, dsg olsaydı 20 binde biterdi.
ayrıca çok şıkışık olmayan trafikde 1.vitese geçmesini engelleyebilirsiniz.en düşük 2.vitesi kullanacaktır.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #31 : Ekim 05, 2013, 15:54:18 »
Yusuf bey, eğer MMT şanzımanda bir arıza nedeniyle yolda kalmadıysanız, garanti kapsamına doğal yollarla eskiyen parçalar girmeyecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #32 : Ekim 05, 2013, 16:16:23 »


2 hafta önce yeni aldığım yaris 2005 model 42.000 kmde Yarı otomatik. Aldığımın ertesi gün 100 km hızla giderken birden ses geldi ve vitesi boşa attı N ye. Sağa çekip durdum ertesi günde aynı sorunu yaptı, sonraki günde. Çark içinde Ünlem işareti çıktı. Servise götürdüm 2.600 tl civarı fiyat cıktı. Baskı balata Aktüatör motor fiyatı tabi birde işçilikle beraber. Özel servislere de götürdüm ama onlar pek yanaşmadı tamire. Mecburen Toyota Servisinde sadece Baskı balatayı değiştittirdim. Ecu ve aktüatör ile bana çok masraflı çıkacaktı. Baskı balata ve bilyası 1400 tl ye değişti.

Şuana kadar 1400 km yol yaptım en yoğun trafiğe kaç defa girdim hatırlamıyorum her gün tem levent- Okmeydanı mecidiyeköy toplam günlük 80 km yol yapıyorum. Baskı balatayı değiştirdikten sonra şu ana kadar çok şükür şuan bir problem olmadı. İnş bu sorunu kimse yaşamaz.

Bu arada Yoğun trafiğe girdiğimiz anda Öümüzdeki araç hareket edip bi 3 metre gittikten sonra duruyor. Haliyle bende ona uyuyorum. Manuel modda kullanmama rağmen 1. viteste bile olsa yaım debriyaj oluyor. Önümdeki araç ile aradaki mesafeyi açsam hemen arkadaki selektör yapıyor önüme de başka araç dalıyor. Siz bu dur kalk trafikde bunu nasıl kullanıyorsunuz arkadaşlar.

Bende de şansın bukadarı var işte. Dün akşam TV de reklamlara bakarteken toyotanın parçada yüzde 20 serviste yüde 30 indirimi olduğunu gördüm. Resmen koydu 350 tl boşa fazladan verdim yahu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #33 : Ekim 05, 2013, 16:50:14 »
Batu bey, 3 metrelik dur kalklarda, eğer durma hali 3sn'den uzun sürüyorsa, her seferinde tam durma haline girmeden vitesi boşa almalısınız. Vitesi boşa alıp tam durma gerçekleştikten sonra isterseniz vitesi yine E moduna alabilirsiniz, ayağınızı frenden çekmediğiniz sürece kavrama başlamaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #34 : Ekim 05, 2013, 16:57:41 »
Batu bey, 3 metrelik dur kalklarda, eğer durma hali 3sn'den uzun sürüyorsa, her seferinde tam durma haline girmeden vitesi boşa almalısınız. Vitesi boşa alıp tam durma gerçekleştikten sonra isterseniz vitesi yine E moduna alabilirsiniz, ayağınızı frenden çekmediğiniz sürece kavrama başlamaz.

Tekin Bey, birde  M yada E modunda iken ilk kalkışlarda 8-10 km hıza ulaşana kadar  ayağımı frenden tamamen çekene kadar yarım kavrama halinde kalıyor yanılıyor muyum? Nerede okudum tam hatırlamıyorum ama araç 8-9km/hz ile ilerlerken vitesi boşa atarsanız motor kilit park freni devreye giriyor yazıyordu. Buna benzer bir şey yapmıştım birkere. çok düşük hızda 6-7 km hız gibi birşeyde N ye atığımda tak diye araba durmuştu. Böyle bir şey yaşayabilir miyim acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #35 : Ekim 05, 2013, 17:10:24 »
Tekin Bey, birde  M yada E modunda iken ilk kalkışlarda 8-10 km hıza ulaşana kadar  ayağımı frenden tamamen çekene kadar yarım kavrama halinde kalıyor yanılıyor muyum?

Ayağınızı frenden çekmezseniz elbette yarım kavrama devam edecektir fakat frene dokanmıyorsanız yolun eğimine göre sürate bakılmaksızın tam kavrama veya yarım debriyaj yapar.

Nerede okudum tam hatırlamıyorum ama araç 8-9km/hz ile ilerlerken vitesi boşa atarsanız motor kilit park freni devreye giriyor yazıyordu. Buna benzer bir şey yapmıştım birkere. çok düşük hızda 6-7 km hız gibi birşeyde N ye atığımda tak diye araba durmuştu. Böyle bir şey yaşayabilir miyim acaba?

5-7km/h hızın altında eğer vitesi boşa alırsanız otomatikman çocuk emniyet kilidi devreye girer ve tekrar vitese geçmek isterseniz fren lambalarının yanacağı kadar fren pedalına basmak zorundasınızdır. Daha yüksek süratlerde vites boşa alınabilir ve tekrar vitese geçebilir, sorun oluşturmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • demircank
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #36 : Ekim 08, 2013, 08:03:41 »
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?
Corolla D-4D Elegant MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #37 : Ekim 08, 2013, 08:35:55 »
hayır sorun yok, araba zaten normal vitesli araba tabiki ses gelecek, vitesin 2 3 sn gecikmeside olabilen birşey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #38 : Ekim 08, 2013, 09:24:02 »
bugün sabah ilk çalıştırmadan 5-6 sn sonra geri vitese attığım zaman 2 sn gecikmeli geçti. metro istasyonuna vardığım zaman ayağım frende ileri geri  tekrar deneme yaptım bu kez vites zamanında geçti ama geçişte normal vitesli araba gibi sesler geldi. Belki de sabah etrafta hiç ses olmadığından duyabildim, bilemiyorum. Sizce sorun olabilir mi?
Bende bazen 5-6 saniyeyi bulabiliyor Kamil bey.Mesut'un da belirttiği gibi sorun yok.MMT takılmayın artık.Size anlattığımız hususlara dikkat ederek kullanırsanız sorun yaşamazsınız.Aksi taktirde MMT yüzünden paranoya olacaksınız,geceleri uyuyamaz hale gelirsiniz :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • demircank
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT NASIL KULLANILMALI!!!
« Yanıtla #39 : Ekim 08, 2013, 09:34:43 »
mmt paranoyası
Corolla D-4D Elegant MMT