Gönderen Konu: Yaris Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 156654 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #240 : Kasım 24, 2015, 10:23:01 »
Kılavuzda yazan 0w-20 hep tartışma konusu oldu. Yetkili servislerde ilk 10 bin yağ değişiminde artık 5w-30'a geçtiler. 0w-20 kullanan arkadaşlarımız da var ama bende seninle aynı görüşteyim Tekin Abi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #240 : Kasım 24, 2015, 10:23:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #241 : Kasım 24, 2015, 11:21:10 »
Arkadaşlar, benim aracım Hybrid ve kitabında 0W-20 olarak görünüyor, hatta eğer bulamazda 5W-30 koyarsanız bir dahaki değişimde muhakkak 0W-20 koymalısınız ibaresi bile var.

Yalnız, yağ konularında her zaman dediğim gibi, yaşanılan bölge çok önemlidir.
Eğer kuzey avrupa bölgelerinde yaşıyorsanız 0W-20 her araç için iyi olabilir ama eğer bizim ülkemiz gibi ılıman bir bölgedeyseniz 20 viskozite Yaz aylarında motorunuzu koruyamaz, isterse "Tam Süper Sentetik +++" olsun, viskozitesi 20 ise yırtılır.

Yağımı ilk 10.000km sonunda değiştiğimde, tekrar ne kadar sessiz bir termik motoru olduğunu farkettim, demekki 20 viskozite yetersiz kalmıştı. Durumu Toyota merkeze bildirdim, sizlerle de paylaşmıştım. Sonunda Türkiyedeki Hybridlerin motor yağları 5W-30 olarak güncellendi ve doğru bir karardır. Termik motor, şimdi 10.000km sonunda fark hissetmeyecek kadar sessizliğini koruyabiliyor, İstanbul - Ankara Kışında anlık çalışmada devreye girmede sorun oluşturmuyor.

Termik motorlarınızda İnce yağ kullanmak istiyorsanız, 0W-40 veya 5W-30 dan aşağısı olmamalıdır (adı üstünde ısı üreten motor).
Hybrid motorlarda Sivas gibi -30luk bölgelerde 0W-20 - 0W-30 kullanılmalıdır.

Dediklerinizin tamamına katılarak bir düzeltme yapmak istiyorum. Hem soğuk hem sıcak yağ kalınlıkları göz önüne alınırsa  0w-40 > 5w30 > 0w30 > 0w20 dir. İlk rakamın sıfır olması ince olduğu anlamına gelmez.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #242 : Kasım 24, 2015, 13:53:11 »
İlk rakamın sıfır olması ince olduğu anlamına gelmez.

0W-10, 0W-20, 0W-30, 0W-40 vs hepsi sıfırdır ve sıfır inceliğindedir.

Yağın içine ne kadar polimer katarsanız o yağ ısındıkça ikinci rakam kadar kalınlaşır.

Dolayısiyle 0W-10, 5W-10'dan daha incedir.

0W-10 ile 0W-40 soğukken aynı inceliktedir, sadece 0W-10 ısındığında 10 viskoziteye ulaşır, 0W-40 ısındığında 40 viskoziteye ulaşır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #243 : Kasım 24, 2015, 15:09:54 »
Bende bu konuya farklı bir kavram getirmek istiyorum.

Mutfaklarımıza giren yağlardan örnek vericem elimden geldiğince.

1-Soya Yaği
2-Ayçiçek Yağı
3-Zeytinyağı

sizce bunlardan hangisi kızartma yapmak için en elverişli yağdır?

Cevap:Soya Yağı (çünkü ısıya en dayanıklı yağdır kendisi)

Sizce bunlardan hangisi kızartma yapmak için en uygunsuz yağdır?

Cevap:Zeytinyağı (ısı ile içindeki metabolitlerin parçalanması sonucu yapısı çok hızlı bozulan bir yağdır)

Soya yağı içlerindeki en ince yağ olup,zeytinyağı ise en kalın yağdır.

Doğal yağlar ile motor yağlarının ne alakası vardır demeyin.

Yapı olarak ve mantık olarak aslında birbirlerine çok benzerler.

Yağ olayının mantığı hem sıcak hemde soğukta koruması ise neden ince yağlar sıcakta yeterli koruma sağlamaz deniyor?

Dış ortam ısısı denilen şey ülkemizde bilemediniz 40-45 derece olsun.

Peki motor içindeki ortam ısısı kapalı ortamda kaç dereceye ulaşıyor sizce?

100 derece?
200 derece? veya daha yüksek...

Peki bu kadar yüksek derecelere ulaşabilen ve motorun yağlanma ihtiyacı olan parçaları koruyan yağ,niye ilk yağlanma anında 40-45 derece yada 50 derecede koruyamaz deniyor?

Yağ inceldikçe viskozitesi artan bir sıvıdır.Sıcaklık karşısında ise koruyuculuğu ve viskozitesi yağın teknolojisi ile doğru orantılıdır.
kalınlık arttıkça viskozitesi ters orantılı olarak azalacaktır ve koruyuculuk azalır.

Servislerin kendi görüşüme göre kutsal yağ olan 5w-30 tercih etmelerinin sebebi bakım maliyetlerini biraz daha uygun kılmaktır.
0w-20 tercih edildiğinde ise bakım maliyetleri ortada en az 250-300 tl yukarı tırmanıyor ücretler.

sürçü lisan ettiysek affola  :saygi: :saygi:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #244 : Kasım 24, 2015, 15:21:45 »
Servisler sadece bakım maliyetlerini azaltmak adına riskli yağları kullanmazlar, garantileri var çünkü sonradan daha büyük maliyetle geri dönülmesini göze alamazlar.  Türkiye iklim koşullarına göre ortalama bir yağ ile yola devam ederler. Düşük maliyet odaklı devam etselerdi hala yarı sentetik 10w-40 kullanmaya devam ederlerdi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #245 : Kasım 24, 2015, 16:21:43 »
0W-10, 0W-20, 0W-30, 0W-40 vs hepsi sıfırdır ve sıfır inceliğindedir.

Yağın içine ne kadar polimer katarsanız o yağ ısındıkça ikinci rakam kadar kalınlaşır.

Dolayısiyle 0W-10, 5W-10'dan daha incedir.

0W-10 ile 0W-40 soğukken aynı inceliktedir, sadece 0W-10 ısındığında 10 viskoziteye ulaşır, 0W-40 ısındığında 40 viskoziteye ulaşır.

Hayır değildir, yağ üreticilerinin belirli yağlarının soğuk ve kalın viskozitelerine bakarsanız farklı olduğunu görürsünüz.
Mobil 1 esp 0w-40 yağın hem soğuk hem kalın viskozitesi, Mobil 1 esp 5-30 dan da 0w-30 dan da daha fazladır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #246 : Kasım 24, 2015, 18:15:11 »
Yağ olayının mantığı, hem sıcak hemde soğukta koruması ise neden ince yağlar sıcakta yeterli koruma sağlamaz deniyor?

Mineral, Yarı sentetik ve Tam sentetik: Tüm yağlar ısındıkça incelir ve daha fazla akışkan olur. O nedenle bazı yağ üreticileri magnatec denen motor yüzeyine tutunabilen yağlardan üretmişlerdir.

Dış ortam ısısı denilen şey ülkemizde bilemediniz 40-45 derece olsun.

Peki motor içindeki ortam ısısı kapalı ortamda kaç dereceye ulaşıyor sizce?

100 derece?
200 derece? veya daha yüksek...

Peki bu kadar yüksek derecelere ulaşabilen ve motorun yağlanma ihtiyacı olan parçaları koruyan yağ,niye ilk yağlanma anında 40-45 derece yada 50 derecede koruyamaz deniyor?

:) yağlar inceldikçe donma noktalarıda düşer, kabaca örneklersek..-10 derecede 10 viskoziteli yağ katılaşmaya başlar ama 0 viskoziteli yağ -30C'de hala akışkandır.
Yaz sıcağında ise polimerler vasıtasıyla kendini 40 viskoziteye dönüştüren ve hazırda bekleyen 0 viskoziteli yağ kalınlaştığı için aşırı incelmez ve sekmanın bulunduğu bölgedeki 600C lerde dahi yırtılmaz.
Silindir içi hararet 600+ C'dir.
Kış soğuğunda sekmanların 600 C'ye ulaşma süresi bir kaç dakikadır ama 45C'lik yaz sıcağında sadece 30sn'de üstüne dahi çıkabilir. O nedenle 40C'lik Yaz aylarında 40 viskoziteli yağ ile ilk start yapılması gerekmektedir.
Kışın 0W kolay çalışma ve hızlı yağlama sağlar ama motor ısındıkça yine kalınlaşmaya devam eder, ne kadar kalınlaşır? ikinci rakam kadar. O nedenle ikinci rakam yaşanılan bölgeye uygun olmalıdır


Yağ inceldikçe viskozitesi artan bir sıvıdır.Sıcaklık karşısında ise koruyuculuğu ve viskozitesi yağın teknolojisi ile doğru orantılıdır.
kalınlık arttıkça viskozitesi ters orantılı olarak azalacaktır ve koruyuculuk azalır.

Bu konuda yanlışsınız.

Servislerin kendi görüşüme göre kutsal yağ olan 5w-30 tercih etmelerinin sebebi bakım maliyetlerini biraz daha uygun kılmaktır.
0w-20 tercih edildiğinde ise bakım maliyetleri ortada en az 250-300 tl yukarı tırmanıyor ücretler.

O zaman 20W-50 gibi mineral (organik bazlı) yağlara devam etmeleri gerekmezmiydi?
Teknoloji arttıktan sonra silindir içi hararetleride buna bağlı artış gösterdi ve yağların viskoziteleri çok daha önem kazandı.
Böylece bakım periyodlarınında 3.000'den 15.000km'ye kadar yükseltilmesine olanak sağlanmış oldu.
10 viskoziteden daha düşük viskoziteyi mineral yada yarı sentetik olarak üretemiyorlar, yani mecburen teknoloji üretmek zorunda kalıp düşük viskoziteli sentetik yağları ürettiler. Sentetik yağların pahalı olmasının sebebi teknolojidir.

Viskozite tam olarak ne anlama gelmektedir?

Viskozite, bir ortamın akışa karşı iç direncinin ölçüsünü verir.
Daha yüksek bir viskozite ortamın kalın akışlı olduğunu, daha düşük bir viskozite ise ince akışlı olduğunu gösterir.


Mesaj Birleştirildi: Kasım 24, 2015, 18:18:46
Mobil 1 esp 0w-40 yağın hem soğuk hem kalın viskozitesi, Mobil 1 esp 5-30 dan da 0w-30 dan da daha fazladır.

Doğru, 40 viskozite 0,5,30 viskoziteden daha fazladır ve soğuk viskozitesinin milimetrik değerlerini yukarı çeker.
O nedenle ülkemizde 0W-20 gibi bir yağ normal termik motorlar için Yaz aylarında çok yetersiz kalır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #247 : Kasım 24, 2015, 18:46:49 »
Viskozite ile akışkanlık ters orantılıdır.
Örnekle açıklamak gerekirse:

Kaşığı bal üstünde hareket ettiriyoruz, (motor soğuk durumu düşünelim) Bu bal kaşığın tamamına bulaşması ve kaşığın hareket ettirilmesi reçele göre daha zor olacaktır. Soğukta daha fazla akışkan olmasını istiyoruz, yani viskozitesinin düşük.
Şimdi de sıcak motor için düşünelim. bal kıvamındaki yağ oldu mu size su gibi. Nolacak kaşığı hareket ettirdikçe etrafa sıçrıcak ve hareket ettirdiğimiz yerde su (yani yağ) kalmayacak. Koruyamayacak yani. Böylece sıcakta da akışkanlığı düşük olsun ki sürtünmeyi artırıp motora zarar vermesin, yani akışkanlığı düşük, viskozitesi yüksek.

Bu yağ çok kalın olursa ilk başlangıçtaki hali daha da katı olacak, ya da ilk başlangıçta seçilecek yağ akışkan olsa, motor ısındığında koruyamayacak, bu nedenle de çift viskozite özelliğine sahip yağ üretilmiştir.

Dış ortam ısısı değil, sıcaklığıdır. Motor içi ısısı değil, motor içi sıcaklığıdır. İki kavram farklı şeylerdir. Ağırlık ile kütleyi karıştırdığımız gibi bunu da çok karıştırırız. Isının birimi kalori, joule, btu... iken, sıcaklığın santigrad, fahrenayt, kelvindir.

Motor içi sıcaklığı 1000 derecenin üzerindedir, piston gömlek arasındaki o ince film tabakası da motor içindeki yanmanın ürettiği ısıya maruz kalır, fakat çeşitli soğutma yöntemleri ve motordaki her bir çevrimdeki yanmanın anlık ms.ler cinsinden olduğunu düşünürsek maruz kaldığı sıcaklık zannediyorum taş çatlası 200 derecedir, zira yağların parlama sıcaklığı 230-240 derecedir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #248 : Kasım 24, 2015, 19:10:32 »
İşte bu yüzden VI Viscosity İndexi yüksek yağ tercih edilmeli  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #249 : Ocak 12, 2016, 13:49:20 »
Merhaba

2013 yaris'ime 30.000 km bakım yaptırdım. Servis fren balataların değişmesi gerektiğini söyledi. 30.000 km nin üçte biri yoğun trafikte kullanıldı. 30.000 km de balataların değişmesi normal mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #250 : Ocak 12, 2016, 15:43:16 »
Merhaba

2013 yaris'ime 30.000 km bakım yaptırdım. Servis fren balataların değişmesi gerektiğini söyledi. 30.000 km nin üçte biri yoğun trafikte kullanıldı. 30.000 km de balataların değişmesi normal mi?

Serviste balata yarıya gelse değişmesi lazım derler, inanmayın. Özel servise kontrol ettirin isterseniz. Hatta lastik değişimi esnasında siz bile kontrol edebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #251 : Ocak 12, 2016, 16:45:45 »
Serviste balata yarıya gelse değişmesi lazım derler, inanmayın. Özel servise kontrol ettirin isterseniz. Hatta lastik değişimi esnasında siz bile kontrol edebilirsiniz.

Şikayetle gidince farklı tepki veriyorlar. Bizde 30k bakımına gittik. ben ses geliyor diye şikayetle gittim. Videoda hazırdı. dediğim sadecce şuydu "bu şikayetle gelen müşterilere diğer servisler disk ve balataları değiştiriyorlar direkt"

usta söktü kontrol etti bana dediki "sen hiç frene basmıyor musun? daha hiç azalma olmamış bile bunda"
e tabi değişmesi gerek diyemedi  :rofl:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #252 : Ocak 12, 2016, 19:10:33 »
Merhaba

2013 yaris'ime 30.000 km bakım yaptırdım. Servis fren balataların değişmesi gerektiğini söyledi. 30.000 km nin üçte biri yoğun trafikte kullanıldı. 30.000 km de balataların değişmesi normal mi?
Balata 30.000 km dede biter 10.000 km dede. Bunlar kullanıma bağlı aşınma gösteren parçalar. Belli bir km sınırlaması yoktur.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #253 : Şubat 21, 2016, 23:36:31 »
110 binde 2007 yarise yağ bakımından başka ne yaptırmalıyım. İzmir içi usta servis öneriniz neler olur?
DERİN DENİZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #254 : Mart 05, 2016, 01:03:45 »
110 binde 2007 yarise yağ bakımından başka ne yaptırmalıyım. İzmir içi usta servis öneriniz neler olur?
???
DERİN DENİZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #255 : Mart 05, 2016, 11:45:57 »

110 binde 2007 yarise yağ bakımından başka ne yaptırmalıyım. İzmir içi usta servis öneriniz neler olur?
110 bin ara km oluyor kullanıcı kılavuzuna göre. Yağ, yağ filtresi değiştirilebilir. Hava filtresi kontrol edilmeli, mümkünse değiştirilmeli. Balatalar ve diskler kontrol edilebilir. Araç benzinli ise bujilerin en son değişim km ve zamanına bakılmalı. 40bini geçti ise değiştirilmeli. Ben parçaları forumdan Ufuk beyden alıp kendim değiştiriyorum. Aracım şu an 33binde. Geçen hafta yağı, filtreleri ve bujileri değiştirdim.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #256 : Mart 05, 2016, 11:56:45 »
110 binde 2007 yarise yağ bakımından başka ne yaptırmalıyım. İzmir içi usta servis öneriniz neler olur?

Yapılacakları Faruk bey sıralamış, İzmir için aşağıdaki firmayı tavsiye edebilirim,

OĞUZ OTOMOTİV
1561 SOK NO:44 ÇINARLI KONAK İZMİR
0232 4868456

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #257 : Mart 07, 2016, 00:31:17 »
110 bin ara km oluyor kullanıcı kılavuzuna göre. Yağ, yağ filtresi değiştirilebilir. Hava filtresi kontrol edilmeli, mümkünse değiştirilmeli. Balatalar ve diskler kontrol edilebilir. Araç benzinli ise bujilerin en son değişim km ve zamanına bakılmalı. 40bini geçti ise değiştirilmeli. Ben parçaları forumdan Ufuk beyden alıp kendim değiştiriyorum. Aracım şu an 33binde. Geçen hafta yağı, filtreleri ve bujileri değiştirdim.
Sağolasın abicim. Oğuz otoyada bakıcam başımda çok büyük dert oldu. Yarisin orta silindir çalışmıyormuş
DERİN DENİZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #258 : Mart 08, 2016, 23:10:16 »
İzmir içi servis arayanlar varsa Oğuz otomotiv. Gönül rahatlığıyla gidebilirsiniz.
DERİN DENİZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota rules
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 9850
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Periyodik Bakım
« Yanıtla #259 : Mart 20, 2016, 16:31:56 »
Merhabalar hocalarım. Kısmetse bir kaç gün sonra aracımın 10 bin bakımını yaptırıcam. Arac 2015 yaris 1.33 CVT... İlk defa bakıma gireceğim için standart bakımın dışında nelere baktırmalıyım?, nelere dikkat etmeliyim? Fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum. Rot-balansa baktırmak var aklımda mesela... Şimdiden teşekkür ederim.
No Pain No Gain