Gönderen Konu: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!  (Okunma sayısı 27237 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 921 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #20 : Ağustos 19, 2014, 14:24:00 »
Tek gerçek var oda hangi lpg türü olursa olsun motora ve aracın birçok noktasına zarar verdiği gerçeği .Şu Toyota Renault ile anlaşsa da 1,6 dci veya 1,5 dci taksalar şu arabalara .Ne güzel olur hem kaliteli hem de az yakan araçlarımız olur .Ben lpg den çok çektim o yüzden dolayı ya benzinli araca binerim yada konfordan vaz geçer dizel bir Renault alır binerim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #20 : Ağustos 19, 2014, 14:24:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #21 : Ağustos 20, 2014, 14:00:51 »
Lpg nin motora zarar verdigini dusunmuyorum.oyle olsaydi 15 seneden beri dayimin dogan sl marka araci lpg li.lpg oldurseydi once onun motorunu oldururdu.toyota honda motorlari lpg ye tam uyumlu.kesinlikle lpg takilmali.brc my 11 taktiracagim.keyfime bakacagim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #22 : Ağustos 20, 2014, 15:28:36 »
Tek gerçek var oda hangi lpg türü olursa olsun motora ve aracın birçok noktasına zarar verdiği gerçeği .Şu Toyota Renault ile anlaşsa da 1,6 dci veya 1,5 dci taksalar şu arabalara .Ne güzel olur hem kaliteli hem de az yakan araçlarımız olur .Ben lpg den çok çektim o yüzden dolayı ya benzinli araca binerim yada konfordan vaz geçer dizel bir Renault alır binerim
Yücel bey başınıza bir lpg şanssızlığı gelmiş bu efsane kasada geldiyse efsanenin subab sorunu ortada. Ama üst kasada e12de vvti motor lpgye en uyumlu sorunsuz motor. Değerleri de şahane. Ufuk beyin ve ustamın dediği o vvtilerin subabları kendi ayarladığı ve sorun çıkartmadığı.Sitedeki vvti motor sahipleri lpg kullananlar memnun. Bi ara niyetlenmişsiniz brc taktırmaya yine vazgecmişssiniz. Yücel bey çok olumsuzsunuz lpg konusunda ama ülkede 4milyon lpgli arac var% 46ya çıkmış lpg fobisini yenin arabanızı kullanacaksanız. Brc taktırın emin ellerde bizde mutlu olalım...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2364 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #23 : Ağustos 20, 2014, 18:40:26 »
Yücel bey başınıza bir lpg şanssızlığı gelmiş bu efsane kasada geldiyse efsanenin subab sorunu ortada. Ama üst kasada e12de vvti motor lpgye en uyumlu sorunsuz motor. Değerleri de şahane. Ufuk beyin ve ustamın dediği o vvtilerin subabları kendi ayarladığı ve sorun çıkartmadığı.Sitedeki vvti motor sahipleri lpg kullananlar memnun. Bi ara niyetlenmişsiniz brc taktırmaya yine vazgecmişssiniz. Yücel bey çok olumsuzsunuz lpg konusunda ama ülkede 4milyon lpgli arac var% 46ya çıkmış lpg fobisini yenin arabanızı kullanacaksanız. Brc taktırın emin ellerde bizde mutlu olalım...

Ben VVT-I sisteminin subap ayarını kendisi yaptığını belirttim doğru ama bu sistemin tolare edebileceği sınırlar var ve bunlar 0.xmm cinsinden. Subaplar LPG nedeniyle (kısaca LPG diyoruz ama, asıl sebep subapların dayanabileceği ısısdan fazlasına maruz kalması) belli bir oranın üzerinde uzama yaparsa buna VVT-I'da bir şey yapamaz. Z serisi ( 1ZZ - 2ZZ - 3ZZ - 4ZZ - 1ZR - 2ZR- 1AZ - 2AZ - 1SZ - 2SZ vs.)  dediğimiz motorlarda sürtünmeyi azaltmak, subapların çalışmasını rahatlatmak dolayısı ile VVT-I kumandasının en hızlı şekilde tepki vermesini sağlamak amacıyla kullanılan malzeme LPG'ye dayanıklı değildir.Bu konuda ne Toyota'nın böyle bir iddiası var ne de bizim tecrübelerimiz bunun aksini gösterir.Dileyen Tofaş ile kıyaslar dileyen Tata ile önemli olan motorun hangi teknoloji göz önünde bulundurularak üretildiği ve üretilirken bu teknolojinin gereksinimi ile kullanılan malzemedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #24 : Ağustos 21, 2014, 19:55:51 »
lpg nin çalışma sıcaklıgı benzine oranla yüzde kaç fazla?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2364 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #25 : Ağustos 21, 2014, 21:12:26 »
lpg nin çalışma sıcaklıgı benzine oranla yüzde kaç fazla?
Hangi motorda? hangi kullanim sartlarinda? hangi iklimde? ne kadar surecte?

Hadi bunlari biliyoruz, cok afaki bir sonuc ortaya cikacagindan emin olabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 246 kere teşekkür etti
  • 686 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #26 : Ağustos 21, 2014, 23:55:20 »
şimdi andım kendisini , bir arkadaşım vardı. kendisi lada kullanır :)

bmw nin subaplarını taktırmıştı. ve ona rağmen subaplar erimişti. ilginç tabiki, belki motorun karakteri kuru yakıta uygun değildir..

honda şuanda lpg ile uyumlu ve garantili araba satıyor. dediklerine göe subaplar değiştiriliyor muş ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #27 : Ağustos 24, 2014, 13:18:40 »
Yakitin aracin parcalarini yaglama gibi bir gorevi yoktur.kuru yakit yas yakit :).zaten benzinde silindire corul corul akitilmiyor.parfumden daha ince nerdeyse gaz seklinxe puskurtuluyor.motor calisma sicakliklari lpg de de benzinlidede asqgi yukari aynidir.subaplari eritecek sicaklikta zaten arac hararet yapmaz mi.gunumuz yeni nesil hangi aracta hararet yapan motor var.bu konu iyice yilan hikayesine dondu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 956 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #28 : Ağustos 24, 2014, 13:32:13 »
Yakitin aracin parcalarini yaglama gibi bir gorevi yoktur.kuru yakit yas yakit :).zaten benzinde silindire corul corul akitilmiyor.parfumden daha ince nerdeyse gaz seklinxe puskurtuluyor.motor calisma sicakliklari lpg de de benzinlidede asqgi yukari aynidir.subaplari eritecek sicaklikta zaten arac hararet yapmaz mi.gunumuz yeni nesil hangi aracta hararet yapan motor var.bu konu iyice yilan hikayesine dondu
o zaman neden lpg li toyotalar sibop yakıyorda, lpg siz olanlar sibop ayarını bile bozmuyor? Motorun yanma odasındaki patlayan yakıtın gazının sıcaklığı ile motorun sıcaklığını aynı sanıyorsunuz? Uzun yol yapan ve gazlıyan sürücünün eksoz manifoldu kıpkırmızı olur ama motorun harareti normaldir 76- 94 dereceler arasında üreticinin tayin ettiği sıcaklıktadır. bundanda motorda patlıyan yakıtın sıcaklığının motor sıcaklığının 5-10 misli olduğunu anlarız.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #29 : Ağustos 24, 2014, 13:37:22 »
Yanlıs degılsem ulkemızde benzın 97  oktan.lpg nın ıse 101 oktan oldugunu soylemıslerdı
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #30 : Ağustos 27, 2014, 15:06:04 »
97 oktan benzinde calisan mekanizma 101 de de calisir