Gönderen Konu: TIR'lara arkadan çarpmalar  (Okunma sayısı 5723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #20 : Aralık 26, 2014, 09:01:08 »
yorumları okudumda , yapılan yorumların bağzıları çok feci , yok dorse işlevsiz olurmuş , yok tekerler ısınırmış , tekerler ısınmasın diye dorse işlevsel olsun diye , insan hayatının hiçe sayılması çok saçma,  ayrıca arkadan çarpan suçlu dur demekte bir insan canına maal olması için çok saçma bir sebep , arkadan gelen araç kontrolunu yitimiş olabilir, lastiği patlamış , freni patlamış olabilir, zemin kaygan olup aracı kaymış olabilir , bu durumda aaaa freni patlamasaydı ? arabası kaymasaydı banane mi diyeceğiz ? insan hayatı için alınması gereken önlemler ne ise alınmalı gerekirse bütün standartlar baştan değiştirilmeli, insan hayatı bukadar ucuz olmamalı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #20 : Aralık 26, 2014, 09:01:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #21 : Aralık 26, 2014, 09:29:17 »
Bence gereksiz tartışmanın yararı yok. Sadece kendi aramızda konuşarak ancak eleştirebiliriz . Sener beyinde dedikliklerinde haklılık payı var tabi hiç bir hata insan hayatına maal olacak düzeyde olmamalıdır ama dediği gibi şu anda oluşmuş mevcut bir taşımacılık kültürü var ve bu kültürü yok sayıp şöyle olsun böyle yapılsın demek havanda su dövmeye benzer. Sonuçta bize ne kadar saçma gelse de şirketler bu tarz olaylara kar-zarar ekseninde bakıyor. O zaman onların mevcut sistemlerine uygun maliyeti az pratik ve önleyici çözümler üretilmeli. Gökhun'un gönderdiği video bu kriterleri fazlasıyla karşılıyor bence.

Ayrıca benimde trafikte en çekindiğim araçlar tır, kamyon vb.tipler. velhasıl ortada bir eşitsizlik var araçlar arasında ve basit değil bu.
Aynı FİLLER ve ÇİMEN gibi !!
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #22 : Aralık 26, 2014, 10:13:28 »
Maalesef Mesut,
Arkadan vurmasa imiş diyen zihniyetleride gördük bu dünyada.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #23 : Aralık 26, 2014, 10:57:35 »


Bu konu gerçekten çok önemli devlet destekli ( teşvik ve ceza) olmadığı sürece başarı sağlanması imkansız. Ve daha önce ki zamanlarda da bahsetmiştim özellikle ticari amaçla kullanılan ehliyet sahiplerinin araçlarını nasıl 1 yada 2 yılda bir TÜVTÜRK ten geçirmek zorundalar kendilerinin de 1 yada 2 yılda bir çeşitli test ve sınavdan geçmeleri gerekmektedir.

ALLAH rahmet eylesin
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #24 : Aralık 26, 2014, 11:20:49 »
Önden tam temas, % 50 ve %20 çarpmalarda % 100 başarılı bir araç, bu devirde hala yönetmeliği değiştirilmemiş ölüm tamponuna arkadan çarpınca ortaya çıkan acı sonuç. Devletin bir an evvel kanun çıkartıp, gereken en uygun tam güvenlikli tamponu mevcut dorselere montajlatması gerekir.

Insurance Vehicle Ratings Chevy Malibu Car Crash into Big Rig Truck car and truck crash

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #25 : Aralık 26, 2014, 11:30:43 »
 Arkadaşlar o yolu iyi bilen birisi olarak şu bilgiyi vermek isterim. Sabah, TV'den kaza yerinin  Huzurkent kavşağı olduğunu öğrenmiştim. Tarsus- Mersin arası azami hız  kimi yerde 50 km/h  kimi yerde 70 Km/h'dir. Görüntülerden hız limitlerinin zorlandığını düşünüyorum. O kavşaktan en son geçişimde içinde bulunduğum Lüks Mersin ve Öz Diyarbakır firmalarına ait iki otobüs (YARIŞ HALİNDE OLDUKLARINDAN) kırmızı ışıkta durmamıştı. Durumu polise elbette bildirdim. Trafik kurallarına uymak veya uymamak sizin elinizde ama kendinizi düşünmüyorsanız karşınızdakini, yakınlarınızı düşünün. Bunun için önce saygı... Hem de yaşamın her alanında SAYGI şart... Yoksa gelecekte benzer  görüntülerde gün gelir pisi pisine baş rolde bizler olabiliriz. Kazada vefat edenlere Allah rahmet eylesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #26 : Aralık 26, 2014, 11:33:28 »
Arkadan çarpan suçlu deniyor da neye göre suçlu? İstanbul-Gebze otobanında önündeki tırı geçip de kendisi yavaşlamamak için 500 m öncesinden orta şeriti kaplayan var. Arkasından 130 km/saat hızla gelen son model aracı görmesine rağmen orta şeritteki tırın en sol şerite kırdığını da gördüm. Önceden sinyal vermeden şerit değiştiren tır şoförleri var. Bu arkadan çarpma konusunun tekrardan görüşülüp kuralın revize edilmesi gereklidir bence.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 781 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #27 : Aralık 26, 2014, 12:04:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Artık ANKARA
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #28 : Aralık 29, 2014, 20:39:25 »
Bu tür kasalı araçlar için II sayılı cetvelde, yanılmıyorsam bu zorunluluk var. Ancak bunun araç muayene istasyonu ve trafik kontrollerinde kesinlikle gereğinin yapılması lazım. Ve bu konuda bir standart şart.
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #29 : Aralık 29, 2014, 22:19:07 »
Bu meslek grubunda bulunan biri olarak şunu söylüyorum ihmal başka bişey değil kaza olunca ihmal facia getirdi diye geçiştiriliyor freni patlayan kamyon tır vs dehşet saçtı ben direksiyon hortumunun  patladığını gördüm ama fren ısınır tutmaz onun haricinde fren tertibatı arı
za zor verir buda bilinçsiz kullanımdan kaynaklı birçok sürücü çekmiş çeşitli maddeyi hiç bir şey umrunda değil adam ölmüş kalmış arka tampon olayına gelince onu dorse üreticinin darbe emici şekilde tasarlaması lazım ince malzeme arka tarafa ve yan yakıt depo koruması yapılıyor çabuk kırılıyor bilhassa arka tampon yere yakın olduğu için yükleme yerleri ve rampalarda sabit olduğundan kırılıyor birçoğu zaten vize zamanı taktırıyor belli bi standart gelmez ise bu sorunlar bitmez maalesef

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #30 : Aralık 29, 2014, 22:25:49 »
Güzel ülkemde her şey pahalı bir insan hayatı ucuz .

Sadece tır konusunda değil her konuda maalesef durum bu .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #31 : Aralık 29, 2014, 22:42:30 »
Güzel ülkemde her şey pahalı bir insan hayatı ucuz .

Sadece tır konusunda değil her konuda maalesef durum bu .
Haklısın Mahmut kardeşim hep başka bi olay örnek verilelerek üzeri kapatılıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #32 : Aralık 30, 2014, 00:32:58 »
Haklısın Mahmut kardeşim hep başka bi olay örnek verilelerek üzeri kapatılıyor

Abi maalesef haklıyım . :( Kendi adıma ülkemden utanıyorum . 301 kişinin bir kazada hayatını kaybedip sorumluların ceza almadan ellerini kollarını sallayarak dolaştığı ülkede yaşıyoruz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #33 : Aralık 30, 2014, 12:14:29 »
.... bilhassa arka tampon yere yakın olduğu için yükleme yerleri ve rampalarda sabit olduğundan kırılıyor birçoğu zaten vize zamanı taktırıyor belli bi standart gelmez ise bu sorunlar bitmez maalesef

Yükleme yerlerinede bir standart gelmesi gerekiyor demekki.

O zaman güvenlikli standart tamponlara zarar gelmeyecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)