Gönderen Konu: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni  (Okunma sayısı 45162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #160 : Ocak 21, 2013, 14:08:27 »
Arkadaşlar bugün yağı yine kontrol ettim araç yaklaşık 2500 km ye geldi . Yağ ekisltme sanki devam ediyor gibi . 5000 km ye gelim daha net birşeyler söyleyebilirim . Çünkü aracın yağını her kontrol ettiğimde farklı seviyeler çıkıyor . Ben daha önce böyle birşey görmedim . Bir bakıyorum servisin kattığı seviyede bir bakıyorum 1 parmak kadar aşağıda yani çok dengesiz seviyeler çıkıyor . Ölçümü de hep aynı yerde ve motor sıcak iken söndürdükten yaklaşık 15-20 dakika sonra yapıyorum .

Ondan net birşeyde söylüyemiyorum ekisltip eksiltmemesi konusunda ama sanki çok az bir eksiltme var gibi .

Ben artık servise gidipte bu sorunu çözmeleri için müracaatta bulunmucam çünkü belli ki sorunun çözümünü bilmedikleri gibi aracı yapboza çeviriyorlar . Benim ötv muafiyet durumum olduğu için aracı 2 sene daha satamıyorum 2 sene sonra aracı satıp bundan sonrada mümkünse toyotaya yanaşmıcam .

Eksiltme konusunda tam emin olduktan sonra merkeze bültenle birlikte bana yaşattıklarını yazıp bir daha toyota seçmiceğimi ve kimseye önermiyeceğimi bildirecem . Nasıl bir müşteriyi kaybettiklerini bilmiyorlar .


Daha önce de yazmıştım bunu. Bu motorlar yağı yakmıyor. Sadece yer değiştiriyor. Yani motor üst bloğa aktarıyor. Bir süre dinlenince tekrardan kartere süzülüyor.
Motoru çok yüksek devirlerde kullandıktan sonra daha fazla miktar yer değiştiği için ölçüm değerleri farklı çıkmaktadır.
Sağlıklı ölçüm için motor bir gece dinlendikten sonra çalıştırılıp 5-10dk rölantide çalışıp ısınınca söndürüp 5-10dk sonra ölçerek yapın.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #160 : Ocak 21, 2013, 14:08:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #161 : Ocak 21, 2013, 16:43:42 »
Daha önce de yazmıştım bunu. Bu motorlar yağı yakmıyor. Sadece yer değiştiriyor. Yani motor üst bloğa aktarıyor. Bir süre dinlenince tekrardan kartere süzülüyor.
Motoru çok yüksek devirlerde kullandıktan sonra daha fazla miktar yer değiştiği için ölçüm değerleri farklı çıkmaktadır.
Sağlıklı ölçüm için motor bir gece dinlendikten sonra çalıştırılıp 5-10dk rölantide çalışıp ısınınca söndürüp 5-10dk sonra ölçerek yapın.

Abi bu dediğini de deneyeceğim .

İnan artık bir an önce aracı satıp kurtulmak istiyorum ben aracıma her bindiğimde aklıma hep bu yağ sorunu geliyor . 2 yılı kaldı . 2 yıl sonra satıp problemsiz bir araç alacağım .

Bir daha da toyota nın yanından geçmem . Toyota şu an 2000 öncesi olan sorunsuzluk imajından ekmek yiyor ve bunu imajı daha da zedeler ise ben toyotanın Türkiye pazarından bundan sonra başarılı olacağına inanmıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #162 : Ocak 21, 2013, 18:58:26 »

 2 yıl sonra satıp problemsiz bir araç alacağım .

Bir daha da toyota nın yanından geçmem . Toyota şu an 2000 öncesi olan sorunsuzluk imajından ekmek yiyor ve bunu imajı daha da zedeler ise ben toyotanın Türkiye pazarından bundan sonra başarılı olacağına inanmıyorum.

Problemsiz araç kalmamış gibi laf aramızda.
Adana'daki bayilerin tamamına, tüm markalara en az ikişer kez gittim. Bazı öne çıkanlara 3 hatta 4 kez gittim.
Kafama göre, bütçemize göre sorunsuz bir araç bulamadım.
Şu anda en öne çıkan Ford Focus 1.6 dizel sedan titanium. Ama daha test sürüşü için araç bulamadılar. Çarşamba bir aksilik olmazsa teste çıkacağız kısmetse...

Bir de otomatik seçeneği olarak Hyundai dizel 1.5 ile Kia ceer var değerlendirmemizde.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #163 : Ocak 21, 2013, 19:28:29 »
Problemsiz araç kalmamış gibi laf aramızda.
Adana'daki bayilerin tamamına, tüm markalara en az ikişer kez gittim. Bazı öne çıkanlara 3 hatta 4 kez gittim.
Kafama göre, bütçemize göre sorunsuz bir araç bulamadım.
Şu anda en öne çıkan Ford Focus 1.6 dizel sedan titanium. Ama daha test sürüşü için araç bulamadılar. Çarşamba bir aksilik olmazsa teste çıkacağız kısmetse...

Bir de otomatik seçeneği olarak Hyundai dizel 1.5 ile Kia ceer var değerlendirmemizde.

Abi doğru diyorsun problemsiz araç yok gibi .

Opel 1.6 cdti yı getirecek diyorlar eğer olursa ben opel insignia veya astrayı ciddi ciddi düşünebilirim . Ama şu an niyetimde vw cc veya bmw 3.16 var tabi 2 yıl sonrayı şimdiden konuşmak için çok erken o zamana daha çok araba çıkar .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #164 : Ocak 21, 2013, 19:32:47 »
Abi doğru diyorsun problemsiz araç yok gibi .

Opel 1.6 cdti yı getirecek diyorlar eğer olursa ben opel insignia veya astrayı ciddi ciddi düşünebilirim . Ama şu an niyetimde vw cc veya bmw 3.16 var tabi 2 yıl sonrayı şimdiden konuşmak için çok erken o zamana daha çok araba çıkar .


Tam ben de başka bir konuya yazdım bunu. Bu motor fiatin bravoda kullandığı motor değil mi? Sonuçta bunlar ortak aynı motoru kullanıyorlar.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #165 : Ocak 21, 2013, 19:37:03 »
Tam ben de başka bir konuya yazdım bunu. Bu motor fiatin bravoda kullandığı motor değil mi? Sonuçta bunlar ortak aynı motoru kullanıyorlar.

Abi büyük ihtimal o motor .

Çünkü opel ve fiat dizel motorlarda ortak motor kullanıyorlar diye biliyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #166 : Ocak 21, 2013, 19:39:00 »
Abi büyük ihtimal o motor .

Çünkü opel ve fiat dizel motorlarda ortak motor kullanıyorlar diye biliyorum .

Alper Sınav farklı diye yazmış.

1.3 motoru GM üretiyor bir çok marka kullanıyor diye bunun da aynı şekilde ortak olduğunu düşünmüştüm ama değilmiş.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #167 : Ocak 21, 2013, 19:42:03 »
Alper Sınav farklı diye yazmış.

1.3 motoru GM üretiyor bir çok marka kullanıyor diye bunun da aynı şekilde ortak olduğunu düşünmüştüm ama değilmiş.

Evet abi gördüm .

Bende sizin gibi düşündüm ama güç ve tork değerleri farklı olduğu için farklıda olabilir . Ama şu olabilir ilerde fiat kendi 1.6 multijetinden vaz geçip yerine bu çıkacak motoru kullanabilir .

Her şey  olabilir . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #168 : Ocak 21, 2013, 22:28:23 »
nissan da renault motoru kullanmaya başladı. nissan araçlarının arkalarına baktığınızda dCİ ibaresini görebileceksiniz. yani bir renault gibi bile olmadık yazıklar olsun...yalan oldu sorunsuzluk filan...
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #169 : Ocak 21, 2013, 22:34:26 »
nissan da renault motoru kullanmaya başladı. nissan araçlarının arkalarına baktığınızda dCİ ibaresini görebileceksiniz. yani bir renault gibi bile olmadık yazıklar olsun...yalan oldu sorunsuzluk filan...

Abi bırak nissanı . Ben renaultun 1.6 dci 130 bg lik motorunu mercedese A serisi için vereceğini duydum ne derecede doğru bilmiyorum ama renaultun dizel motorları gürültüsü hariç çok başarılı . Gürültü dediğimde abartılacak seviyede bir gürültü değil ama şu anki dizel motorlar arasında biraz sesli çalışıyor fakat yakıt tüketimi performans ve sağlamlık konusunda başarılı motorlar. Özellikle bakımları renaultun 20000 km demesine rağmen 15000 km de bir yaparsanız uzun yıllar kullanılacak bir motor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #170 : Ocak 22, 2013, 01:49:36 »
Abi bırak nissanı . Ben renaultun 1.6 dci 130 bg lik motorunu mercedese A serisi için vereceğini duydum ne derecede doğru bilmiyorum ama renaultun dizel motorları gürültüsü hariç çok başarılı . Gürültü dediğimde abartılacak seviyede bir gürültü değil ama şu anki dizel motorlar arasında biraz sesli çalışıyor fakat yakıt tüketimi performans ve sağlamlık konusunda başarılı motorlar. Özellikle bakımları renaultun 20000 km demesine rağmen 15000 km de bir yaparsanız uzun yıllar kullanılacak bir motor .

Motor ses ayrı bir konu.
Deniliyor ki 1.4D4D en sessiz dizel. Segman toleransını %8 yerine %28 verirsen segman gömleğe tam sıkı oturmayacağından kompresyon (sıkıştırma) tam olmadığından motorun sesi az çıkıyor.

Bu tolerans hatası giderilince (yani revizyon) motor sesindeki artış tam sıkışma nedeniyle oluyor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #171 : Ocak 22, 2013, 02:02:25 »
Complete Specs For OE Part Number 172010N042
Part Number Garrett® Part Number    780708-5003S
Direct Service Replacement    780708-5005S
OE    172010N042
Turbo Model    GTB1241VKZ
Technology    VNT
Actuation    Electric
Vehicle Classification    PV
Manufacturer    TOYOTA
Model    Corolla 1.4D
Year    2008
Fuel    Diesel
Engine Manufacturer    TOYOTA
Code    D-4D
Emission Regulation    Euro IV
Displacement (L)    1.4
Cylinders    4
Power (KW HP PS)    66 KW@ 3800rpm
Torque (Nm LB/Ft)    205 Nm@ 2000rpm
Turbo üreticisinin sitesinden alınmıştır. 172010N041 ve 172010N042 sonu 0005'ten önceki serilerin tamamı doğrudan sonu 0005 ile değiştirilmektedir. Sorun ise turbo milindeki boşluktur. Ayrıca toyota sitesinde yazan tork devri hatalıdır. Turbo maks torkunu 2000-3000 devir aralığında vermektedir. Bunu 4-5-6. viteslerde anlayabilirsiniz.

2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #172 : Ocak 22, 2013, 11:53:09 »
yeni bomba gibi haber
Toyota arabaları mahkemeye vermemek şartı ile arabaları geri alıyor. bilmem doğrumudur...
üye olduğum siteden alıntıdır.
[attachurl=1][attach=1][attachurl=1]
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #173 : Ocak 22, 2013, 12:29:18 »
yeni bomba gibi haber
Toyota arabaları mahkemeye vermemek şartı ile arabaları geri alıyor. bilmem doğrumudur...
üye olduğum siteden alıntıdır.
[attachurl=1][attach=1][attachurl=1]

İnşallah doğru bir haberdir. Hemen değiştireceğim çünkü. Ama geri ödemesini yaparken de göz önünde bulundurulması gereken bir çok kriter var. Örneğin ben arabamı alırken 46,500 e aldım. Ama aynısı şimdi 56000 TL. Aynı zamanda aracı alanların büyük çoğunluğu kredi kullanmıştır. Aldığı kredinin faizi ne olacak? Gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #174 : Ocak 22, 2013, 12:41:37 »
İnşallah doğru bir haberdir. Hemen değiştireceğim çünkü. Ama geri ödemesini yaparken de göz önünde bulundurulması gereken bir çok kriter var. Örneğin ben arabamı alırken 46,500 e aldım. Ama aynısı şimdi 56000 TL. Aynı zamanda aracı alanların büyük çoğunluğu kredi kullanmıştır. Aldığı kredinin faizi ne olacak? Gibi...
+1

Abi mesela bende aracımı ötv muafiyetli aldım . Ve faturada ödediğim tutar 36000 tl ve şimdi bana bu parayı ödeseler benim 2 yıla kadar ötv muafiyetli araç alma şansım yok . Ondan bence araç değişimi daha mantıklı .

Ayriyetten benim ayriyetten 4000 tl lik aksesuar faturam mevcut o ne olacak .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #175 : Ocak 22, 2013, 12:48:07 »
mahmutcuğum vallahi ne yapacağımı şaşırdım. aslında daha net bir şeyde belli değil. bu dediğim hem arabaların problemlerinin çözüldüğü anlamında hemde bu işin gerçekliği anlamında ama bence bu ödemeyi çokda yaymamaya çalışırlar düşünsene bu serideki herkesin arabasını geri alacaklar paraları ödeyecekler. bekleyelim görelim asıl olan arabalarımızda işelm yapılmış ve kayda girmiş olmasıdır diye düşünüyorum. umarım herkes için hayırlısı olur zira hepimiz bıktık iç huzuru ile rahata rahat arabalarımızı kullanamıyoruz.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #176 : Ocak 22, 2013, 19:39:34 »
yeni bomba gibi haber
Toyota arabaları mahkemeye vermemek şartı ile arabaları geri alıyor. bilmem doğrumudur...
üye olduğum siteden alıntıdır.
[attachurl=1][attach=1][attachurl=1]

Benim yorumumu aktarmışsınız.

Evet doğrudur. Ben de yakında açıklayacaktım ama artık ortaya çıktı...

Bu konu ile ilgili bir yazı dizisi hazırladım. Buradan ve www.toyotam.net sitesinden yayınlamaya başladım. Takip edebilirsiniz.

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #177 : Ocak 22, 2013, 19:42:50 »
İnşallah doğru bir haberdir. Hemen değiştireceğim çünkü. Ama geri ödemesini yaparken de göz önünde bulundurulması gereken bir çok kriter var. Örneğin ben arabamı alırken 46,500 e aldım. Ama aynısı şimdi 56000 TL. Aynı zamanda aracı alanların büyük çoğunluğu kredi kullanmıştır. Aldığı kredinin faizi ne olacak? Gibi...

Anadolu'da bir laf vardır. "Tarla icarsız, para faizsiz" derler.

Alınan kredinin faizi geri ödenmez. Bununla ilgili yargıtay içtihatları mevcut. Aratırsanız bulabilirsiniz.

www.toyotam.net sitesinde yazdığım ve buraya da aktaracağım yazı dizisinde bununla ilgili açıklamalar yaptım.

Aracı geri alınan kişi de benim. Bununla ilgili ayrıntılı bilgileri yakında açıklayacağım.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #178 : Ocak 22, 2013, 19:47:35 »
Mutabakat tutanağını ve taahhütnameyi dün imzaladık. Bugün gerekli belgeleri gönderdim.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #179 : Ocak 22, 2013, 20:05:01 »
Özer bey
Tebrikler. Bize ne tavsiye ediyorsunuz. Rakkam ne oldu?
Bilgi verirseniz seviniriz.
Selam ve saygılar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance