Gönderen Konu: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni  (Okunma sayısı 45167 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #120 : Ocak 15, 2013, 00:33:13 »
Mahmut Bey, benim email adresimede gönderebilirmisiniz? faruksonmezler@gmail.com

aracın vın numarasını listeden kontrol edip olup olmadığını bildirirseniz memnun olurum.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #120 : Ocak 15, 2013, 00:33:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #121 : Ocak 15, 2013, 00:35:11 »
Mahmut Bey, benim email adresimede gönderebilirmisiniz? faruksonmezler@gmail.com

Mahmut Bey, benim email adresimede gönderebilirmisiniz? faruksonmezler@gmail.com

Abi gönderdim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #122 : Ocak 15, 2013, 00:40:56 »
VIN numarasını sanırım NMTKC56E.. ile başlayan aracın şase numarası oluyor, değil mi?
Özer Bey bülten elime geçtiğinde VIN numarasını kontrol edeceğim.
Abi gönderdim .
Mahmut Bey gelmedi. Kontrol edebilir misiniz? Teşekkürler.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #123 : Ocak 15, 2013, 00:46:26 »
VIN numarasını sanırım NMTKC56E.. ile başlayan aracın şase numarası oluyor, değil mi?
Özer Bey bülten elime geçtiğinde VIN numarasını kontrol edeceğim. Mahmut Bey gelmedi. Kontrol edebilir misiniz? Teşekkürler.

Abi tekrar gönderdim .

Eğer gelen kutunuzda gözükmüyorsa spam kutusunu da kontrol edin onda da yoksa bir siteye upload edeceğim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #124 : Ocak 15, 2013, 00:49:59 »
VIN numarasını sanırım NMTKC56E.. ile başlayan aracın şase numarası oluyor, değil mi?
Özer Bey bülten elime geçtiğinde VIN numarasını kontrol edeceğim. Mahmut Bey gelmedi. Kontrol edebilir misiniz? Teşekkürler.

Abi vın numarası da dediğiniz gibi şase numarası oluyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #125 : Ocak 15, 2013, 00:51:02 »
Abi tekrar gönderdim .

Eğer gelen kutunuzda gözükmüyorsa spam kutusunu da kontrol edin onda da yoksa bir siteye upload edeceğim .
Mahmut Bey, gelmedi valla.  :zombi: Outlook kullanıyorum, gelse her türlü görürdüm. Size zahmet akıllı uslu bir dosya paylaşım sitesine yüklemenizi istiyorum. Bu arada dosya ismini farklı yapın silinmesin.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #126 : Ocak 15, 2013, 00:59:39 »
Mahmut Bey, gelmedi valla.  :zombi: Outlook kullanıyorum, gelse her türlü görürdüm. Size zahmet akıllı uslu bir dosya paylaşım sitesine yüklemenizi istiyorum. Bu arada dosya ismini farklı yapın silinmesin.

Tamam abi upload edip size linki yollucam . Outlookta bazen böyle şeyler oluyor .

Dosya ismi konusunda yükledikten sonra mesajınızı tam okuduğum için aynı kaldı . Zaten linki burada paylaşmıcam özelden size gönderecem ondan sorun olmaz diye düşünüyorum .




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #127 : Ocak 15, 2013, 01:06:29 »
Mahmut Bey, dosyayı indirdim. Teşekkür ederim. Şimdi inceliyorum.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #128 : Ocak 15, 2013, 01:14:08 »
Aşağıda belirtilen aralıkların içinde değil benim VIN numarası. İçim rahatlıyabilir mi?
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #129 : Ocak 15, 2013, 01:18:12 »
Mahmut Bey, dosyayı indirdim. Teşekkür ederim. Şimdi inceliyorum.

Abi rica ederim .

Aşağıda belirtilen aralıkların içinde değil benim VIN numarası. İçim rahatlıyabilir mi?

Abi içiniz rahatlayabilir demeyi çok isterdim ama maalesef öyle değil .

Benim aracın vın numarası da bültendeki aralıklar arasında değil fakat sorunu yaşadım . Umarım siz sorun yaşamazsınız fakat bültende vın numarasının olmaması aracınızın sorunsuz olduğunu maalesef göstermiyor . :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #130 : Ocak 15, 2013, 01:31:18 »
Abi rica ederim .

Abi içiniz rahatlayabilir demeyi çok isterdim ama maalesef öyle değil .

Benim aracın vın numarası da bültendeki aralıklar arasında değil fakat sorunu yaşadım . Umarım siz sorun yaşamazsınız fakat bültende vın numarasının olmaması aracınızın sorunsuz olduğunu maalesef göstermiyor . :(

Teşekkür ederim Mahmut Bey. Paçayı kurtaramadık anlaşılan :) Neyse bin km de bir yağ çubuğunu kontrole devam edeceğiz artık.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #131 : Ocak 15, 2013, 01:33:32 »
Teşekkür ederim Mahmut Bey. Paçayı kurtaramadık anlaşılan :) Neyse bin km de bir yağ çubuğunu kontrole devam edeceğiz artık.

Rica ederim abi . Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana .

İnşallah en büyük derdimiz bu olur .



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #132 : Ocak 15, 2013, 02:11:55 »
Aşağıda belirtilen aralıkların içinde değil benim VIN numarası. İçim rahatlıyabilir mi?


Bizim eski aracın serisindenmiş ama bir rakamla kaybetmişsiniz :)

Ben bu konu gündeme geldiğinden beri aynı şeyi söylüyorum. 90HP 205TORK 1.4 D-4D motorların TAMAMI HATALIDIR.
Bu tablo sadece vakum pompası, turbo, enjektör, dpf ile ilgili sorunlar içindir. Zaten hangi akış şemasını kullanırsanız kullanın tüm şartları kontrol edip sona geldiğinizde KISA BLOĞU DEĞİŞTİRİN işlemini hiçbir şarta bağlı olmaksızın göreceksiniz. Yani vakum uygun, turbo uygun vs vs uygunsa bile bu blok değişmeli deniliyor.

Mahmut beyin dediği gibi, listede yok ve yağ eksiltiyorsa gidip sert çıkarsınız, tsbyi gösterirsiniz motor revizyonunu kabul ettirirsiniz. Ama sorun gider mi şansınıza kalmış.

SERVİS ÇALIŞANLARI HİÇBİR ZAMAN BU SORUNUN GİDERİLMEYECEĞİNİ SADECE YAĞIN BAKIM PERİYODUNUN SONUNA YAKIN BİTECEĞİNİ SÖYLÜYOR. (İnkar eden olursa elimde ses ve görüntü kayıtları var. Sokarım gözlerine.)

Zaten bu sorunun gideceğini garanti etselerdi veya neden Türkiye'de blok değişim yapılmadığına mantıklı bir gerekçe getirselerdi ben de motoru yaptırırdım.

Öte yandan; tek sorun motor değilki. Çok yakında direksiyon sistemlerinde ve fren sistemlerinde sorunlar çıkacak. Eminimki direksiyon için de bir tsb yayınlandı. Yoksa direksiyonda sorun var veya ses yapıyor denilince itiraz etmeden değiştirmezlerdi Ör.Aylin Bey) Göğüs vs sesleri ve diğer birçok sorun da cabası.

İşte aracınız listede olsaydı kayıpsız zararsız araçtan çok kolay kurtulur, Toyota ile tüm kötü anılarınızı o dakka unuturdunuz.

Ama şimdi de bir takım haklarınız var. Eğer kullanmak istiyorsanız  çok yakında gerekli bilgileri aktaracağım. Ama şimdi değil...
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #133 : Ocak 15, 2013, 02:12:38 »
Rica ederim abi .

Abi size yaşadığım bir kaç tecrübeyi anlatim ona göre bir yol izlersiniz .

Öncelikle zorlasanız da zorlamasanız da eksilen yağ hemen hemen aynı . Tabi sürekli 3000 li devirlerde kullanırsanız o zaman haliyle fazla eksiltir . Ben en fazla 2500 deviri görürüm nadirde olsa bazen 3500 ü görüyor araba oda ya rampa çıkıyorumdur yada biri sıkıştırır kendimi kurtarmak için basarım .

9000 km sonrasında yağ iki noktanın ortasında yazmışsınız . Yağ bu seviyeye üst noktadan mı geldi yoksa üst noktanın üstünden mi çünkü servisler sorun olduğu için bakımlarda fazla yağ katıyorlar . Eğer bakım sonrası yağ seviyesini kontrol etmediyseniz birdahaki bakımda aracı teslim almak için imza atmadan önce seviyeyi formenle kontrol edin üst noktanın üstündeyse aracı teslim almayıp yağı üst noktaya getirmelerini söyleyin . Bu şekilde bir daha ki bakıma kadar aracın gerçekten ne kadar yağ eksilttiği ortaya çıkar .  Şu anki durumda yağ seviyeniz üst noktadan ortaya gelmişse bile normalmidir derseniz bence gine normal değildir çünkü bende bu aracın 2009 modeli vardı hiç yağ eksiltmez idi diğer yandan şu anki 2012 lerdede yağ eksiltme yok . Sizin yaşadığınız bu durumda sizin bu durumun normal olmadığını servise anlatmanız biraz zahmetli olacak fakat bülteni bir yazıcıdan çıkarıp servise götürürseniz ve biraz bağırıp çağırırsanız serivs sorunu kabüllenecektir .

Abi birde aracınızın km sini bilmiyorum fakat şu var eğer aracınızda sorun varsa ki bence yağ eksilttiğine göre maalesef var . Sorunu ne kadar çabuk hallettirirseniz o kadar iyi . Çünkü silindir piston ve sekmanlar birlikte aşınırlar ve servis sadece piston ve sekmanları değiştirdiği için haliyle yeni katılan piston ve sekmanlar ile silindir arasında azda olsa fark oluyor siz aracınızı ne kadar erken onarttırabilirseniz bu aradaki fark o kadar az olacaktır .

Abi aklıma gelenler şimdilik bunlar . Kafanıza takılan bir soru olursa sorabilirsiniz bilgim dahilinde seve seve cevaplarım .

İyi geceler .
Mahmut Bey. Verdiğiniz bilgileri faydalı gördüğümden ve benim gibi başkalarınıda bilgilendirebileceğinden özeldeki mesajınızı buraya ekledim. Yağ seviyesini kontrol edeceğim. Eğer 2-3mm aşağılara inmişse okullar kapandığında aracı servise onarım için bırakacağım. Tabii söylediğiniz gibi ikna edebilirsem. Aslında araca müdahele yaptırmak istemiyorum ama gerçektende sorunlu ise yapacak bir şey yok.
Bu sorunlu araçlarda yakıt tüketimide fazla sanırım. Ben yazın uzun ylda 4.5lt ortalama filan yakalamıştım. Şimdi kış ve şehir içi kısa mesafeli kullanımda(özellikleri sabah 3-4dk aracı ısıtmadan hareket etmiyorum.) 6-6.5lt arası tüketimim var.  Acaba aracımda yağ yakma sorunu varsa araç onarıldıktan sonra yakıt tüketimi bu değerlerinde altına mı iner?
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #134 : Ocak 15, 2013, 02:19:13 »
Mahmut Bey. Verdiğiniz bilgileri faydalı gördüğümden ve benim gibi başkalarınıda bilgilendirebileceğinden özeldeki mesajınızı buraya ekledim. Yağ seviyesini kontrol edeceğim. Eğer 2-3mm aşağılara inmişse okullar kapandığında aracı servise onarım için bırakacağım. Tabii söylediğiniz gibi ikna edebilirsem. Aslında araca müdahele yaptırmak istemiyorum ama gerçektende sorunlu ise yapacak bir şey yok.
Bu sorunlu araçlarda yakıt tüketimide fazla sanırım. Ben yazın uzun ylda 4.5lt ortalama filan yakalamıştım. Şimdi kış ve şehir içi kısa mesafeli kullanımda(özellikleri sabah 3-4dk aracı ısıtmadan hareket etmiyorum.) 6-6.5lt arası tüketimim var.  Acaba aracımda yağ yakma sorunu varsa araç onarıldıktan sonra yakıt tüketimi bu değerlerinde altına mı iner?

Yakıt tüketimi arttığına göre sübaplarda kaçırma vs olabilir. Kurum bağlama nedeniyle tam kapanmama gibi. Neticede beyin püskürtme sonrası araç verimini kontrol edip bir sonraki püskürtülecek yakıt miktarını ayarlıyor. İstenilen güç değerini yakalayamayınca fazla yakıt püskürtüyor. Yeterli sıkışma olmadığı için tam güç elde edilemiyor. Motor çalışırken seviye çubuğunu çekip oradan gelen üfürmeyi kontrol edin.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #135 : Ocak 15, 2013, 02:22:15 »
90HP 205TORK 1.4 D-4D motorların TAMAMI HATALIDIR.
Bu çok iddaalı oldu. Canınız bu motordan fena helde yandığını hissediyorum Özer Abi. Aracınıza onarım yaptırmadığınızı yazmışsınız. Nedeni nedir? Pek anlayamadım, biraz aydınlatır mısınız.
Ama şimdi de bir takım haklarınız var. Eğer kullanmak istiyorsanız  çok yakında gerekli bilgileri aktaracağım. Ama şimdi değil...
Merakla bekliyor olacağım.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #136 : Ocak 15, 2013, 02:23:28 »
Yakıt tüketimi arttığına göre sübaplarda kaçırma vs olabilir. Kurum bağlama nedeniyle tam kapanmama gibi. Neticede beyin püskürtme sonrası araç verimini kontrol edip bir sonraki püskürtülecek yakıt miktarını ayarlıyor. İstenilen güç değerini yakalayamayınca fazla yakıt püskürtüyor. Yeterli sıkışma olmadığı için tam güç elde edilemiyor. Motor çalışırken seviye çubuğunu çekip oradan gelen üfürmeyi kontrol edin.
Sizce benim yakıt tüketimlerim fazla mı?
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #137 : Ocak 15, 2013, 02:54:40 »
Mahmut Bey. Verdiğiniz bilgileri faydalı gördüğümden ve benim gibi başkalarınıda bilgilendirebileceğinden özeldeki mesajınızı buraya ekledim. Yağ seviyesini kontrol edeceğim. Eğer 2-3mm aşağılara inmişse okullar kapandığında aracı servise onarım için bırakacağım. Tabii söylediğiniz gibi ikna edebilirsem. Aslında araca müdahele yaptırmak istemiyorum ama gerçektende sorunlu ise yapacak bir şey yok.
Bu sorunlu araçlarda yakıt tüketimide fazla sanırım. Ben yazın uzun ylda 4.5lt ortalama filan yakalamıştım. Şimdi kış ve şehir içi kısa mesafeli kullanımda(özellikleri sabah 3-4dk aracı ısıtmadan hareket etmiyorum.) 6-6.5lt arası tüketimim var.  Acaba aracımda yağ yakma sorunu varsa araç onarıldıktan sonra yakıt tüketimi bu değerlerinde altına mı iner?

Abi ben bu bilgileri çok paylaştım forum da maalesef bu konuda ciddi bir tecrübem oldu ve size de yaptığım gibi yardım isteyen herkese yardımcı olmaya çalışıyorum . Mesajımı paylaştığınız için teşekkürler. Ah keşke elimden daha fazla şey gelse de yapsam ama maalesef bu kadarı geliyor .

Yakıt tüketimi sorunlu araçlarda Özer abinin dediği gibi belli km sonra artıyor . Benim yakıt tüketimim onarım sonrası düşüş gösterdi oda ben her 5000-7500 km de bir enjektör temizleyici kullanırım bunu kullanmayanların yakıt tüketimi çok daha erken artacaktır diye düşünüyorum .

Bence onarım için okulun tatile girmesini beklemeyin zaten isterseniz ikame araç veriyorlar . Gerçi servis size uzaksa işinizi gücünüzü bırakıp servise gidip gelmekte zor ama onarımı kabul etmeyi düşünüyorsanız elinizden geldiğince acele edin .

Tekrardan yazıyorum bu konuda takıldığınız herhangi bir yer olursa seve seve yardımcı olurum .

Sizce benim yakıt tüketimlerim fazla mı?

Abi yakıt tüketimi kullanımla birlikte değişmekte olup . Daha önceki kullanımınız ile şimdiki kullanımınız aynı ise ve yol bilgisayarında yükselme varsa yakıt tüketiminiz normalden yüksektir .

Benim yakıt tüketimim ilk 20000 km ye kadar 5.3-6.0 arasında değişirdi 30000 ne varıncaya kadar 6.8 i gördüğüm oldu . Şu an yol bilgisayarı 5.6 gösteriyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #138 : Ocak 15, 2013, 05:40:33 »
Arkadaşlar konu ile ilgili detaylı olarak araştırma yapmaktayım. Yurt dışından da bilgi gelecek.

Oto servis müşterimden aldığım bilgiler (Uludağ Üniversitesinde güncel motor ve diğer konularda yeni eğitim almış 2 usta) : Yeni nesil turboşarjlı dizel araçlar için 1 LT / 5000 Km yağ eksilmesi normal olarak kabul edilmekte, ayrıca silindir hacminin litre cinsinden ölçümü ile motorun normal yağlanması için gerekli yağ miktarı hesaplanmakta (1,6 motor için 1,6L yağ gibi).  Ayrıca çoğu kimsenin pek önemsemediği veya bilmediği uygun vizkoziteye sahip yağların kullanılması gerekliliği burada işin püf noktası. Bizim araçlarımızda 0W30 veya 5W30 kullanılması gerekli iken ne yazıkki 10W40 kullanılmaktadır. Bizdeki araçlara yurt dışında soğuk ülkelerde 0w30 diğerlerinde 5w30 kullanılmaktadır.
Toyota uygun vizkoziteye sahip yağ kullanılmasına rağmen sorun yaşanan motorlarda blok değişimine gidiyor olabilir (Bu sadece varsayım). Türkiye ve Macarsitan için bu sebeple bu işlemi yapmıyor olabilir.

Birde Özer hocam siz yağın sonradan arttığını yazmışsınız, bende tam tersi bir durum vardı, akşam yaptığım ölçüm ile sabah arasında negatif yönde fark vardı(yani yağ seviyesi aşağıda oluyordu).

Yağın belli bir süreden sonra fazla eksilmesinin oldukça normal olduğu(özelliğini yitirmesinden dolayı), önemli olanın bakım aralığı içinde eksilmenin kabul edilir seviyede olması gerektiğidir.

Bu konu ile ilgili tam ve detaylı bilgiye sahip TOYOTA mühendisi yok sanırım. Çünkü neyin normal neyin normal dışı olduğunu gerekçeleri ile anlatabilecek bir muhatap bulamadık şu ana kadar.



2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #139 : Ocak 15, 2013, 13:25:32 »
Bu çok iddaalı oldu. Canınız bu motordan fena helde yandığını hissediyorum Özer Abi. Aracınıza onarım yaptırmadığınızı yazmışsınız. Nedeni nedir? Pek anlayamadım, biraz aydınlatır mısınız.Merakla bekliyor olacağım.

Bu sorun motorun fiziksel yapısı değiştirilmeden sadece yazılım ile değerlerinin değiştirildiği tüm motorlarda görülebilir. Toyota'ya özgü değildir. Ford, VW gibi birçok markada rastlanabilir.

Bildiğiniz gibi bu 1.4 D-4D motorlar ilk çıktığında daha düşük güç ve tork değerlerindeydi. Yani motor buna göre tasarlanmıştı. Piston çapı, kullanılan malzeme, segman kalınlığı, SEGMAN GERİLİMİ başta olmak üzere bir çok parametre hesabı buna göre yapılmıştı.

2010  yılında güç ve tork olarak rakiplerinin gerisinde kaldığını düşünen (benim tahminim) firma bu değerleri yazılımsal olarak arttırmıştı. Yani motoru daha yüksek torkta daha fazla güç üretmeye zorlamıştı.

Bunu nereden anlıyoruz derseniz, motorda kullanılan pompa, turbo enjektör gibi bileşenlerin üretim tarihlerinin 2008 yılına kadar gerriye gitmesinden. Yani yeni değerlere göre bir fiziksel iyileştirme yapılsaydı bu parçalar da yeni tarihli olmalıydı. Oysa elindeki stokları kullanarak imalata devam edilmiş sadece yazılım değiştirilmiştir.

Böyle olunca fiziksel özellikleri zayıf gelen parçalarda deformeler olmuştur. Yapılan en önemli hata ise segman/gömlek boşluk hesabının yanlış yapılması veya hesap yapılırken tasarlanan parametrelerin gerçekte meydana gelmediğidir. Segmanlar ısındığı zaman genişleyecek ve gömleğe sıkı oturacaktır. Olması gereken budur. Ancak bu motorda gerektiğinden fazla boşluk bırakıldığından çalışma sıcaklığında sıkı temasa hiçbir zaman ulaşılamadığından arada boşluk kalmaktadır.

Bu konuda uzman kişiler böyle bir sorunun sadece segmanlara zarar vermeyeceğini piston kolları, yatakları, krank mili gibi parçaların da bu vuruntulardan etkileneceğini ifade ediyorlar. Bu nedenle de tek çözümün blok değişim olması gerektiğini söylüyorlar. Zaten de tsb bunu anlatıyor. Ancak AB üyesi olmayan iki ülkeyi dışarda tutmuş.
Aslında piston başlarında bir sorun yok. Segman yatakları ince segmana göre açıldığından ve yeni segmanlar daha kalın olduğundan pistonlar değiştiriliyor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...