0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mahmut Bey, benim email adresimede gönderebilirmisiniz? faruksonmezler@gmail.com
Abi gönderdim .
VIN numarasını sanırım NMTKC56E.. ile başlayan aracın şase numarası oluyor, değil mi?Özer Bey bülten elime geçtiğinde VIN numarasını kontrol edeceğim. Mahmut Bey gelmedi. Kontrol edebilir misiniz? Teşekkürler.
Abi tekrar gönderdim .Eğer gelen kutunuzda gözükmüyorsa spam kutusunu da kontrol edin onda da yoksa bir siteye upload edeceğim .
Mahmut Bey, gelmedi valla. Outlook kullanıyorum, gelse her türlü görürdüm. Size zahmet akıllı uslu bir dosya paylaşım sitesine yüklemenizi istiyorum. Bu arada dosya ismini farklı yapın silinmesin.
Mahmut Bey, dosyayı indirdim. Teşekkür ederim. Şimdi inceliyorum.
Aşağıda belirtilen aralıkların içinde değil benim VIN numarası. İçim rahatlıyabilir mi?
Abi rica ederim . Abi içiniz rahatlayabilir demeyi çok isterdim ama maalesef öyle değil .Benim aracın vın numarası da bültendeki aralıklar arasında değil fakat sorunu yaşadım . Umarım siz sorun yaşamazsınız fakat bültende vın numarasının olmaması aracınızın sorunsuz olduğunu maalesef göstermiyor .
Teşekkür ederim Mahmut Bey. Paçayı kurtaramadık anlaşılan Neyse bin km de bir yağ çubuğunu kontrole devam edeceğiz artık.
Rica ederim abi .Abi size yaşadığım bir kaç tecrübeyi anlatim ona göre bir yol izlersiniz .Öncelikle zorlasanız da zorlamasanız da eksilen yağ hemen hemen aynı . Tabi sürekli 3000 li devirlerde kullanırsanız o zaman haliyle fazla eksiltir . Ben en fazla 2500 deviri görürüm nadirde olsa bazen 3500 ü görüyor araba oda ya rampa çıkıyorumdur yada biri sıkıştırır kendimi kurtarmak için basarım .9000 km sonrasında yağ iki noktanın ortasında yazmışsınız . Yağ bu seviyeye üst noktadan mı geldi yoksa üst noktanın üstünden mi çünkü servisler sorun olduğu için bakımlarda fazla yağ katıyorlar . Eğer bakım sonrası yağ seviyesini kontrol etmediyseniz birdahaki bakımda aracı teslim almak için imza atmadan önce seviyeyi formenle kontrol edin üst noktanın üstündeyse aracı teslim almayıp yağı üst noktaya getirmelerini söyleyin . Bu şekilde bir daha ki bakıma kadar aracın gerçekten ne kadar yağ eksilttiği ortaya çıkar . Şu anki durumda yağ seviyeniz üst noktadan ortaya gelmişse bile normalmidir derseniz bence gine normal değildir çünkü bende bu aracın 2009 modeli vardı hiç yağ eksiltmez idi diğer yandan şu anki 2012 lerdede yağ eksiltme yok . Sizin yaşadığınız bu durumda sizin bu durumun normal olmadığını servise anlatmanız biraz zahmetli olacak fakat bülteni bir yazıcıdan çıkarıp servise götürürseniz ve biraz bağırıp çağırırsanız serivs sorunu kabüllenecektir .Abi birde aracınızın km sini bilmiyorum fakat şu var eğer aracınızda sorun varsa ki bence yağ eksilttiğine göre maalesef var . Sorunu ne kadar çabuk hallettirirseniz o kadar iyi . Çünkü silindir piston ve sekmanlar birlikte aşınırlar ve servis sadece piston ve sekmanları değiştirdiği için haliyle yeni katılan piston ve sekmanlar ile silindir arasında azda olsa fark oluyor siz aracınızı ne kadar erken onarttırabilirseniz bu aradaki fark o kadar az olacaktır .Abi aklıma gelenler şimdilik bunlar . Kafanıza takılan bir soru olursa sorabilirsiniz bilgim dahilinde seve seve cevaplarım .İyi geceler .
Mahmut Bey. Verdiğiniz bilgileri faydalı gördüğümden ve benim gibi başkalarınıda bilgilendirebileceğinden özeldeki mesajınızı buraya ekledim. Yağ seviyesini kontrol edeceğim. Eğer 2-3mm aşağılara inmişse okullar kapandığında aracı servise onarım için bırakacağım. Tabii söylediğiniz gibi ikna edebilirsem. Aslında araca müdahele yaptırmak istemiyorum ama gerçektende sorunlu ise yapacak bir şey yok. Bu sorunlu araçlarda yakıt tüketimide fazla sanırım. Ben yazın uzun ylda 4.5lt ortalama filan yakalamıştım. Şimdi kış ve şehir içi kısa mesafeli kullanımda(özellikleri sabah 3-4dk aracı ısıtmadan hareket etmiyorum.) 6-6.5lt arası tüketimim var. Acaba aracımda yağ yakma sorunu varsa araç onarıldıktan sonra yakıt tüketimi bu değerlerinde altına mı iner?
90HP 205TORK 1.4 D-4D motorların TAMAMI HATALIDIR.
Ama şimdi de bir takım haklarınız var. Eğer kullanmak istiyorsanız çok yakında gerekli bilgileri aktaracağım. Ama şimdi değil...
Yakıt tüketimi arttığına göre sübaplarda kaçırma vs olabilir. Kurum bağlama nedeniyle tam kapanmama gibi. Neticede beyin püskürtme sonrası araç verimini kontrol edip bir sonraki püskürtülecek yakıt miktarını ayarlıyor. İstenilen güç değerini yakalayamayınca fazla yakıt püskürtüyor. Yeterli sıkışma olmadığı için tam güç elde edilemiyor. Motor çalışırken seviye çubuğunu çekip oradan gelen üfürmeyi kontrol edin.
Sizce benim yakıt tüketimlerim fazla mı?
Bu çok iddaalı oldu. Canınız bu motordan fena helde yandığını hissediyorum Özer Abi. Aracınıza onarım yaptırmadığınızı yazmışsınız. Nedeni nedir? Pek anlayamadım, biraz aydınlatır mısınız.Merakla bekliyor olacağım.