0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bugün gittiğim servis 14 Ocak 2013 tarihine randevu verdi. Bu tarihe kadar servis dolu. İkame araç verecekler ve yaklaşık bir hafta araç serviste kalacak. 40bin bakımında fazla konulan yağı saymazsak 1,4L(Servis sorumlusu 4,1L'ye tamamladık dedi.) yağ tamamlandı, fazla konulan yağ(4,5L konulmuş) ile eksilen miktar 1,8L ve geçilen yol 7500km. Bugünkü servisin ilgisi ve soruna yaklaşımı oldukça olumluydu. Diğer servis gibi bültenle ilgilenmedi, ilgisini soruna yönlendirmiş durumdaydı.Akkoyunlu Servis - Hakan Bey'e buradan bir kere daha teşekkür ederim.
Merhabalar... Evet arkadaşlar yaklaşık 26 günlük avrupa gezisinden döndüm. Araçla tam tamına 9980km yolyaptım. Sekman seti değiştikten sonra(yukarıdaki mesajlarda bahsetmiştim). Aracım şuanda 45bin küsürde. Sonuç Mesajın sonunda önce sürüşü nasıl yaptım bahsedeyim.. Bu yuvarlak hesap 10 bin km içerisinde türkiyede(140-90 arası) Avrupada ise genelde 160-120 arasında sürüş oldu. Şehir içleri hariç otobanlarda. hatta bir ara 200 le gittiğimde oldu arkadan audi a5 sıkıştırınca hızı kestik mecburen:)) ve bende inanamadım ancak Araçtaki sorunu çözdüler. Dün geldim pazartesi servise gidecem 10 bin bakımına . Aracın yağında çok az bir eksilme var yağ çubuğundan baktığımda. Dahada önemlisi yağ lambası yanmadı. Halbuki böylesine değişeme ugrayan motorda ilk başta hani bir uyum falan derlerya açıkçası ben yine yakar diyordum lambayı. Sonuçta piston ve sekman atılmış arabaya ve pompa 2.kez değişildi.Turboda daha önce değişilmişti. Ben bu kilometreye kadar yani 30 bine kadar mesajlarımda vardır hep yaktı lambayı ancak şuanda tık yok(maşallah). Pazartesi gidecem ve anlatacam. hatta tebr,k edecem. Berlinde de gösterdim toyata bayisine sorun yok dediler. Gerçi almanyada bizim kasalar ve motorlar yok. Orda eski kasa var ve uzerin 1.8lik 2.0 lık motırlar lar. Bu arada Aurisin hibridi satışa çıkmıştı harika bişey. Bence türkiyeye gelirse düşünüle bilir. dış konsept aynı neredesye ufak makyalar var gündüz farları spot lambalar.. İçerisi priusa benziyor jeostik vites. vs. Neyse arkadaşlar görünen o ki aracın sorunu ortadan kalktı. İnceletem pazartesi detayları pazartesiden sopnra görüşürüz.. Kolay gelsin Selamlar. Bu arada toyotaya açık tehtid eğer bir sonraki modele cruise control takmazssalar almayacam. Çok lazım oldu çooooookkkk çok.
haber süper çok sevindim. geçmiş olsun. bende bu gün denizliden döndüm. araba 50.153 km de bütün hepsi değiştikten sonra piston sekman değişimi için revizyona girmişti. şu an 53.500 km de. korkarak denizli deki Toyota servisine götürdüm. baktılar hatta servis müdürü özel ilgilendi. yağ seviyesine baktılar hiç sorun yok dediler. zaten yakıttan da belli idi. yakıt çok düştü. şu anda 2 çıt var. 920 km de ve curuise range de ise 140 km daha gider yazıyor. ortalama 100 km/saat hız ile 4.1lt/100 km de sabit yakıt harcaması vardı. benimde inşallah çözülmüştür. selamlar
mahmut kardeşim merhababende öyle umuyorum ama hep bir tedirginlik var korku var. şimdilik 3350 km oldu bir değişiklik yok ama bir kere kurt düştü ya korkuyoruz işte. Acaba bu maili yazan arkadaş hakikatten mi 9800 km de sorun olmamış onu tabiki bilemiyoruz.. Çözülmüş olmasını umuyoruz. sağlıcakla kal.
Arkadaşlar Corolla mın 20.000 bakımı geldi. Yağ çubuğunu kontrol ettim. Minimumun çok az üstünde, minimum denebilir yani Ama uyarı vermedi henüz..Kitapçıkta min-max çizgileri arası 1.5 L denmiş ve yağ kapasitesine filtre değişimi olacaksa 4.1 L denilmiş. Aracı genelde 2000 devirde kullanırım. Vites geçişlerini 2500 civarı yaparım. Arada bir motor açılması için otoyolda yüksek devirde kullanırım. Soğukken 2000 i geçmem ama buna rağmen çok eksiltti.10.000 bakımında hatırladığım kadarıyla bu kadar eksiltme olmamıştı. 10.000 bakımından sonra 0w40 M1 newlife koymuştum. Elimde 0.7 Litre 0w40 var. Araç 3+2 beş yıl garantili. Bildiğim kadarıyla ekstra 2 yıl garanti Aksigortadan. Amacım arabaya 8-10 yıl binmek ama satarsam da 45000 den fazla etmez. Bir kaç sorum olacak. 1. 5w30 a veya başka bir yağa döneyim mi. (Adanadayım)Kitapçıkta 0w30 olarak arabanın fabrikadan çıktığını yazıyor. 2. Servise yağ eksitme yaptığını kaydettireyim mi. 3. 20000 bakımına ilave olarak önereceğiniz ürünler neler? Würth mazot katkısı aynı zamanda enjektörleri de açıyor sanırım. Onu kullanacağım.Teknik servis bültenindeki turbo ve vakum pompası seri numaralarını kontrol ettireceğim. Bunlar bültenin uygun gördüğü gibi değilse değiştirilmesini talep edeceğim. Bültenin uygun gördüğü revizyonlu olanlar ise şimdilik birşey yapmayacağım. Bazı arkadaşların sorunun çözümünü bekliyorum eğer sorun çözülürse ve benimki devam ederse önümüzdeki 30.000 40000 bakımına piston sekman değişimi yapmayı düşünüyorum. Bir de şöyle bir sıkıntı var. Ekstra 2 yıllık garanti içerisindeyken acaba yine piston sekman değişimi yaparlar mı ücretsiz olarak.Bu aracı alırken böyle bir problem olduğunu okumuştum ama problemin geçtiğini ve her araçta olmadığını düşünerek aldım. Sanırım bile bile lades dedik
merhababu fabrikasyon hata diyelim bültenlere geçtikten sonra sorun onların sorunu. arabanın isterse garanti süresi dolsun hiç önemli değil. geçen hafta denizli Toyota plaza da idim. bizzat servis müdürü gelen bir corollanın garantisi dolmasına, sahibininde bir şikayeti olmamasına rağmen piston sek0amn değişimi yaptıklarını ve bu durumun bu tür olan araçlarda müşteri memnuniyeti esasalı değişim yaptıklarını söylediler. bu yüzden siz merak etmeyn arabanız sadece yağ eksiltme durumu kayıtlara geçsin yeter takip altına alıyorlar. bence süreyi oldukça uzatın. ben 50.000 km de piston sekman değişimi yaptırttım.servis bakımında sadece sarf malzeme kullanmayın deyin. asıl parayı sarf malzeme tutuyor zaten asıl parayıda oradan kazanıyorlar. siz sarfları dışarıdan da alabilir veya getirebilirsiniz. sağlıcakla kalın.
(NOT: Servisten buraları takip ettiklerini biliyorum. Orada çalışanları ŞAHIS olarak suçlayamıyorum, çok iyi insanlar. Onlara öyle söylemelerini veya yapmalarını zorunlu tutuyorlardır. İş kaygısı ile öyle davrandıklarını düşünüyorum en azından umut ediyorum.)
Aynen abi daha önce turbo ve vakum değiştirdiler ve sorunu çözdük dediler . Şimdide piston ve sekman dediler daha önce sorun devam ettiği için hep acaba bu seferde devam edecek mi diye düşünüyoruz . Hayırlısı olsun . Umarım bu sefer dedikleri gibi sorunu çözmüşlerdir . Sizin araçta 3500 km sonunda eksilme olmadıysa büyük ihtimal sorun çözülmüştür . Ama yinede 10000 km yani bir daha ki bakıma gelmeden kesin konuşamıyoruz .
Bültenle ilgili foruma bülten içindeki videoları ekledim. Bazı arkadaşlar ulaşamadıklarını söylemişlerdi.İngilizce olanla Türkçe olan sadece dil olarak değil tamamen farklı. Türkçe olanı izlerseniz çok önemli bir detayı da göreceksiniz.Bültende sadece piston ve segman değiştirin diyor ama videoda öyle değil.Gömleklerdeki kurumları temizledikten sonra (sanırım özel) bir led lamba ile gömlek yüzeylerini kontrol edin diyor. Eğer dikey ve tırnakla hissedilecek kadar çizik varsa BLOK DEĞİŞİMİ YAPIN diyor.Bence gömleklerinde sorun olmayanlar arıza çıkartmayacak. Ama gömlekleri de zarar görmüş olanlar blok değiştirilmediği için yağ eksiltmeye devam edecek.Bir de piston yataklarının ovalleşmesi varmış o varsa zaten hayır bekleme....