Gönderen Konu: 2011-12 dizel corolla sahiplerinin ve ikinci elini alacakların dikkatine(önemli)  (Okunma sayısı 41604 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Bugün gittiğim servis 14 Ocak 2013 tarihine randevu verdi. Bu tarihe kadar servis dolu. İkame araç verecekler ve yaklaşık bir hafta araç serviste kalacak. 40bin bakımında fazla konulan yağı saymazsak 1,4L(Servis sorumlusu 4,1L'ye tamamladık dedi.) yağ tamamlandı, fazla konulan yağ(4,5L konulmuş) ile eksilen miktar 1,8L ve geçilen yol 7500km. Bugünkü servisin ilgisi ve soruna yaklaşımı oldukça olumluydu. Diğer servis gibi bültenle ilgilenmedi, ilgisini soruna yönlendirmiş durumdaydı.

Akkoyunlu Servis - Hakan Bey'e buradan bir kere daha teşekkür ederim.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3249 kere teşekkür edildi
  Geçmiş olsun. Tam detayını anlayamadım ama dizel motorlarda motor yağını fazla koymak iyi bir şey değildir, bazı sorunlara yol açabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Bugün gittiğim servis 14 Ocak 2013 tarihine randevu verdi. Bu tarihe kadar servis dolu. İkame araç verecekler ve yaklaşık bir hafta araç serviste kalacak. 40bin bakımında fazla konulan yağı saymazsak 1,4L(Servis sorumlusu 4,1L'ye tamamladık dedi.) yağ tamamlandı, fazla konulan yağ(4,5L konulmuş) ile eksilen miktar 1,8L ve geçilen yol 7500km. Bugünkü servisin ilgisi ve soruna yaklaşımı oldukça olumluydu. Diğer servis gibi bültenle ilgilenmedi, ilgisini soruna yönlendirmiş durumdaydı.

Akkoyunlu Servis - Hakan Bey'e buradan bir kere daha teşekkür ederim.
Hayırlısı olsun abi .

Ben 1000 km gittim şu an için birşey diyemiyorum umarım bundan sonra sorun olmaz . Mehmet abinin arabası piston ve sekman değişimi sonrası da maalesef sorun yaratmış . Ama forum donanımdan biri aracının piston ve sekman değişimi sonrası düzeldiğini belirtmiş . Link aşağıda  .

http://forum.donanimhaber.com/m_46845540/mpage_2/key_/tm.htm

2. sayfadaki en üstteki mesaj .

Alıntı
Merhabalar...

Evet arkadaşlar yaklaşık 26 günlük avrupa gezisinden döndüm. Araçla tam tamına 9980km yolyaptım. Sekman seti değiştikten sonra(yukarıdaki mesajlarda bahsetmiştim).

Aracım şuanda 45bin küsürde.

Sonuç Mesajın sonunda önce sürüşü nasıl yaptım bahsedeyim..

Bu yuvarlak hesap 10 bin km içerisinde türkiyede(140-90 arası) Avrupada ise genelde 160-120 arasında sürüş oldu. Şehir içleri hariç otobanlarda.

hatta bir ara 200 le gittiğimde oldu arkadan audi a5 sıkıştırınca hızı kestik mecburen:))

ve bende inanamadım ancak Araçtaki sorunu çözdüler. Dün geldim pazartesi servise gidecem 10 bin bakımına . Aracın yağında çok az bir eksilme var yağ çubuğundan baktığımda.

Dahada önemlisi yağ lambası yanmadı. Halbuki böylesine değişeme ugrayan motorda ilk başta hani bir uyum falan derlerya açıkçası ben yine yakar diyordum lambayı. Sonuçta piston ve sekman atılmış arabaya ve pompa 2.kez değişildi.Turboda daha önce değişilmişti.

Ben bu kilometreye kadar yani 30 bine kadar mesajlarımda vardır hep yaktı lambayı ancak şuanda tık yok(maşallah). Pazartesi gidecem ve anlatacam. hatta tebr,k edecem.

Berlinde de gösterdim toyata bayisine sorun yok dediler. Gerçi almanyada bizim kasalar ve motorlar yok. Orda eski kasa var ve uzerin 1.8lik 2.0 lık motırlar lar.

Bu arada Aurisin hibridi satışa çıkmıştı harika bişey. Bence türkiyeye gelirse düşünüle bilir. dış konsept aynı neredesye ufak makyalar var gündüz farları spot lambalar.. İçerisi priusa benziyor jeostik vites. vs.


Neyse arkadaşlar görünen o ki aracın sorunu ortadan kalktı.

İnceletem pazartesi detayları pazartesiden sopnra görüşürüz..

Kolay gelsin

Selamlar.

Bu arada toyotaya açık tehtid eğer bir sonraki modele cruise control takmazssalar almayacam. Çok lazım oldu çooooookkkk çok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
haber süper çok sevindim. geçmiş olsun. bende bu gün denizliden döndüm. araba 50.153 km de bütün hepsi değiştikten sonra piston sekman değişimi için revizyona girmişti. şu an 53.500 km de. korkarak denizli deki Toyota servisine götürdüm. baktılar hatta servis müdürü özel ilgilendi. yağ seviyesine baktılar hiç sorun yok dediler. zaten yakıttan da belli idi. yakıt çok düştü. şu anda 2 çıt var. 920 km de ve curuise range de ise 140 km daha gider yazıyor. ortalama 100 km/saat hız ile 4.1lt/100 km de sabit yakıt harcaması vardı. benimde inşallah çözülmüştür. selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
haber süper çok sevindim. geçmiş olsun. bende bu gün denizliden döndüm. araba 50.153 km de bütün hepsi değiştikten sonra piston sekman değişimi için revizyona girmişti. şu an 53.500 km de. korkarak denizli deki Toyota servisine götürdüm. baktılar hatta servis müdürü özel ilgilendi. yağ seviyesine baktılar hiç sorun yok dediler. zaten yakıttan da belli idi. yakıt çok düştü. şu anda 2 çıt var. 920 km de ve curuise range de ise 140 km daha gider yazıyor. ortalama 100 km/saat hız ile 4.1lt/100 km de sabit yakıt harcaması vardı. benimde inşallah çözülmüştür. selamlar

Abi senin araçta sorun devam ediyor diye biliyordum inan senin adına üzülmüştüm şimdi bu mesajı okuyunca benim aracımda ki sorun giderilmiş gibi sevindim . Umarım herkesin sorununu bir an önce çözerler . Benim aracında yakıt tüketimi hissedilir derecede azaldı . Şu an 1000 km oldu servise gidecem ama şu sıralar zamanım yok ben yağ çubuğundan bakıyorum eksilme yok ama daha 1000 km oldu ondan kesin konuşamıyorum umarım sorun giderilmiştir .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
mahmut kardeşim
merhaba
bende öyle umuyorum ama hep bir tedirginlik var korku var. şimdilik 3350 km oldu bir değişiklik yok ama bir kere kurt düştü ya korkuyoruz işte. Acaba bu maili yazan arkadaş hakikatten mi 9800 km de sorun olmamış onu tabiki bilemiyoruz.. Çözülmüş olmasını umuyoruz.
sağlıcakla kal.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
mahmut kardeşim
merhaba
bende öyle umuyorum ama hep bir tedirginlik var korku var. şimdilik 3350 km oldu bir değişiklik yok ama bir kere kurt düştü ya korkuyoruz işte. Acaba bu maili yazan arkadaş hakikatten mi 9800 km de sorun olmamış onu tabiki bilemiyoruz.. Çözülmüş olmasını umuyoruz.
sağlıcakla kal.

Aynen abi daha önce turbo ve vakum değiştirdiler ve sorunu çözdük dediler . Şimdide piston ve sekman dediler daha önce sorun devam ettiği için hep acaba bu seferde devam edecek mi diye düşünüyoruz . Hayırlısı olsun . Umarım bu sefer dedikleri gibi sorunu çözmüşlerdir . Sizin araçta 3500 km sonunda eksilme olmadıysa büyük ihtimal sorun çözülmüştür . Ama yinede 10000 km yani bir daha ki bakıma gelmeden kesin konuşamıyoruz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Corolla mın 20.000 bakımı geldi. Yağ çubuğunu kontrol ettim. Minimumun çok az üstünde, minimum denebilir yani Ama uyarı vermedi henüz..Kitapçıkta min-max çizgileri arası 1.5 L denmiş ve yağ kapasitesine filtre değişimi olacaksa 4.1 L denilmiş. Aracı genelde 2000 devirde kullanırım. Vites geçişlerini 2500 civarı yaparım. Arada bir motor açılması için otoyolda yüksek devirde kullanırım. Soğukken 2000 i geçmem ama buna rağmen çok eksiltti.

10.000 bakımında hatırladığım kadarıyla bu kadar eksiltme olmamıştı. 10.000 bakımından sonra 0w40 M1 newlife koymuştum. Elimde 0.7 Litre 0w40 var.  Araç 3+2 beş yıl garantili. Bildiğim kadarıyla ekstra 2 yıl garanti Aksigortadan. Amacım arabaya 8-10 yıl binmek ama satarsam da 45000 den fazla etmez. Bir kaç sorum olacak.
 
1. 5w30 a veya başka bir yağa döneyim mi. (Adanadayım)Kitapçıkta 0w30 olarak arabanın fabrikadan çıktığını yazıyor.
2. Servise yağ eksitme yaptığını kaydettireyim mi.
3. 20000 bakımına ilave olarak önereceğiniz ürünler neler? Würth mazot katkısı aynı zamanda enjektörleri de açıyor sanırım. Onu kullanacağım.

Teknik servis bültenindeki turbo ve vakum pompası seri numaralarını kontrol ettireceğim. Bunlar bültenin uygun gördüğü gibi değilse değiştirilmesini talep edeceğim. Bültenin uygun gördüğü revizyonlu olanlar ise şimdilik birşey yapmayacağım. Bazı arkadaşların sorunun çözümünü bekliyorum eğer sorun çözülürse ve benimki devam ederse önümüzdeki 30.000 40000 bakımına piston sekman değişimi yapmayı düşünüyorum. Bir de şöyle bir sıkıntı var. Ekstra 2 yıllık garanti içerisindeyken acaba yine piston sekman değişimi yaparlar mı ücretsiz olarak.

Bu aracı alırken böyle bir problem olduğunu okumuştum ama problemin geçtiğini ve her araçta olmadığını düşünerek aldım. Sanırım bile bile lades dedik :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Servise mutlaka bu eksiltme ilgili şikayet bildirin. Sonra sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksek. Eğer 10bin bakımında normal miktarda(4,1L) yağ konulduysa ve şu anda 20bin km olduysa yağ seviyesi min üstündeyse 1,3-1,4L eksiltme söz konusu. Benim aracımda 7500km sonunda 1,8L eksilme oldu ve servis 50bin bakımı ile beraber turbo, vakum pompası, piston segman değişimi için 14 Ocak tarihine gün verdi. Sizin araç yeni olduğu için sonraki bakıma kadar gözlem altına alabilirler.

Bence 0w30 veya 5w30 vizkoziteye sahip yağlar 100bin km'ye kadar tercih edilmesi gerekir. Sonrasında 0w40, 5w40, 10w60 tercih edilebilir.   
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Mehmet abi selamlar .


Abi Hasan abiye katılıyorum servise yağ eksilttiğıine dair mutlaka şikayette bulunun çünkü ilerde bu değişimleri yapacağınız zaman servis hemen gel değiştirelim demiyor önce 5000 km takibe alacağız diyorlar sonra turbo ve vakum pompası değişiyor ve en son piston sekman değişimi yapılıyor . Ama şu var sizin elinizde bülten olduğu için ve aracınızda sorun görürlerse kıvıramıcakları için turbo , vakum ve piston sekman takımının hepsini birden değiştirebilirler .

Birde şu var servis bakımlarda araçlara fazla yağ katıyor yani sizin yağ seviyesi minumuma denk geldiyse ve servis sizin aracada fazla yağ kattıysa şu anki normal seviyeyi minimumun altında hesaplamalıyız.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Mahmut hocam, Hasan Bey merhabalar,

Tavsiyler için teşekkürler. Servis yağı fazla koymuştu 1000 km sonra falan farkettim. Fazla yağı geri aldırdım.

5w30 koyayim o zaman çünkü arabayı çok sıkıştırmıyorum zaten? 40 vizkositeye gerek var mı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Corolla mın 20.000 bakımı geldi. Yağ çubuğunu kontrol ettim. Minimumun çok az üstünde, minimum denebilir yani Ama uyarı vermedi henüz..Kitapçıkta min-max çizgileri arası 1.5 L denmiş ve yağ kapasitesine filtre değişimi olacaksa 4.1 L denilmiş. Aracı genelde 2000 devirde kullanırım. Vites geçişlerini 2500 civarı yaparım. Arada bir motor açılması için otoyolda yüksek devirde kullanırım. Soğukken 2000 i geçmem ama buna rağmen çok eksiltti.

10.000 bakımında hatırladığım kadarıyla bu kadar eksiltme olmamıştı. 10.000 bakımından sonra 0w40 M1 newlife koymuştum. Elimde 0.7 Litre 0w40 var.  Araç 3+2 beş yıl garantili. Bildiğim kadarıyla ekstra 2 yıl garanti Aksigortadan. Amacım arabaya 8-10 yıl binmek ama satarsam da 45000 den fazla etmez. Bir kaç sorum olacak.
 
1. 5w30 a veya başka bir yağa döneyim mi. (Adanadayım)Kitapçıkta 0w30 olarak arabanın fabrikadan çıktığını yazıyor.
2. Servise yağ eksitme yaptığını kaydettireyim mi.
3. 20000 bakımına ilave olarak önereceğiniz ürünler neler? Würth mazot katkısı aynı zamanda enjektörleri de açıyor sanırım. Onu kullanacağım.

Teknik servis bültenindeki turbo ve vakum pompası seri numaralarını kontrol ettireceğim. Bunlar bültenin uygun gördüğü gibi değilse değiştirilmesini talep edeceğim. Bültenin uygun gördüğü revizyonlu olanlar ise şimdilik birşey yapmayacağım. Bazı arkadaşların sorunun çözümünü bekliyorum eğer sorun çözülürse ve benimki devam ederse önümüzdeki 30.000 40000 bakımına piston sekman değişimi yapmayı düşünüyorum. Bir de şöyle bir sıkıntı var. Ekstra 2 yıllık garanti içerisindeyken acaba yine piston sekman değişimi yaparlar mı ücretsiz olarak.

Bu aracı alırken böyle bir problem olduğunu okumuştum ama problemin geçtiğini ve her araçta olmadığını düşünerek aldım. Sanırım bile bile lades dedik :(
merhaba
bu fabrikasyon hata diyelim bültenlere geçtikten sonra sorun onların sorunu. arabanın isterse garanti süresi dolsun hiç önemli değil. geçen hafta denizli Toyota plaza da idim. bizzat servis müdürü gelen bir corollanın garantisi dolmasına, sahibininde bir şikayeti olmamasına rağmen piston sek0amn değişimi yaptıklarını ve bu durumun bu tür olan araçlarda müşteri memnuniyeti esasalı değişim yaptıklarını söylediler. bu yüzden siz merak etmeyn arabanız sadece yağ eksiltme durumu kayıtlara geçsin yeter takip altına alıyorlar. bence süreyi oldukça uzatın. ben 50.000 km de piston sekman değişimi yaptırttım.
servis bakımında sadece sarf malzeme kullanmayın deyin. asıl parayı sarf malzeme tutuyor zaten asıl parayıda oradan kazanıyorlar. siz sarfları dışarıdan da alabilir veya getirebilirsiniz. sağlıcakla kalın.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Aracın VIN numarası bültendeki listeye dahil değilse bu bültene dayalı bir talepte bulunmanız ilk başta zor olacaktır.
Araçtaki tüm olumsuzlukları mutlaka ama mutlaka servis fişine yazdırın ve bir kopyasını alın.
Servis sonrası yaptıkları işlemleri de mutlaka yazmalarını isteyin. Yazmadıkları varsa ısrarla ekletin. Bir suretini alın.
(Yaz başında aracımız biryerde çalışmadı. Servis aracı geldi, çalıştırdı. İşte o işlemin fişini almamışım. Ayrıca birkaç defa daha uğradığımda yağ eksilttiğini söyledim. Ben başka işlerle uğraşırken bir bakalım filan deyip götürdüler. Yağ ekleme yapılmış olabilir. Ya da başka bir işlem için gittiğimde yağ ekledikleri konusunda şüphelerim var.)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
merhaba
bu fabrikasyon hata diyelim bültenlere geçtikten sonra sorun onların sorunu. arabanın isterse garanti süresi dolsun hiç önemli değil. geçen hafta denizli Toyota plaza da idim. bizzat servis müdürü gelen bir corollanın garantisi dolmasına, sahibininde bir şikayeti olmamasına rağmen piston sek0amn değişimi yaptıklarını ve bu durumun bu tür olan araçlarda müşteri memnuniyeti esasalı değişim yaptıklarını söylediler. bu yüzden siz merak etmeyn arabanız sadece yağ eksiltme durumu kayıtlara geçsin yeter takip altına alıyorlar. bence süreyi oldukça uzatın. ben 50.000 km de piston sekman değişimi yaptırttım.
servis bakımında sadece sarf malzeme kullanmayın deyin. asıl parayı sarf malzeme tutuyor zaten asıl parayıda oradan kazanıyorlar. siz sarfları dışarıdan da alabilir veya getirebilirsiniz. sağlıcakla kalın.

Ben aksine garanti sürelerinin bitmesini bekliyorlar diye düşünüyorum. Eğer iyi niyetli olsalardı ota-bota geri çağırma duyurusu yapıyorlar. Niye bunun için de bir geri çağırma hadi olmadı bir uyarı yayınlamadılar.
Sadece şikayetçi olanları o da ısrarlı olursa dikkate alıyorlar.

2010 yılının başında almışım. 6000km.den beri KAYITLI yağ eksiltme şikayetim var. Bununla ilgili turbo kontrolü yapılmış ve sorunlu olduğu anlaşılıp değişmiş. Böyle böyle 2012 yılının sonuna gelmişiz. Bülten yayınlanmış. Benim yağ eksiltme şikayetim olduğunu ...... gibi biliyorlar. Arayıp gel diyemezler mi. Onu geçtim bülten 7.ayda yayınlanmış. Ben 8, 9, 10. aylarda servise başka şeyler için gittim. Her gittiğimde yağ eksiltme ne olacak dedim. Türlü laf cambazlıklarıyla savuşturdular. Taki bülteni önlerine atana kadar. 2 günde tüm parçalar geliverdi niyeyse.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
(NOT: Servisten buraları takip ettiklerini biliyorum. Orada çalışanları ŞAHIS olarak suçlayamıyorum, çok iyi insanlar. Onlara öyle söylemelerini veya yapmalarını zorunlu tutuyorlardır. İş kaygısı ile öyle davrandıklarını düşünüyorum en azından umut ediyorum.)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
(NOT: Servisten buraları takip ettiklerini biliyorum. Orada çalışanları ŞAHIS olarak suçlayamıyorum, çok iyi insanlar. Onlara öyle söylemelerini veya yapmalarını zorunlu tutuyorlardır. İş kaygısı ile öyle davrandıklarını düşünüyorum en azından umut ediyorum.)

Maalesef her servisin yaklaşımı farklı. Bazıları sorunu çözmek adına yardımcı olurken, bazıları da başından savmak için sorunun normal bir durum olduğunu söylüyorlar.

Bazı servisler sorundan çok bültenin nasıl elde edildiğini araştırıyor.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Aynen abi daha önce turbo ve vakum değiştirdiler ve sorunu çözdük dediler . Şimdide piston ve sekman dediler daha önce sorun devam ettiği için hep acaba bu seferde devam edecek mi diye düşünüyoruz . Hayırlısı olsun . Umarım bu sefer dedikleri gibi sorunu çözmüşlerdir . Sizin araçta 3500 km sonunda eksilme olmadıysa büyük ihtimal sorun çözülmüştür . Ama yinede 10000 km yani bir daha ki bakıma gelmeden kesin konuşamıyoruz .

Bültenle ilgili foruma bülten içindeki videoları ekledim. Bazı arkadaşlar ulaşamadıklarını söylemişlerdi.

İngilizce olanla Türkçe olan sadece dil olarak değil tamamen farklı.

Türkçe olanı izlerseniz çok önemli bir detayı da göreceksiniz.
Bültende sadece piston ve segman değiştirin diyor ama videoda öyle değil.
Gömleklerdeki kurumları temizledikten sonra (sanırım özel) bir led lamba ile gömlek yüzeylerini kontrol edin diyor. Eğer dikey ve tırnakla hissedilecek kadar çizik varsa BLOK DEĞİŞİMİ YAPIN diyor.

Bence gömleklerinde sorun olmayanlar arıza çıkartmayacak. Ama gömlekleri de zarar görmüş olanlar blok değiştirilmediği için yağ eksiltmeye devam edecek.

Bir de piston yataklarının ovalleşmesi varmış o varsa zaten hayır bekleme....
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Bültenle ilgili foruma bülten içindeki videoları ekledim. Bazı arkadaşlar ulaşamadıklarını söylemişlerdi.

İngilizce olanla Türkçe olan sadece dil olarak değil tamamen farklı.

Türkçe olanı izlerseniz çok önemli bir detayı da göreceksiniz.
Bültende sadece piston ve segman değiştirin diyor ama videoda öyle değil.
Gömleklerdeki kurumları temizledikten sonra (sanırım özel) bir led lamba ile gömlek yüzeylerini kontrol edin diyor. Eğer dikey ve tırnakla hissedilecek kadar çizik varsa BLOK DEĞİŞİMİ YAPIN diyor.

Bence gömleklerinde sorun olmayanlar arıza çıkartmayacak. Ama gömlekleri de zarar görmüş olanlar blok değiştirilmediği için yağ eksiltmeye devam edecek.

Bir de piston yataklarının ovalleşmesi varmış o varsa zaten hayır bekleme....

Evet abi dediğin gibi videoda blokta kontrol ediyor bence de dediğiniz gibi blokta çizik olanlar da sorun devam ediyor ama sağlam olanlarda sorun çözülmüş oluyor .

Videolar için teşekkürler .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Videoda DPF motor ile ilgili anlatım var. Türkiye ve Macaristan'da DPF motorlar daha yeni satışa sunuldu. DPF olan araçlarda sorun çok daha büyük zaten bülteni inceleyenler fark etmiştir. İşim gereği çok fazla oto servisi ve Türkiye'nin en büyük motor yenileme grubunun ustaları ile görüşüyorum, DPF'nin ülkemizde kullanılacak bir teknoloji olmadığını yollarımızın ve yakıt kalitemizin henüz buna hazır olmadığını söylüyorlar.

Bu nedenle EURO IV ve Katalik Konvertörlü araçlarda sadece piston ve segman değişikliği ile sorunun çözülmesi bekleniyor. Hatta sorunun en büyük sebebinin vakum pompası olduğunu bu ustalardan öğrendim.

Böyle giderse yakında Toyota 1ND-TV motoru hakkında master yapmış olucam. :)

Videoda incelenen araçta 2210km içinde 2litre yağ eksilmiş. Buradan DPF'li araçlardaki durumun vahimliğini anlayın. Bunu videonun 4dk:23sn görüntüsünde görebilirsiniz. Ayrıca araçta hem turbo hemde vakum pompası iyileştirilmiş seri.

İlk Km : 47302
Sonraki Km : 49512
Eksilme : 2 Litre





2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Bültenle ilgili foruma bülten içindeki videoları ekledim. Bazı arkadaşlar ulaşamadıklarını söylemişlerdi.

İngilizce olanla Türkçe olan sadece dil olarak değil tamamen farklı.

Türkçe olanı izlerseniz çok önemli bir detayı da göreceksiniz.
Bültende sadece piston ve segman değiştirin diyor ama videoda öyle değil.
Gömleklerdeki kurumları temizledikten sonra (sanırım özel) bir led lamba ile gömlek yüzeylerini kontrol edin diyor. Eğer dikey ve tırnakla hissedilecek kadar çizik varsa BLOK DEĞİŞİMİ YAPIN diyor.

Bence gömleklerinde sorun olmayanlar arıza çıkartmayacak. Ama gömlekleri de zarar görmüş olanlar blok değiştirilmediği için yağ eksiltmeye devam edecek.

Bir de piston yataklarının ovalleşmesi varmış o varsa zaten hayır bekleme....


serviste eski pistonları çıkarırken led lamba ve parmakla hissederek çizik kontrolü her silindir için mutlaka yapılıyor..  yağ eksiltme problemiyle servise gelen motorlar 10.000 - 50.000 arası olduğundan yani yeni sayılabilecek motorlar olduğundan hepsi de tertemiz çiziksiz çıkıyor.. zaten normalden daha zayıf sekman kullanmak gömleği normalden daha az, sekmanı ise normalden daha fazla aşındırır.. benim şahit olduğum 9 motorunda gömlekleri kaymak gibiydi..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz