0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bu yazıyı başka bir başlığın altına yazmıştım fakat önemli olduğunu düşündüğüm için yeni başlık açma gerekliliği hissettimbu temmuz başından itibaren toyotanın yetkili bir servisinde staj yaparken 2 hafta içerisinde 10.000 - 40.000 km arası 9 tane dizel araç yağ yakma şikayeti ile geldi ve hepsinin pistonları ve sekmanları ve kapak contaları garantiden değiştirildi.. sadece benim staj yaptığım yetkili servisten çıkan sanırım 2012 dizel corollalardan 1300 küsür sayıda aynı kronik probleme sahip araç var.. toplamda ne kadar bilmiyorum.. zannediyorum problem toyotanın sekman malzemesini zayıf kullanmasından kaynaklı.. fakat söz konusu kronik problem sekman olunca toyota araçları geri çağırma külfeti altına girmek yerine garantiden pistonlar, sekmanlar ve kapak contalarını değiştirmek gibi daha ucuz bir şekilde müşteri memnuniyetini sağlama yoluna gitmiş.. fakat 20.000'de, 30.000'de falan motoru açılıp yeniden toplanmış bir araçtan ne kadar uzun ömür beklenebilir emin değilim.. bence toyota gibi büyük bir firma yaptığı büyük bir hatayı, yine büyüklüğünü göstererek müşterilerine 2012 model 0 km araçlar vererek göstermeliydi.. 2. el dizel corolla alırken aklınızın bir kenarında bu da bulunsun..ayrıca bu konu ile ilgili duyum almış yada bilgisi olup beni onaylayacak başka birileri varsa sevinirim.. çünkü tek başıma toyotaya çamur atan biri olarak gözükmek istemem.. bilakis bende bir auris kullanıcısıyım.. önemli olduğunu düşündüğümden corolla bölümüne girip bu yazıyı yazdım.. saygılar..
2011 yada 2012 modellerde ki sorun diğer model küçük hacim dediğiniz dizel toyotalarda yok. Büyük hacimli dizelinin yıllık vergisi belli 2.129 TL. Sıkıysa al arabayı gibi bir vergi. çoğu kişi de böyle düşünüyor ki toyotanın elinde kalan 2011 model 0 km de versoların satışı sürüyor. 2008 dizel sahibiyim motorla ilgili sıkıntım olmadı. Hatta 2011 dizel sahibi arkadaşımın aracında da bir problem olmadı. Sadece kısıtlı şanssız bir yada birkaç seride görülen bir problemi tüm dizellere mal etmek yanlış. Benim aracım sıkıntılı diyorsanız satarken alan kişiyi uyarırsınız olur biter. sorunu olmayan toyota 1,4 dizelleri de çekinilecek bir durumu varmış gibi sunmak,karalamak yanlış olur diye düşünüyorum. 2. elde alacak kişi,satan araç sahibi söylemese bile servise giderek değişen parçaları görebilir, işine gelirse alır işine gelmezse ilk sahibinin elinde patlar yada ilk sahibi değerinin altında satarak bu beladan kurtulur.
yorumunuz doğru ama Toyota son yıllarda sorunsuzluk imajına gerçekten sarsmaya başladı Toyotayı tercih etmemizin sebebi bazı arkadaşlarında dediği gibi tipi değil sorunsuzluğu bu da gittikçe bozuluyor (ya nedemek kalitesiz sekman kullanmak )yakışmıyor toyota MMT şanzumanı konuşmuyorum bile, yok turbo değişecek yok pompa yok sekman yok piston değişecek eee ne kaldı değişmeyecek Vallahi toyotanın özellikle dizellerine hiç olumlu bakamıyorum Toyota VW in DİZEL araçlarını gidip alın diye elinden geleni yapıyor son zamanlar
Hasan bey benim araçtada aynı problem var serviste turbo ve vakum pompası değişti sorun ilk günkü gibi olmasada devam ediyor . Servis bukadar eksilmenin normal olduğunu söylüyor merkezde 10000 km bakımı gelmeden yağ lambası yakarsa bizi arayın ilgileneceğiz dedi sizce ne yapmalıyım .
hasan kardeşimize sonuna kadar katılıyorum. aracıma da aynı şekilde bayram öncesi veya sonrasında garantiden gelecek olan piston ve sekmanlar tekrar takılacak. bana şu arkadaşım çok beğeniyormuş bu dizel corollayı yok şöyle yok böyle diyenlere direk olarak sakın diyorum bu motorda bir dizel almasın ve toyotanın bu aracını almasın diyorum. ben deli değilim kendi aracımı kötüleyim ama aracım hakikaten beni üzdü.
mahmut bey sanırım siz, toyota merkezinin bazı corollalardaki bu sekman hatasının kronik olduğu ve garanti dahilinde değiştirileceği bilgisini servislere bildirmeden önce yağ eksiltme şikayetiyle gittiğinizden ötürü servis turbo ve vakumunuzu değiştirmiş.. eğer sizin aracınızında zayıf sekman kullanılan araçlardansa ve hala yüksek miktarda yağ eksiltiyorsa bence tekrar gidip garanti dahilinde sekman piston, kapak contası ve takım halinde tüm contaların değişimini talep edin derim.. en azından aracınızın problemli olan seriden olup olmadığına emin olmuş olursunuz..
Hasan bey problemli olan hangi seri bilginiz varmı? Yada hangi tarih aralığında üretilen araçlarda var bu sorun?
Hasan bey açıkçası sıfır aracın motorunu açtırmak istemiyorum şayet aracımda zayıf sekman kullanılmışsa yağ eksiltmeden başka bir soruna neden olur mu ben yağ eksiltmeyi kafama takmıyorum ekler ekler kullanırım yeter ki ileride bana sorun çıkarmasın .Bide bazı araçlarda hem turbo ve vakum pompası hem sizin dediğiniz sekman , piston ve kapak contası değişmesine rağmen sorun devam etmiş .Bendeki eksiltme 1000 km de 150-200 gr kadar kılavuza bakacak olursanız bu eksiltme çok normal orada 1000 km ye 1lt kadar eksiltir yazıyor ama benim bundan önceki corollam hiç yağ eksiltmediği için kafamda soru işaretleri var .