Gönderen Konu: 2011-12 dizel corolla sahiplerinin ve ikinci elini alacakların dikkatine(önemli)  (Okunma sayısı 41549 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Vardı abi race chiple alakası yok .

Sanki senin araçta bu sorun yoktu gibi hatırlıyorumda. Araç kaç binde şimdi?
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Aslında parasından ziyade daha kaliteli olduğu düşündüğüm için diğer bakımlarda mobil 1 esp 5w30 kullandım:) Biliyosunuzdur mobil 1 esp 5w30 mobilin en pahalı yağlarından :) O zaman 5w30 da devam mı etsem yoksa 0w40 a dönüş mü yapmalıyım.

artık bundan sonra 0w40 a dönmeniz bence daha olumlu bir sonuç vermez.. benim tavsiyem aracınız normalden biraz fazla yağ eksiltmeye başlayana kadar 5w30 kullanmanız ve tabi sonra garanti süreniz vs de dolunca özel servislere gitmeye ve 10w40 koymaya başlayabilirsiniz :)

Hasan bey son birşey daha soracam benim aracımın dediğiniz parçaları değişecek olursa onarımı nekadar sürer çünkü benim arabasız kalma gibi bir ihtimalim yok şayet 1 günden uzun sürüyorsa ki süreceği kesin ikame araç temin ediliyor mu ?

mahmut bey ne yazık ki ellerinde tüm yedek parçalar bulunsa dahi (yani kargo beklenmese dahi) ve çok sıkıştırmanız durumunda p.tesi sabah erkenden teslim etseniz bile çarşamba akşamından önce almanız imkansız.. ki bu da en iyi ihtimalle.. toyota yetkili servislerde bu günlerdeki sekman ve piston değişimi yüzünden oluşacak yoğunluğu göz önüne alırsak ve kargo bekleme süresini de eklersek ne yazık ki bir haftadan aşağı alamazsınız.. tabi bunu istanbul şartları için söylüyorum.. adanadaki yoğunluk nasıldır emin değilim..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
mahmut bey ne yazık ki ellerinde tüm yedek parçalar bulunsa dahi (yani kargo beklenmese dahi) ve çok sıkıştırmanız durumunda p.tesi sabah erkenden teslim etseniz bile çarşamba akşamından önce almanız imkansız.. ki bu da en iyi ihtimalle.. toyota yetkili servislerde bu günlerdeki sekman ve piston değişimi yüzünden oluşacak yoğunluğu göz önüne alırsak ve kargo bekleme süresini de eklersek ne yazık ki bir haftadan aşağı alamazsınız.. tabi bunu istanbul şartları için söylüyorum.. adanadaki yoğunluk nasıldır emin değilim..

Hasan bey peki ikame araç alabiliyormuyuz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Hasan bey peki ikame araç alabiliyormuyuz .

işte onu hiç bilemiyorum... ben stajımı servisin mekanik kısmında yaptığım için diğer servis politikaları ve hizmetleri hakkında pek bilgim yok.. ancak diğer stajım ağustos ortasında başladığında sorup öğrenebilirim..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
işte onu hiç bilemiyorum... ben stajımı servisin mekanik kısmında yaptığım için diğer servis politikaları ve hizmetleri hakkında pek bilgim yok.. ancak diğer stajım ağustos ortasında başladığında sorup öğrenebilirim..

Teşekkürler Hasan bey eğer böyle birşeyle karşı karşıya kalırsam ne yapıp edip ikame araç almaya bakacağım sonuçta kendi suçları .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Teşekkürler Hasan bey eğer böyle birşeyle karşı karşıya kalırsam ne yapıp edip ikame araç almaya bakacağım sonuçta kendi suçları .

rica ederim..

son durum ne acaba arkadaşlar başka duyum alan var mı bu konuyla ilgili yada başka mağdur var mı aramızda ??
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
rica ederim..

son durum ne acaba arkadaşlar başka duyum alan var mı bu konuyla ilgili yada başka mağdur var mı aramızda ??

Hasan bey öncelikle ilginiz için tekrardan teşekkürler .

Ben daha servise gitmedim şu an bakıma 3500 km kaldı bakıma kadar yağ lambasının yanıp yanmıcağına bakacağım şu an yağ seviyesi alt noktanın yarım santim üstünde .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
bende 2011 corolla var şu an aracım 20500 km de yağ seviyesi en alt cizgiden 1 cm üstde bakıma 21500 km de gidecek bu sorun bütün d4d lerde yok sanırım
2011 COROLLA EXTRA D4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
bizdede 2 tane var
biri d4d comfort extra 30.000 km 2011
biri d4d elegant 57.000 km 2011
ikisindede yağ eksiltme yok
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
merhaba
kasım 2009 çıkışlı 2010 model corolla elegant mmt dizel aracımın 30.000- 35.000 km de vakum pompası ve seri numarası 05 ile biten turbo (en son iyileştirilmiş turbodur.) değişti. 40.000 km bakımı sonrası tam bu iş çözüldü halloldu derken sıkıştırmama rağmen 47000 km de low oil ikazı yandı. bu arada 30.000 km sonrasında devamlı 5w30 tam sentetik mobil 1 yağ koyduruyorum. servisten piston sekman değişeceğini, bu değişimde motorun komple ineceğini, tam takım yumuşak sekaman yerine iyileştirilmiş daha sert sekman ve piston takımı, orjinal toyota 5w30 tam sentetik yağ, antifriz, değişeceğini söylediler. motorda yapılan bu işlemin kesinlikle bir rektifiye işlemi olmadığını üzerine basa basa söylediler. zaten toyota da rektifiye ye karşı olduğunu söylediler. aslında ben sıkıştırmadığım için düşük seviye ikazını geç yaktığını eğer sıkıştırsam 45000 km hemen yakacağını söylediler.  piston sekman değişen araçlarda hiç sorun kalmadığını söylediler. toyota tokullardaki servis müdürü, formen ve ustama güveniyorum. 3 eylül e randevu verdiler. şu an servislerde müthiş bir sıkışma var. bu yüzden bu sıkışıklığı azaltmaya çalışıyorlar. zaten araba 5 yıl garantili. ben toyotanın ürettiği aracın arkasında durduğunu gördüm her görüşmemde bu güveni hissediyorum. vw de 3 yılda rutin turbo değişir yaklaşımı ile otomatik turboyu değiştiriyorlar. yağ yakma onlarda da var. ve normal diyorlar. ben de toyota da bu düştüğümüz durumun normal olmadığı kabul ediyorum. bakalım bunlarda değişince nasıl olacak? ama bu sefer artık çözülmesini bekliyorum. gelişmeleri paylaşalım. selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
2006 hb d4d yeri geliyor 12 binde değişiyor yağı ben eksilmeye şahit olmadım hiç. d4d ile ilgili sıkıntıda görmedim 6 yıldız kullanıyorum aracı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
merhaba
kasım 2009 çıkışlı 2010 model corolla elegant mmt dizel aracımın 30.000- 35.000 km de vakum pompası ve seri numarası 05 ile biten turbo (en son iyileştirilmiş turbodur.) değişti. 40.000 km bakımı sonrası tam bu iş çözüldü halloldu derken sıkıştırmama rağmen 47000 km de low oil ikazı yandı. bu arada 30.000 km sonrasında devamlı 5w30 tam sentetik mobil 1 yağ koyduruyorum. servisten piston sekman değişeceğini, bu değişimde motorun komple ineceğini, tam takım yumuşak sekaman yerine iyileştirilmiş daha sert sekman ve piston takımı, orjinal toyota 5w30 tam sentetik yağ, antifriz, değişeceğini söylediler. motorda yapılan bu işlemin kesinlikle bir rektifiye işlemi olmadığını üzerine basa basa söylediler. zaten toyota da rektifiye ye karşı olduğunu söylediler. aslında ben sıkıştırmadığım için düşük seviye ikazını geç yaktığını eğer sıkıştırsam 45000 km hemen yakacağını söylediler.  piston sekman değişen araçlarda hiç sorun kalmadığını söylediler. toyota tokullardaki servis müdürü, formen ve ustama güveniyorum. 3 eylül e randevu verdiler. şu an servislerde müthiş bir sıkışma var. bu yüzden bu sıkışıklığı azaltmaya çalışıyorlar. zaten araba 5 yıl garantili. ben toyotanın ürettiği aracın arkasında durduğunu gördüm her görüşmemde bu güveni hissediyorum. vw de 3 yılda rutin turbo değişir yaklaşımı ile otomatik turboyu değiştiriyorlar. yağ yakma onlarda da var. ve normal diyorlar. ben de toyota da bu düştüğümüz durumun normal olmadığı kabul ediyorum. bakalım bunlarda değişince nasıl olacak? ama bu sefer artık çözülmesini bekliyorum. gelişmeleri paylaşalım. selamlar

çok geçmiş olsun Mehmet Bey. ilk kez bu sorunun bir 2010 d4d de çıktığını duydum.. eğer bu sekman problemi 2010 modellere de sıçradıysa (tespit edildiyse) toyotanın başındaki bela gittikçe büyüyor demektir.. size nacizane tavsiyem 3 eylülde gittiğinizde garantiden mutlaka kapak contası, ve motor bloku komple dağıtılacağından blok üzerindeki tüm conta ve O-ring lerin değişmesini talep edin ve sökülen parçaların (boğaz, egr vs) montajdan önce temizliğinin ekstra özenle yapılmasını rica edin.. bazen ustalar motor henüz yeni ve temiz olunca eski contaları kullanabiliyor, siz zaten daha iyi bilirsiniz ama bence bu yanlış.. eğer servisle muhabbetiniz iyiyse problem yok ama aksi taktirde 5w30 yağ için ekstra ücret talep edebilirler.. piston sekman değişiminden sonra hiç şikayet olmaması sevindirici.. şayet ben de staj yaparken 7 motorun sökülüşünü izleyip yardım ettikten sonra ustam bir motoru dağıtıp, piston sekman değişimini yapmama izin vermişti.. bu değişimin yağ yakma sorununu gidermesi beni ayrıca sevindirdi.. gelişmeleri paylaşmanızı merakla bekliyorum.. saygılar
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
hasan bey, geri dönüş bilginiz beni hakikatten çok sevindiridi en azında rahatlattı. şimdi serviste özellikle dediklerinizi tekrar söyleyeceğim. servisteki ustalarım servis müdür ve yardımcısı ile muhabettim çok eski yıllara dayanır. bu nedenle zaten hem araya aldılar hemde özen göstereceklerini bizzat söylediler. hatta o tarihl, servis usta listesine bakıp tmm aşağısı da sağlam sorun parça ihtiyacı olmadığı takdirde yok dedikleri içinde biraz rahatladım. ama şunu tekrar belirteyim, antifiriz değişimi, 5w30 yağ değişimini, conta takımını (detay vermediler) diğer çıkabilecek bütün parçaları toyota kendisi veriyormuş hatta bende mobil 1 5w30 yağ vardı abi getirme daha sonra koyarız özellikle toyota kendi tam sentetik 5w30 yağı kendisi gönderdiğinin koyulmasını istiyor dedikleri için ben evdekini götürmeyeceğim. bunuda bilgi vermiş olayım. inşallah sorun çıkmaz hallederiz. zira arabamı çok severek kullanıyorum. mükemmel derece ihtiyaçlarımı karşılıyor. bu tür sorunlarıda belki servis yaklaşımı nedeni ile pek de önemsemiyorum. başka detay bilgileriniz var ise paylaşırmısınız lütfen. selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
hasan bey, geri dönüş bilginiz beni hakikatten çok sevindiridi en azında rahatlattı. şimdi serviste özellikle dediklerinizi tekrar söyleyeceğim. servisteki ustalarım servis müdür ve yardımcısı ile muhabettim çok eski yıllara dayanır. bu nedenle zaten hem araya aldılar hemde özen göstereceklerini bizzat söylediler. hatta o tarihl, servis usta listesine bakıp tmm aşağısı da sağlam sorun parça ihtiyacı olmadığı takdirde yok dedikleri içinde biraz rahatladım. ama şunu tekrar belirteyim, antifiriz değişimi, 5w30 yağ değişimini, conta takımını (detay vermediler) diğer çıkabilecek bütün parçaları toyota kendisi veriyormuş hatta bende mobil 1 5w30 yağ vardı abi getirme daha sonra koyarız özellikle toyota kendi tam sentetik 5w30 yağı kendisi gönderdiğinin koyulmasını istiyor dedikleri için ben evdekini götürmeyeceğim. bunuda bilgi vermiş olayım. inşallah sorun çıkmaz hallederiz. zira arabamı çok severek kullanıyorum. mükemmel derece ihtiyaçlarımı karşılıyor. bu tür sorunlarıda belki servis yaklaşımı nedeni ile pek de önemsemiyorum. başka detay bilgileriniz var ise paylaşırmısınız lütfen. selamlar

takım contayı ilk yazınızda söylememişsinizde ben o yüzden detay verdim.. takım halinde conta değişecekse problem yok herşey içinde geliyor zaten servise kargo ile.. aklıma gelen birçok şeyi bu başlık altında paylaştım sanırım..  ama madem aracınız konusunda hassassınız ve madem servis tanıdığınız o halde aşağıda ince eleyip sık dokumak adına yazdığım hususlara dikkat etmesi konusunda servisinize iyice baskı yapmanızı öneririm :

- bloktan çıkan pistonların hangi tip olduğuna ve hangi silindirden çıktığına bakılsın.. ben bir kere dört silindirden sırasıyla B - B - C - B tipi piston çıktığına şahit oldum.. öyle bir durum olursa toyotadan merkezinden garantiden sandık motor isteyin bence. ama o nadir bir durum..

- karter , yan kapak (zinciri koruyan), silindir kapağı, üst yağ kapağı, silindir bloğu detaylı bir şekilde hava tabancasıyla tiner püskürtmek şeklinde iyice temizlensin.. (tiner kokusu çalışanları rahatsız ettiğinden yetkili servislerde bu yönteme izin vermez ama siz rica edin derim)

- supaplardaki kurumlar keçe ile supaplara zarar vermeden temizlensin

- gömlekler (d4d lerde direk silindirin iç yüzeyi) tiner sıkılırken yumuşak bezle çizmeden iyice temizlensin, silindirin yanma odası kısmına denk gelen ucundaki birikmiş kurumlar çok çizmeden kazınsın

- turbo, egr, eksoz manifoldu gibi kurum biriken yerler özenle kurumdan arındırılsın.. gerekirse tel makinasında çok çizmeden tellensin..

- pistonlar silindire sürülürken krankı çizmemeye özen gösterilsin ve her pistona takılan üç sekmanında açık yerleri arasında 120 şer derece olacak şekilde takılmasına mutlaka özen gösterilsin.. biyel keplerini sıkarken kitapçığa baksınlar yanlış hatırlamıyorsam ilk önce 15 Nm ile sıkıp sonra bir 90 derece daha sıkılıyodu..

-silindir kapak contası pistonlar sürüldükten sonra tolerans ölçümü yapılarak kaç diş kullanılacağına karar verilerek takılmalı

- silindir kapak civatalarını sıkarkende sanırım ilk önce 20 Nm ile boşluk alıp sonra 270 derece daha sıkılması gerek.. fakat burada çok önemli bazı noktalar var

          * kapak takılmadan önce sıvı contanın kitapçıkta gösterildiği gibi sürülmesi
          * sıkma işlemini kitapçıktaki sırayı izleyerek içten dışa doğru yapmak 1 den 10'a kadar sırasıyla hangi civatanın sıkılacağı yazıyor
          * en önemliside 20 Nm ile boşluk aldıktan sonra bir 90 derece sıkıp 10-15 dakika bekleyip bir 90 derece daha sıkıp yine bir 10-15 dakika bekledikten sonra üçüncü 90 derece sıkılmalı... birçok usta bekleme süresi uzun olduğu için bunu yapmıyor fakat kapak civataları uzun ve bir miktar esneyebilme yeteneğine sahip (elastik) olduğundan tek seferde 270 dere sıkmak sonradan gevşemeye neden olabilir..

şimdilik aklıma gelen en püf noktalar bunlar sanırım bu söylediklerimin işçiliği kaliteli yapıldığı müddetçe motorunuz hiç açılmamış gibi olacaktır.. ama 47000 e gelene kadar fazladan yağ yakmasının sonucu biriken kurum işin can sıkıcı kısmı olarak aracınızın bazı parçalarında kalacaktır.. biraz uzun oldu farkındayım ama son olarak motorun açılacağı ortamı görmenizi tavsiye ederim.. ve mümkünse sanayi geçmişi olan bir motor ustası motorunuzla ilgilensin.. çünkü bu günlerdeki yoğunluk sebebiyle eli motora değmemiş sadece periyodik bakımdan anlayan çalışanlara da motor açtırma ihtimalleri var... saygılar
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
hasan bey
bu kadar detay verdiğiniz ve idealizminiz için çok teşekkürler. bu kadar detay aslında çok önemli. bizim serviste 2 usta yapıyor bu işlemleri. şimdiye kadar bayağı araç yaptıklarını söylediler. Bana merak etme araba bizim dediler amma görüyorumki oldukça dikkat ve titizlik isteyen bir işlem. aceleye gelmeyecek tam temizlikler yapılacak toplanırken fabrika standart verilerine işlem sırasına çoook dikkat edilecek. Benim bunları öğrendğim iyi oldu. verdiğiniz bilgiler işığında takipleri yapacağım. gelişmeleri sizlerle paylaşacağım. sağolun varolun. selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Hasan Bey bu verdiğiniz bilgiler için öncelikle toyota kullanıcıları adına teşekkür ederim.benim de 2011 toyota corolla 2011 elegant benzinli aracım var. cuma günü ilk 10000 bakımına gidecem. dediniz gibi benzinli araçlarda 0w20-0w30yağ kullanmalarını istiyecem. tam servis öncesi bu bilgiler cok iyi oldu. tekrardan teşekkür ederim...
Toyota Corolla Elagant 2011(Metalik Gri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Hasan Bey bu verdiğiniz bilgiler için öncelikle toyota kullanıcıları adına teşekkür ederim.benim de 2011 toyota corolla 2011 elegant benzinli aracım var. cuma günü ilk 10000 bakımına gidecem. dediniz gibi benzinli araçlarda 0w20-0w30yağ kullanmalarını istiyecem. tam servis öncesi bu bilgiler cok iyi oldu. tekrardan teşekkür ederim...

Bence yağı kendiniz alıp götürün yoksa servis o istediğiniz yağlara çok para isteyebilir.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Hangi marka ve seri(model) yağı tavsiye edersiniz aracım için. En azından ona göre alayım
Toyota Corolla Elagant 2011(Metalik Gri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Eğri cetvelden düzgün çizgi çıkmaz
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür edildi
benim aracım benzinli 10.000 km bakımında 10w40 yağ koymuşlardı.20.000 bakımına 1000 km kala araca tartarini marka lpg taktırdım.20.000 bakımına gittiğimde servise sordum araç lpgli oldu artık biraz daha kaliteli yağ mı koysak diye servisteki arkadaşla konuştuk. gerek olmadığını 10w40 yağın ideal olduğunu söyledi. Hasan bey ve sizlerin yağ konusundaki farklı tercihleri kafamı kurcaladı 30.000 km bakımında hangi yağı kullansak ki acaba? servis dışardan yağ kabul ediyor.
Adam olmak cinsiyet meselesi değil, şahsiyet meselesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
hasan bey
bu kadar detay verdiğiniz ve idealizminiz için çok teşekkürler. bu kadar detay aslında çok önemli. bizim serviste 2 usta yapıyor bu işlemleri. şimdiye kadar bayağı araç yaptıklarını söylediler. Bana merak etme araba bizim dediler amma görüyorumki oldukça dikkat ve titizlik isteyen bir işlem. aceleye gelmeyecek tam temizlikler yapılacak toplanırken fabrika standart verilerine işlem sırasına çoook dikkat edilecek. Benim bunları öğrendğim iyi oldu. verdiğiniz bilgiler işığında takipleri yapacağım. gelişmeleri sizlerle paylaşacağım. sağolun varolun. selamlar

rica ederim... bu bilgileri staj yaparken ustamdan öğrendiğim bilgiler olarak size aktarmak istedim.. umarım aracınız kısa sürede sapasağlam bir şekilde size teslim edilir..

Hasan Bey bu verdiğiniz bilgiler için öncelikle toyota kullanıcıları adına teşekkür ederim.benim de 2011 toyota corolla 2011 elegant benzinli aracım var. cuma günü ilk 10000 bakımına gidecem. dediniz gibi benzinli araçlarda 0w20-0w30yağ kullanmalarını istiyecem. tam servis öncesi bu bilgiler cok iyi oldu. tekrardan teşekkür ederim...

rica ederim faydalı olduysa ne mutlu bana.. serkan beyinde söylediği gibi kendi yağınızı götürmenizde fayda var.. marka konusunda çok yardımcı olamayacağım çünkü pek uzmanı olduğum bir konu değil ama tabi kalite olarak mobil 1 den iyisi yok şuan.. bu arada toyota servislerinde 5w30 dan daha kaliteli bir yağın satıldığını pek sanmıyorum, yanılıyorda olabilirim.. 10w40 yağ zaten varilden konuyor.. tabi 0w20 yada 0w30 kullanmak kişinin maddi durumuna kalmış birşey... ilk bakımdan beri 10w40 yarı sentetik kullanılan bir araç örneğin 300.000 km'yi göremez diye birşey yok.. motordan uzun ömürü almak bir çok kritere bağlı olduğu için yağ burada sadece bir etmen.. o yüzden ne söylesek boş herkes bütçesine göre en iyisini almaya çalışıyor...

benim aracım benzinli 10.000 km bakımında 10w40 yağ koymuşlardı.20.000 bakımına 1000 km kala araca tartarini marka lpg taktırdım.20.000 bakımına gittiğimde servise sordum araç lpgli oldu artık biraz daha kaliteli yağ mı koysak diye servisteki arkadaşla konuştuk. gerek olmadığını 10w40 yağın ideal olduğunu söyledi. Hasan bey ve sizlerin yağ konusundaki farklı tercihleri kafamı kurcaladı 30.000 km bakımında hangi yağı kullansak ki acaba? servis dışardan yağ kabul ediyor.

erol bey lpg li araçların yağları  hakkında çok ayrıntılı bilgim yok fakat yukarıda da söylediğim gibi herkes bütçesine göre en kaliteli yağı koymak ister tabiki.. 0w40 kullanan bir aracın 10w40 kullanan bir araçtan daha uzun ömürlü olacağını kimse garanti edemez tabiki..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz