Gönderen Konu: 2011-12 dizel corolla sahiplerinin ve ikinci elini alacakların dikkatine(önemli)  (Okunma sayısı 41547 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Aracın numarasını nereden bakabilirim

Aracın şase numarası ile bakılıyor

Şase numarasının başı NMT - KC56E ise geri kalanı #R033168 ~ #R044565 numaralarının arasında ise aracınız bültene göre sorunlu .

Fakat şu var benim aracın şase numarası bültende belirtilen aralıklarda olmamasına rağmen aracımda sorun yaşadım . Aracın şase numarası bültende olupta sorun yaşamayan var mı onu bilmiyorum .

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Aracın numarasını nereden bakabilirim

birkaç mesaj önceye tabloyu eklemiştim
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Yarisler daha küçük ve hafif olduğu için bu sorun görülmüyor olabilir.
Bir de yaris 6 vites mi onu bilmiyorum. Başka bir yerde yağ yakma sorununun 6.vitesle ilgisi olduğu hakkında bir yazı okumuştum. Acaba 6.vites kullanılmazsa yağ eksiltmiyor olabilir mi?
benim aracım bilindiği gibi yağ eksiltiyor , listede de var ve ben neredeyse hiç 6. vites kullanmıyorum şehir dışınada çıkmıyorum hep şehir içi kısa mesafe .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
benim aracım bilindiği gibi yağ eksiltiyor , listede de var ve ben neredeyse hiç 6. vites kullanmıyorum şehir dışınada çıkmıyorum hep şehir içi kısa mesafe .

TSB ve videoda anlatılan rejerenasyon işlemine tekrardan bir bakın.
Oluşan kurumu temizlemek için bu ecu bu işlemi başlatıyor. İşlem yanma püskürtmesinden sonra bir püskürtme daha yaparak egzost gazıyla birlikte yanmamış yakıt atılmasını bunun da egzosta yanarak sıcaklığın 650dereceye çıkmasını böylece kurumun yakılmasını sağlıyor.
AMA BU İŞLEMİN TAMAMLANABİLMESİ İÇİN EN AZ 30 DAKİKA 50-60KM/H HIZLA KESİNTİSİZ GİDİLMESİ GEREKİYOR.
Kaç kişi böyle bir şekilde kullanabiliyor ki aracını. Şehir içi zaten dur kalk. Evden işe 20dk yol sürüyor. İşlem tamamlanmadan motor durdurulursa tekrar başa dönüyor.
Yakıt tüketiminin fazla olmasının nedeni bu. Çünkü yağ yakan araç daha çabuk ve çok kurum tutuyor.

Şimdi başınıza yeni bir dert açılacak.
Motor rektifiyesi sonrasında ecu yazılımı değiştirilecek. Araç kurum yaptığında ısıtma lambası sürekli yanıp sizi uyaracak. Siz de kurumu yaksın diye ışıksız kesintisiz bir yol bulup 30-35dk sabit hızda gideceksiniz.

TSBnin sonunda kullanıcı kitabına eklenecek sayfalarda da anlatılmaktadır bu işlem. sayfa 35-36-37-38
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
Aracın şase numarası ile bakılıyor

Şase numarasının başı NMT - KC56E ise geri kalanı #R033168 ~ #R044565 numaralarının arasında ise aracınız bültene göre sorunlu .

Fakat şu var benim aracın şase numarası bültende belirtilen aralıklarda olmamasına rağmen aracımda sorun yaşadım . Aracın şase numarası bültende olupta sorun yaşamayan var mı onu bilmiyorum .
Nasıl bakılacağını verdiğiniz bilgiden öğrendim size teşekkür ederim şase numaram NMT - KN56E ile başlıyor listede bu şekilde başlıyan numara yok umarım sorun yaşamam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Nasıl bakılacağını verdiğiniz bilgiden öğrendim size teşekkür ederim şase numaram NMT - KN56E ile başlıyor listede bu şekilde başlıyan numara yok umarım sorun yaşamam.

Muhammet bey rica ederim .

Umarım sorun yaşamazsınız . Çünkü benim ve bir kaç arkadaşımızın şasi numaraları listede olmamasına rağmen sorun yaşadı . Siz genede yağ seviyesini her 1000 km de bir takip edin .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
Muhammet bey rica ederim .

Umarım sorun yaşamazsınız . Çünkü benim ve bir kaç arkadaşımızın şasi numaraları listede olmamasına rağmen sorun yaşadı . Siz genede yağ seviyesini her 1000 km de bir takip edin .

Mahmut bey şimdiden yeni yılınız kutlu olsun tavsiyenizi dikkate alacağım bilgilerinizi paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Mahmut bey şimdiden yeni yılınız kutlu olsun tavsiyenizi dikkate alacağım bilgilerinizi paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim.

Sizinde yeni yılınız kutlu olsun .2013 ün sağlık mutluluk ve huzur getirmesi dileğiyle .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar DPF olan araçlar ülkemizde 2012 model olarak satıldı öncesinde DPF olan araç yok. Bu nedenle TSB içinde yer alan DPF'li araç bölümleri ve videodaki bölümler bizdeki araçlar için değildir. DPF içermeyen araçlar için video yoktur ve TSB içinde "Akış Çizelgesi 1" bizdeki araçlar içindir. Ayrıca DPF ülkemiz için maalesef yakıttan dolayı daha uygun değildir.

Ülkemizde satılan DPF'li araçlar sorundan arındırılmış modellerdir. Fakat yakıttan dolayı DPF sorunu sonradan çıkabilir.

Herkese iyi seneler.

2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
biraz hortlatmak gibi olacak ama piston sekman değişimi yapılan araçlardaki son durum ne acaba merak ettim.. henüz düzeldi yada düzelmedi demek için erken en az bir 10.000 km sonraki bakımı beklemek lazım ondan sonra belli olur ama şimdiye kadar ki durum ne acaba ?
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
piston sekman değişimi yapılan araçlardaki son durum ne acaba merak ettim.. henüz düzeldi yada düzelmedi demek için erken en az bir 10.000 km sonraki bakımı beklemek lazım ondan sonra belli olur ama şimdiye kadar ki durum ne acaba ?

Hasan bey ben piston değişimi sonrası hemen hemen 3000 km yaptım ama inanın net bir şey diyemiyorum . En iyisi dediğiniz gibi 10000 km beklemek .

İlginiz için teşekkürler .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
merhaba
revizyon sonrası 6500 km oldu. hiç sorun yok. yağ seviyesi bir kaç gün bekleyip baktığım zaman yağ seviyesi çubuğunun iki çıtı ortasının biraz üzerinde, çalışıp 15 dak sonra baktığımda tam ortada. yakıt sarfiyatı çok iyi. son zamlar ile 521,5 km de 90 tl mazot aldı. 17,2 kr civarı. bu uzun yol değeridir. şehir içi ise 792 km de 39 lt, 170 tl mazot aldı. daha bakıma tabiki 3,500 km var. ama sıklıkla bizzat servise gidip yağ seviyesine baktırtıyorum. işlem başarılı olmuş diyorlar. zaten başarısız oldumu ilk 3000 km tekrar düşük yağ ikazını yakıyormuş bazı revizyon sonrası araçlarda bunu da görmüşler. bakalım we will wait & see...
selam ve saygılarımla
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar konuyla çok alakasız ama motor ve turbodan en iyi anlayan ekip burda diye yazma ihtiyacı hîssettim. Geçen gün bakıma gittim 30000 km ye yakın olsun diye biraz arayı uzattım ve 13000 km de gittim arada hava filtresi kendim deiştirmiştim kitapçıkta 15000 km yazdığı için kafaya takmadım Toyan a bilgi verip garanti sıkıntısı yaşamamak için onay da aldım ve 13000 km sonra yaptırdım. Ben kontrol ettiğimde yağ seviyesi min max noktalarının tam ortasından az yukarıda idi. Aracı çok nazik kullanıyorum ancak oda çok iyi değil ki servisteki tanıdığım abi sıkıntı yok sadece turbo sağırlaşmış azıcık arabana kıy 10-15 gün yüksek devir yap 3000 devirde takıl 2500 civarı vites değiştir düzelir dedi. Şimdi sorum şu bu sağırlaşma denilen olay kalıcı olurmu, sıkıntı yaratır mı Yada dedikleri gibi kullanınca düzelir mi? Bu arada garantiden koltuk değişimi ve vites Topuz'u değişimi yapacaklar aşınma bar dedim tamam dediler :) kusura bakmayın konuyu bozuyorum ama kısa bir cevaba ihtiyacım var saygılar...
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar konuyla çok alakasız ama motor ve turbodan en iyi anlayan ekip burda diye yazma ihtiyacı hîssettim. Geçen gün bakıma gittim 30000 km ye yakın olsun diye biraz arayı uzattım ve 13000 km de gittim arada hava filtresi kendim deiştirmiştim kitapçıkta 15000 km yazdığı için kafaya takmadım Toyan a bilgi verip garanti sıkıntısı yaşamamak için onay da aldım ve 13000 km sonra yaptırdım. Ben kontrol ettiğimde yağ seviyesi min max noktalarının tam ortasından az yukarıda idi. Aracı çok nazik kullanıyorum ancak oda çok iyi değil ki servisteki tanıdığım abi sıkıntı yok sadece turbo sağırlaşmış azıcık arabana kıy 10-15 gün yüksek devir yap 3000 devirde takıl 2500 civarı vites değiştir düzelir dedi. Şimdi sorum şu bu sağırlaşma denilen olay kalıcı olurmu, sıkıntı yaratır mı Yada dedikleri gibi kullanınca düzelir mi? Bu arada garantiden koltuk değişimi ve vites Topuz'u değişimi yapacaklar aşınma bar dedim tamam dediler :) kusura bakmayın konuyu bozuyorum ama kısa bir cevaba ihtiyacım var saygılar...

karbüratörlü motorlarda motor sağırlaşması duydum da yeni nesil dizel motorlarda turbonun sağırlaşmasını ilk kez duyuyorum.. tahmin ediyorum burdaki mantık da aynı; sürekli düşük devirde kullanınca kurum yapıyor, sonra da devirli kullanınca o kurumu yakıp temizliyor vs... bu düşük devirlerde kullanınca kurum birikmesi olayı zaten "değişken zamanlamalı supap sistemleri" ile büyük ölçüde ortadan kalktı.. kurum yine birikiyor da eskisi kadar değil.. bu sistemi uygulayan dizeller de var gerçi ama toyotanın 1.4 dizelinde değişken supap zamanlaması yok vvt-i ve valvematic o ilkeyle çalışıyor..mesela değişken supap zamanlaması olmayan araçlarda atıyorum 2. vitese düşük hızda giderken yaklaşık 1400 devirin altına falan düşünce araç stop edecekmiş gibi titremeye başlardı.. değişken supap zamanlaması olan araçlar ise seyir halinde 900 devire kadar rahatça (supap bindirme süresi uzun olmadan) düşebiliyor çünkü supap zamanlamasını, emmesi gereken havayı, püskürtmesi gereken yakıtı ona göre ayarlıyor ve yanmamış yakıt+hava karışımı olmamış oluyor..

peki turbodizel bir aracı arada bir aracı zorlarsak ne olur ?? valla hiçbir turbo kanatçığı zorlanmayı sevmez..soğuk çalışmayı sevmediği gibi aşırı sıcak çalışmayı da sevmez.. gerçi 3000 devir dizel motorlar için bile bir zorlama sayılmaz içiniz rahat edecekse 3000'de kullanın.. zorlandıkça yağ ısınır, yağ ısındıkça motorun sesi daha bir güzelleşir, rolanti sesi düşer vs. ama belli bir süre sonra yağ inceleceğinden işlevini yapmakta zorlanır..bana sorarsanız siz aracınızın çekişinden ve yakıtından memnunsanız kullanma stilinizi hiç değiştirmeyin, turbo öyle sakin kullanımda körelip sağırlaşacak bir parça değil, aksine zorlayınca kanatları aşınıp işlevini göremeyecek bir parça.. zaten bildiğiniz üzere dizel motorları yüksek devir çevirmeye müsait motorlar değil, yük taşımaya (düşük devirde yüksek tork üretmeye) müsait motorlarıdır.. bence yerinde kullanmak lazım.. yalnız sakin kullanırım derken ne kadara sakin kullandığınız da önemli.. çünkü sizin motorunuzda değişken supap zamanlaması yok ve her halükarda çok da düşük devirlerde kullanmamanızı öneririm..  1.4 d-4d için benim sakin kullanım anlayışım 1800-2700 devir arasında gezinmektir.. ama 1800 den aşağıda uzun süre kullanmamaya dikkat ederdim ben olsam..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Servis niye öyle diyorki ozaman ? Gerçi yüksek devirden kasıt benim kullanımıma göre sanırım :) son zamanlarda arabanın ivmelenmesi bayağı düşmüştü 2 3 gündür daha agresif kullanıyorum farkedelir bi ivmelenme artışı var bu mantıklı mı peki? Birde kullanım alışkanlıklarına göre turbo açma deviri değişkenlik gösterir mi? Yanı sürekli düşük devirde kullanırsak turbo normalde 1800 de girmesi gerekirken bu devir zamanla yukarı kayar mı?
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Servis niye öyle diyorki ozaman ? Gerçi yüksek devirden kasıt benim kullanımıma göre sanırım :) son zamanlarda arabanın ivmelenmesi bayağı düşmüştü 2 3 gündür daha agresif kullanıyorum farkedelir bir ivmelenme artışı var bu mantıklı mı peki? Birde kullanım alışkanlıklarına göre turbo açma deviri değişkenlik gösterir mi? Yanı sürekli düşük devirde kullanırsak turbo normalde 1800 de girmesi gerekirken bu devir zamanla yukarı kayar mı?

toyotanın turbosu değişken nozzle açılıdır.. yani 1800'de devreye girer ama turbonun türbin kanatçıklarına göndereceği eksoz gazının basıncını ve hızını  bir çok değişkene (devir, gaz pedalı konumu, eksoz gazı basıncı ve sıcaklığı vs. tam formülasyonu bilmiyorum) göre hesaplar.. yüksek devirlerde aşırı basınç oluştuğunda turbo kanatçıklarına zarar vermemek için wastegate açılarak eksoz gazı turboyu es geçerek direk katalitik konvertöre gider.. bazen turbo geç devreye girdi sanarsınız ama aslında o hep 1800 de devreye girer ama ecu aracın o şekilde hızlanması gerektiğini hesaplamış olabilir.. bir de bizde bir alışkanlık var dizel bir araçta performans düşüşü oldu mu direk suçu turboya atarız.. halbuki turboya gelene kadar kontrol edilmesi gereken o kadar çok şey var ki.. hava filtresi, yakıt pompası, yakıt filtresi, common-rail, enjektörler, katalitik konvertör, intercooler..  belkide 2-3 günlük agresif kullanmanızın sonucunda yakıt filtresindeki tıkanıklık açılmış olabilir yada katalitik konvertöre yüksek sıcaklıkta ve basınçta eksoz gazı gidince konvertörde bir açılma olmuş olabilir.. ya da çekiş artışı hissi psikolojik olabilir.. siz yine de 3000'e kadar kafanız rahat bir şekilde çıkın.. tabi 1800 civarında çok uzun süre kalmadığınız gibi 3000 civarında da çok uzun süre kalmayın.. elimden geldiğince açıklayıcı olmaya çalıştım ama tam anlamıyla kendimde tatmin olmadım açıkçası.. muayene etmeden sizin aracınızdaki çekiş düşüşünü sorgusul sualsiz turboya bağlamak bence yanlış..

turbonuz hakkında biraz bilgi edinmek için aşağıdaki videoları inceleyebilirsiniz..(bu vesileyle merak eden herkese kaynak sağlamış olur)

genel olarak turbonun çalışma ilkesi

How a turbo works

d-4d turbosu

Toyota D-4D Turbo Features

bu da motorunuz hakkında teknik bilgi (merak edenlere)

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ND_engine
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Vermiş olduğunuz açıklayıcı bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum.
Emre KOÇAK