0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
sekmanlardan kaçırarak yağ yakması supapların etrafında korkunç şekilde kurumlar biriktirerek belli aşamadan sonra supapların tamamen kapanmasını engeller ve iki supabın da kapalı olması gerektiği sıkıştırma evresinde yanma öncesi gerekli basınç oluşamaz ve patlama basıncı düşer yani çekiş düşer.. yağ eksiltme her halükarda uzun vadede büyük bir problemdir fakat sizinkisi sekman kaynaklı değilse bende yerinizde olsam motorumu açtırmazdım..
Hasan bey peki sekman kaynaklı olup olmadığını nasıl anlarız . Eksilme dediğim gibi 1000 km de 150-200 gr aracım 25000 km de son 10000 km dir race chip var . Genelde sakin kullanırım ama sıkıştırdığımda olur . S
şahsen bildiğim bir test yok... toyota hatalı sekman ile piyasaya sunulan araçların motor numaralarını tesbit etmiş ise yetkili servise sorarak belki öğrenebilirsiniz.. onun dışında bu konunun tesbitinde motor ustalarının tecrübelerine güvenmekten başka pek fikir gelmiyor aklıma.. belki sekman sorunundan ötürü yağ yakıyorsa çok yağ yakacağından emisyon değerlerinden anlaşılabilir, ya da eksoz gazı renginden anlaşılabilir.. ya da eksoz sökülüp silindirin eksoz çıkışlarındaki kurum miktarından anlaşılabilir.. tecrübeli bir usta 25000 km deki bir aracın eksoz valflerinde ne kadar kurum birikeceğini aşağı yukarı bilir ve aracın çok yada az yağ yaktığını söyleyebilir.. racechip uyguladıktan sonra aracınızı dyno testine soktunuz mu ?? soktuysanız grafikleri bizimle paylaşabilir misiniz ??
Merhabalar,İki bakım arası olan 10.000km de bir maximum ile minimum çizgi arasında kaldığı halde (bildiğim kadarıyla minimuma gelince uyarı veriyor) yağ azalıyorsa, yine sorun var diyebilir miyiz?
dizellerin yağ eksiltmesiyle ilgili çok bilgi kirliliği ve çeşitli değerler var..sonuç olarak yağ bir yerden sızmadıkça ya da ısınıp buharlaşmadıkça yada yanma odasına sızıp yanmadıkça kesinlikle eksilmemeli.. ister dizel olsun ister benzinli.. fakat teori hiç bir zaman pratikle örtüşmüyor ne yazık ki.. mesela benim 1.33 aurisim daha henüz 5000 km de ve gram eksilme yok kişiden kişiye, tecrübeden tecrübeye değişiyor veriler.. 10.000 bakımı zamanı geldiğinde yağınız minimuma fazla yaklaşmıyorsa sorun yok çünkü bakım sırasında karterinizden ne kadar yağ çıktığı önemli değil... çıkan yağın miktarını ölçmeden atık yağ depolama kazanlarına dökerler, zaten her 10.000 km bakımı sonrası 4.2-4.3 lt yağınız dolmuş halde alıyorsunuz aracınızı.. mesela benim staj yaptığım servisteki ustalar bu sorunu bildiklerinden hep 4.25 - 4.3 lt yağ koyarlar araçlara nasılsa eksiltecek, müşteri paranoya yapmasın diye ama toyotanın periyodik bakım kartlarında 6 ileri MT / MMT veya 4 ileri AT dizel corollalara filtre değişince 4.1 lt yağ koymasını söyler ama ustalar 4.25 koyarlar
Hasan bey öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler .Toyota dizel araçlarını bakıma 6 ay veya 10000 km de çağırıyor gelecek ay 6 ay galiba dolacak ama merkezin 10000 km de yağ lambası yakarsa arayın ilgileneceğiz demesinden dolayı 10000 ni beklicem ve dediklerinizi servise iletecem umarım aracımda ciddi bir sorun yoktur .Bide demeyi unuttum aracımda turbo ve vakum pompası değiştikten sonra eksilme azaldı hem baya bir azaldı daha önce 6000 km de alt çizgiye gelirdi şu an aracımla en son yağ değişiminden sonra 5700 küsür km yaptım yağ seviyesi iki noktanın ortasında .Race chip uyguladıktan sonra dyno testine çıkamadım çıkmış olsaydım seve seve grafikleri paylaşırdım . Ama performansa baya bir etkisi oldu .Tekrardan ilginiz ve alakanız için teşekkürler .
Hasan bey benim aracımada servis ilk bakımda fazla yağ koymuştu 2. bakımda kendilere söylememe rağmen yine fazla yağ koydular ve 3. bakımda yine söylememe rağmen fazla yağ koydular . Bu fazla yağın araca zararı yok mu ?
rica ederim faydalı olabildiysem ne ala.. yalnız anladığım kadarıyla son bakımdan sonra 5 ay içinde 5700 km yapmışsınız.. eğer bir sonraki bakım için 10.000 km yi beklerseniz bu aracınızı aynı sıklıkla kullanmanız halinde 9 aya falan denk gelir... 6 ayı geçen süreler için garantinin bozulup bozulmaması konusunda servise danışmanızı öneririm.. en azından 6 ay dolunca bir gidin, siz bana böyle böyle demiştiniz ben de 10.000 km sonunda ne kadar yağ eksilttiğini görmek istiyorum şimdi bakıma sokmasam garantiye birşey olur mu gibisinden en azından bir söz alın derim.. umarım aracınızın sekman sorunu yoktur... 25bin de motor açılması yazık olur..
aslında çok ince eleyip sık dokursak illaki zararı var.. mesela karterdeki yağ basınç sensörünün doğru değer okumasını engelleyebilir..eğer çok fazla konursa yağ pompasını boğar vs vs.. ama 4.25 lt bence büyütülecek birşey değil ustaların tecrübesine güvenmek lazım.. bakım sonrası ilk yağ çubuğunu çektiğinizde max çizgisinin biraz üstünde olması moralinizi bozmasın.. ama bence asıl moral bozması gereken konu servislerin her araca müşteri parasını verip daha iyisini almadığı takdirde merkezi varillerde bulunan yarı sentetik 10w40 yağ koymaları.. hele ki bence 10.000, 20.000, 30.000 bakımına gelmiş tazecik motorlara bu yağı koymak benzin motorları için tam bir katliam, dizeller için ise çok olmasa da kötü bir davranış... bence bir benzinli motora 40.000 e kadar 0w20 veya 0w30'den biri kullanılmalı.. 80.000'e kadar 5w20 veya 5w30 ve sonrasında 10w... yağa geçilmeli.. dizel motorlar için ise 40.000 e kadar 5w... den kalın yağ kullanılmamalı bence... eksiltecekse eksiltecek, illa yağ eksiltmesin diye kalın yağ kullanmak yepyeni motorlardaki ilk hareket aşınmalarını artırarak piston gömleklerini, krank muylularını vs normalden daha hızlı aşındırır..
Arkadaşlar bende de 2012 diesel var ve son dönemde arka tampon egsoz çevresinde siyah kurumlanma dikkatimi çekti önce sıkışık trafikte kullandığım için olacağını düşündüm ama 11000 km de tekrar aynı olay dikkatimi çekti egsoz pozisyonu ile mi alakalı , yakıt kaynaklı mı , yarın servise uğrayacağım özellikle kontrol edilmesi gereken bir şey var mı
bir arkadaşımın 2010 dizel aurisi var. araç 20binde olmasına rağmen 3-4 kere yağ eksiltmesinden dolayı servise girdi. toyotanın verdiği cevap '' dizellerde eksiltme olur''....
Hasan bey 10 bin bakımda aracıma 0w40, 20 bin bakımında 5w30, 30 bin bakımında 5w30 ve son olarak 40 bin bakımında 5w30 yağ kullandım. Eğer herhangi bir eksiltme durumu olsaydı şimdiye kadar ortaya çıkarmıydı?
tebrikler serkan bey bu forumda yeni olmamla birlikte şu ana kadar gördüğüm aracının motoruna en çok özen gösteren kişi sizsiniz.. ben ilk 3 bakımda 0w20, 0w30 eğer maddi olanak varsa 0w40 kullanılmasından yanayım ilk 5w30 yağ bence en erken 40.000 bakımında kullanılmalı.. ama yine de ilk 10.000 bakımında 0w40 kullanmanız motorunuza verdiğiniz önemi gösterir ve de tabiki aracınızın tıkır tıkır yağ eksiltmeden çalıştığını.. ilk bakımlarda ince ve kaliteli yağ kullanmanız size aracınızın yağ yakmaya başladığı km de belki 100.000 'e kadar belki de daha fazla bir gecikme olarak yansıyacaktır..
Şimdi merakımdan gittim yağını kontrol ettim aracın. Bakımdan sonra 4000 km geçmesine rağmen yağ en üst seviyede. Maşallah hiç eksiltme yok diyebilirim.
Maşallah diyelim o zaman .
Mahmut bu eksiltme senin race chipten öncede varmıydı?