Gönderen Konu: 2011-12 dizel corolla sahiplerinin ve ikinci elini alacakların dikkatine(önemli)  (Okunma sayısı 41601 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun Mahmet. İnşallah sorun düzelmiştir. ;)

Sağ ol abi .

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
mahmut kardeşim
geçmiş olsun. ilk etapta yani ilk 1000 km içerisinde çok sıkıştırma aslında onlar yol testinde oldukça iyi sıkıştırıyorlar. ama sende dediğim gibi ilk 1000 km de çok da sıkıştırma ondan sonrada sızdırmazlık kontrolü için motor yapılan servise bir göstermeni öneririm. bir şey olacağı yok ta genede motor dağıldı bütün bağırsakları çıktı yeniden yerlerine girdiler. contaları da değişti bu nedenle bence bir baktır.
gelelim 2000 km yürümüş olan benim corolla ya. vallahi yakıt ciddi olarak düştü (3,6-3,8 lt/100 km) motor daha sessiz, mmt vites geçişlerinde bir değişiklik yok. fakat her zaman olduğu gibi çalışıtırken yağlanma yapması için hemen yürümüyorum, ayrıca yoldan geldikten sonrada turbo nun ömrü için en az 1 dakika uzun yoldan gelincede 2 dakika çalışmasına dikkat ediyorum.
artık fenni muayene zamanı gelmişti eksoz muayenesinden de sorunsuz geçti. fakat far ayarlarının açılarında sapmalar olduğunu söylediler. serviste far ayarını 0 da yapmadıkları için olurmuş hatırlatayım dedim.
sizde de aynı şeyler olacak. inşallah bir daha arıza çıkartmaz. mutlu sürüşler dilerim.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
mahmut kardeşim
geçmiş olsun. ilk etapta yani ilk 1000 km içerisinde çok sıkıştırma aslında onlar yol testinde oldukça iyi sıkıştırıyorlar. ama sende dediğim gibi ilk 1000 km de çok da sıkıştırma ondan sonrada sızdırmazlık kontrolü için motor yapılan servise bir göstermeni öneririm. bir şey olacağı yok ta genede motor dağıldı bütün bağırsakları çıktı yeniden yerlerine girdiler. contaları da değişti bu nedenle bence bir baktır.
gelelim 2000 km yürümüş olan benim corolla ya. vallahi yakıt ciddi olarak düştü (3,6-3,8 lt/100 km) motor daha sessiz, mmt vites geçişlerinde bir değişiklik yok. fakat her zaman olduğu gibi çalışıtırken yağlanma yapması için hemen yürümüyorum, ayrıca yoldan geldikten sonrada turbo nun ömrü için en az 1 dakika uzun yoldan gelincede 2 dakika çalışmasına dikkat ediyorum.
artık fenni muayene zamanı gelmişti eksoz muayenesinden de sorunsuz geçti. fakat far ayarlarının açılarında sapmalar olduğunu söylediler. serviste far ayarını 0 da yapmadıkları için olurmuş hatırlatayım dedim.
sizde de aynı şeyler olacak. inşallah bir daha arıza çıkartmaz. mutlu sürüşler dilerim.

Mehmet abi iyi dilekleriniz için teşekkürler .

İlk 1000 km bende sakin kullanmayı düşünüyorum 1000 km sonunda da servise gidip göstereceğim hem yağ için hemde vites körüğünde delinme var onuda demeyi unuttum onuda gösterecem . Umarım dediğiniz gibi sorun çözülmüştür .

Sizin araçta sorun olmamasına da sizin adınıza sevindim umarım sizde bir daha sorun yaşamazsınız .



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
arkadaşlar bu konuyu duymuştum. Allah ' a şükür benim aracımda şuanlık yok ama benimle alan bir arkadaşım comfort extra onunkin de bu sorun oluştu ve direk aracı satıp geçti. diyeceğim şu ki şans mesele çünkü her araçta bu yok. bir söylenti de 45.000 den sonra başladığı aracım şuan da 30.000 km de 20.000 km sonra belli olacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
arkadaşlar bu konuyu duymuştum. Allah ' a şükür benim aracımda şuanlık yok ama benimle alan bir arkadaşım comfort extra onunkin de bu sorun oluştu ve direk aracı satıp geçti. diyeceğim şu ki şans mesele çünkü her araçta bu yok. bir söylenti de 45.000 den sonra başladığı aracım şuan da 30.000 km de 20.000 km sonra belli olacak

Ali bey 45000 de falan başladığı yok eğer sorun olsaydı ilk km lerden itibaren sorunu yaşardınız .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
45000 olayını ilk defa duydum korku duygularım tekrar kabardı yaaa :(
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
45000 olayını ilk defa duydum korku duygularım tekrar kabardı yaaa :(

Yok öyle bir şey . Kafan rahat olsun .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
arkadaşlar bu konuyu duymuştum. Allah ' a şükür benim aracımda şuanlık yok ama benimle alan bir arkadaşım comfort extra onunkin de bu sorun oluştu ve direk aracı satıp geçti. diyeceğim şu ki şans mesele çünkü her araçta bu yok. bir söylenti de 45.000 den sonra başladığı aracım şuan da 30.000 km de 20.000 km sonra belli olacak

olur mu hiç öyle şey Ali bey, neye dayanarak söylüyorlar gerçekten çok merak ettim, size bunu söyleyenlere sadece gülüp geçmeniz gerekir :) canı sıkılan laf uyduruyor kendi kendine..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
arkadaşlar
merhaba
ilk 10.000 km de hiç sorun yoktu. bu durum bende ilk olarak 27.000 km çıktı. hemen turbo değişti. oldu 30,000 km. 35.000 km de vakum pompası değişti. araba 40.000 km bakıma kadar idare etti. 47.500 km de gene yaktı. 50.000 km de piston sekman değişti. bu durumlar tamamen kullanım tarzı ile alakalı. siz performanslı yani yüksek devirde kullanıyorsanız bu durum daha kolay ortay çıkıyor. eğer arabayı zorlamadan kullanırsanız belki çok ileri km de çıkabilecektir.
selam ve saygılarımla
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
arkadaşlar
merhaba
ilk 10.000 km de hiç sorun yoktu. bu durum bende ilk olarak 27.000 km çıktı. hemen turbo değişti. oldu 30,000 km. 35.000 km de vakum pompası değişti. araba 40.000 km bakıma kadar idare etti. 47.500 km de gene yaktı. 50.000 km de piston sekman değişti. bu durumlar tamamen kullanım tarzı ile alakalı. siz performanslı yani yüksek devirde kullanıyorsanız bu durum daha kolay ortay çıkıyor. eğer arabayı zorlamadan kullanırsanız belki çok ileri km de çıkabilecektir.
selam ve saygılarımla

İşte ben de tam bu acı haberi yazacaktım. Hangi konuya eklesem diye düşünüyordum.

Arkadaşlar bu motor revizyonu ile ilgili TSB yayınlandıktan sonra motoru işlem gören araçlar henüz daha fikir verecek kadar km yapmadı.
Ben yaptığım görüşme ve incelemeler neticesinde bu işlem yapılsa bile yağ eksiltme bitmeyecek. Sadece azalacak.
Biliyorsunuz sorunlu motorlarda yağ 10bin bakım aralığına kadar dayanmıyordu. 6-7bin aralığında bitiyordu. Yapılan bu işlem ile ancak 10bini çıkartacak kadar gecikme sağlanıyor.
Ama bunu sadece motordaki iyileşme ile sağlamıyorlar.
Şöyleki, ilgili TSBnin 39. sayfasında iyileştirme yapmak için gönderilecek/kullanılacak malzeme listesi var. Dikkat ederseniz yağ olarak 5w30 tam sentetik yağ kullanılıyor. Normalde biliyorsunuz 10w40 yağ kullanılırdı.

Benim aracımda 10binden sonra 31.03.2011 tarihinde sadece turbo değişti. 20bin bakıma yağı ben götürdüm (HATA!). Mobil1 5w30. Motorda hiçbir iyileştirme yapılmamasına rağmen 30bine geldiğimde yağın ancak yağ lambasını yakmayacak kadar kaldığını gözlemledim.
Yani iyileştirme yapılan araçlarda veya diğer araçlarda kullanılan yağı değiştirip sıkıntıları/şikayetleri azaltma yoluna gittiler.

Turbo değiştiğinde teknisyenlerle yaptığım görüşme sırasında, turbonun yağ eksiltmeyle ne ilgisi var ben anlayamadım dediğimde bana mantıklı bir açıklama getiremediler.

Ben de kendilerinde bu durumun turboyla alakası yok. Segmanlarla ilgili bunu motordan biraz olsun anlayan bilir dediğim de , biz de biliyoruz ama yapabileceğimiz söylenen ile sınırlı dediler. 

Bu motorlarda segmanlar ince tasarlanmış. Daha doğrusu ilk başta  hedeflenen tork değeri daha düşükmüş (190). Hesaplamalar buna göre yapılmış. Sonra yazılım ile tork yükseltilmiş (220). Motor bu torkta çalışmaya uygun olmadığından pistonlar yukarı vurduğunda segmanlar ince kaldığından deforme olmakta, sonrasında aşağı vurduğunda ise bu yerlerden bir miktar yağ yukarı kaçmaktadır. Sonraki sıkıştırmada ise yanarak atılmaktadır (mavi duman). Neticede 10 numara sentetik olmayan yağ ile de zaten dizel motorlar iyi kötü çalışabilmektedir.

Ve bence işin en vahim noktası ise şudur.
Bazılarımız bir nedenle akülerini çıkartmak/değiştirmek zorunda kalmıştır. Aracın beyninin silinmeyeceğini biliyoruz.
Öyleyse neden iyileştirmeden sonra araç yazılımı yeniden ve değişik bir versiyonla yüklenmektedir.
Bu tamamen benim tahmini, teyit ettirmedim henüz, aracın tork ve/veya başka değerleri değiştirilmektedir. Böylece piston/segman vuruntuları azaltılmaktadır.

(Mahmut hemşehrime not. İyileştirmeden sonra çipboxı takmadım. Araç el freni çekik gibi yazmıştı. Acaba bu motor değerlerindeki bir düşüşün sonucu olabilir mi?)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
arkadaşlar
merhaba
ilk 10.000 km de hiç sorun yoktu. bu durum bende ilk olarak 27.000 km çıktı. hemen turbo değişti. oldu 30,000 km. 35.000 km de vakum pompası değişti. araba 40.000 km bakıma kadar idare etti. 47.500 km de gene yaktı. 50.000 km de piston sekman değişti. bu durumlar tamamen kullanım tarzı ile alakalı. siz performanslı yani yüksek devirde kullanıyorsanız bu durum daha kolay ortay çıkıyor. eğer arabayı zorlamadan kullanırsanız belki çok ileri km de çıkabilecektir.
selam ve saygılarımla

Aynen Mehmet Bey'in söylediği gibi. Ben aracı 41000 km'de aldım. 40491 km'de 40bin bakımı yapılmış. Önceki sahibi sadece uzun yolda kullanmış ve sorun yaşamamış. Ben aldığımda alışkanlık olarak yağını suyuna bakarım, her ne kadar bakımdan yeni çıkmış olsada. Sonrasında uzun yola çıkmadan kontrol ettim. Bir süre birşey yok gibiydi ama sonrasında eksilme başladı. 46000 km olunca seviye min-max ortasının altına indi. Şu anda 47900 km civarında yağ seviyesi min noktasında. Yani yaklaşık 7500km sonunda 1,7L (Bakımda 4,5L yağ konulmuş, 4,3L ile max seviye ulaşıyor) yağ tüketimi var. Uzun telefon ve mail  trafiği sonrası haftaya serviste tespit ve gerekli işlemin yapılacağını Toyota merkez söyledi. Bakalım ne sonuç çıkacak.

Toyotanın bu sorun için bülten çıkarmış olmasında rağmen, bu kadar ilgisizlik açıkçası markaya olan güveni ve sorunsuzluk imajını sarsmıştır. Benim ikinci toyotam, önceki aracımı 3,5 yıl kullandım ve bagaj yetmediği için satıp bunu aldım. Fakat bu kadar sorun yaşacağımı bilsem aynı paraya gidip sıfır bir fiat alırdım.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Özer abi piston ve sekman değişiminden önce chipsiz hali ile piston ve sekman değişim sonrası chip siz hali aynı gibi .

Diğer yandan sekmanları o kadarcık tork farkı etkilemez diye düşünüyorum çünkü forum üyelerimizden chip kullanıp yağ eksiltme konusunda sorun yaşamayan arkadaşlarımız da var . Öyle olsaydı chip kullanılan araçlarda ben dahil çok daha fazla yağ eksiltirdi diye düşünüyorum .

Konuyu açan Hasan beyde zaten sorunun zayıf piston ve sekman kullanımından kaynaklandığını yazmış . Yani motorun torku 190 nm den 205 e çıkarılırken toyota bu yeni seriye farklı piston ve sekman kullanmış bunlarda zayıf olunca bu sorun ortaya çıkmış .

Ben şu an chipi yine taktım bakalım nasıl olacak . Yağ seviyesinde 800 km yaptım ve bir değişiklik yok gerçi daha belli olmaz ama umarım eksiltmez .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
İşte ben de tam bu acı haberi yazacaktım. Hangi konuya eklesem diye düşünüyordum.

Arkadaşlar bu motor revizyonu ile ilgili TSB yayınlandıktan sonra motoru işlem gören araçlar henüz daha fikir verecek kadar km yapmadı.
Ben yaptığım görüşme ve incelemeler neticesinde bu işlem yapılsa bile yağ eksiltme bitmeyecek. Sadece azalacak.
Biliyorsunuz sorunlu motorlarda yağ 10bin bakım aralığına kadar dayanmıyordu. 6-7bin aralığında bitiyordu. Yapılan bu işlem ile ancak 10bini çıkartacak kadar gecikme sağlanıyor.
Ama bunu sadece motordaki iyileşme ile sağlamıyorlar.
Şöyleki, ilgili TSBnin 39. sayfasında iyileştirme yapmak için gönderilecek/kullanılacak malzeme listesi var. Dikkat ederseniz yağ olarak 5w30 tam sentetik yağ kullanılıyor. Normalde biliyorsunuz 10w40 yağ kullanılırdı.

Benim aracımda 10binden sonra 31.03.2011 tarihinde sadece turbo değişti. 20bin bakıma yağı ben götürdüm (HATA!). Mobil1 5w30. Motorda hiçbir iyileştirme yapılmamasına rağmen 30bine geldiğimde yağın ancak yağ lambasını yakmayacak kadar kaldığını gözlemledim.
Yani iyileştirme yapılan araçlarda veya diğer araçlarda kullanılan yağı değiştirip sıkıntıları/şikayetleri azaltma yoluna gittiler.

Turbo değiştiğinde teknisyenlerle yaptığım görüşme sırasında, turbonun yağ eksiltmeyle ne ilgisi var ben anlayamadım dediğimde bana mantıklı bir açıklama getiremediler.

Ben de kendilerinde bu durumun turboyla alakası yok. Segmanlarla ilgili bunu motordan biraz olsun anlayan bilir dediğim de , biz de biliyoruz ama yapabileceğimiz söylenen ile sınırlı dediler. 

Bu motorlarda segmanlar ince tasarlanmış. Daha doğrusu ilk başta  hedeflenen tork değeri daha düşükmüş (190). Hesaplamalar buna göre yapılmış. Sonra yazılım ile tork yükseltilmiş (220). Motor bu torkta çalışmaya uygun olmadığından pistonlar yukarı vurduğunda segmanlar ince kaldığından deforme olmakta, sonrasında aşağı vurduğunda ise bu yerlerden bir miktar yağ yukarı kaçmaktadır. Sonraki sıkıştırmada ise yanarak atılmaktadır (mavi duman). Neticede 10 numara sentetik olmayan yağ ile de zaten dizel motorlar iyi kötü çalışabilmektedir.

Ve bence işin en vahim noktası ise şudur.
Bazılarımız bir nedenle akülerini çıkartmak/değiştirmek zorunda kalmıştır. Aracın beyninin silinmeyeceğini biliyoruz.
Öyleyse neden iyileştirmeden sonra araç yazılımı yeniden ve değişik bir versiyonla yüklenmektedir.
Bu tamamen benim tahmini, teyit ettirmedim henüz, aracın tork ve/veya başka değerleri değiştirilmektedir. Böylece piston/segman vuruntuları azaltılmaktadır.

(Mahmut hemşehrime not. İyileştirmeden sonra çipboxı takmadım. Araç el freni çekik gibi yazmıştı. Acaba bu motor değerlerindeki bir düşüşün sonucu olabilir mi?)

Turbo ile ilgisi biraz vardır, şöyle ki turbo milindeki boşluk fazla olduğu için bu eksiltmenin bir kısmı buradandır. Turbo üreticisi firma ile yapılan görüşme sonucunda sonu 0003 ile biten turbolar iyileştirme yapılmış sonu 0005 ile biten turbo ile değiştirilmektedir. Turbolar çalışma şartları gereği herhangi bir bilya vb. içermemektedir.

Her motor yağ eksiltir. Önemli olan bu eksilmenin bakım aralığı içinde kabul edilebilir seviyede olmasıdır. Avrupada görüştüğüm servislerde bunu teyit ettiler.

Orada bakım aralığı 15000km fakat oradaki yağ ve yakıt kalitesi, trafik yoğunluğu farklı olduğundan durum böyle. Zaten bakım aralığı için km yerine çalışma saatinin esas alınması gerektiğini söylediler.

Örnek olarak şunu verdiler;
X yolu 35km trafik yoğun ise bu yol 40 dakikada geçiliyor, trafik rahat ise 20 dakikada yol geçiliyor. Aynı yolu geçmek için harcanan zaman farkında motor çalışmaya devam ettiğinden km aslında çok doğru bir ölçüm olmuyormuş.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Örnek olarak şunu verdiler;
X yolu 35km trafik yoğun ise bu yol 40 dakikada geçiliyor, trafik rahat ise 20 dakikada yol geçiliyor. Aynı yolu geçmek için harcanan zaman farkında motor çalışmaya devam ettiğinden km aslında çok doğru bir ölçüm olmuyormuş.

+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Turbo ile ilgisi biraz vardır, şöyle ki turbo milindeki boşluk fazla olduğu için bu eksiltmenin bir kısmı buradandır. Turbo üreticisi firma ile yapılan görüşme sonucunda sonu 0003 ile biten turbolar iyileştirme yapılmış sonu 0005 ile biten turbo ile değiştirilmektedir. Turbolar çalışma şartları gereği herhangi bir bilya vb. içermemektedir.

Her motor yağ eksiltir. Önemli olan bu eksilmenin bakım aralığı içinde kabul edilebilir seviyede olmasıdır. Avrupada görüştüğüm servislerde bunu teyit ettiler.

Orada bakım aralığı 15000km fakat oradaki yağ ve yakıt kalitesi, trafik yoğunluğu farklı olduğundan durum böyle. Zaten bakım aralığı için km yerine çalışma saatinin esas alınması gerektiğini söylediler.

Örnek olarak şunu verdiler;
X yolu 35km trafik yoğun ise bu yol 40 dakikada geçiliyor, trafik rahat ise 20 dakikada yol geçiliyor. Aynı yolu geçmek için harcanan zaman farkında motor çalışmaya devam ettiğinden km aslında çok doğru bir ölçüm olmuyormuş.

Askeri kamyonlarda (USA) mil sayacının altında bir de saat sayacı vardır. Motorun çalıştığı toplam süreyi gösterir. Yağ değişimleri ve bakımları bu iki değeri kullanarak belirlerdik.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Askeri kamyonlarda (USA) mil sayacının altında bir de saat sayacı vardır. Motorun çalıştığı toplam süreyi gösterir. Yağ değişimleri ve bakımları bu iki değeri kullanarak belirlerdik.
+1
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
forumdaki yorum getiren arkadaşlara teşekkürler. benim arabada da yazılım uyguladılar. aslında geçen hafta gittiğimde bizim formene sorduğumda bu gene ışığı yakacak ancak hangi km de yaktığı bizim için önemli demiş idi. gerçekten de buna çok bozuldum ne demek yani bu kadar işlem sonuç gene aynı yani yerimizde sayıyoruz. o akşam oturdum böyleken böyle diye toyota müşteri hizmetlerine bir mail yazdım aslında 1000 karateri geçemeyeceği için tam da duygularımı da ifade edemediğimi düşünüyorum. her neyse ertesi gün durdum duramadım gene saat:11 de müşteri ilişkilerine telefon ettim birde sözlü ifade edeyim istedim. hemen cevap verdiler. mailimi buldu beni dinledi okudu ve dediki. arabanıza yapılabileceklerin tamamı yapılmış siz dedi merak etmeyin bundan sonra bize direk bildirin servise bildirmeyin. biz çözeceğiz dedi. şimdi anlattıklarınız ile bu gelişmeleri birleştiriyorum da hakikatten bu iş üzgünüm çözülmeyecek, bunlar işi kurtarmaya çalışıyorlar. ama enin de sonunda ta bu motorlar sadık motorlar ile komple değişecek diye düşünüyorum. ilgili arakadaşlardan ricamız toyota bültenlerini çok iyi takip etmemiz lazım.
ilgilenen arkadaşlardan Toyota müşteri merkezine telefon bu durumu teyid etmelerini sıkıştırmalarını isteyebilirmiyiz? sonuçta bu arabaları bizler seviyor ve kullanmaya ama sorunsuz kullanmaya devam etmek istiyoruz. artık arabalarımızı korkarak kullanır hale gedik.
 sağlıcakla kalınız.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
forumdaki yorum getiren arkadaşlara teşekkürler. benim arabada da yazılım uyguladılar. aslında geçen hafta gittiğimde bizim formene sorduğumda bu gene ışığı yakacak ancak hangi km de yaktığı bizim için önemli demiş idi. gerçekten de buna çok bozuldum ne demek yani bu kadar işlem sonuç gene aynı yani yerimizde sayıyoruz. o akşam oturdum böyleken böyle diye toyota müşteri hizmetlerine bir mail yazdım aslında 1000 karateri geçemeyeceği için tam da duygularımı da ifade edemediğimi düşünüyorum. her neyse ertesi gün durdum duramadım gene saat:11 de müşteri ilişkilerine telefon ettim birde sözlü ifade edeyim istedim. hemen cevap verdiler. mailimi buldu beni dinledi okudu ve dediki. arabanıza yapılabileceklerin tamamı yapılmış siz dedi merak etmeyin bundan sonra bize direk bildirin servise bildirmeyin. biz çözeceğiz dedi. şimdi anlattıklarınız ile bu gelişmeleri birleştiriyorum da hakikatten bu iş üzgünüm çözülmeyecek, bunlar işi kurtarmaya çalışıyorlar. ama enin de sonunda ta bu motorlar sadık motorlar ile komple değişecek diye düşünüyorum. ilgili arakadaşlardan ricamız toyota bültenlerini çok iyi takip etmemiz lazım.
ilgilenen arkadaşlardan Toyota müşteri merkezine telefon bu durumu teyid etmelerini sıkıştırmalarını isteyebilirmiyiz? sonuçta bu arabaları bizler seviyor ve kullanmaya ama sorunsuz kullanmaya devam etmek istiyoruz. artık arabalarımızı korkarak kullanır hale gedik.
 sağlıcakla kalınız.

Abi tekrar sorun yaşamana üzüldüm . Benim araç daha 800 km oldu ondan bir şey diyemiyorum şayet eksilme devam ederse ben ya araç değişimi yada motor değişimi isticem yeter artık arabayı yapboz yaptılar .

Bundan sonrada bir daha zor toyota alırım ben toyotayı sorunsuz ve kaliteli diye almıştım ama diğer markalardan farkı yok hatta daha kötü . :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
CRM Yazılımını yaptığım revizyon firmasının ustasıyla görüştüğümde böyle bir sorunun nasıl olur da Toyotanın çözemediğine şaşırdı. Hatta onlara da sormuştum almadan önce, onlarda Toyota kolay kolay motor indirmez sorun yaşamazsın demişlerdi. Zaten bu araçtan önceki aracım da Auris'ti onu 2009 yılında sıfır almıştım.

Bagaj yetmeyince daha önce de Toyota ile sorun yaşamadığım için ve ustaların da tavsiyesi ile aldım. Ama demekki işin rengi sorun olunca ortaya çıkıyor. Başka bir markada olsa böyle ilgisizlik ve sorunu kapatma yoluna gidilmesini anlarım ama bunu sorunsuzluk ve müşteri güveni üzerine satın alınan markada yaşamak adamı gerçekten çok üzüyor, verdiği paraya acıyor.

Birde müşteri hizmetleri ve merkezden arayanlar müşteriyi cahil yerine koymasalar daha iyi olacak. Arayan kişi bana sizin aracınızda iyileştirme yapılmış parçalar takılı diyor, bende diyorum bültene göre takılı parçalar iyileştirilmiş parçalar değil verilen cevap : Siz onu tespit edemezsiniz(Arayan kişiye soruyorum siz neye göre baktınız, Motor numarasına göre diyor. Bültende DPF olmayan motorlar için motor numarası geçersiz diyor). Bunu tespit etmek için mühendis mi olmak gerekli, alt tarafı parça üzerinde yazan sayı grubuna bakılacak bülten açıkça yerini ve sayıları belirtmiş.

Birde diyor yağ çubuğu önemli değil biz yağ eksilmesi için uyarı ışığı koyduk, acaba söylediğine kendisi inanıyor mu? Ben mi çok aptalım yoksa Toyota bizi o kadar aptal mı sanıyor?

Yağ çuğuna baktıkça sinir katsayım artıyor, bu kadar da olmaz.




2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
CRM Yazılımını yaptığım revizyon firmasının ustasıyla görüştüğümde böyle bir sorunun nasıl olur da Toyotanın çözemediğine şaşırdı. Hatta onlara da sormuştum almadan önce, onlarda Toyota kolay kolay motor indirmez sorun yaşamazsın demişlerdi. Zaten bu araçtan önceki aracım da Auris'ti onu 2009 yılında sıfır almıştım.

Bagaj yetmeyince daha önce de Toyota ile sorun yaşamadığım için ve ustaların da tavsiyesi ile aldım. Ama demekki işin rengi sorun olunca ortaya çıkıyor. Başka bir markada olsa böyle ilgisizlik ve sorunu kapatma yoluna gidilmesini anlarım ama bunu sorunsuzluk ve müşteri güveni üzerine satın alınan markada yaşamak adamı gerçekten çok üzüyor, verdiği paraya acıyor.

Birde müşteri hizmetleri ve merkezden arayanlar müşteriyi cahil yerine koymasalar daha iyi olacak. Arayan kişi bana sizin aracınızda iyileştirme yapılmış parçalar takılı diyor, bende diyorum bültene göre takılı parçalar iyileştirilmiş parçalar değil verilen cevap : Siz onu tespit edemezsiniz(Arayan kişiye soruyorum siz neye göre baktınız, Motor numarasına göre diyor. Bültende DPF olmayan motorlar için motor numarası geçersiz diyor). Bunu tespit etmek için mühendis mi olmak gerekli, alt tarafı parça üzerinde yazan sayı grubuna bakılacak bülten açıkça yerini ve sayıları belirtmiş.

Birde diyor yağ çubuğu önemli değil biz yağ eksilmesi için uyarı ışığı koyduk, acaba söylediğine kendisi inanıyor mu? Ben mi çok aptalım yoksa Toyota bizi o kadar aptal mı sanıyor?

Yağ çuğuna baktıkça sinir katsayım artıyor, bu kadar da olmaz.


Abi söylediklerinize sonuna katar katılıyorum benimde bundan önceki aracım 2009 corolla 1.4 d-4d idi o bir gram yağ eksiltmez idi zaten ondan memnun kaldığım için yine toyotayı seçtim ama dediğiniz gibi sorun olunca işin rengi değişiyor .

Benim aracımda piston ve sekman değişimi yapıldı eğer sorun devam ederse ben sandık motor ile motorun değişimini isticem yok derlerse de hakkımı sonuna kadar arıcam bundan sonrada toyotanın bırakın arabasını iğne üretsin iğnesini almam .