Gönderen Konu: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)  (Okunma sayısı 22547 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #40 : Kasım 14, 2009, 23:21:05 »
Yeni nesil araçlarda vardır bu olay denmiş de, eski araçlarda yok mu yani :D
Opel Astra GTC

Toyota Club Türkiye

Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #40 : Kasım 14, 2009, 23:21:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #41 : Kasım 14, 2009, 23:26:09 »
yok 100 - 120 ile giderken denemek için atıyorum 0.0 lt gösteriyor vitese attıgım zaman da ayagımız gazdan çektigim zaman da 0.0 lt
öyle değil ama işte..vardır bir sağma, 0.3 gibi bir değerdir, sapma yüzünden 0.0 diyordur..normalde sıfır değil yani ;)
Yeni nesil araçlarda vardır bu olay denmiş de, eski araçlarda yok mu yani :D

yok erhanım var bizde de ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #42 : Kasım 14, 2009, 23:28:40 »
teşekkürler o zaman vitesi boşa atmak yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #43 : Kasım 15, 2009, 10:56:04 »
Bedava gitmek güzel tabi de hani boşa atınca arabada bi rahatlama hissi oluyo ya o bana daha cazip geliyo :) Biliyorum saçma ama hani viteste yokuş aşağı inerken bi yığılma ve motora yüklenme sesi olunca sanki motor zorlanıyo ve dolayısı ile yıpranıyo gibi bi hava oluşuyo :) Saçma olabilir ama işte böyle geliyo bana :)
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #44 : Kasım 15, 2009, 11:35:14 »
o olaydan kurtulmanın yolu da var ki :)  vites büyüt, deviri 2000dd civarında tut ki, hem bağırmasın hem zorlanıyor gibi gelmesin :) devir yükseldikçe büyüt, düştükçe küçült, 2000dd civarı süperdir :) hem de bedavaya inersin yokuşu :) ciddi anlamda farkediyor, ben bilkentten eskişehir yoluna kadar bedava iniyorum :P
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #45 : Kasım 15, 2009, 11:56:07 »
Türkay, bu cut-off olayını çok güzel açıklamışsın. Senden iyi öğretmen olur.

Benim Yaris MMT vitesli olduğu için inişlerde devir öyle abartılı yükselmiyor, zaten 5. viteste ouyor araba. Ama yavaş giderken bazen 1. viteste devir çok yükseliyor, ben de manuele alıp 2. vitese gçiriyorum motor rahatlıyor, hem tüketim 0 olmaya devam ediyor.
Yazın da, uzun inişlerde klimayı sonuna kadar açıyorum, hazır beleş enerji bulmuşum faydalanayım diye.

Bu benzin zamları yüzünden küçük hesaplar yapar olduk, şu halimize bak. :))
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #46 : Kasım 15, 2009, 14:24:51 »
.böylece motor çalışıyor ve hiç yakıt yakmasına gerek kalmıyor..
peki yakıt yanmıyorsa egzozdan niye duman çıkıyor???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #47 : Kasım 15, 2009, 14:54:45 »
peki yakıt yanmıyorsa egzozdan niye duman çıkıyor???
duman çıktığından emin misiniz?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #48 : Kasım 15, 2009, 16:20:18 »
evet

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #49 : Kasım 15, 2009, 16:25:22 »
ben hiç dikkat etmedim..gerçekten de yakın tüketimi sıfır olunca duman çıkmamalı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #50 : Kasım 15, 2009, 18:22:52 »
  Yakıt yanmıyor değil. Sadece çok düşük miktarlarda yakıt tüketiliyor (vites boşda olmasından yani motor yüksüz olmasından bile daha az). Ancak araç beyni emiş sistemindeki sensörler aracılığı ile tüketimi hesapladığından 0 L. leri gösteriyor. O değer gerçekten muhtemelen 0,2-0,3 gibi olabilir. Fakat aracın kimi aksamları (elektrik, hidrolik direksiyon, rezistans vs.) çok az da olsa her zaman enerji çeker ve sonuçta bu enerjiyi motor karşılar. Ancak araç viteste olunca yokuş aşağı inişlerde aracın momentumu ile tekerleklerden alından enerji motora iletilir ve motorun ayrıca enerji üretmesine gerek kalmaz. Oysa motor silindirleri hiç yakıt almasa motor stop eder. Yakıt silindirlere girer ancak bu oran çok düşük miktarlarda gerçekleşir.
 Vites boşta yokuş aşağı inişlerde ise hem aracın momentumundan yararlanılmamış olur (yakıt tüketimi artar) hemde kesinlikle güvenlikten ödün verilmiş olur (motor stop edebilir ve buna bağlı tüm sistemler, frenler, direksiyon vs. çok zor kullanılacak duruma gelebilir ''Bakınız: İleri Sürüş Teknikleri'' , frenlere aşırı yük binebilir, araç yoldan çıkabilir).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #51 : Kasım 15, 2009, 19:50:27 »
ben boşta stop edebilir konusuna katılmıyorum hakan abi..ben gerçekten boşta diye stop eden bir araç görmedim...eğer ediyorsa da kesinlikle bir sorunu vardır..iyi bakımlı ve yaş olarak çok eski olmayan bir araç boşta diye stop etmez bence..şimdi silindir yakıt almasa motor stop eder dedin abi, o da mantıklı gelmedi, devir yüksekken hızlıca hareket edecek zaten pistonlar e o azcık yakıt niye gönderiliyor o zaman?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #52 : Kasım 15, 2009, 20:04:02 »
  :) Haklsıısn Türkay. Benim vurgulamak istediğim yanlış anlaşılmasın, aracın vitesi boşta seyahat ediliyor diye motor stop etmez, sadece herhangi bir sebepten (elektrik vs.) araç yol alırken eğer vites boşta ise motor stop edebilir ve bu durumda motordan güç alan tüm aksamlar enerjisi kalır. Ancak vites takılı iken motorda bir sorun olsa dahi motor güç üretmeye devam eder momentum ile birlikte. Bu da olası tehlikeleri önler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #53 : Kasım 15, 2009, 20:21:42 »
ama vitesteyken de sorun olunca motor stop edebilir..başıma gelmişti, amfinin kablosundaki sigortanın kapağı düşmüş, haberim yok benim, sallantıdan çıplak olan kablo kaportaya değdi(saşe yaptı) bir an ateşleme hiç olmadı arabada, tekleme ötesi bir şey, öksürme gibi, allahtan sigortadan sonraki kısım değmiş, sigorta patlayınca sorun kalmamış, hemen durdum baktım sigortayı gördüm ilk oto elektronikçisine gidip yeni sigorta alıp takmıştım..bence boşa atma olayı çok büyütülüyor ('89 torostan kalma alışkanlık :) )
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #54 : Kasım 16, 2009, 07:49:47 »
  :) Evet, araç vitesde iken de motor stop edebilir (pis yakıt, elektronik ve ekeltrik aksamı vs.) sebep ile. Ancak iki durum arasında şu fark oluşur. Birisinde vites boşda olduğu için araç hareket halinde iken motor stop edince krank mili hareketini kaybeder ve dolayısı ile ona bağlı ve ondan güç alan tüm aksamların enerjisi kesilir. Gerek hidrolik direksiyonu çevirmek, gerek ise fren yapmak (Bakınız: İleri Sürüş Teknikleri.) çok zor ve tehlikeli duruma gelir. Oysa araç böyle bir durumda vitesde olursa krankdan güç alan cihazlar enerjilerini biraz daha fazla koruyabilir. Diğer yandan yokuş aşağı inişlerde frenlere eğer fazla yük binerse aşırı ısınma ve kemikleşme gibi durumlardan dolayı frenler gücünü büyük oranda kaybedebilir. Bu anda ise aracı vitese almak çok zor olabilir (devirden dolayı). Ancak bu durumda araç vitesde ise aracın hareketini sınırlamak daha kolay olur ve sadece frenlere iş düşmemiş olur.
 Tüm bunlar bir kere işe yarar ancak yaradığında arada çok önemli farklar doğurur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #55 : Ağustos 10, 2012, 00:10:11 »
Arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim forumda arama yaparken rastladım.Neyse benim sorum araç yokuş aşağı giderken yüksek viteste yakıt yakmıyor.peki bu arada yokuş aşağı inerken kılimayı açarsak yine de yakıt harcamaz mı araç?yani kılimayı beleş mi kullanmış oluruz :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #56 : Ağustos 10, 2012, 06:52:14 »
Arkadaşlar konuyu hortlatayım dedim forumda arama yaparken rastladım.Neyse benim sorum araç yokuş aşağı giderken yüksek viteste yakıt yakmıyor.peki bu arada yokuş aşağı inerken kılimayı açarsak yine de yakıt harcamaz mı araç?yani kılimayı beleş mi kullanmış oluruz :P

Yokuş aşağı inerken gücünü motordan alan herşeyi beleşe kullanmış oluyoruz, buna klima, ışıklar ve diğer elektrik tüketen cihazlar da dahil.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #57 : Ağustos 10, 2012, 08:19:06 »
yokuş aşagı inerken anlık tüketim 0.0 lt. vitesi boşa attıgım zaman da 0.0 lt. gösteriyor ama.

evet bende dikkat ettim vitesi boşa attıgım zaman da anlık tüketim 0.0 lt. gösteriyor
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #58 : Ağustos 17, 2012, 10:24:50 »
Benim yeğenim de inanmıyordu cut-off a en sonunda aldığı araba (407 hdi) inişte kendisine gösterdim. Hep boşa atardı arabayı yakıt için hatta bana kızardı boşa atmıyorum diye. Şimdi boşa attırmıyor arabayı.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #59 : Eylül 12, 2013, 09:20:44 »
yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,
yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır, yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygul*nan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .


işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,
taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .


(ALINTI-TEAMPALIO-PAŞA)