Gönderen Konu: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)  (Okunma sayısı 22548 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #20 : Kasım 26, 2008, 23:15:36 »
tamamen karıştı olay

Toyota Club Türkiye

Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #20 : Kasım 26, 2008, 23:15:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #21 : Kasım 27, 2008, 00:43:50 »
anladığım kadarıyla çok yüksek devire ulaşınca arabanın devri kesmesi cut off değil. belli bi devirden sonra araç ivme kazandığında ayağımızı gazdan çektiğimizde motora giden benzinin kesilmesine deniyor bu cut off.. o zaman ben şunu soruyorum hakan bey madem bu cut off benzini kesiyor neden yol bilgisayarının gösterdiği 0.0 aslında 0.0 değil madem benzin kesiliyo gerçektende 0.0 olması gerekmezmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #22 : Kasım 27, 2008, 08:21:40 »
  Motora benzin akışı tamamen kesilmiyor, sadece motorun çalışmasına yetecek kadar benzin yollanıyor motora ve motor araç viteste olduğu için zaten kendi dimakileri ile bu çalışmasını çok rahat devam ettirebiliyor. Yani normalde motor araca güç verip onu hareket ettirirken bu duurmda yolun tekerleklere uyguladığı kuvvet şanzıman yolu ile motor aksamlarına iletiliyor ve yol ve dolayısı ile tekerlekler motoru hareket ettirmiş oluyor bu sefer. Ayrıca yol bilgisayarında görünen değer motora giren yakıtı hesaplayarak ölçülmüyor, bildiğim kadarı ile emme manifoldunda oluşan vakumla çalışan bir düzenek var.(her sistemde aynımı ve tam detaylarınıda açıkçası net bilmiyorum ama eminim daha iyi bilen vardır) Siz gaz vermediğiniz içinde vakum düşüyor emme manifoldunda. Ama bu sırada çok çok az seviyelerde de olsa yakıt akışı oluyor ama bu seviye kensinlikle araç vitesi boşta olduğu durumdaki rölanti seviyesinden az oluyor. Bunu ayarlayan ise ECU (motor beyni)oluyor.
 Yani aslında yokuş aşağı vitesi boşa alırsanız bu eğimin kazandıracağı momentumu kullanmamış oluyorsunuz. Oysa motora bağlı (alternatör, klima, pompalar vs.) donanımlar ve sürtünme (motor iç aksamı, dişliler vs) sebebiyle güç kullanılır. Ancak araç viteste iken yokuş aşağı giderseniz bu eğimin sağladığı momentumu tekerlekler yardımı ile motora iletmiş olursunuz ve dolayısı ile bundan faydalanmış olursunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #23 : Kasım 13, 2009, 19:21:27 »
değerli arkadaşlar ben yeni toyota cıyım. yol bilgisayarında ayağımı gazdan çekince 00 lt yakıt tüketimi gösteriyor. bugerçek midir?gerçekse motor nasıl çalışır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #24 : Kasım 13, 2009, 19:28:52 »
  Bu Cut-Off sistemine sahip tüm araçlar için böyledir. Bunun için yokuş aşağı inişlerde (en önemlisi güvenlik için) araç viteste olmalıdır. Konu sitemizde uzun uzaya ve detaylı şekilde paylaşılmıştı (Cut-Off). Arama yaparsanız eminim oradan bilgilere ulaşabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #25 : Kasım 13, 2009, 19:39:29 »
Adem bey ben de bu siteden öğrenmiştim bu Cut Off'u.  Mekanik sohbet bölümünde hepsi var.. Çok faydalı olacağına eminim. Ayrıca  fotograf bölümüne aracınızın fotografını koyarsanız kendi adıma sevinirim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #26 : Kasım 13, 2009, 19:47:39 »
Sadece yokuş aşağı giderken değil... Düz yolda giderken de 0.0 lt gösteriyor...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #27 : Kasım 13, 2009, 19:49:42 »
değerli arkadaşlar ben yeni toyota cıyım. yol bilgisayarında ayağımı gazdan çekince 00 lt yakıt tüketimi gösteriyor. bugerçek midir?gerçekse motor nasıl çalışır?
Evet, bu gerçek.
Ayağı gazdan çekince arabanın kendi hızıyla araba gitmeye devam ederken motor da dönmeye devam eder, tabi arabayı biraz yavaşlatır, motor freni etkisi gösterirken bir yandan da elektronik sistem durumu anlar ve motora giden yakıtı ve ateşlemeyi keser, böylece yakıt sarfiyatı 0 olur. Gaza basınca da motora tekrar yakıt gitmeye başlar.
Özellikle uzun yokuşlarda bu şekilde gitmek çok keyifli. Aracın hızını kesmeyecek kadar dik yokuşlardan inerken hem hız kaybetmeden bedavadan inmiş oluyoruz hem de frenlere daha az yük biniyor, araba daha kontrollu iniyor.
Manuel vitesli arabalarda yokuş aşağı inerken vitesi boşa atmaktan daha iyi, çünkü vites boştayken motor rolantide de olsa çalışıyor yani yakıt harcıyor, ama böyle inişlerde yakıt harcamıyor, hem klimanın sarfiyatı da bedavaya geliyor.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 205 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #28 : Kasım 13, 2009, 20:01:49 »
Bu sadece Toyota'ya özgü değil, yeni nesil araçların neredeyse tamamında Cut off sistemi mevcut.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #29 : Kasım 13, 2009, 23:22:59 »
çooook basit bir şekilde anlatmak gerekirse,
şimdi normalde motor nasıl çalışıyor (çooooooooook basitçe anlatırsak) yakıt yanma odasına alınıyor, hava ile karışıyor, yanma oluşuyor pistonlar hareket ettiriliyor, o hareket vitese iletiliyor, vitesten uygun dişli ile difransiyele ordan da lastiklere iletiliyor...peki cut-off sisteminde ne oluyor? tam tersini düşünün..yokuş iniyorsunuz(veya düz yolda gidiyorsunuz) ayağınızı gazdan çektiniz, ancak araç hareketi durmuyor devam ediyor(eylemsizlik, yer çekimi, sürtünme vs vs bir sürü kanun etkisi var burda), bu sefer motorun çalışmasını tersten düşünün, lastikler dönüyor, lastikler dönerek difransiyele iletiyor difransiyel vitese ordan pistonlara...pistonlar hareket ediyor ve bu hareket için benzine ihtiyaç duyulmuyor, çünkü bu sefer pistonları lastikler hareket ettiriyor..böylece motor çalışıyor ve hiç yakıt yakmasına gerek kalmıyor..siz gaza bastığınızda ecu yine yakıt gönderiyor yanma odasına yine yakıt ile hareket gerçekleştiriliyor..
peki boşa alınca neden yakıt yakıyor?;
biraz önceki gibi düşünün, yine lastikler dönüyor, difransiyele iletiliyor ordan vites kutusuna ama orda kesiliyor motora iletilmiyor o enerji..çünkü boş vites motor ile tekerlerin bağlantısını kesiyor..motor rölantide çalışmak için yine yakıt kullanıyor..tabi sadece rölanti için derken klima, elektrik harcayan sistemler(ses sistemi gibi) şeyler için de devir yükseleceği için iyice çok yakıt yakıyor..
hala sorusu olan varsa, benim yanlışım varsa, ne bileyim akla takılan bir şey varsa ben de cevabı biliyorsam elimden geldiğince cevap veririm
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #30 : Kasım 14, 2009, 00:05:45 »
sadece toyota değil bütün arabalar aynı. viteste yokuş aşağı salıverirsen yakıt yakma diye bi durum olmuyor. yol bilgisayarında anlık tüketimi açık tutanlar da görebilir bunu. 0.0 yazar ekrana...
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #31 : Kasım 14, 2009, 00:13:16 »
bu özellik bende varmı acaba ?
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #32 : Kasım 14, 2009, 00:17:17 »
yol bilsayarın varsa kendi gözlerinle görürsün. bu bi özellik değil zaten kardeşim. 
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #33 : Kasım 14, 2009, 18:11:26 »
Türkay süpersin. Bu kadar iyi anlatılabilir.  :alkis: :alkis: :alkis:
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #34 : Kasım 14, 2009, 18:15:44 »
türkay kardeş gerçekten süper anlatmışsın eline sağlık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #35 : Kasım 14, 2009, 20:48:35 »
yol bilgisayarları yaklaşık(genelde sallamasyon) değer göstermiyor mu? kimsenin yol bilgisayarı-yakıt karşılaştırması %100 doğru değildir sanırım. Corollanınki kullanıma göre %10 gibi sürekli şehir içiyse dahada fazla sapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #36 : Kasım 14, 2009, 21:50:42 »
Türkay süpersin. Bu kadar iyi anlatılabilir.  :alkis: :alkis: :alkis:
türkay kardeş gerçekten süper anlatmışsın eline sağlık
teşekkürler :)
yol bilgisayarları yaklaşık(genelde sallamasyon) değer göstermiyor mu? kimsenin yol bilgisayarı-yakıt karşılaştırması %100 doğru değildir sanırım. Corollanınki kullanıma göre %10 gibi sürekli şehir içiyse dahada fazla sapıyor.

değerler sallamasyon değildir yahu maf sensöründen alınan değerlere göre oluşturuluyor olabilirler mi? (çekilen havaya bağlı olarak hesaplamak?) veya yakıt sensörü ve yapılan km orantılanarak ortalama yakıt tüketimi elde ediliyor olabilir mi? tamamen sallamasyon yaptım ama :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #37 : Kasım 14, 2009, 22:00:29 »
yokuş aşagı inerken anlık tüketim 0.0 lt. vitesi boşa attıgım zaman da 0.0 lt. gösteriyor ama.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #38 : Kasım 14, 2009, 22:35:30 »
boşta 0.0 göstermez..hatan var..muhtemelen 180-190 gibi bir hızda boşa atıyorsundur 0.1 falan gösteriyodur, belki o hızda 0.0 bile gösterir 'neredeyse' yakmıyor diye..o hızlarda vitesteyken 0.0 göstermiyor, 2.4 gösteriyor gazdan ayağı çekince, boşta 0.5 altında değerlerde kalıyor
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: CUT-OFF NEDİR? (fuel cut-off when engine de-accelaration)
« Yanıtla #39 : Kasım 14, 2009, 22:46:45 »
yok 100 - 120 ile giderken denemek için atıyorum 0.0 lt gösteriyor vitese attıgım zaman da ayagımız gazdan çektigim zaman da 0.0 lt