0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aynı viraja aynı süratle Corolla ve astrayla girin farkı anlarsınız. Tabi bunu anlayabilecek tecrubede, farklı farklı araçları kullanmış biriyseniz. Eski kasaya biniyor olmak hiç sorun değil. Çünkü aracın fiyatı ortada. Astra K kasa 160dan başlıyor. En sonda söylediğiniz şey herşeyin açıklaması işte. 'Tercih meselesi'. Beğenen, bütçesine uyan Astra alır, başka biri Corolla alır. Ama 'insanlar astra sedanı neden alır, alanları anlamıyorum' tarzı konuşursanız bu forumda pek görülmeyen tepkiler alırsınız.
Astra mı lpg ye uyumluymuş ?
Ben mesela Volkswagen alanları da anlamıyorum, anlamak zorunda da değilim. Başkası da Japon arabası alanları anlamıyordur, illa anlamasını da beklemiyorum. Hakaret etmedikten sonra istediğim şekilde konuşurum, gelecek tepkilerde umrumda değil.
Eski bir japoncu olarak farklılıklar var tabi Toyotanın da avantaj dezavantajı var vw ya da opelin de ayrı ayrı avantaj dezavantajı vardır. Ben de honda alanları anlamıyorum Aslında bakarsanız 100.000 yukarısına çıkılacaksa renault megane ideal. Kimisi de renault a o kadar para verilir mi diyebilir. Arkadaşımdaki megane gtline çok aşırı değerlendi.
Şu arabaya bu kadar para verilir mi türü sorular aslında tamamen imaj ile alakalı, kalite ile ilgili değil. Bizde Toyota orta sınıf bir marka imajına sahip ve Toyota demek Corolla demek bizde, başka bir modelini doğru düzgün bildiğimiz yok. Katar'a ilk geldiğimde her yer land cruiser. Işıkta duruyorsun, on arabanın onu da Toyota. Kişi başına düşen gelir olarak Katar dünyanın en zengin ülkesi, adamlarda bu kadar para var neden Mercedes ya da BMW değil de Toyota diye soruyorsun her Türk gibi kendine. Vizyon yok, Arap kafası işte vs diye atıp tutuyordum kendi kendime, taa ki çöle gidene kadar.Deniz kenarında kumda yürümüş olan herkes bilir ki düz ve sert bir zeminde koşmak ile kumda koşmak arasında dağlar kadar fark vardır, düz zeminde 10 km koşan biri kumda belki ancak 1 km kadar koşabilir, sonra tükenir. İşte kumda araba kullanmakta motoru böyle yoruyor, 50 derece sıcak altında, low range de, kum tepelerini aşa aşa ilerliyorsanız, birkaç saat içerisinde motoru hararet yapmayacak Toyota'dan başka araç bulamazsınız. Bu sebeple herkes Toyota kullanıyor burada.Kaliteden kastınız ne? Lüks malzeme ve işçilik ise evet Alman arabaları daha kaliteli. Yok eğer kastınız, dayanıklılık, sorun çıkarmama, her koşul altında yola devam etme ise Toyota'nın eline su dökebilecek başka bir marka yok.Ben burada yazın 50 derece sıcağında 24 saat kontak kapatmayan hilux (şantiye aracı, gündüz vardiyasında biri, gece vardiyasında ayrı biri kullanıyor ve arabanın içi ısınmasın diye yemek vs yenirken araç açık bırakılıyor, klima sürekli çalışsın diye) gördüm, başka bir markada bu aracın motorunun hararet yapmaması mümkün değil.Burada 2006 model Mercedes ML 500 almıştım, hayatımda ilk defa Mercedes sahibi olacağım heyecanı ile. Çöle girdiğim gibi aracın ön düzeni dağıldı sol aks körüğü patladı, ayrıca lastik davlumbaza çarptı, kopan davlumbaz radyatöre giden hortumu kopardı yolda kaldım. Ertesi gün 11 saat süren bir maceranın sonunda aracı çölden çıkartıp eve dönebildim. Ha bu araçlar zaten arazide kullanılmak için değil asfalt kullanımı için, ben yanlış yerde kullandım o ayrı ama kullandığım gibi de nasıl dayanıksız olduğunu gördüm.Hoş benden önceki sahipleri sadece asfaltta kullanmış ama otomatik şanzıman daha önce tamir görmüş (evladiyelik diye anlatılan 7g tronic). Hidrolik direksiyon pompası müthiş ses yapıyordu, her an patlamaya hazırdı. Benim aracı sattığım adam ise motor arıza yaptı diye bana mesaj attı. Benim zamanımda bir motor arızası yoktu dedim. Gerçi ben 5 litrelik motoru hayatımda ilk defa kullandığım için sürekli dip gaz yapardım, dip gaz yapıyorum diye motor zarar gördüyse bilmiyorum.Araçla ilgili hatırladığım tek güzel şey 7 sn süren 0-100 hızlanmasıydı. O da anlaşılan motora iyi gelmemiş.
Katara gitmiştim.Diplomatic street yakınlarında kaldım.Hatta ortalarda bir yerde avm vardı carrefour vs her şey mevcut. Evet bende gözlemledim her yer Toyota Lexus dolu.Klimalar full açık.Nadir de olsa alman araçları denk geliyor.Hatta Honda odyssey ile seyehat etmiştim.Çok performanslı gelmişti
Bende onu diyorum abi bundan dolayı Astrada lpg de uzak durmak lazım ama onun haricinde güzel bir araç özellikle HB modeli Sedan ile HB arasında viraj kabiliyeti bile farklı. Onun haricinde alınabilecek bir araba hakkını yememek lazım
Amerika, Kanada ve Arabistan'da akraba ve tanıdıklarım yaşıyor. Hepsinin de ortak söylediği şey : Burada alman araçları tutulmuyor. Amerika ve Arabistan'da Lexus ve Land Crauiser; Kanada'da ise bunlara ilaveten Subaru Forester'in çok tutulduğunu söylemişlerdi. Amerikalılar ve Arapların konfor ve güvenliklerine ne kadar düşkün olduklarını söylemeye de gerek yok. Zaten son yıllarda dünyaca ünlü güvenlik testi iihs detaylı incelenirse Japon araçları güvenlik testlerinde almanları sollamış durumda. Mercedes ve Bmw 'ye sözüm yok. vw konusunda ise size katılıyorum Türkiye'de fazlasıyla abartılan bir balon.
Öncü olduğu konularda bizi de aydınlatırsanız seviniriz. Mesela Toyota'daki tss güvenlik paketi vw'in hangi paketinde var ve fiyatı ne kadar?
hız sabitleyici mi? 2004 corolla'da bile var o. tss güvenlik paketi diyorum. şerit takip, yaya çarpışma önleyiciön çarpışma önleyici sistem. otomatik fren sistemi. trafik işareti algılama.kendi kendine yatay ve dikey park etme.bunların olduğu paketi ve fiyatını da yazarsanız sevinirim.
Anladım yani yok. o zaman bu paketlerin corolla ve ch-r'de olduğunu hatırlatayım hem de polo fiyatına satılıyor bu araçlar. polo'da ise 2 hava yastığı lütuf sayılıyor.
tss güvenlik paketi diyorum.şerit takip,yaya çarpışma önleyiciön çarpışma önleyici sistem.otomatik fren sistemi. trafik işareti algılama.kendi kendine yatay ve dikey park etme.bunların HEPSİNİN olduğu paketi ve FİYATINI da yazarsanız sevinirim.
Sayın Hocam, anlatamıyorum galiba sıraladığım 6 güvenlik paketinin hepsinin olduğu modeli ve fiyatını da yazarsanız aydınlanacağız. vw bu özellikleri tek tek parayla satıyor zaten.