0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Herkese Merhaba,Şimdi izninizle beni hayretlere düşüren ve nasıl bir ülke olduk yahu dedirten bir ilan paylaşmak istiyorum sizinle. Lütfen Expertiz raporunu dikkatli okuyun. 55 yaşıma girmek üzereyim ve elimden en az 10 araba geçti şimdiye kadar ama "Ekleme araba" diye bir kavramı ilk defa duyuyorum ve bunun nasıl muayeneden geçeceği ve trafikte aramızda dolaşacağı da başka bir husus. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-nissan-2005-model-nissan-x-trail-otomatik-vites-147,000-km-de-1070840276/detayBu araç nasıl satılabiliyor alenen? Önü başka yere arkası başka yere gitmez mi bunun? Anlayabilen varsa anlatsın lütfen.Ama helal olsun satıcıya. Dürüst adammış. Çekinmeden expertiz raporunu da paylaşmış açıkça
Resmen arabayı baştan yaratıyoruz. Binlerce eklenmiş araba olduğuna yemin ederim ama kanıtlayamam Peki 10 tane arabadan bir tane araba çıkartınca bu meydana gelen oluşum hangi araba oluyor ? Şase numarası kısmı hangi arabaya aitse araba o mudur ?
Muayenede buna baktıklarını hiç sanmıyorum, çok rahatlıkla geçer eğer far ayarı tamamsa Bu arada aracı doğru ekleyememişler ön kapı bariz aşağıda.. Kapı çıtasından çok rahat biçimde görünüyor..
Merhabalar önder bey,Ekleme araba yeni değilki çok eskilere deyanır,yaşınız benden büyük ama denk gelmemişsiniz demekki,Çok eskilerde benim çocukluğumda Murat 131 sedan ları kesip çok tutuluyor diye kartal yaparlardı,eğer işçilik düzgün yapılmışsa doğru kaynak tekniği kullanılmış sacın özelliği bozulmadan (bu çok zor bir durum) kaynak yapılmışsa hiç bişey olmaz ki bu şekilde trafikte dolaşan on binlerce araç var,orjınal olupts 30 yıllık araçta çok güvenli değildir,sonuçta fabrikada bunu punta kaynak tekniği ile birleştiriyor yekpare araç çıkmıyor ortaya,benim kullandığım Corona da darbeliydi ve aynı yerden iki defa darbe aldı ama hâlâ taş gibi maşallah,muayene tarafına gelecek olursak şaselerde veya başka yerde çürük yoksa kaynak açık olsa bile hiç önemli değil,onlar için önemli olan motor ve şase no tutuyor olması.
Arabam 4 senedir bende yaklaşık. Avensislerde far ayarlama manuel olarak yapılamadığı ve benimde far ayarlama motorum bozuk olduğu için biraz far ayar bozukluğu mevcut. Ama hatasız geçtim bu sene. Mesaj Birleştirildi: Ocak 25, 2023, 09:39:36Günaydın Ümit bey;Ben Mersinliyim. Bizim oralarda Reno Toroslar hele station wagon olanlar hala çok tutulurlar. Taş gibi arabadırlar. Katır gibi yük çekerler. Gidin Erdemli ilçesine pikap yapılmış bir çok toros station wagon görürsünüz. Hemen şöför arkasından üst taraf kesilir oraya bir saç plaka kaynatılır pasta boya derken alın size pikap reno toros. Ama bunlar köylerden limon portakal taşımak içindir hale. Yakalandıklarında polisin o anki insafına kalmıştır herşey. Ya hayatları hurdacıda biter yada o sefer kurtartırlar bir sonrakine kadar. Ama eninde sonunda biterler. Beni şaşırtan olay böyle bir ilanın verilebilmesi alenen. Demek ki bana denk gelmemiş.
Maalesef ki ülkemizde pert veya ağır hasarlı araçların hurdaya ayrılıp geri dönüşüme gönderilme konusu olmadığı için hasar gören aracın hasarlı kısmının kesilip sağlam olanla eklenmesinde araç toplayanlar ve sigorta firmaları bir sakınca görmüyor. Eskiden eksper işi yokken kimse araç eklenmiş mi diye bakmazdı. Tabi güvenlik algısı o dönemler bu kadar gelişmiş değildi. Ancak günümüzde güvenlik ön planda ve ufak bir hasarda bu araçlar kaynak yerlerinden bölünüyor. Tabi bu işi yapan ustalar öyle bir ekleme yapıyorlar ki bunu normal bir insanın anlama imkanı maalesef ki yok. Bu tip ağır hasarlı araçlar doğrudan geri dönüşüme gönderilmeli ve onarılma izni verilmemeli, ancak günümüzde sigorta firmaları kâr etsin diye bunlara göz yumuluyor. Tabi birde hasar kaydı çıkmasın diye cepten hasar yaptırıp bir kaç parçası boyalı diye satan açgözlü alsatçılar var, onları da unutmamak lazım.
Bundan önceki aracım 2006 Model Nissan X-Trail Elegance Modeliydi. Ankara arabasıydı ve plakası da 06 idi. ama Karsta görev yapan bir doktorun yurtdışına çıkması sebebiyle satılıktı ve bende uçuş millerimi kullanarak gidip almıştım. Orada expertiz için şimdi adını hatırlamadığım bir firmaya baktırdık. Sağ ön çamurluk boyalı çıktı. Bagaj kapağı ise lokal boyalı dediler. Bunları önemsemeden hemen aldım arabayı ve aynı gün yola çıktım. Ankaraya geldikten sonra en az 15 yıldır tüm araçlarıma bakan artık aile dostu olmuş kendi ustama gittim yağ ve sıvı değişimleri için. O da güvendiği kaporta ustasını çağırdı ve kaportacı aracı görür görmez komple boyalı araba hocam dedi bana. Gözlerimin karardığını hissettim bir an inanın ama çok iyi bir espiri yapmıştı anladık sonrasında. Araba tabiki komple boyalı olacaktı. Ama orijinal boyasıydı. İşin şaka tarafını geçtikten sonra bana sağ ön çamurluğun değişmiş olduğunu diğer yanlarda sorun olmadığını söyledi. Raporu gösterdim olamaz dedim. İddiaya girdik. Kendisi gibi üç ustaya daha baktırdık hepsi aynı şeyi söylediler. Bana güzel bir yemeğe mal olmuştu. O gün bu gündür expertiz firmam o ustadır benim. Motor için de kendi ustama baktırırım. Ne dediyse çıkmıştır. Yani demem şudur ki her sokakta papatya gibi ortaya çıkan expertiz firmalarına da çok itibar etmemek lazım. (Şahsi fikrimdir). Çekirdekten yetişmiş gerçek bir usta her zaman en iyisidir. (Sayıları gittikçe azalmakta maalesef)