0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benim 2004 comfortline golfümde yok yok 10 hava yastığı Karartmalı ayna ön arka dijital klima. ön arka kolçak. 2 adet bardaklık Torpido ve kolçak soğutucu, Cruise control,ısıtmalı ayna Far ve yağmur sensörü Abs asr. Esp bazılarında var. Model yenilemek istiyorum ama bakalım 🤔
Benim fanatik lafım ortayadır. Bende de yeni kasa corolla var ona göre konuşuyorum.Toyota yı vw den üstün olduğunu iddia edenlere Toyota nın da çok farkı olmadığını belirtiyorum.Toyota Türkiye getirmediyse fiyatı düşük tutup satış adedini artırmak için yapdılar.Piyasadaki rakiplerinin sunduğuna bakarım ben. Mazda şehiriçi aktif frenleme yi standart sunarken toyotanın sadece tss yi en üst donanımda sunmasını önemli güvenlik teknolojisini alt donanımlara getirmemesini eleştiriyorum ben de.Vw hala hava yastığını opsiyonel mi satıyor?
comfortline pakette 10 hava yastığı değil 6 hava yastığı kullanılmıştır. ( 2 ön, 2 yan, 2 tavan) toyota corolla'da o dönem sol paketlerde 6 hava yastığı standartken, avensis'te 7 hava yastığı mevcuttu. ( dünyada ilk diz hava yastığını toyota kullanmıştır.)2004 corolla sol paket donanımı: abs, ebd, 6 hava yastığı ,yağmur sensörü, far sensörü, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası,deri direksiyon ,deri vites topuzu, ön kol dayama, direksiyondan kumandalı cd calar, 6 hoparlör, elektrikli ısıtmalı dikiz aynası ,elektrikli,sıkışma kontrollü çift kademeli 4 cam ,opitron gösterge ,dijital klima, fasılalı cam silecekleri, 4 teker disk, çelik jant, imboolizier ( motor blokaj sistemi), yol bilgisayarı ve bazı serilerinde hız sabitleyici de mevcuttur.
Ben VAG grubu hater'ı değilim Mutlu bey, aşırı Toyota fanı da değilim. Aksine VAG otomobillerini Toyotalardan daha kaliteli bulmuşumdur çoğu zaman. E150 Corolla almasaydım alacağım araba 1.4 TSI FR bir Leon olacaktı benim de.Ülkemizde otomobiller genel kategoride üçe ayrılıyor:1-Distribütorünün sayesinde yok satanlar: VAG grubu burada zirvede. Doğuş Otomotiv'in reklamları, markanın yarattığı kalite algısı ile de birleşince şimdi VW yok satar oldu.2-Distribütörü yüzünden ne yaparlarsa yapsınlar adam akıllı satış rakamı yakalayamayanlar: Burada Mazda, Kia, Subaru gibi örnekler verebiliriz. Otomobilleri rakiplerini ezip geçse bile bir zamanlar üzerlerine yapışan algıları bir türlü kıramadıkları(Yakın zamana kadar eski modelleri yüzünden PSA grubu da bu haldeydi. Hala da algıyı tam kırabilmiş değiller.), distribütörleri de iyi pazarlama yapamadığı için satış rakamları markaların gerçek değerini bilenler dışında neredeyse olmayan markalar.3-Distribütörüne rağmen iyi satan markalar: İşte burada da Toyota geliyor. Şimdi bu kadar donanım eksiğinden bahsettik, düşünün ki Türkiye'de daha önce örneklediğim donanımlarla satıldı Toyota'lar. Bugün insanların o araçlar hakkındaki düşünceleri "Bozulmuyor ama güvenlik donanımı eksiği var" mı olurdu yoksa "Hem Türkiye şartlarına dayanıklı hem de güvenli araçlar" mı olurdu? Ben Toyota'nın veya herhangi bir markanın maaşlı çalışanı değilim. Bu markalar bir araç fazla satınca benim cebime fazladan para da girmiyor. Siz hepiniz, bu forumun üyeleri benden bilgilisiniz, bilginize ve deneyimlerinize saygım sonsuz, düşüncelerinize de. Bunlar da benim düşüncelerim.
Doğru Hem Türkiye şartlarına dayanıklı hem de güvenli araçlar. Burada VW hava yastığını parayla satıyor dolayısıyla kötü araba üretiyor tezine güvenlik donanımları görecelidir, Japon rakibi Mazda daha önde olduğu için Toyota güvensiz mi? bakış açısıyla yaklaştım.
ESP konusunda araya girmek istiyorum. ESP' nin ülkemizdeki 2007-2012 arası E140-E150 Corolla'larda bulunmamasının tek sebebi Toyota Türkiye'dir.https://www.autoscout24.com/offers/toyota-corolla-1-33i-vvt-i-luna-gasoline-grey-48d63366-6c32-e217-e053-e350040ac049?cldtidx=3 Bu araç Belçika'da satılık. Gördüğünüz gibi 1.33 Dual VVT-i motora sahip ve Luna donanım. Bizdeki Comfort'a denk geliyor hemen hemen. İlanı incelerseniz araçta VSC'nin, ön arka park sensörünün hatta webasto sisteminin standart olarak bulunduğunu göreceksiniz. https://www.autoscout24.com/offers/toyota-corolla-2-0-d-4d-125-dpf-high-wenig-km-diesel-silver-c378fb70-55c3-43f0-b845-dae2a01c4edc?cldtidx=17 Bu araç da Avusturya'dan. Bu aracın farkı ise dizel ve Cruise Control sistemini üzerinde bulunduruyor. Hani şu Toyota Türkiye'nin dizellere takılamıyor diyerek bu kasada insanları mağdur ettiği Cruise Control. Tabi bu araç 2.0 D4D 1.4'lerde durum farklı olabilir Avrupa'da da. Sitedeki bütün ilanları gezin, E140-E150 olup VSC olmayan neredeyse yok ve bu araçlar aynı dönemde Türkiye'de de satıldı. Burada güvenliğe önem vermeyen Toyota markası değil, Toyota Türkiye'dir. 3000 km öteye VSC'li giden araçlar bizim ülkemizde VSC'siz satıldı.Daha da eskiye, E120'lere gidelim. https://www.autoscout24.com/offers/toyota-corolla-1-6-16v-vvt-i-anniversary-5-drs-a-t-6-mnd-bovag-gasoline-silver-b9ac7594-791a-49c2-9899-d33be62197ee?cldtidx=3 Bakınız bu araca. Araç Hollanda'dan. Sahibinden'e girin bakın, neredeyse bütün LPG'li E120'lerde LPG kontrolcüsünün konduğu yerde hani şu bozuk para yeri gibi olan var ya, işte tam orada, ona bir bakın sonra gelin bu linkteki araçta orada ne var bakın. Kocaman "TRC OFF" düğmesi. Bizde ne var, LPG şalteri.Daha da eskiye, efsane AE101'e gidelim.https://www.autoscout24.com/offers/toyota-corolla-1-4-xli-comfort-gasoline-green-23b1ff02-2733-4c56-ab0c-6dbfaf023053?cldtidx=7 Bu aracımız da Almanya'dan. Türkiye yollarında hiç göremediğimiz(en azından benim göremediğim), efsane kasanın 3 kapılı hatchback'i. O da ne? 1996 model araçta sürücü-yolcu airbag'i var. Bize ne zaman gelmişti yahu? Heee.. 1998 GLi Special'lar ile. Demek ki Toyota güvenliğe en az Avrupalı rakipleri kadar önem veriyormuş. Kim bizi bunlardan mahrum bırakıyor o zaman? Toyota Türkiye.
Tam bir araştırmacı gazetecilik örneği. Tebrikler gerçekten.Benim çok fazla saygı duyduğum iki marka var biri Toyota, diğeri Mercedes. Mercedes çok çekici, insanın aklını baştan bir sevgili gibi. Bir ortama gidiyorsanız yanınızda onu istersiniz, onunla havanızı atmak istersiniz, yeri gelir günlerce aklınızdan çıkmaz. Kusurlarını görmezden gelirsiniz, güzellikleri sizi mutlu etmeye yeter.Toyota ise en güvendiğiniz dostunuzdur, ne olacağını kestiremediğiniz bir yere gidiyorsanız yanınızda sadece onu istersiniz.Diğer tüm markalar bu ikisinin arasında. (BMW, Audi gibi markalar Mercedes'e yakın; Mazda, Subaru gibi markalar ise Toyota'ya yakın. VW ve PSA ise ikisine de yakın olmayan tam ortada duran bir şey. Sadece araba işte.Tabii ki kendi subjektif görüşümdür.
Teşekkür ederim. VW ve PSA görüşlerinize bir ekleme yapmak isterim. Tüm bu tartıştıklarımızı arka plana atalım. VW(ve grubundaki tüm araçlar) genel olarak dediğiniz gibi ortalama araçlardır. Hiçbir aracı net bir özellikte sınıf lideri değildir ama sınıfındaki çoğu araçtan da iyidir. PSA grubu araçlar ise(2010’lar bence grup için milattır çünkü eski 307 faciaları falan düşünüldüğünde, bak yine aklıma geldi ) tasarım konusunda kendilerini çok geliştirdiler, ama onların da “Bak şunu çok iyi yapıyorlar” diyebileceğim bir özelliği gelmiyor aklıma. Hep ortaya sıkışmış kalmış araçlar gibi hissettiriyorlar. Elbette ki iki grubun araçları da kullanışlılık yönünden iyi araçlar, bugün Golf 7’de bulunan koltuk altı çekmece kaç araçta var mesela, veya C5 Aircross ile tanıtılan süspansiyon sistemi kaç araçta mevcut, ama bir türlü “Şunda en iyisi” diyemiyorum.Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2019, 00:13:50O değil de bir Opel yüzünden 3 sayfalık tartışma çıkmış iyi mi
Madem PSA konusu açıldı biraz da 3008'e saydırayım. Tasarım olarak, özellikle iç mekan çok çekici, itirazım yok. Yalnız en lüks modelinde bile 4x4 yok ama araçta kar/kum/çamur sürüş modları var! Tam bir "görüntü var, ses yok" örneği. Gerçekten suvdan anlayan birinin bırak almayı, yanına yaklaşacağı bir araç değil ama bunu gel de genele anlat. Anlatamazsın. Sen kendi tipsiz Toyota'na bak der geçerler.
3008’in 4 çeker olmadan sahip olduğu arazi modları=Volkswagen’in mekanik LSD olmadan kullandığı XDS.
Burada çoğumuz toyota kullanıcısıyız tabi ki ama bir yerden sonra fanatikliği bırakmak zorundayız şahsen ben bu aracımdan sonra turbo desteksiz bir araca binmem. Toyota bu şekilde devam ederse tercih dışı kalacak benim için çünkü turbo destekli araçta performans oluyor yakıt ekonomisi de kendi adıma konuşuyorum ben yokuşlara gelince sürekli vites düşürüp motor sesi duymaktan sıkıldım her markanın bir güzelligi var biz sadece kullanıcısıyız pek kendi markamız gibi savunmanın pek anlamı yok.
Ümit Bey aynı araçtan kullandım xei 1.6 special. Köprüden inerken virajda dönerken spin attım lastiklerden kaynaklı olarak tahmin ediyorum. Esp olsa orada aracın kontrolünü kaybetmek söz konusu olmazdı. El frenine asılmış gibi araç olduğu yerde döndü. Önü arkasına geldi. Trafik yoktu iyi ki. Şuan ki kullandığım astra ve golfte de esp yok. ESP Elzem bir donanım. Allah yaşatmasın.