Gönderen Konu: Dikiz aynaları ayar ve detayları  (Okunma sayısı 30239 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #120 : Aralık 02, 2014, 23:15:02 »
Ben bilmeden %90 falan doğru kullanıyomuşum ama tam olarak ayarı hafta sonu eve gidince yapıcam
:) eyvallah:) kazasız belasız  sürüşler dilerim:)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #120 : Aralık 02, 2014, 23:15:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #121 : Aralık 02, 2014, 23:20:37 »
ben arabanın arkasını ayna kenarında görüyordum. hata olduğunu anladım. aynayı bugün düzelttim.

ama bu sefer benim şaftım kaydı :) şirazem değişti. rahatsız oldum. aynanın tam olarak nereyi gösterdiğini anlayamadım.

arabayı yeniden öğrenmek gibi oldu benim için. alışırım herhalde :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #122 : Aralık 02, 2014, 23:26:53 »
ben arabanın arkasını ayna kenarında görüyordum. hata olduğunu anladım. aynayı bugün düzelttim.

ama bu sefer benim şaftım kaydı :) şirazem değişti. rahatsız oldum. aynanın tam olarak nereyi gösterdiğini anlayamadım.

arabayı yeniden öğrenmek gibi oldu benim için. alışırım herhalde :)


emin ol alışırsın..muhtemelen çoğumuz da senin gibi kullanıyordur yada kullanıyorduk ama şu varki yolda giderken yaptığn şekilde dikiz aynasında yanlızca arabayı görüyor arabayı izliyoruz..bizim arabamızı görmemeze gerek yokki:)) araba zaten bizim içindeyiz:) biz etrafını görelim güvenli sürüş yapalım:))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #123 : Mayıs 14, 2015, 15:06:48 »
Konu güzelmiş, teşekkürler...
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #124 : Mayıs 14, 2015, 16:20:45 »
Konu güzelmiş, teşekkürler...

istifade ediliyorsa amacına ulaşmış demektir:)ben teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #125 : Mayıs 14, 2015, 20:08:44 »
konu hakkındaki görüşleriniz için ben teşekür ederim dostlar....daha önce osmanlı usulü kullanıp konuyu gördükten sonra uygulayan varmı aramızda?

Ben uyguluyorum Seydi bey ama hala tam alıştım sayılmaz:)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #126 : Mayıs 14, 2015, 23:30:25 »
Ben uyguluyorum Seydi bey ama hala tam alıştım sayılmaz:)

emin olun alışınca çok daha güvenli araç kullanıyorsunuz...üstelik geri geri giderken yada park ederken arkayı dönmeye bile gerek kalmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #127 : Mayıs 14, 2015, 23:47:48 »
Ayna ayarsızlığından kör noktayı göremeden kaza yapan çok şoför var ,sırf bu yüzden otomobil üreticileri araçlara kör nokta uyarı sistemi eklemeye başladı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #128 : Mayıs 14, 2015, 23:53:42 »
Her ne kadar aynaya bakarak şerit değiştirsem de gözümün ucuylada yan tarafı kontrol ediyorum.  :olu: :islik: :islik:
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #129 : Mayıs 14, 2015, 23:54:23 »
Ayna ayarsızlığından kör noktayı göremeden kaza yapan çok şoför var ,sırf bu yüzden otomobil üreticileri araçlara kör nokta uyarı sistemi eklemeye başladı..

pek çok konuda olduğu gibi bu konudada maalesef yetersiziz ..ehliyet için sürücü kurslarında dahi bunlar gösterilmiyor desem yeridir,yaklaşık olarak 25 yıldır araç kullanırım sürücülük anlamında direksiyonum iyidir ve benim gibi tüm türk halkıda doğuştan şöfördür sürücüdür:=)) bu bilgiyi ve arabayı park etmeyi almanyaya görevli gidip oradan ehliyet alıp gelen bir arkadaşımdna öğrendim desem abartı olmaz.....araba burnumuuzn dibine kadar giriyor ama biz aynadan aracımız kendimizi izleidğimiz için gelen aracı göremiyoruz...sorduklarında iyi sürücüyüz:))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #130 : Mayıs 15, 2015, 01:10:56 »
emin olun alışınca çok daha güvenli araç kullanıyorsunuz...üstelik geri geri giderken yada park ederken arkayı dönmeye bile gerek kalmıyor.

Abi aman dikkat yan aynalardan ne kadar iyi görürsen gör. Arkayı dönmeyi ihmal etme


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #131 : Mayıs 15, 2015, 08:24:33 »
 Gerekirse, durup, yanlardan da arkaya doğru bakmak gerekiyor. Daha önce de paylaşmıştım. Bir sabah erken uzun yola çıkacağım. İstasyondan yakıt alımı ve sonrası lastik basınç kontrolü yaptım. O sırada bir hanım efendi tam yanıma, oldukça yakın yanaştı. Ben aracı çalıştırdım, vs derken, geri vitese taktım ama park sensörü ötmeye başladı. Aynalardan bakıyorum, hiç bir şey yok(aynalar ideal konumda), geri bakıyorum, yine bir şey yok. Sonra camdan kafamı çıkarıp, geriye baktım. Yan aracın sürücüsü, benim aracın yan-arkasında yere çömelmiş ve lastiğine hava basıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #132 : Mayıs 15, 2015, 10:38:13 »
pek çok konuda olduğu gibi bu konudada maalesef yetersiziz ..ehliyet için sürücü kurslarında dahi bunlar gösterilmiyor desem yeridir,yaklaşık olarak 25 yıldır araç kullanırım sürücülük anlamında direksiyonum iyidir ve benim gibi tüm türk halkıda doğuştan şöfördür sürücüdür:=)) bu bilgiyi ve arabayı park etmeyi almanyaya görevli gidip oradan ehliyet alıp gelen bir arkadaşımdna öğrendim desem abartı olmaz.....araba burnumuuzn dibine kadar giriyor ama biz aynadan aracımız kendimizi izleidğimiz için gelen aracı göremiyoruz...sorduklarında iyi sürücüyüz:))
Belki gerçekten iyi sürücüleriz ancak gereksiz yere, mânâsız yere risk alıyoruz. Mesela emniyet kemeri. Kemeri bağlayıp üstüne oturup kullanıyor bir çok sürücü aracını. Hâlâ zannediyorlar ki havayastığı koruyacak. Bu durumda havayastığı iki katı tehlikeli oluyor ama ya önemsemiyoruz ya da bile bile aynı alışkanlığa devam ediyoruz. Mesela ABS. Aracında bu sistem olanlar tam gaz gezmeye çalışıyorlar. Sorduğunda da "abi ABS var bunda" diyorlar. Zannediyor ki ABS daha kısa mesafede durduruyor. Halbuki zemine göre fren mesafesini uzattığı bile oluyor.
Gerekirse, durup, yanlardan da arkaya doğru bakmak gerekiyor. Daha önce de paylaşmıştım. Bir sabah erken uzun yola çıkacağım. İstasyondan yakıt alımı ve sonrası lastik basınç kontrolü yaptım. O sırada bir hanım efendi tam yanıma, oldukça yakın yanaştı. Ben aracı çalıştırdım, vs derken, geri vitese taktım ama park sensörü ötmeye başladı. Aynalardan bakıyorum, hiç bir şey yok(aynalar ideal konumda), geri bakıyorum, yine bir şey yok. Sonra camdan kafamı çıkarıp, geriye baktım. Yan aracın sürücüsü, benim aracın yan-arkasında yere çömelmiş ve lastiğine hava basıyor.
Park sensörü o an bozulmuş da olabilir. Yanlış bir ikaz veriyor da olabilir. Ancak siz tamamen temkinli davranmışsınız. Şimdi bu kadar temkinli olmanızın kime ne zararı oldu? Hiç kimseye. Hatta yararı bile oldu. Ama diğer insanlar maalesef bu şekilde düşünmüyor ve maalesef bir çok riski alarak ilerliyorlar trafikte.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #133 : Mayıs 15, 2015, 14:40:49 »
Belki gerçekten iyi sürücüleriz ancak gereksiz yere, mânâsız yere risk alıyoruz. Mesela emniyet kemeri. Kemeri bağlayıp üstüne oturup kullanıyor bir çok sürücü aracını. Hâlâ zannediyorlar ki havayastığı koruyacak. Bu durumda havayastığı iki katı tehlikeli oluyor ama ya önemsemiyoruz ya da bile bile aynı alışkanlığa devam ediyoruz. Mesela ABS. Aracında bu sistem olanlar tam gaz gezmeye çalışıyorlar. Sorduğunda da "abi ABS var bunda" diyorlar. Zannediyor ki ABS daha kısa mesafede durduruyor. Halbuki zemine göre fren mesafesini uzattığı bile oluyor.Park sensörü o an bozulmuş da olabilir. Yanlış bir ikaz veriyor da olabilir. Ancak siz tamamen temkinli davranmışsınız. Şimdi bu kadar temkinli olmanızın kime ne zararı oldu? Hiç kimseye. Hatta yararı bile oldu. Ama diğer insanlar maalesef bu şekilde düşünmüyor ve maalesef bir çok riski alarak ilerliyorlar trafikte.
Kesinlikle bu düşüncelerin yayılması lazım. Hem ehliyeti olan, hem de ehliyet alacaklarda. Bu zaten sistemli şekilde verilmeli insanlara, daha ilk okul çağlarından itibaren. Önce, sürekli telaş mantığından kurtulunmalı.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #134 : Mayıs 15, 2015, 17:10:58 »
Kesinlikle bu düşüncelerin yayılması lazım. Hem ehliyeti olan, hem de ehliyet alacaklarda. Bu zaten sistemli şekilde verilmeli insanlara, daha ilk okul çağlarından itibaren. Önce, sürekli telaş mantığından kurtulunmalı.
 


mesele sürekli telaş meselesi değil bence hakan bey....emniyet kemerinin takılı olması önceliklere riayet edilmesi kornanın kullanılması gibi meseleler kültür dahilinde ele alınabilir dolayısı ile bunun dışındaki konuları telaş konusu içine alırsak asıl mesele özür dilemekten imtina etmemiz yada "kusura bakmayın" demekten hicap duymamızdan kaynaklanıyor.....hatalı isek özür dilemek öylesi çok kapıyı kapatıyorki,oluşacak pek çok olumsuzluğu peşinen önlüyor...gerçi ana konunun dışına çıkmış gibi olduk ama ifade etmek istedim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • .
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 19000
  • Model Yılı: '13
  • 53 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #135 : Mayıs 16, 2015, 07:47:02 »
Değişip değişmediğini bilmiyorum orjinaldir herhalde diye tahmin ediyorum.sağ ayna ile sol ayna birebir aynı dıştan bakınca sinyalleri falan aynı, ama dediğinizde olabilir.

Bana sanki cam kısmı değilde kasa kısmı az açılıyor gibi geldi, neden derseniz aynaları kapatma düğmesine basınca sağ ayna sol aynadan biraz daha önce kapanıyor. Aslında bunu en iyisimi aynı model araba ile test etmek yada bilen birine göstermek. Buradan yardımcı olmaya çalışmanız çok güzel. Allah razı olsun.

Bu aynayı camını değilde kasasını dışa doğru iteklemeye çalışsam elimde kalırmı ki? Aynaları açma düğmesine basınca açılırken iteklesem mesela?
Erken kapanma olayı bende de var abi birisinde ama şuan hangisi tam hatırlayamadım. Benim de sol aynam değişmiş aldığım kişi söylemişti.Yolda giderken sürekli titrer böyle içindeki cam kısmı. Ve aynaları kapatinca cama sıfır vuruyor değişen ayna,orijinali ise belli bi mesafe kala cama degmeden duruyor.
Bizimkisi bir aşk hikayesi...Çocukluk Aşkı, nasip edene şükür :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #136 : Mayıs 16, 2015, 10:42:24 »

mesele sürekli telaş meselesi değil bence hakan bey....emniyet kemerinin takılı olması önceliklere riayet edilmesi kornanın kullanılması gibi meseleler kültür dahilinde ele alınabilir dolayısı ile bunun dışındaki konuları telaş konusu içine alırsak asıl mesele özür dilemekten imtina etmemiz yada "kusura bakmayın" demekten hicap duymamızdan kaynaklanıyor.....hatalı isek özür dilemek öylesi çok kapıyı kapatıyorki,oluşacak pek çok olumsuzluğu peşinen önlüyor...gerçi ana konunun dışına çıkmış gibi olduk ama ifade etmek istedim:)
Tabi o kibarlıktan anlayan kişilerin olması lazım. Bir de evrimin henüz ilk basanaklarında olup, geri adım atanın daha çok üstüne gidenler var maalesef.
 Yine konuyu fazla bölmek istemem ama şunu paylaşayım. İri sayılabilecek bir arkadaşım, yayalara yeşil yanmasını bekliyor. Yeşil yanınca boş yola adım atıyor. İleriden bir araç geliyordu ama rahat durabilirdi diyor. O homoorangutanus ise fren yapmadan geçip, ileride duruyor. Arkadaş ise son anda durmuş ve geri adım atmış. İleride duran aracın sürücüsü; "ışığa mı güveniyorsun" demiş, kafayı homoşebektus olarak camdan çıkararak.

 Hem yatay, hem dikey eksende insanın bakması gereken çok büyük bir alan var ve aynalar ve camlar bu alanın tamamının görülmesi için yeterli değil. Bu yüzden olasılıkları da düşünmek gerek. Mesela kimi araçlar, kimi yol ve ışık bölümlerinde iyi görülemeyebiliyor da. Yanş bakmak ile görmek arasındaki farkı da unutmamak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #137 : Mayıs 16, 2015, 12:11:48 »
Tabi o kibarlıktan anlayan kişilerin olması lazım. Bir de evrimin henüz ilk basanaklarında olup, geri adım atanın daha çok üstüne gidenler var maalesef.
 Yine konuyu fazla bölmek istemem ama şunu paylaşayım. İri sayılabilecek bir arkadaşım, yayalara yeşil yanmasını bekliyor. Yeşil yanınca boş yola adım atıyor. İleriden bir araç geliyordu ama rahat durabilirdi diyor. O homoorangutanus ise fren yapmadan geçip, ileride duruyor. Arkadaş ise son anda durmuş ve geri adım atmış. İleride duran aracın sürücüsü; "ışığa mı güveniyorsun" demiş, kafayı homoşebektus olarak camdan çıkararak.

 Hem yatay, hem dikey eksende insanın bakması gereken çok büyük bir alan var ve aynalar ve camlar bu alanın tamamının görülmesi için yeterli değil. Bu yüzden olasılıkları da düşünmek gerek. Mesela kimi araçlar, kimi yol ve ışık bölümlerinde iyi görülemeyebiliyor da. Yanş bakmak ile görmek arasındaki farkı da unutmamak lazım.
homoşebektus homoorangutanus. Bunları kaydedeyim çok iyiymiş.  :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #138 : Mayıs 16, 2015, 15:51:37 »

mesele sürekli telaş meselesi değil bence hakan bey....emniyet kemerinin takılı olması önceliklere riayet edilmesi kornanın kullanılması gibi meseleler kültür dahilinde ele alınabilir dolayısı ile bunun dışındaki konuları telaş konusu içine alırsak asıl mesele özür dilemekten imtina etmemiz yada "kusura bakmayın" demekten hicap duymamızdan kaynaklanıyor.....hatalı isek özür dilemek öylesi çok kapıyı kapatıyorki,oluşacak pek çok olumsuzluğu peşinen önlüyor...gerçi ana konunun dışına çıkmış gibi olduk ama ifade etmek istedim:)

Geçen gün başımdan geçen bir olaydan bahsedeyim kısaca.. Servis aracı ile işten eve dönerken servis şöförümüz trafikte hatalı bir hareket yaptı..( her hangi bir kaza vs olmadı) Belki hiç durmasa problem olmayacaktı ancak insanlık namına durup camı açıp karşı tarafa " özür dilerim görmedim" dedi.. Karşı tarafta bunun üzerine camı açıp başladı uzuuuun bi küfüre...

Biz özür dilemeyi zayıflık görmesek bile, karşı taraf özür dileyeni zayıf görebiliyor ne yazık ki...
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Dikiz aynaları ayar ve detayları
« Yanıtla #139 : Mayıs 16, 2015, 15:58:23 »
Başlığın düzeltilmesi gerekir.Yollarda ki ayılar ayar ve detayları. :D