Gönderen Konu: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 682052 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 205000
  • Model Yılı: '97
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #620 : Mart 14, 2014, 14:02:59 »
İlker Bey,

Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda kullanılan sıralı sistem lpgler motor soğutma sıvısı belli bir dereceye yükselinceye kadar benzinle aracı çalıştırır ve kullanır. Ardından LPG'nin yazılımında yüklü olan ısınma derecesinde motor LPG'ye geçirilir. Yani motor ısınıncaya kadar araç benzinde çalışır daha sonra lpg ye geçer. Bu durumda bir sorun yoktur. Ancak, LPG kontrol göstergesini takip edin, bazen lpg de gidiyor bazen de lpgden benzine kendiliğinden geçme yapıyorsa Lpg sisteminde sorun var demektir.

Mustafa Bey, LPG göstergesini sürekli takip ediyorum, LPG den benzine geçişlerde (LPG bittiğinde) sesli ikaz sinyali veriyor, onun dışında benzinde kullanım göstermiyor. Motor belli bir ısıya gecinceye kadar benzinde çalışması gerektiğini biliyorum. Daha önceki aracımda motor sogutma sıvısı 30 derece ısıya ulaştığında benzinden lpg ye geçiş yapıyordu. Ayar yaptırıken verilere baktım, bundada 30 derece olarak ayarlanmış. Ayrıca her sabah aracı çalıştırmam motorun ısınması ve benzinden lpg ye gecişinin genelde yol güzergahımda aynı yerlere geldiğinden bunun takibinde bir farklılıga rastlamadım. Sabah evden işe gidiş güzergahım hafif rampa oldugu için lpg ye geciş araç içersinde hissediyor. Bu aracta benim çözemediğim, daha önceki aracımdan ( Motorda yağ yakma vardı ) daha iyi bir motora sahip oldugu halde yakıtının daha fazla olması. Daha önce bir arkadaşım lpg ile aynı anda benzinde kullanan (karbüratörlü) aracından şikayet etmişti. mümkünmü bilemiyorum ama ilk aklıma gelen bu oldu. Onun haricinde birde gaz kelebeği aklıma geliyor onun temizliği ile alakalı yakıta etkisi olurmu acaba.
İlker ÖZKAYA

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #620 : Mart 14, 2014, 14:02:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #621 : Mart 14, 2014, 14:58:06 »
Mustafa Bey, LPG göstergesini sürekli takip ediyorum, LPG den benzine geçişlerde (LPG bittiğinde) sesli ikaz sinyali veriyor, onun dışında benzinde kullanım göstermiyor. Motor belli bir ısıya gecinceye kadar benzinde çalışması gerektiğini biliyorum. Daha önceki aracımda motor sogutma sıvısı 30 derece ısıya ulaştığında benzinden lpg ye geçiş yapıyordu. Ayar yaptırıken verilere baktım, bundada 30 derece olarak ayarlanmış. Ayrıca her sabah aracı çalıştırmam motorun ısınması ve benzinden lpg ye gecişinin genelde yol güzergahımda aynı yerlere geldiğinden bunun takibinde bir farklılıga rastlamadım. Sabah evden işe gidiş güzergahım hafif rampa oldugu için lpg ye geciş araç içersinde hissediyor. Bu aracta benim çözemediğim, daha önceki aracımdan ( Motorda yağ yakma vardı ) daha iyi bir motora sahip oldugu halde yakıtının daha fazla olması. Daha önce bir arkadaşım lpg ile aynı anda benzinde kullanan (karbüratörlü) aracından şikayet etmişti. mümkünmü bilemiyorum ama ilk aklıma gelen bu oldu. Onun haricinde birde gaz kelebeği aklıma geliyor onun temizliği ile alakalı yakıta etkisi olurmu acaba.

Ben anlattıklarınızdan aracınızın lpg sistemi açıkken benzinin azaldığını anlıyorum. Şayet öyleyse eski araçlarımdan birisinde başıma geldiği için biliyorum araç kendi kendine benzine geçiyordu ve bunu yoğun trafikte zor fark ediyordum. Eğer lpg de iken benzinde azalıyor ise önceden de belirttiğim lpg sisteminde sıkıntı vardır ve regülatör arızalı olabilir. Aracın lpg de çok yakmasının ise bir çok sebebi olabilir. Başta kaliteli bir lpg gaz ayarı, ardından lpg enjektörleri, hava filtresi vs. bir çok unsur işin içine girer ve kolaydan zora doğru hepsini elden geçirmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3249 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #622 : Mart 14, 2014, 15:36:26 »
Sevgili Efsaneciler,

İyi geceler...

Benim 1.3 XE efsanemi benzinde sürerken gaz pedalına yüklendim mi araç bir pusuyor resmen kesiliyor gitmiyor. Ama hafif ayağımı çektiğimde kendi devrinde gidiyor. LPG'de giderken bir sorun yok! Sebep ne olabilir?

Ayrıca bir sorum daha olacak? Ben bezin deposunun sonuna kadar bitmesini hiç beklemedim. Acaba benzin bitinceye kadar süren var mı bir sakıncası olur mu? Deponun dibi pis midir?
Atilla abiye katılıyorum, hava emişe ve yakıt beslemeye(filtreler vs.) bakmak lazım.
 Benzin bitene kadar sürmenin bence en önemli sakıncası, yakıt pompasının kuru kalması olur. O depoya her halukarda benzin girecek ise, bence depoda durması daha iyi. :)

Merhabalar direksiyonun sertleşmesi için ne yapabilirim? Benim direksiyonda biraz boşluk var zaten kutudan kaynaklı o mu sebep oluyordur sizce ani bi hareket yapsan sanki geri toplanmayacak gibi hafif varmi böyle bi problem yaşayan acaba?
Rot ayarlarına baktırmakta fayda olabilir bence. Tabi direksiyon kutusu da buna yol açıyor olabilir dediğiniz gibi.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #623 : Mart 15, 2014, 22:34:39 »
Atilla abi aracın arkasından kasislerde lıkırtı geliyordu ustaya götürdüm arka denge çubuklarından geliyormuş baktım gerçektende çok boşluk var bu 40cm uzunluğunda bir tarafı çatallı diğer tarafı plastik takozlu olan abi bunu servise sordum 200 tl dediler tanesine bana çok geldi başka orjinale yakın japon malı ne önerirsin araç ae101 1997 model corolla gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #624 : Mart 16, 2014, 00:22:27 »
Atilla abi aracın arkasından kasislerde lıkırtı geliyordu ustaya götürdüm arka denge çubuklarından geliyormuş baktım gerçektende çok boşluk var bu 40cm uzunluğunda bir tarafı çatallı diğer tarafı plastik takozlu olan abi bunu servise sordum 200 tl dediler tanesine bana çok geldi başka orjinale yakın japon malı ne önerirsin araç ae101 1997 model corolla gli
Hakan o çubukları değiştirmeye gerek yok, lastik burç larını bütün japonculardan tanesini en fazla 10 liraya alırsın.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #625 : Mart 16, 2014, 01:18:31 »
Atilla abi usta tek lastik değiştirirsek randıman vermiyor dedi abi birde bu denge çubukları bozuk olursa kasislerde lık lık lık diye ses yaparmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #626 : Mart 16, 2014, 01:43:18 »
Atilla abi usta tek lastik değiştirirsek randıman vermiyor dedi abi birde bu denge çubukları bozuk olursa kasislerde lık lık lık diye ses yaparmı
kasislerde arka viraj demiri lastiklerinden ses yapar, denge kolları burçları bozuk olursa araba gaza basınca bir tarafa gazı bırakınca öte tarafa çekme yapıyor adı üstünde denge kolları.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #627 : Mart 17, 2014, 00:25:22 »
Atilla abi viraj demir lastiklerini servisden alıp orjinalleri ile değişmiştim ama değişen bir şey olmadı denge kolları takozlarında levye ile kontrol edildiğinde sağa sola çok esneme yapıyor ama araba bahsettiğin gibi gaza yüklenmede sağa sola çekme yok ustada bu boşluk normal değil bundan ses geliyor diye idaa ediyor bir anlam veremedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 205000
  • Model Yılı: '97
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #628 : Mart 29, 2014, 23:49:51 »
Bu hafta aracımı servise kontrole götürdüm. Sol aks dış kafanın ve sağ aks iç dış arızalı ve durumlarının kötü oldugunu öğrendim. Bu parçalarla birlikte sağ rot kolu, rot başları ile askı rotları değişti. Rot ve balans ayarından sonra arabadaki ses ve 100 km sonrası başlayan titreme kesildi. Kilbiratör contası ve buji keçeleri ile birlikte bujileride değiştirdik. Bogaz temizliğinde sonra arac bambaşka bir hale dönüştü. Yakıtını hesaplayabilmek için gazın bitmesini bekliyorum ama çekişinde ve yol tutuşunda farkedilir derecede iyileşme var. Bu arada aldığımda xenon olan farlarımıda normale çevirdik.
İlker ÖZKAYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 206000
  • Model Yılı: '95
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #629 : Mart 31, 2014, 10:05:34 »
Bu hafta aracımı servise kontrole götürdüm. Sol aks dış kafanın ve sağ aks iç dış arızalı ve durumlarının kötü oldugunu öğrendim. Bu parçalarla birlikte sağ rot kolu, rot başları ile askı rotları değişti. Rot ve balans ayarından sonra arabadaki ses ve 100 km sonrası başlayan titreme kesildi. Kilbiratör contası ve buji keçeleri ile birlikte bujileride değiştirdik. Bogaz temizliğinde sonra arac bambaşka bir hale dönüştü. Yakıtını hesaplayabilmek için gazın bitmesini bekliyorum ama çekişinde ve yol tutuşunda farkedilir derecede iyileşme var. Bu arada aldığımda xenon olan farlarımıda normale çevirdik.
ne kadar tuttu ayrıntılı yazar mısın (aks lar falan)
yolların kıralı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #630 : Mart 31, 2014, 21:24:39 »
ilker bey aracınızdan ne gibi sesler geliyordu yapılmadan önce
===Denenmiş Denenmez===

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 205000
  • Model Yılı: '97
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #631 : Nisan 01, 2014, 10:41:20 »
Aracın ön tarafından kasislerde tıkırtı, sağa ve sola dönüşlerde ses vardı. Sağ akis komple, sol akis dış kafa değişti. Bunun yanında askı rotları değişti. Yakıt tanda şikayetim vardı, 36 krş yakıyordu km de. avans ayarı yapıldı, bujiler değişti, buji keçelerinin deforme olmuş onlar yenilendi, onların yenilenmesi ile klbiratör contalarıda yenilendi, boğaz temizliği yapıldı, rot ayarı yapıldı. Liste ve fatura şu an yanımda değil ayrıntılı paylaşamıcam ama hatırladıklarım bunlar. Onun dışında kaliper lerden dolayıda çok az ses yaptığını tornada ayarlanması gerektiği söylendi. Daha sonra yaglama ile sesi kesebilir düşüncesi ile tornayı erteledik. Ses eskisi kadar sık değil ama inceden duyuluyor. Daha doğrusu ben sesin nedenini bildiğim için kulagım orda diyelim, başkası tık ses yok diyor ama ben çok azda olsa kaliperden ses geldiğini biliyorum. Aracımla ilgili küçük sesler ve yakıtın yüksek olması şikayeti vardı. Aks değişmesi maddi olarak masrafı arttırdı, toplamda 980.00 TL masraf yaptık kdv dahil. Aks için muadil parca kullandık fiyattan dolayı, diğerleri orjinal parça kullanıldı. Yakıtı ne kadar fark etti hesaplama imkanım olmadı, İçindeki yakıt bitmediğinden LPG tankını sıfırlayamadım henüz.
İlker ÖZKAYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #632 : Nisan 01, 2014, 20:26:49 »
güle güle binin benim aracımda da sesler başladı baskı balata değişiminden sonra rot balansta baktılar sol iç akis bozulmuş ancak akis ses yapsa kalkışlarda filanda yapması lazım stabilize yollarda ara ara geliyor
===Denenmiş Denenmez===

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #633 : Nisan 03, 2014, 01:13:32 »
Arkadaşlar bu corollanın kalorifer musluğunu nereden bulabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • -_-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 300000
  • Model Yılı: '95
  • 117 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #634 : Nisan 08, 2014, 13:55:38 »
Dostlar yardım,
95 model corollanın bagajı kapatınca mandaldan açamadık. Anahtar zaten açmıyor.

Ne yapabiliriz?
Toyota Corolla 1.6 GLI AT '95
Volkswagen Jetta 1.6 Tour Tiptronic '09

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 205000
  • Model Yılı: '97
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #635 : Nisan 09, 2014, 14:00:46 »
Dostlar yardım,
95 model corollanın bagajı kapatınca mandaldan açamadık. Anahtar zaten açmıyor.

Ne yapabiliriz?

Benimde başıma gelmişti. Kaportacıya yada servise giderseniz bu sorunu çözeceklerdir. Mandal ile bagaj arasındaki telde sorun olabilir.

Aracı kaldırdığımızda bu telleri aracın altında görebilirsiniz.
İlker ÖZKAYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #636 : Nisan 09, 2014, 21:51:12 »
Benimde başıma gelmişti. Kaportacıya yada servise giderseniz bu sorunu çözeceklerdir. Mandal ile bagaj arasındaki telde sorun olabilir.

Aracı kaldırdığımızda bu telleri aracın altında görebilirsiniz.
O altta görünen teller el freni halatının benzin ve bagaj halatı döşemenin altından gider  koptuğu zaman çok zor bi işçiliği vardır bayağı bi yer sökmek gerekiyor arkadaşım 30 tl'ye halat aldı 40 tl işçilik verdi ben elektrikli yaptım benimkide kopuk duruyor

Mesaj Birleştirildi: Nisan 09, 2014, 21:58:08
Dostlar yardım,
95 model corollanın bagajı kapatınca mandaldan açamadık. Anahtar zaten açmıyor.

Ne yapabiliriz?
Anahtar hiç döndermiyormu Toyotalarda bagajda kahya konumu derler anahtarla kilitlenirse içerden açılmaz anahtarı takın dikeyse yatay yataysa dikey konuma getirin halatın ucu kopukmu mandalın ordan dediğimi yapın anahtar çevirmez ise penseyle halatı iyice çekin oda olmazsa kaportacının işi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • -_-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 300000
  • Model Yılı: '95
  • 117 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #637 : Nisan 09, 2014, 23:32:08 »
Herkese cevapları için teşekkür ederim.
İlk sanayiye gittik, tüp sökülüp bagaj açılacak, tel değiştirilecek dediler. 2 saat sürermiş. Koltukları da sökmek gerekecekmiş 70 lira dediler.

Başka bir yere gittik anahtarcıya gönderdi sanayideki usta. Maymuncuk varmış toyota için iki dakikada açar demişti. Gittik adam uğraş dur hayatta olmaz dedi. Maymuncuk falan hikaye anlayacağınız. Ya kilidi patlatıcaz, yeni göbek takacağız ya da tüpü söküp öyle açacağız dedi. Bundan da vazgeçtik.

Gittik bizim tanıdık kaporta ustasına Zirai Aletler Sanayi'nde 5 dk ya halletti. Ne tüpü söktü ne kilidi patlattı.
Kaldırdı pandizotu, yatırdı koltukları aradan uzun bi demir çubukla açtı bagajı. Bu kadar.
Bagajdaki göbeği söktü gittik Orhan Camii'nin yanındaki anahtarcıya; sağolsun adam gerçekten işinin ehli milim milim ölçerek eğe ile bagajı açan bir anahtar yaptı. Aldığı para da ₺20. Bizim AE101 lerle alakalı şunu söyledi bagaj çok kullanılmadığı için orjinale çok yakın anahtar olmadan açılmıyormuş. Kontak anahtarı kapıyı da açıyordu ama bagajı açmıyordu.

Ertesi gün bizim kapırtacıya gittik kilidi taktı çok da güzel oldu. 10 lira yeter dedi.

Uzun oldu ama bir yanda patlatmak lazım, tüpü sökmek lazım diyenler de usta hiç bunları yapmayıp işi kolay ve zahmetsizce halledenler de...

Ayıp yahu!
Güvenmediğiniz, bilmediğiniz usta sıfatıyla ortalarda gezen insanlara arabalarımızı emanet etmemeliyiz.
Toyota Corolla 1.6 GLI AT '95
Volkswagen Jetta 1.6 Tour Tiptronic '09

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #638 : Nisan 10, 2014, 13:15:01 »
Herkese cevapları için teşekkür ederim.
İlk sanayiye gittik, tüp sökülüp bagaj açılacak, tel değiştirilecek dediler. 2 saat sürermiş. Koltukları da sökmek gerekecekmiş 70 lira dediler.

Başka bir yere gittik anahtarcıya gönderdi sanayideki usta. Maymuncuk varmış toyota için iki dakikada açar demişti. Gittik adam uğraş dur hayatta olmaz dedi. Maymuncuk falan hikaye anlayacağınız. Ya kilidi patlatıcaz, yeni göbek takacağız ya da tüpü söküp öyle açacağız dedi. Bundan da vazgeçtik.

Gittik bizim tanıdık kaporta ustasına Zirai Aletler Sanayi'nde 5 dk ya halletti. Ne tüpü söktü ne kilidi patlattı.
Kaldırdı pandizotu, yatırdı koltukları aradan uzun bi demir çubukla açtı bagajı. Bu kadar.
Bagajdaki göbeği söktü gittik Orhan Camii'nin yanındaki anahtarcıya; sağolsun adam gerçekten işinin ehli milim milim ölçerek eğe ile bagajı açan bir anahtar yaptı. Aldığı para da ₺20. Bizim AE101 lerle alakalı şunu söyledi bagaj çok kullanılmadığı için orjinale çok yakın anahtar olmadan açılmıyormuş. Kontak anahtarı kapıyı da açıyordu ama bagajı açmıyordu.

Ertesi gün bizim kapırtacıya gittik kilidi taktı çok da güzel oldu. 10 lira yeter dedi.

Uzun oldu ama bir yanda patlatmak lazım, tüpü sökmek lazım diyenler de usta hiç bunları yapmayıp işi kolay ve zahmetsizce halledenler de...

Ayıp yahu!
Güvenmediğiniz, bilmediğiniz usta sıfatıyla ortalarda gezen insanlara arabalarımızı emanet etmemeliyiz.
çocuklar ae101 lerde iki anahtar çıkar, biri normal anahtar diğeri servis anahtarı. Servis anahtarı bagajı açmaz çünkü arabayı servise bırakınca bagaja koyduğunuz şahsi ve kıymetli eşyalarınıza ulaşılamasın diye. normal anahtarın ucundaki sivri kısmı kısaltıp kütleştirmişler olmuş servis anahtarı. servis anahtarı elinizde varsa ucunu daha uzun ve svrice yaptırırsanız olur normal anahtar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 205000
  • Model Yılı: '97
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #639 : Nisan 14, 2014, 13:35:43 »
Aracıma bakım yaptırdıktan sonra yakıt konusunda şehir içi kullanımda yaptıgım hesaplamalarda 36 kuruş yaktıgını, bakımdan öncesiyle bir farkın olmadıgını gördüm. Ev ile iş yeri arası 2 km. Motor tam olarak ısınmadan iş yerine geliyordum. Gün içersindede ortalama 30 km yol yapıyorum ama marşa bastıktan sonra gittiğim en uzun mesafe 5 km. Öyle fazla yogun trafiğe girmesem sabit bir hız değil, değişken hızlarda 50 ila 60 km max hız ile kullanmaktaydım. Dün 350 km lik bir yol yaptım ve 3 kişi gidişte ortalama hızım 120 dönüşte de yolun müsait olması ile 130 yer yer 140 km bir hız yaptım. Arabada yükte yoktu sadece 3 kişiydik ortalama olarakta 80 kg * 3 = 240 kg oldugunu düşünürsek 90 TL ye gidip geldik. Kilometrede 26 kuruş yaktı. Eminim daha düşük hızlarda bu dahada düşecektir. Sizce yakıt değerlerim normal mi. Forumda olsun cevrem de toyota kullanıcıları olsun araçlarının şehir içi 25 kuruş yaktığını söyleyenler var. Yakıt değerlerim sizce nasıl. ( Lpg = Lt fiyatı 2,62 350 km de 34.79 lt yakıt harcadım )
İlker ÖZKAYA