Gönderen Konu: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 682046 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3249 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #460 : Eylül 09, 2013, 10:46:49 »
merhaba arkadaşlar. 1.3 xe lpgli  corollam var. usta aracıma 1 yıl kadar önce ngk bkr6ekub çift tırnaklı bir buji takmıştı. performansı iyiydi ve az yakıyordu aracım. aracım yağ yaktığı için bujilerden özellikle bir tanesi sürekli yağlanıyordu. usta yağlanan bujileri tornaya tutup temizleyip takıyordu. ancak bir süre önce bujileri değiştirmeye karar verdim ve öneriler üzerine servisten orjinal hava filtresi ve "genuine parts" kutusu içerisinde denso tek tırnaklı buji aldım. ancak yakıtım arttı. bu kez de önceki 2 tırnaklı ngk bujilerden almak istediğimde ngk brk6ekub model bujinin marea, renault9, corsa gibi araçlar için uygun olduğunu benim aracıma uygun olmadığını öğrendim. aracımda motorun soğuk olduğu zamanlar 2. marşta çalışıyor.
sorum şu;
üzerindeki bujiler kalmalı mı?
değiştirmem gerekirse çift tırnak buji mi alayım?
ngk bpr5eya-11 ile denso w16exru-11 bujileri arasında fark var mı?
akünün yeni olmasına rağmen neden soğukken 2. marşta çalışıyor? bujiden yapar mı?
ayda 1 litre yağ yakması/eksiltmesi normal mi?
......................
Öncelikle lütfen küçük harf ile yazalım.

Yağ konusunda Müjdat arkadaşımızın söylediklerine katılıyorum.

Buji konusunda; bujiler motorun verimi için çok önemli parçalardır ve motor, silindir iç yapıları ve ateşleme sistemi paralelinde tasarlanırlar. Yani bujilerin aracınıza uygunluğu(tırnak aralığı, tırnak sayısı, ısıl değerleri vs.) aracınızın sağlıklı çalışmasında çok önemlidir. Bence orjinal değerlere sahip buji kullanmanızda fayda var.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #460 : Eylül 09, 2013, 10:46:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #461 : Eylül 11, 2013, 23:41:29 »
Cumhur bey , ayni aractan bende de var.  Bujileriniz w16exru dir. Ngk da olur. Kullanici kılavuzu nda yazar. Aracijizin yag eksiltmesi krank kecelerinden bir de ust subap contasindan sizdiriyordur. Kece ve contalari yenileyin...

müjdat bey, aracımda gözle görünür bir yağ damlatma yok. krank keçeleri yeni değişti. 2 buji temiz, 1 buji kısmen yağlı, 1 buji ise çok yağlı ve kurumlu çıkıyor. soldan 2. sıradaki, diğerlerine göre daha aşağıda olan buji. subap contasından sızdırıyor olabilir demişsiniz. subap contasından sızdırıyorsa, gözle görünür mü? yoksa içe sızdırıp içeride yanar mı? dolayısıyla bujinin kurumlaşması, yağlanması ve yağ eksilmesi bundan mıdır? 1500 km de 1 litre yağ eksiltiyor.
ayrıca bagajımda bir adet conta takımı var. subap contası, conta takımının içinde oluyor mu?
1995 corolla - 1.3 xe - lpg - 120.000 km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #462 : Eylül 11, 2013, 23:54:00 »
müjdat bey, aracımda gözle görünür bir yağ damlatma yok. krank keçeleri yeni değişti. 2 buji temiz, 1 buji kısmen yağlı, 1 buji ise çok yağlı ve kurumlu çıkıyor. soldan 2. sıradaki, diğerlerine göre daha aşağıda olan buji. subap contasından sızdırıyor olabilir demişsiniz. subap contasından sızdırıyorsa, gözle görünür mü? yoksa içe sızdırıp içeride yanar mı? dolayısıyla bujinin kurumlaşması, yağlanması ve yağ eksilmesi bundan mıdır? 1500 km de 1 litre yağ eksiltiyor.
ayrıca bagajımda bir adet conta takımı var. subap contası, conta takımının içinde oluyor mu?

Yanma odasina siziyorsa araciniz yagi yakar.  Bu da sekmanlar erimistir ondan olur. Sanirim sizin arac conta yakmis . Iyi bir ustaya basvurun.
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #463 : Eylül 12, 2013, 20:36:06 »
müjdat bey, aracımda gözle görünür bir yağ damlatma yok. krank keçeleri yeni değişti. 2 buji temiz, 1 buji kısmen yağlı, 1 buji ise çok yağlı ve kurumlu çıkıyor. soldan 2. sıradaki, diğerlerine göre daha aşağıda olan buji. subap contasından sızdırıyor olabilir demişsiniz. subap contasından sızdırıyorsa, gözle görünür mü? yoksa içe sızdırıp içeride yanar mı? dolayısıyla bujinin kurumlaşması, yağlanması ve yağ eksilmesi bundan mıdır? 1500 km de 1 litre yağ eksiltiyor.
ayrıca bagajımda bir adet conta takımı var. subap contası, conta takımının içinde oluyor mu?
sübap contaları eskidiğinden  piston kafasına yağ sızar sekmanlar aşınmışsa bi kısmı aşağı süzülür bi kısmıda bujileri yağlar 1.3 motorlar tek elden kullanılsa bile 100000 km sonra iyi bi ağır bakım ister çünkü çabuk yıpranıyor benimkide 1000 kmde yarım litre eksiltiyor contalar sağlam hiç bi yerde yağ kaçağı yok10w40 yağ kullanıyoruz yağ zaten ince üstüne bide lpg eklenince motor daha çok ısınıyor yağı daha çabuk eksiltir ustaların kalın yağ tavsiyesi ondandır bide tavsiyem mümkün olduğunca ucuz conta kullanmayın bahsettiğiniz conta takımı büyük ihtimal çin malıdır 65 tl'ye takımı satılıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #464 : Eylül 12, 2013, 21:37:31 »
aracımın yakıt tüketimi çok arttı sorun bujilerden kaynaklı olabilirmi yoksa lpg regülatörünün değişmesi çözüm olurmu ? buji lerden kaynaklı ise belirtileri nelerdir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #465 : Eylül 12, 2013, 21:49:03 »
aracımın yakıt tüketimi çok arttı sorun bujilerden kaynaklı olabilirmi yoksa lpg regülatörünün değişmesi çözüm olurmu ? buji lerden kaynaklı ise belirtileri nelerdir ?
hava filtresi bi yerden hava alırsa çok yakar bujileri bi ustaya gösterin zaten bitmişse ateşleme ucu incelmiştir lpg'de havayı çok alırsa tüketim artar araçların hava filtre ucunu bantlama sebebi odur yakıt işine bende akıl erdiremedim bizim ilçeden Konya'ya 100 110 km hızla gittim 400 km 70 tl yaktı tank 32  litre 26 litre aldı yani 100 km'de 6.5 litre geçende 200 km'de 52 tl taktı düz yol ustaya sordum ayar normal diyor siz lpg beynini arkadaşın dediği gibi kontrol ettirin bide bilgisayarla ayar yapıyorlar orya gidip bi baktırın lpg mikseri bozuksa orda belli oluyor zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #466 : Eylül 15, 2013, 18:21:26 »
Arkadaşlar dün akşam aracımın hararet seviyesinin yükseldiğini fark ettim. Bu sabah aracımı çalıştırdım fan motoru çalışıyor fakat hararet yine yükseliyordu bende kontak kapatıp motor suyuna bakayım dedim birde baktım motor suyu deposundaki hortumda hiç ıslaklık yok bidonda boş gibi geldi hemen biraz su ekleyip aracı çalıştırdım. Hararet şimdi orta seviyeyi geçmez oldu Merak ettiğim ise dışarıdan su eklemenin bir zararı olur mu bu araçların hava yapma gibi sorunları var mıdır? Cevaplarınız için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #467 : Eylül 15, 2013, 18:35:05 »
Arkadaşlar dün akşam aracımın hararet seviyesinin yükseldiğini fark ettim. Bu sabah aracımı çalıştırdım fan motoru çalışıyor fakat hararet yine yükseliyordu bende kontak kapatıp motor suyuna bakayım dedim birde baktım motor suyu deposundaki hortumda hiç ıslaklık yok bidonda boş gibi geldi hemen biraz su ekleyip aracı çalıştırdım. Hararet şimdi orta seviyeyi geçmez oldu Merak ettiğim ise dışarıdan su eklemenin bir zararı olur mu bu araçların hava yapma gibi sorunları var mıdır? Cevaplarınız için teşekkürler.
radyatörün kapağını açıp antifiriz seviyesini kontrol et silme dolu olacak sonra kapağı iyice sıkıştır, sonrada yandaki su kabının seviyesini kontrol et. bir saat filan arabanın durduğu yerin altına bak su akıntısı olmuş mu? varsa kaçağı gidert, yoksa bir kaç gün motor soğukken sıvı kontrolunu yap eksiltme oluyormu? yoksa mesele yok varsa radyatör kapağını değiştir. kolay gelsin.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #468 : Eylül 15, 2013, 18:50:22 »
radyatörün kapağını açıp antifiriz seviyesini kontrol et silme dolu olacak sonra kapağı iyice sıkıştır, sonrada yandaki su kabının seviyesini kontrol et. bir saat filan arabanın durduğu yerin altına bak su akıntısı olmuş mu? varsa kaçağı gidert, yoksa bir kaç gün motor soğukken sıvı kontrolunu yap eksiltme oluyormu? yoksa mesele yok varsa radyatör kapağını değiştir. kolay gelsin.
Teşekkür ederim. Aracımda henüz çok yeniyim yalnız aracı aldığım kişide çok fazla ilgilenmemiş olacak ki aracımla yaşadığım bu ikinci sorunum oldu Önceki sorunumda özellikle sabahları direksiyondan gelen aşırı sesti ve bu ses direksiyonu çevirince artıyordu sanayide tanıdığım ustam o zaman sadece direksiyon hidrolik yağını değiştirdi sesten eser kalmadı. Belki aynı sorunu yaşayan olur diye burada yazmak istedim Tekrar teşekkür ederim Atilla abi şimdi gidip bakacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #469 : Eylül 16, 2013, 17:34:40 »
radyatörün kapağını açıp antifiriz seviyesini kontrol et silme dolu olacak sonra kapağı iyice sıkıştır, sonrada yandaki su kabının seviyesini kontrol et. bir saat filan arabanın durduğu yerin altına bak su akıntısı olmuş mu? varsa kaçağı gidert, yoksa bir kaç gün motor soğukken sıvı kontrolunu yap eksiltme oluyormu? yoksa mesele yok varsa radyatör kapağını değiştir. kolay gelsin.
Abi su kabındaki seviye ne kadar olmalı yani ne kadar doldurayım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3249 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #470 : Eylül 16, 2013, 17:49:31 »
  Atilla bey sizin için faydalı cevapları vermiş zaten.

 Direksiyonu tam sağ ve sol yapıp, o durumda tutmayın, bu sistemin sağlığı için iyi değildir, her iki yönde turunun sonundan biraz geri bırakın.

 Radyatör su ekleme kabındaki sıvı seviyesi, Maks. ve Min. seviyelerinin arasında olmalıdır eğer sistemde bir problem yoksa. Bu seviye, soğutma sıvısının ısısına göre, belli oranlarda artıp, azalabilir.
 Motor sıcakken asla radyatör kapağını açmaya çalışmayın!.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #471 : Eylül 16, 2013, 18:47:47 »
Merhaba forum daki ilk sorumu soruyorum.  :alkis:  98 corolla xl  aracıma 2 yıl kadar evvel sanayi de klima taktırdım. sadece klima yüzünden epey gittim geldim sanayiye. Neyse problem şu aracın klima devreye girdiğinde rolantiyi düzenleyecek sistem kurulu olmadığı için devir düşüklüğü oluyor bu da rahatsız edici bir durum tabi bu parçanın adını ne klimacı net olarak söylüyor ne yetkili servis ne de karbüratörcü. Çakmasını yapalım diyorlar rölanti devrini düzenlemek için bende onu istemiyorum. klimayı devreye aldığımda rölantiyi yükseltecek bir valf ve bunun karbüratör üstündeki bağlantısı lazım epey bi araştırdım nette ama bu parçayı bulamadım. Bana hangi parça lazım bilen varsa yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #472 : Eylül 16, 2013, 20:04:13 »
Merhaba forum daki ilk sorumu soruyorum.  :alkis:  98 corolla xl  aracıma 2 yıl kadar evvel sanayi de klima taktırdım. sadece klima yüzünden epey gittim geldim sanayiye. Neyse problem şu aracın klima devreye girdiğinde rolantiyi düzenleyecek sistem kurulu olmadığı için devir düşüklüğü oluyor bu da rahatsız edici bir durum tabi bu parçanın adını ne klimacı net olarak söylüyor ne yetkili servis ne de karbüratörcü. Çakmasını yapalım diyorlar rölanti devrini düzenlemek için bende onu istemiyorum. klimayı devreye aldığımda rölantiyi yükseltecek bir valf ve bunun karbüratör üstündeki bağlantısı lazım epey bir araştırdım nette ama bu parçayı bulamadım. Bana hangi parça lazım bilen varsa yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.

Hocam bakin benim a acimda klimali. 1.3xe 97 model. Klimayi actigimda rolanti otomatik oldugundan kendisi ayarlıyor.  Benim klima orjinal yani fabrika cikisli...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #473 : Eylül 16, 2013, 20:20:47 »
Merhaba forum daki ilk sorumu soruyorum.  :alkis:  98 corolla xl  aracıma 2 yıl kadar evvel sanayi de klima taktırdım. sadece klima yüzünden epey gittim geldim sanayiye. Neyse problem şu aracın klima devreye girdiğinde rolantiyi düzenleyecek sistem kurulu olmadığı için devir düşüklüğü oluyor bu da rahatsız edici bir durum tabi bu parçanın adını ne klimacı net olarak söylüyor ne yetkili servis ne de karbüratörcü. Çakmasını yapalım diyorlar rölanti devrini düzenlemek için bende onu istemiyorum. klimayı devreye aldığımda rölantiyi yükseltecek bir valf ve bunun karbüratör üstündeki bağlantısı lazım epey bir araştırdım nette ama bu parçayı bulamadım. Bana hangi parça lazım bilen varsa yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.


Merhaba,

Bahsettiğiniz parcanin adi idle-up olup sonradan karburatore eklenebilir.A/C düğmesine bastiginizda elektrikli yada diyafram yardimi ile vakum etkisiyle, gaz kelebeğini belirli bir miktar (takribi 200d/dk) acan mekanizmadır.

Cakmasi dediğimiz, sonradan takılan klimalar da bu sistem elektrikli olarak monte edilir, orijinal vakum ile calisan sistem fiyat olarak sizi yipratabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #474 : Eylül 16, 2013, 20:39:14 »
Hocam bakin benim a acimda klimali. 1.3xe 97 model. Klimayi actigimda rolanti otomatik oldugundan kendisi ayarlıyor.  Benim klima orjinal yani fabrika cikisli...
Merhaba,

Bahsettiğiniz parcanin adi idle-up olup sonradan karburatore eklenebilir.A/C düğmesine bastiginizda elektrikli yada diyafram yardimi ile vakum etkisiyle, gaz kelebeğini belirli bir miktar (takribi 200d/dk) acan mekanizmadır.

Cakmasi dediğimiz, sonradan takılan klimalar da bu sistem elektrikli olarak monte edilir, orijinal vakum ile calisan sistem fiyat olarak sizi yipratabilir.

Çok teşekkürler şimdi bu parçayı yurtdışından falan getirtebilirmiyim ona bakicam araca sonradan takılan klima da toyota kliması kompresör üstünde denso yazıyor hem sadece bu parça eksikti teşekkürler tekrar bi kaç sorum.daha olacak birazlardan


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #475 : Eylül 16, 2013, 21:26:04 »
Çok teşekkürler şimdi bu parçayı yurtdışından falan getirtebilirmiyim ona bakicam araca sonradan takılan klima da toyota kliması kompresör üstünde denso yazıyor hem sadece bu parça eksikti teşekkürler tekrar bir kaç sorum.daha olacak birazlardan

Klimanin orijinal kompresöre sahip olması ve parçaların temininden ziyade mekanizmanın doğru calisacak şekilde montajini yapabilecek usta   sorunu yaşayabilirsiniz, yanlis ayarlarda yuksek yakit tüketimi yada ile IP etkisizliği gibi sorunlarla karsilaşabilirsiniz.Ustanın hem karbüratör un hem de klimanin dilinden anlaması lazim, eğer bu riski alamayacaksaniz herkesin yaptigi gibi elektrik tahrikli idle-up taktirabilirsiniz (anladigim kadari ile orijinal vakumlu sistem taraftarisiniz).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #476 : Eylül 17, 2013, 00:50:17 »
Klimanin orijinal kompresöre sahip olması ve parçaların temininden ziyade mekanizmanın doğru calisacak şekilde montajini yapabilecek usta   sorunu yaşayabilirsiniz, yanlis ayarlarda yuksek yakit tüketimi yada ile IP etkisizliği gibi sorunlarla karsilaşabilirsiniz.Ustanın hem karbüratör un hem de klimanin dilinden anlaması lazim, eğer bu riski alamayacaksaniz herkesin yaptigi gibi elektrik tahrikli idle-up taktirabilirsiniz (anladigim kadari ile orijinal vakumlu sistem taraftarisiniz).

Montaj konusunda kesinlikle haklısınız mesela kompresor ayağı nedeniyle çok fazla sorun yaşadım 4 yada 5 sefer tornacıya gitti o ayak. ama bildiğim kadarıyla usta işinin ehli daha önce peugeot 206 vardı klimacıyla ordan tanışık olduk. internette idle up olarak baktığımda satın alınması gereken malzemenin ne olduğuyla ilgili tıkandım. Bana gereken parçayı tam olarak nereden bulabileceğim konusunda fikriniz varmı. Birde aracın iç kısmında bulunan torpido altındaki kondanserdi sanırım onun adı ordan klima çalışınca sürekli su geliyor bunun içinde defalarca gittim en son ordaki siyah kutu söküldü dipte çatlak olduğu görüldü plastik kaynak yapıldı nerdeyse heryeri sıcak tutkalla kaplandı ancak su yine geliyor. döşeme de sürekli bi ıslaklık. yani araba taş gibi ama bi klima yüzünden bi aralar ömrüm sanayide geçti sıtkım sıyrıldı beni arabadan soğuttu sorunlar devam ediyor ama ben artık uğraşamıyorum komple sistemi söktürmeyi düşündüm bi ara ama klimasızda olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 267000
  • Model Yılı: '96
  • 7 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #477 : Eylül 19, 2013, 00:27:46 »
Arkadaşlar bu araçlarda egzantrik kayışının kopması bir soruna neden olur mu? Bazı forumlarda bir şey olmadığı yazıyor ama emin olamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #478 : Eylül 19, 2013, 13:34:05 »
Arkadaşlar bu araçlarda egzantrik kayışının kopması bir soruna neden olur mu? Bazı forumlarda bir şey olmadığı yazıyor ama emin olamadım
Tevfik bey,101 kasa 1.6'larda sorun olmadığı doğru ancak şöylede bir durum var,kayış koptuğu anda tekrar marşa basılmaması gerekiyor.
Ama ben kendimce şöyle bir yorumda bulunayım,araba stop edip yol ortasında kalsa,yada ilk çalıştırmada 1 kez stop etse yine refleks olarak hepimiz 2.kez çalıştırmayı deneriz ve o zamanda yine sıkıntı yaşamış oluruz,o yüzdende bu riski almaktansa 100-250 Tl arası maliyetlerle bütün kayışları 1 sefer değiştirmenizi tavsiye ederim.Korkulu rüya görmemiş olursunuz. ;)
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #479 : Eylül 21, 2013, 00:24:59 »
merhaba arkadaşlar. bende 1.3 xe corolla var ki evlere şenlik. şu ana kadar ki hiçbir sorununu çözemedim, çözdüremedim. şimdiki sorun şudur;
araçta yağ yakma var. 1000 km de 1 litre. 2 bujinin başı kurum yapıyor. sağolsun arkadaşlardan öğrendik, sübap contasından sızdırıp bujilere yağ iniyordur dediler. ustaya gittim bugün. diyor ki "sübap contasındansa sübapları açarsak ayarı kaçar, şimler değişecek ama şimleri bedava hallederim,  ayar yapılacak, conta değişecek. 200 tl işçilik alırım. 50 lira da malzeme parası. eğer contadan değilse, segman atılacak, yani yarı motor yapılacak, o da en az 700"
bu fiyatlar makul mudur? başka çözüm var mıdır?
1995 corolla - 1.3 xe - lpg - 120.000 km.