0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Müjdat hiç antifirizi ve soğutma suyunu değiştirdinmi ? değiştirmediysen kırmızı biolojik antifiriz %50 ve saf su %50 olarak değiştir. öncede biraz radyatöre hortumla su vererek 10 15 dakika radyatörü ve motoru temizle.
bugun aracımın yağını değiştirdim birde motorsilk ürününden aldım denemek amaçlı usta koydu yağı akşam yağ seviyesine baktım motor soğukken ileriye dönük km ve yağ yakma hesabı yapmak için ancak yağ seviyesinin max çizgisini yaklasık 2 cm geçtiğini farkettim.aklıma takıldı forumda biraz araştırdım genelde fazla yağın motora zarar vereceğine yönelik yorumlar vardı şimdi yağın bir kısmını tahliye etmelimiyim yoksa fazla olmasının bir zararı yokmu yardımcı olursanız sevnirim arkdaşlar ona göre işlem yapacağım...not : yağ çubuguna konulan max min çizgileri bir anlam ifade etmese koymazlardı diye düşünüyorum ustaların saçmalaması işte kontrollu şekilde koysalar aldıkları parayı hak etseler bizimde içimiz rahat olsa extradan işlem çıkmasa ama nerde :/
Atilla amca ve diger toyotadaslar,Bir sorum olacak ozellikle ae101 1.3 araci olanlara... benim memleket mersin.... dun 0 rakimdan 1200 rakima yaylaya ciktim. Cikarken aracta 4 kisi arti bagaj epey yukluydu. Bizim bhrada tabiri caizse essek snirtan yokuslar var yayla yollarinda benzinle cikmama ve de araci yormama ragmen aracin hararet ibresi ortadan az yukati cikti. Ben de araci sondurmeden rolangide kaputu actim. Radyatore su doktum ve hemen ortaya geri geldi ibre... arkadaslar hava sicakligi 38 dereceydi. Zorlamama ragmen bu kadar yukwelmesi hararetin normal mi? Bir de radyator fanini buyutsem ya da hararet musurunu yenilesem mi? Ne dersiniz?
Atilla amca gecen yaz mavi renkli antifirizle degistirdim. Kirmiz renkli daha mi iyi sogutur...?
Atilla abi, ben komple antifiriz koydurdum sheelde ama yeşil,sıkıntı olurmu?
Can bir sıkıntı olmaması lazım ben senin yerinde olsam 1litresini boşaltır yerine saf su koyardım.
bu tip parçalarda fiyatın üstünde durma, mühim olan orj. parçayı temin edebilmek.
Valla Atilla abi, orjinal mi bilmiyorum ama takdırdım artık. Bir şey daha soracağım. Geçenlerde farları açık unutmuşum, akü bitti. Arkadaşım farları kontağa bağlat dedi, bana da mantıklı geldi. Peki bunu yapmak ileride bir sıkıntı oluşturur mu? Yok birşey olmaz diyorsanız bu işi sanayideki herhangi bir oto elektriğinden anlayan usta yapabilir mi? Boşuna özel servise gitmeyeyim diyorum.
Mustafa benim ae 101 de ben çok kere aküyü bitirdim sonra kendim lamba devresine buzer( mikro çok küçük) ilave ederek sorunu çözdüm. kontak devresiyle oynama kontak rölesi kaldırmaz. ben buzeri gösterge paneline monte ettim cereyanıda gösterge ampulü filminden aldım. herhangi bir tv tamircisi yapar yeterki paneli sök veya söktür.
Tamam abi öyle yapalım o zaman. Peki o bahsettiğiniz buzerı ilçe oto sanayisinde bulabilir miyim? (Alaşehir/MANİSA)... İşleri yapacak usta Alaşehirde, malzemeyi de oradan bulabilirsek iyi olur.
selamtoyota corolla 1994 otomatik vitesleri nasıl bilirsiniz? lpg de yakıt tüketimi? şanzıman problemleri kronikmi? çekiş gücü? vs. gibi bilgileri kullanıcılardan öğrenmek isterim. tşkr
bu sorularıma ek olarak bu mesajı yazıyorum1.6 corolla almayı düşünüyorum ancak 1.6 Gli gücüm yetmiyor. sonunda i olmayanları alırsak ne gibi dezavantajlar yaşarım? Xei nin Gli den farkı nedir? tşkr
Gli de dort cam otomatik. Ayrica kapi cereve seritleri krom. Koltuklar kadifedir. Bir de gli ler beygir gucu yuksektir. Xei de sadece on camlar otomatiktir. Koltuklar kumastir. Sonu i ile bitenler enjeksiyonludur. Digerleri karbiratorlu dur.
merhaba.. 95 model 1.3 xe corollam var. gaz beyni 6 ay önce atiker marka olarak değişti. son 1 aydır aracı çalıştırdığımda, gaza bastığım anda gaz beyninden bir uğultu geliyor. bir kaç dakika sonra kesiliyor. yalnız bu durum her motoru çalıştırdığımda değil de gece bırakıp sabah çalıştırdığımda ya da sabah bırakıp akşam çalıştırdığımda oluyor. bu bir problem midir? ve nasıl çözülür? ayrıca rolanti ayarı da motor ısındıktan sonra ya 1. de kalıyor ya da 1.2 de. yani sabit şekilde kalmıyor. sürekli değişiyor. bu gaz beyninden gelen uğultuyla alakalı mıdır? bu bir sorun oluşturur mu?
iyi günler herkese. iki haftadır filan 97 gli'mde bir problem yaşamaktayım. düz yolda giderken araba sağa sola yalpa yapmaya başladı. bu durum viraja girmesini, hızlanmasını da etkiliyor doğal olarak. geçen hafta ustaya götürdüğümde salıncak fişeklerinin bittiğini, değişince düzeleceğini söyledi. neyse lifte çıkarınca sağ dış akis körüğünün de paramparça olduğunu gördük, onu da değiştirdik(halbuki değişeli 1 ay olmuştu hemen dağılmış). fakat yaptırdıktan 1 2 gün sonra filan yine aynı problemlerle karşılaşmaya başladım. özellikle hafif tümseklerde filan araba beşik gibi sallanmaya başlıyor. problemin arkadan olduğunu arabayı elimle sallayınca farkettim. bastırıp bırakınca da resmen yaylanıyor. eğilip amortisörlere baktığım zaman da içteki krom çubuğun simsiyah yağ olduğunu gördüm. ilk aracım, 2 yıldır kullanmaktayım 40.000 km yaptım ve ilk kez bu sorunla karşılaştım. ancak kasislere girince filan lıkırtı ses yok. sizce bu durum neden kaynaklanıyor olabilir? amortisörler patlamış olabilir mi?