0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1995 model 1.3 xe karbüratörlü corollam var. bir kaç sorum olacak, bilgi sahibi arkadaşlar bilgilerini esirgemezse memnun olurum.1-)Aracıma uygun lpg bujisi var mıdı? NGK hariç (fiyattan sebep) marka ve model bilgisi nedir?2-)Motorun krank keçelerinden yağ kaçırdığı söylenmişti. Başka bir ustaya gittim, sızdırmanın daha daiçeriden olduğunu, krank keçelerinden olmadığını, motorun komple sökülmesi gerektiğini söyledi. Motoru söktükten sonra da sekman atarız gibi şeyler söyledi. Aracım 125.000 km. de. Böyle bir işleme olduğunu düşünmüyorum. Yağ sızdırmayı önleyici katkılar işimi halledebilir mi? Bu tip katkıların yarardan çok zararı olur mu?3-)Aracıma shell helix 10/40 LGP motor yağı kullanıyorum. Yağ aracıma uygun mudur?
selamın aleyküm ilk önce herkese 1.6 xli 1995 modl corlla sahibiyz arabamzda kaç aydır devm eden bir sıkntı var hala çözemiştm başına gelnler bilenler gerçktn yardımcı olabilrmi sorun eskidn araba patlatma yapıyrdu orginal fabrikadn sipariş ettgimz buji kablolarını taktk dzldi ama hala gaz yememe gibi bir sorunu var nedn olr neysn olr şimdiden teşekkürler
var eski sistem tek nokta
arabana yağ kaçaklarını önleme özelliği olan mobil1 extended life 10w60 yağ kullanırsan yağ kaçağını önleyebilirsin. sakın katkı maddesi kullanma.
Atilla bey, mobil1 extended 10w60, shell 10/40 yağın yaptığı işi yapacak, bunun yanında yağ sızdırmasını engelleyecek. Sanırım doğru anlamışımdır. Ayrıca aracım 1. ve 2. viteslerde, vites değişiminde vitesi zor bırakıyor. biraz güç kullanmak gerekiyor. aldığımdan beri de 3. vitese geçiş normalden biraz daha zor oldu. cartlama falan olmuyor. debriyaj balatasının değiştirilmesi gerektiği söylenmişti. saydığım vites problemleri baltadan mıdır? bu aşamada değiştirilmesi gerekir mi? Son olarak LPG için buji öneriniz var mı? Yoksa üzerindeki standart NGK'larla devam mı edeyim?
10w60 full sentetik yağdır ve ömrünün sonuna yaklaşmış motorları yenilemek amaçlıdır. motoru söktüreceğine bu yağı kullanıp gidişatı bir gör. şanzıman yağının her 100 bin km de değişmesi gerekir ve mutlaka 75w90 yağ kullanılmalıdır. bir çok yer bunun yerine 80w90 yağı ucuz olduğundan kullanır ondan sonra vites geçişleri anormalleşir. şanzıman yağını değiştir ekonomik durumun iyiyse mobilube1 shc 75w90 fulsentetik değilse castrol 75w90 yarı sentetik koy.
atilla bey, aracımın motorundan yağ sızdırdığını söylemem üzerine mobil1 10/60 yağ önermiştiniz. nette yaptığım araştırmada; 10/60 yağın yıpranmış eski motorlar için üretildiği ve yağ sızdırmayı nispeten kesebileceği belirtilmiş. mobil1 5/50 araç yağ ise hafif! eskimiş motorlarda kullanım için üretilmiş.benim aracım 1.3 karbüratörlü ve şu anda 129 binde. motor açılmadı ve herhangi bir işlem görmedi. normal gaz ayarı ile 170 yapıyor. su eksiltmiyor. sadece krank keçelerinin oradan bir yerden yağ kaçırıyor. bu şartlarda benim mobil1 5/50 mi 10/60 mı kullanmamı önerirsiniz?
Merhabalar Atilla abicim ve tüm arkadaşlar,şimdi sanayiden geldim,arabanın devirdaimini değiştirdim.Ancak başıma gelen bir başka olayı anlatmak ve fikirlerinizi almak isterim.Aracım biraz sarsıntılı çalışıyordu rolantide,ustam devirdaimi değiştirdikten sonra onu sordum,Lpg sıralı sistem olduğundan enjektörleri kontrol etti ve tekinin çalışmadığını söyledi,Lpg servisine gittiğimde ise bakıp kontrol ettikten sonra benzinde de silindirlerden birinin çalışmadığını dolayısıyla bununda çekiş kaybı,fazla yakıt tüketimi ve sarsıntıya yol açtığını söylediler.Aracım bir süredir babamda olduğundan çekiş farkını anlayamadım.Şimdi ise subap ayarı yapılması gerektiğini,eğer o da kurtarmazsa subapların değişmesi gerektiğini söylediler.Subap ayarı 100 Tl fakat subaplarda çıkarsa 500-600 Tl gibi bir rakam söylendi.Sorum şu olacak aracın sorununun subap ayarından mı yoksa subapların değişmesi gerektiğinden mi olduğunu anlayabilirmiyiz,eğer subap ayarı kurtarırsa yaptıracağım ancak değişim gerekirse pek uğraşmak istemiyorum.Aracım 98 XLİ 109.000 Km oldu ama 60.000 Km'de Lpg takıldı.Lpg takıldıktan sonra 80.000-100.000 Km sonra genelde subap ayarı istiyormuş,benimki neden dolayı erken olmuş olabilir,Arabayı soğukken zorlamıyorum ama yüksek devirlerde kullanıyorum genelde.
Can toyotada siboplarda ayar vidası yok onun yerine şim ler var, bu ayar için serviste ayar şim seti var, dışarıda yapılan ayarların aynı kaliteyi tutturacağını sanmıyorum. en iyisi servise göster bakalım ne diyecekler. bence sibop yakmış olabilir o da lpg yüzünden olur. benim kayınbiraderin efsaneside aynı oldu siboplar değişti.
Atilla abi,serviste arıza tespitine ücret alıyorlar mı acaba,ayrıca şim setinin ve sibopların fiyatı ne civardadır tahmininizce?
şim seti satılan birşey değil, balans ayarı yapan ustanın ağırlık seti gibi demirbaş, yani türkçesi her ölçüdeki şimlerden oluşan bir set. arıza tesbitine ücret aldıklarını sanmıyorum, sen şikayetini söyle onlar sebebini ve ücretini söylerler, ister yaptırırsın ister yaptırmazsın.
Atilla abi yetkili servisten şimdi geldim,motor ustasının dediğini aynen aktarıyorum;"Sökmeden asla birşey diyemem sübap ayarını 450 Tl'ye yapıyoruz,eğer ki değişim gerekirse en az 1500Tl tutar" dışarıda ayar yaptırıp denemeyi planlıyorum,çünkü servisteki bu fiyatlarla değil aracı sokmak sadece önünden geçerken buji,hava filtresi ve yağ filtresi alabilirim abi.