0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ufuk bey 97 1.6 xei ön emniyet kemerinin sabit olan kısmında yani koltuğa bağlı dişi soketinde sorun var .zor kitleniyor.acaba bunun yenini temin etmemiz mümkünmü
al bendende okadar. benimki tamamen değişmeli çünkü kırmızı düğme hep içerde dışarı çıkmıyor. bunu nerden bulabiliriz?
ufuk bey aracım 97 model 1.6 gli 129000 km de lpg yok. yardımcı olursanız sewinirim.
düzelme ihtimali varmıdır söktükten sonra daha çok bozmayalım. neyle temizleyebiliriz bunu? eğer problem bu parçadaysa sorunu çözdükten sonra yakıt tüketimim değişirmi?
Az da olsa düzelme ihtimali var, çok komplike bir parça değil yanlış hatırlamıyorsam 3 somun 1 cıvata ile kelebek gövdesine sabitleniyor, motor stop haldeyken soketini söküp, cıvata ve somunları sökünce içerisinde bir valf göreceksiniz etrafı kurum, toz toprak dolmuş ve açılıp kapanmasını tam yapamıyor olabilir, contaları üzerinden aldıktan sonra solvent bazlı balata spreyi türevi bir basınçlı sprey ile iyice yıkadıktan sonra 30-40 cm uzaktan basınçlı hava ile kurutun, içerisine tornavida vs. sokmaya kalkışmayın yeterli, takarken de önce contasını takıp üzerine de çok ince bir tabaka halinde sıvı conta sürerseniz, eski mukavemetine kavuşacağını düşünüyorum. Yakıt tüketimine etkisi rölantide olur, sadece rölanti devrini düzenlemekle yükümlü bir parça, araç normal çalışma sıcaklığına ulaştığında görevini tamamladığından, aracın soğukken yaktığı çiğ yakıtı azaltması bir miktar ekonomi sağlayabilir, ama daha önemlisi motorunuzun dengeli çalışmasını sağlar ki bu çok daha önemli.
ilk çalışmadaki sorunum düzelirmi sabahları ilk çalıştırdığım zaman 700-800 devirde duruyor ancak 2 dk sonra devir yükseliyor (1400-1500 gibi)
Kesin düzelir demek cahillik olur ancak normal şartlarda 4A-FE'de rölanti dengesizliğinin sebebi bu parça ve kelebek gövdesindeki sorunlar oluyor, hee şunu da belirteyim bahsettiğin problem klima açık şekildeyse IDLE-UP mekanizması dahil birçok ihtitmal daha girer işin içine.
balata spreyi ve sıvı conta için önerebileceğiniz bir marka var mı?
1995 model 1.3 xe corollam var. araçla ilgili bir kaç sorum olacak; 1-araç 124 binde. araç hafif bir yükseltiye çıktığında ya da çukura düştüğünde arka amortisörlerden gıcırdama sesi geliyor. muhtemelen ömürleri bitti. değiştirmek istedim ancak piyasada yan sanayileri varmış. ustam ise yan sanayi kullanacağına üzerindeki orjinali kullanmaya devam et o daha iyidir dedi. yan sanayi amortisör ile değiştirmeli miyim? yoksa orjinallerle devam edeyim mi?2-özellikle soğuk sabahlarda, direksiyonu çevirdiğimde sağ ve sol yön farketmezsizin gıcırtı sesi geliyor ve az da olsa bir takılma hissi oluyor direksiyonda. direksiyon simidi de biraz sağa kaydı. yani direksiyon düz iken araç sola gidiyor. hafif sağa çevrik tutunca düz gidiyor. ustam bilyeleri değiştirmek lazım diyor. iki problem birbiri ile bağlantılı mıdır? tehlikeli bir durum mu bu? acil müdahale gerekli mi? 3-yaklaşık 10bin km. önce araç fren balatalarını değiştirdim. frene bastığımda inanılmaz bir gıcırtı çıkıyordu. ustam böyle biraz devam et, balatalar yer etsin dedi. ancak bu ses azalmayınca arka kampanaları taşlattık. bir süre ses kesildi ancak yine başladı. şimdi ön balatalardan ıslık sesi geliyor, arka balatalardan da gıcırtı. iki demirin sürtünme sesi gibi tarif edebilirim. ucuz malzeme kullanıldığı için olabilir mi? ses zamanla geçer mi? ya da yeniden kaliteli balatalarla değiştirmeli miyim?cevaplarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
Aracın üretiminde kullanılan kemer tokaları yerli üretimdi, bir süre daha yerli üretim gelmeye devam etti ama şimdi japon üretimi geliyor 73230-12590-BL numarası ile istediğiniz yetkili servisten 48TL karşılığı alabilirsiniz,Toyota stoklarında mevcut.Ertan kelebek boğazının altında rolanti kontrol valfi var (22270-15010) söküp temizleyerek, takarken de etrafına biraz sıvı conta sürerek takarsan denemiş olursun bozuk ise yenisi 839TL.