Gönderen Konu: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 682070 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #100 : Şubat 16, 2013, 23:21:18 »
96 gli m var yagını degıstırmek ıstıyorum.usta MOBİL S 0W 40 KATALIM EN IYISI BU DEDI.sızce hangıs ıyıdır?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #100 : Şubat 16, 2013, 23:21:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #101 : Şubat 17, 2013, 00:10:42 »
özgür bey kompresyon değerlerinden anlamam fakat 1.3 modeller rampada performans açısından orta durumdadır  fakat diğer markaların aynı emsaldeki araçlarından gayet iyidir japon araçların hemen tamamında devirli şanzıman bulunur devrini buldumu motoru yormaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #102 : Şubat 17, 2013, 00:18:11 »
101 kasa 1.3 motorların çoğunda yağ eksiltme sorunu var benimkide eksiltiyor baskı balatayı değiştiren ustaya sordum eskiden japon araç grubunun özel servisiymiş yağ eksiltiyor lpgli araçların çoğu eksiltir dedi motorun yapılması konusunda herkes farklı fiyat söylüyor iki yere sordum biri 2000 tl'ye temiz olur diğeride 1000 1500 arası tutar onuda işçilik dahil 5. 6 taksit yaparız diyorlar 1.3 motor rektefiyesi konusunda 1.6 kadar masraf çıkarmaz 12 valf olduğu için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #103 : Şubat 17, 2013, 04:19:57 »
herkeze ii geceler bende bir 1.3 kullanıcı olarak 93 model bu konusmalarda elimdeki bilgilerle sizlere yardımcı olmaya calısayım arkdaslar

öncelikle motor kompresyon degerlerini resmi toyota kitabında gordugum istersenız fotografını çeker yayınlarım da yazan degerler;

sıkıştırma basıncı 13kg/cm2 buda 184 PSI veya 1270 kPa
minimum basınç 10 kg/cm2 buda 142 PSI veya 981 kPa
silindirler arası basınç farkı 1 kg/cm2 14 PSI ve 98kPa
bu degerler resmi 2e engine kitabında servis tamir katalogunda yazan degerlerdir arkdaslar siz bence ölçüm yapılan saatin birimini öğrenin ve dönüşümünü gerçekleştirin

yağ yakma sorunu afaki olmaz kaç km şehir içi kaç km şehir dısı kullanımda ne kadar eksiltiyor ve performanslı mı kullanıyosunuz kesinlikle önemli bunları ölçün derim aracımda ölçümü yaptıgımda tekrar sizlerle paylaşırım ama önceki sayfalarda ufuk beye yazmıstım degerleri bence sizde kullandıgınız yag ve markaya göre kıyas yapabilirisiniz .....

1.3 aracınız rampalarda bayılma yapar ama bi kuş serisi bi reno serisi araçlara göre çok çok performanslıdır ve kesinlikle gaz ayarına dikkat edin ve gaz muslugunun maksimum açıklıkta olmasına dikkat edin genelde kısık yapar gazcılar ve araç tam çok yakıt istediginde musluktan geçemeyince lpg haliyle araç çekmez oluyo :D muslugu açarak veya kısarak aracın hızlanmasını test edin yolda ve emin olun çok iyi değeri bulacaksınız ama önce çeyrek tur hareketlerle açarak deneyin araç toparlanıp hızlanmasının farkına varacaksınız.... her hareketini çeyrek tur yapın şuan aracım yaklaşık tam 1 tur açık tam kapalıdan..... sizlerde deneyin farkına varacaksınız .....


cümleten ii geceler.....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #104 : Şubat 17, 2013, 04:42:01 »
lpg ayarı için sizlere bir site öneriyim arkdalslar en azından neyin ne işe yarıdıgını bililerek davranırsınız...

http://profflpg.com/gaz-ayar/gaz-ayari-nasil-yapilir
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #105 : Şubat 17, 2013, 19:20:44 »
öncelikle tesekkur ederim arkadaşlar. o zaman motorumda cok onemli bir sorunum olmadıgını anladım.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #106 : Şubat 18, 2013, 14:32:26 »
Ağabeylerim kardeşlerim herkese merhabalar. Ben aranıza yeni katıldım. Bu başlığı 4 gündür okuyorum üşenmeden baştan sona kadar okudum. Dolayısıyla birçoğunuzu tanır hale geldim.  :) 96 model babadan kalan xei corollam var. Babam araçla pek ilgili değil genelde yazları uzun yola gider gelir. Sadece motor yağını ve lastikleri değiştirir. Ancak artık iş hayatına atıldığımdan dolayı arabayı ben devraldım. Araç yaklaşık 10 yıldır bizde. Küçük büyük birkaç sorunu var bunları sizlerle de paylaşmak isterim. Efsane uzun zamandır yattığından dolayı sanırım hafif bir yağ kaçırma durumu olmuş motor kapağının ordan.




conta dan kaçak mı var sizce yoksa aklıma gelmeyen daha kötü bir sorun mu vardır? büyük sorun yaratır mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #107 : Şubat 18, 2013, 14:50:09 »
arkadaşlar  benim araç sabahları çalışırken zorlanıyor ilk marşta alıyor ama istop etçekmiş gibi 500 devirde çalışıyor ben gaz pedalından destek verince tekleyerek çalışıyor bu sorun ilk çalışmadan sonra 3-4 dakika sürüyor sonrasında ise motor ısınına kadar 1500 devirde çalışıyor motor sıcaklığı 90° ye ulaşınca yani fan açınca rolanti 1100 devirden aşağı düşmüyor. sizce sorun ne olabilir. daha önce bu olaydan başına gelen varmı
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #108 : Şubat 18, 2013, 14:59:56 »
Ağabeylerim kardeşlerim herkese merhabalar. Ben aranıza yeni katıldım. Bu başlığı 4 gündür okuyorum üşenmeden baştan sona kadar okudum. Dolayısıyla birçoğunuzu tanır hale geldim.  :) 96 model babadan kalan xei corollam var. Babam araçla pek ilgili değil genelde yazları uzun yola gider gelir. Sadece motor yağını ve lastikleri değiştirir. Ancak artık iş hayatına atıldığımdan dolayı arabayı ben devraldım. Araç yaklaşık 10 yıldır bizde. Küçük büyük birkaç sorunu var bunları sizlerle de paylaşmak isterim. Efsane uzun zamandır yattığından dolayı sanırım hafif bir yağ kaçırma durumu olmuş motor kapağının ordan.

conta dan kaçak mı var sizce yoksa aklıma gelmeyen daha kötü bir sorun mu vardır? büyük sorun yaratır mı?

PCV valfinizin dibinden terleme yapıyor, PCV Valfinizi sökerek dibindeki siyah conta kısmına (tercihen würth marka artikel kodu: 0893 321 270 000    10) sıvı conta sürüp geriye takarsanız terlemeyi kesecektir.

arkadaşlar  benim araç sabahları çalışırken zorlanıyor ilk marşta alıyor ama istop etçekmiş gibi 500 devirde çalışıyor ben gaz pedalından destek verince tekleyerek çalışıyor bu sorun ilk çalışmadan sonra 3-4 dakika sürüyor sonrasında ise motor ısınına kadar 1500 devirde çalışıyor motor sıcaklığı 90° ye ulaşınca yani fan açınca rolanti 1100 devirden aşağı düşmüyor. sizce sorun ne olabilir. daha önce bu olaydan başına gelen varmı

Sorun 93 1.6XL'de mi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #109 : Şubat 18, 2013, 15:20:08 »
Ufuk Bey teşekkür ederim. Bu parçayı internetten falan sipariş edebileeğim bir site var mı acaba?

arkadaşlar  benim araç sabahları çalışırken zorlanıyor ilk marşta alıyor ama istop etçekmiş gibi 500 devirde çalışıyor ben gaz pedalından destek verince tekleyerek çalışıyor bu sorun ilk çalışmadan sonra 3-4 dakika sürüyor sonrasında ise motor ısınına kadar 1500 devirde çalışıyor motor sıcaklığı 90° ye ulaşınca yani fan açınca rolanti 1100 devirden aşağı düşmüyor. sizce sorun ne olabilir. daha önce bu olaydan başına gelen varmı

 bu bizim araçta da olan bir şey. Bunu ben de soracaktım. Şu video yu bu sabah yükledim YouTube'a

Toyota Corolla 96 cold start up

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #110 : Şubat 18, 2013, 15:22:19 »
Tekirdağ da bulmanız zor olabilir, sanırım aşağıdaki linkten sipariş edilebiliyor.

http://shop.wurth.com.tr/rtv-sivi-conta-315c-kirmizi-70-ml

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #111 : Şubat 18, 2013, 18:09:56 »
SELAMUNALEYKUM ABİLER 96 GLİM VAR YAGINI DEGIŞTIRMEK ISTIYORUM BIRAZ ARASTIRDIM EN IYISI MOBİL S 0W 40 DEDİLER  SİZCE HANGİ YSGI KATAYIM.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #112 : Şubat 18, 2013, 21:00:59 »
arkadaşlar  benim araç sabahları çalışırken zorlanıyor ilk marşta alıyor ama istop etçekmiş gibi 500 devirde çalışıyor ben gaz pedalından destek verince tekleyerek çalışıyor bu sorun ilk çalışmadan sonra 3-4 dakika sürüyor sonrasında ise motor ısınına kadar 1500 devirde çalışıyor motor sıcaklığı 90° ye ulaşınca yani fan açınca rolanti 1100 devirden aşağı düşmüyor. sizce sorun ne olabilir. daha önce bu olaydan başına gelen varmı
Ertan servisten orijinal buji ve hava filtresi al tak büyük ihtimalle düzelir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #113 : Şubat 19, 2013, 08:18:59 »
sayın forumdaslar bir süredir farkına varamadıgım otomatik jikleme elektrik gelmiyomuş

bu konuyla alakalı ufuk bey veya atilla abi ve diger forumdaki arkdaslar bi isteğim var bu elektrik nerelerden geçerek geliyo bi devre şeması varmı elinizde gönderebilirmisiniz dün aksam sanayide baktılar herşey tamam elektrik gelmiyo dediler onu ben size en basta söyledim dedim bozuldular hemende yetkili servise gitmek istemiyom öncelikle sizlerden yardım istiyeyim die düşündüm varsa devre şeması elektrik nerden ne şekillerde nasıl gelir bi devre şemeası olsa kendimde halledicem....

şimdiden yardım edene etmeyene teşekkürler .....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #114 : Şubat 19, 2013, 09:02:38 »
Ertan servisten orijinal buji ve hava filtresi al tak büyük ihtimalle düzelir.
Atilla abi orjinal buji ve hava filtresini 5000 km önce taktırdım ve 5000 km'dir bu sorun var. Acaba soğuk hava şartlarından yapabilirmi bunu?
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 7 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #115 : Şubat 19, 2013, 10:35:45 »
1995 model 1.3 xe corollam var. ilk aracım olduğu için amatör kullanımdan dolayı biraz üzüldü sanırım. bir süredir ustalarla beni arkadaş yaptı. öncelikle grank keçesinden yağ sızdırıyormuş. ayda 1 litre yağ eksiltiyor. ilk başta önemsemedim nasılsa yağ değiştiriyorum, böylelikle azar azar değiştirmiş olurum dedim. ancak araçta tekleme sorunu oluştu. ustam yağ yaktığı için bujilere pislik birikmiş dedi, temizledi. bir süre normal çalıştı ancak yine tekleyince başka bir ustaya götürdüm. o da mikseri değiştirdi. araç şu an iyi durumda ancak hala yağ eksiltmeye devam ediyor. öncelikle ilk sorum bu; shell 15/40 kullanıyorum. araç ayda yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor. krank keçesinden sızdıyor dedi usta. bu ciddi bir problem midir? yapmak için motoru indirmek lazım diyor, haliyle ücret artacak. krank keçesini değiştirmek için motoru indirmek gerekli midir?

ikinci problem ise; araçla her gün işe gidip geliyorum, evden iş yaklaşık 30 km. ancak aracın hareret göstergesi ilk çizgide kalıyor. bazı rampalarda araç zorlanırken bir iki çizgi yükseliyor ama sonra yine düşüyor. kaloriferden nispeten sıcak hava geliyor ama yeterince sıcak değil. eskiden araç çalışınca bir kaç kilometre gider gitmez hararet göstergesi ortada stabil olarak kalıyordu. şimdi ise en fazla bir iki çizgi yükseliyor. motorun soğuk çalıştığını düşünerek motora zarar verebileceğini düşünüp endişe ediyorum. ustam ise bu konuda; muşuru değiştiririz sorun hallolur diyor. ancak ben ustama güvenemiyorum çünkü bir çok konuda beni oyaladı. bir çok şeyi yaptım dedi fakat yapmadı. bu kez bilinçli bir sürücü olarak gitmek istiyorum. aslında en iyi çözüm ustayı değiştirmek ama çalıştığım ilçede toyotodan anlayan sadece 1 usta var maalesef. yardımlarınızı bekliyorum.
1995 corolla - 1.3 xe - lpg - 120.000 km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #116 : Şubat 19, 2013, 16:07:04 »
1995 model 1.3 xe corollam var. ilk aracım olduğu için amatör kullanımdan dolayı biraz üzüldü sanırım. bir süredir ustalarla beni arkadaş yaptı. öncelikle grank keçesinden yağ sızdırıyormuş. ayda 1 litre yağ eksiltiyor. ilk başta önemsemedim nasılsa yağ değiştiriyorum, böylelikle azar azar değiştirmiş olurum dedim. ancak araçta tekleme sorunu oluştu. ustam yağ yaktığı için bujilere pislik birikmiş dedi, temizledi. bir süre normal çalıştı ancak yine tekleyince başka bir ustaya götürdüm. o da mikseri değiştirdi. araç şu an iyi durumda ancak hala yağ eksiltmeye devam ediyor. öncelikle ilk sorum bu; shell 15/40 kullanıyorum. araç ayda yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor. krank keçesinden sızdıyor dedi usta. bu ciddi bir problem midir? yapmak için motoru indirmek lazım diyor, haliyle ücret artacak. krank keçesini değiştirmek için motoru indirmek gerekli midir?

ikinci problem ise; araçla her gün işe gidip geliyorum, evden iş yaklaşık 30 km. ancak aracın hareret göstergesi ilk çizgide kalıyor. bazı rampalarda araç zorlanırken bir iki çizgi yükseliyor ama sonra yine düşüyor. kaloriferden nispeten sıcak hava geliyor ama yeterince sıcak değil. eskiden araç çalışınca bir kaç kilometre gider gitmez hararet göstergesi ortada stabil olarak kalıyordu. şimdi ise en fazla bir iki çizgi yükseliyor. motorun soğuk çalıştığını düşünerek motora zarar verebileceğini düşünüp endişe ediyorum. ustam ise bu konuda; muşuru değiştiririz sorun hallolur diyor. ancak ben ustama güvenemiyorum çünkü bir çok konuda beni oyaladı. bir çok şeyi yaptım dedi fakat yapmadı. bu kez bilinçli bir sürücü olarak gitmek istiyorum. aslında en iyi çözüm ustayı değiştirmek ama çalıştığım ilçede toyotodan anlayan sadece 1 usta var maalesef. yardımlarınızı bekliyorum.
  --Krank keçesinden yağ sızdırıyorsa bunu bir an önce yaptırman gerekli çünkü gün gelir beklenmedik yerde yağ hepten azalır biter motora elveda demek zorunda kalırsın. Malesef biraz işçiliği masraflıdır doğru yani ama eklediğin yağ paralarını da düşün ayrıca. 
  --Aracında kullanman gereken yağ kesinlikle 15/40 değil  10/40 olmalıdır.
  --Isınmama sorunu için çok büyük ihtimal TERMOSTAT bozuktur. 15-20 tlye değişimi de gayet kolaydır. Bunu da ihmal etme çünkü motorun daha çok soğuk çalışması zararlıdır ve fazla yakıt da tükettirir.
1992 Corolla 1.3 XL / 2005 Lexus GS300

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #117 : Şubat 19, 2013, 16:27:03 »
SELAMUNALEYKUM ABİLER 96 GLİM VAR YAGINI DEGIŞTIRMEK ISTIYORUM BIRAZ ARASTIRDIM EN IYISI MOBİL S 0W 40 DEDİLER  SİZCE HANGİ YSGI KATAYIM.....

Öncelikle forum kuralları gereği küçük harflerle yazabilirseniz seviniriz, sorunuzun cevabına gelince, aracınızda LPG sistemi mevcut ise Castrol Edge 5W/40 - Mobil 1 ESP Formula 5W/40 - Shell Helix Ultra 5W/40 gibi tam sentetik bir yağ kullanmanız daha iyi olur, LPG sistemi mevcut değil ise Castrol Magnatec 10W/40 - Mobil Super 3000 10W/40 - Shell Helix HX 10W/40 gibi yarı sentetik yağ kullanabilirsiniz. Mobil S 0W/40 yağ kullanmanızın size tek yararı cüzdanınızdan ağırlık atmanız olur.

Bu arada peş peşe 3-5 konu açmadan tek konu altında sorularınızı yada sorunlarınızı birleştirebilirsiniz;

4A-FE motorlu aracınızın fabrikasyon bujileri DENSO K16R-U11'dir.

sayın forumdaslar bir süredir farkına varamadıgım otomatik jikleme elektrik gelmiyomuş

bu konuyla alakalı ufuk bey veya atilla abi ve diger forumdaki arkdaslar bir isteğim var bu elektrik nerelerden geçerek geliyo bir devre şeması varmı elinizde gönderebilirmisiniz dün aksam sanayide baktılar herşey tamam elektrik gelmiyo dediler onu ben size en basta söyledim dedim bozuldular hemende yetkili servise gitmek istemiyom öncelikle sizlerden yardım istiyeyim die düşündüm varsa devre şeması elektrik nerden ne şekillerde nasıl gelir bir devre şemeası olsa kendimde halledicem....

şimdiden yardım edene etmeyene teşekkürler .....

Salih bey bizim parça kataloğundaki elektrik diyagramının işinize yarayacağını sanmıyorum ama şunu söyleyebilirim otomatik jikle için gelen akım motor ana tesisatı içerisinden gelir (göğüs sacındaki makaronun içinden geçen kablo demeti)



Atilla abi orjinal buji ve hava filtresini 5000 km önce taktırdım ve 5000 km'dir bu sorun var. Acaba soğuk hava şartlarından yapabilirmi bunu?

Ertan hangi motora sahip aracında sorun ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #118 : Şubat 19, 2013, 16:35:25 »
arkadaşlar  benim araç sabahları çalışırken zorlanıyor ilk marşta alıyor ama istop etçekmiş gibi 500 devirde çalışıyor ben gaz pedalından destek verince tekleyerek çalışıyor bu sorun ilk çalışmadan sonra 3-4 dakika sürüyor sonrasında ise motor ısınına kadar 1500 devirde çalışıyor motor sıcaklığı 90° ye ulaşınca yani fan açınca rolanti 1100 devirden aşağı düşmüyor. sizce sorun ne olabilir. daha önce bu olaydan başına gelen varmı


Ertan Bey, bir çözüm bulursanız burada da paylaşır mısınız lütfen

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #119 : Şubat 19, 2013, 19:28:31 »
ufuk bey ilginizden dolayı teşekkür ederim de (göğüs sacındaki makaronun içinden geçen kablo demeti)  demişsiniz ben bunu anlamadım :D ve benm motorum 2e oldugu için pek bi işime yaramıcak gibi duruyor ama söylediğiniz doğru motor ana tesisatı içerisinden geliyor ama nerden geldiğini merak ettim çünkü sorunum orada motor komparmanındaki röleleri tek tek inceledim akşam ama bu akşam teker teker devre kontrolü yapıcam tekrar, içerideki sol yandaki sigorta paneline de bakmam gerekiyor mu merak ediyorum açıkçası....

gönderdiğiniz gibi benim motoruma uygun varsa emin olun bişilerime yarıcaktır malum arıza bitmiyor :D

atilla abiyede biriktiriyorum bunları dvd ye çekip göndericem elimde baya bişiler birikti ama su arızayı çözünce elimdeki dökümanlarla göndermek istiyorum .....

şimdiden teşekkürler ilginden dolayı inşallah işime yarıcak bişiler bulabilirsiniz devre şeması olabilir rölesi filan varsa olabilir bi ufak bi bilgi kırıntısı devam etmeme yarıcak teşekkürler
:d