0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
sayın forumdaşlar ve atilla abicim bu resimde görünen direksiyon kutusunda plastik parça varmış ve bu hangisi bunlarda servisten tedarik edilebilir değiştirilebilir parça varmı direksiyon kutumda boşluk oldugu sebeple tıkırtı yapıyomuş ama sağa sola boşluk yok hiç sizlerden fikirlerinizi bekliyorum
Salih bey sorununuzun kaynağı muhtemelen direksiyon kutusu içerisindeki tıkırtı burcunuz, şasi numarasına göre 45522-12040 yada 45522-12060 olarak değişen parça numarasına ve 15,51TL yetkili servis liste fiyatına sahip, direksiyon kutunuzu boşuna kurcalatıp orasını burasını sıkarak çözüm bulmaktan ziyade daha fazla sorun açabilirsiniz.parçanın bulunduğu bölgeyi aşağıdaki figürde işaretledim.Saygılar.
sayın ufuk bey şekilde bulunan burcu biz zaten değiştirdik hatta ustamla birlikte gidip servisten aldık sadece sağ tekere giden tarafta var ve ustam kremier burcu demişti siparişimizle geldi hatta içindekini çıkartırken 2 parça halinde çıkarttık takıldıktan sonra ses çok ciddi anlamda azaldı ama hala ses var tam kesilmedi ustamla birlikte çalışıp yaptığımız için eminim içindekinin takılırken kırılmadıgından.... ee1004024040 şase numaralı aracımın direksiyon kutusu buysa ve içerisindeki parçaları tek tek sipariş edebiliyosak ustamla bunu sökmek istiyorum mart ayı başında bu işi yapabilicek vaktim olucak birde bir sorunum mu var anlayamadım ama yağ çubuğumdan kartere doğru hava emişi oluyor hatta filitrenin altına gelen borudan da vakum oluyo bunun olması normal mi yağ çubuğundan olan vakum çubuğa ıslık çaldırıyor anlayamadım bugun fark ettim tam olarak her zaman olmuyordu oluncada tesbit ettim.... sorun olabilirmi? normalde filitrenin altına gelen hortumdan normalde filitreye doğru bir hava akışı olması gerekmiyor mu ben yanlış mı biliyorum.... size iyi çalışmalar...
Kramer burcu disinda birde direksiyon milindeki kolon burcu var onoda bir baktirin derim rotmili bile yapar bu sesi tabi gormek lazim görsem ufak bir iscilik le islem tmm
sayın ufuk bey resimlerde de görüldüğü gibi pcv valfini söktüm yayın etrafı resmen kirli yağla dolmus temizledim ama valf hiç bir şartta kapanmıyodu bende güzelcene yayı uzattım tabi göz kararı ama olmadı araca taktıgımda vakum sesinin yanında birde bu valf ses yapmaya basladı neyse ben anladım ki bu valften alıcaz nedir ne değildir pahalımıdır yoksa tamir imkanı değişim imkanı var mı_?ben bu valfi değiştirdiğimde yakıtımda veya aracımın yağ eksiltmesinde herhangi bir değişiklik olucak mı? şimdiden teşekkür ederim....
ufuk bey ilginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle ben bu mil burcu kolon burcu anlamadım şemada hangileri gösterebilirmisiniz zahmet olmazsa....bnm bu pcv valve bozuldu yani şuan bir hoş sürekli yağ çubugundan vakum yapıo ve normal olan gaz ayarım bozuldu eksozum gözleri genzi her bir tarafı yakıyo cihaza baglamadan belli rölanti valfin ayarıyla oynadıktan sonra gezmeye basladı birde 10w40 yağ kormuştum motora yağ yakma gibi mavi duman basladı ama bir vakumu o zaman hiç durmamıştı 20w50 koydum vakum sesi sadece motor sabit devirde giderken geliyodu harici gaz verip çekince kesiliyodu en son 15w40 koydum 2 gün önce bir basladı ben valfi sökene kadar hiç kesilmedi ve artık yenisini alana kadar hiç gitmicek anlaşılan yarın servisten sipariş edicem...yakıt değişirmi derken düşüncem aslında lpg mikserinin altında motora kolay yoldan hava girişi sağladıgını düşünüyorum ve araç salak çalışıyo bnmde daha çok lpg açmama sebep oldugunu düşünüyorum düzenli çalışması için die düşündüm bu arada lpg ayarımı kendim yaparım gider bilgisayardan emisyon kontrolü yaparım ekstra hava demek ekstra yakıt demek bu sebeple düşündüm .....yağ yakmaya yani eksiltmeye gelince karterdeki ince yağ kalın yağa göre daha çok buharlaşacagından bu valve de açık oldugundan hep o buharı külbütör kapagından alıp eksoz dan atacağını düşündüm .....rakam veriyim 10w40 kullandıgımda 1000km de 1.2 lt yağ eksiltti (sanayide corolla yağı die verilen neon heralde babama parçacı vermiş görmedm) 20w50 kullandıgımda 1000km de 0.6 -0.7 lt yağ eksildi (heralde çakma castrol) 15w40 kullandıgımda 2000km de valf arızalanana kadar çok nadir ses yapardı genelde olmazdı o ses ve 0.5 lt yağ eksiltti (sanayinin orjinali sözde ki marketlerde satılanlardan değil üretim tarihi olmayan castrol)bunları yasadım azalacagını düşündüm birde bu konularda sizin yorumunuzu merak ediyorum....bu gun iş yerimde bir abimle konustukda forumdan bahsettim çok ilginç geldi şema koydugunuzu anlattıgınızı probleme yardımcı olmaya calıstıgınızı söyledim şaşırdı ben de yaşamasam inanmazdım abimede göstereyim bigun....şimdiden ilginizden yardımlarınızdan dolayı ALLAH razı olsun .....
Kolon mili burcunun katalogdaki figürünü aşağıda görebilirsiniz,2E motorların yağ eksiltmesi mekanik olarak çok normal bir durum 80'lerde geliştirilmiş bir motor, bugüne kadar sıfır yapılan hariç yağ eksiltmeyen 2E görmedim ancak bu 10.000 km'de maksimum 1 litre civarlarında olmalı.Öncelikle motorunuz ile ilgili ufak aksaklıkları gidermeli sonra motorunuz için uygun yağı seçmelisiniz, 2E için 15W40 (motor temiz ve sağlamsa) yarı sentetik yada 20W/50 mineral yağlar en uygunları.Abiniz şaşırmakta haklı, zaman çıkar zamanı maalesef kimse çıkarsız hiç bir şey yapmak istemiyor, iyi dilekleriniz için kendi adıma teşekkür ederim Allah cümlemizden razı olsun.
arkadaşlar benim bir sorunum var araçla seyir halindeyken direksiyonu sağ veya sola 45° - 90° çevirince bu dereceler arasında giderken önden lak lak lak diye bir ses geliyor. bir lastik bayisine gösterdim akslarda boşluk var dedi bunun için neyapmam gerekir maliyeti ne olur değişim gerekirse orjinal parça kullanmamı gerektiren bir durummu?