Gönderen Konu: Toyota Corolla 93-98 model Efsane kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 682046 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #60 : Şubat 02, 2013, 00:45:30 »
zahmet ne demek abicim pazartesi postaneden göndereyim iş yerinde postane var gönderi bilgilerini paylaşırım abicim
:d

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #60 : Şubat 02, 2013, 00:45:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #61 : Şubat 02, 2013, 00:48:42 »
teşekkürler yaşar bey verdiğiniz bilgi için ama benim direksiyonu kendime çektiğimde gelmiyo nede itebiliyorum sağa sola çevirincede birşey değişmiyor ama yarın tekrar kontrol edeceğim bilgi paylaşımınız ve yardım etmeye çalıştıgınız için teşekkür ederim....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #62 : Şubat 02, 2013, 11:20:05 »
sayın forumdaşlar ve atilla abicim bu resimde görünen direksiyon kutusunda plastik parça varmış ve bu hangisi bunlarda servisten tedarik edilebilir değiştirilebilir parça varmı direksiyon kutumda boşluk oldugu sebeple tıkırtı yapıyomuş ama sağa sola boşluk yok hiç sizlerden fikirlerinizi bekliyorum

Salih bey sorununuzun kaynağı muhtemelen direksiyon kutusu içerisindeki tıkırtı burcunuz, şasi numarasına göre 45522-12040 yada 45522-12060 olarak değişen parça numarasına ve 15,51TL yetkili servis liste fiyatına sahip, direksiyon kutunuzu boşuna kurcalatıp orasını burasını sıkarak çözüm bulmaktan ziyade daha fazla sorun açabilirsiniz.parçanın bulunduğu bölgeyi aşağıdaki figürde işaretledim.

Saygılar.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #63 : Şubat 03, 2013, 00:52:28 »
Salih bey sorununuzun kaynağı muhtemelen direksiyon kutusu içerisindeki tıkırtı burcunuz, şasi numarasına göre 45522-12040 yada 45522-12060 olarak değişen parça numarasına ve 15,51TL yetkili servis liste fiyatına sahip, direksiyon kutunuzu boşuna kurcalatıp orasını burasını sıkarak çözüm bulmaktan ziyade daha fazla sorun açabilirsiniz.parçanın bulunduğu bölgeyi aşağıdaki figürde işaretledim.

Saygılar.




sayın ufuk bey şekilde bulunan burcu biz zaten değiştirdik hatta ustamla birlikte gidip servisten aldık sadece sağ tekere giden tarafta var ve ustam kremier burcu demişti siparişimizle geldi hatta içindekini çıkartırken 2 parça halinde çıkarttık takıldıktan sonra ses çok ciddi anlamda azaldı ama hala ses var tam kesilmedi ustamla birlikte çalışıp yaptığımız için eminim içindekinin takılırken kırılmadıgından.... ee1004024040 şase numaralı aracımın direksiyon kutusu buysa ve içerisindeki parçaları tek tek sipariş edebiliyosak ustamla bunu sökmek istiyorum mart ayı başında bu işi yapabilicek vaktim olucak birde bir sorunum mu var anlayamadım ama yağ çubuğumdan kartere doğru hava emişi oluyor hatta filitrenin altına gelen borudan da vakum oluyo bunun olması normal mi yağ çubuğundan olan vakum çubuğa ıslık çaldırıyor :D anlayamadım bugun fark ettim tam olarak her zaman olmuyordu oluncada tesbit ettim.... sorun olabilirmi? normalde filitrenin altına gelen hortumdan normalde filitreye doğru bir hava akışı olması gerekmiyor mu ben yanlış mı biliyorum.... size iyi çalışmalar...
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #64 : Şubat 03, 2013, 01:30:13 »
bende teşekkür ederim :) salih bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #65 : Şubat 03, 2013, 13:05:54 »

sayın ufuk bey şekilde bulunan burcu biz zaten değiştirdik hatta ustamla birlikte gidip servisten aldık sadece sağ tekere giden tarafta var ve ustam kremier burcu demişti siparişimizle geldi hatta içindekini çıkartırken 2 parça halinde çıkarttık takıldıktan sonra ses çok ciddi anlamda azaldı ama hala ses var tam kesilmedi ustamla birlikte çalışıp yaptığımız için eminim içindekinin takılırken kırılmadıgından.... ee1004024040 şase numaralı aracımın direksiyon kutusu buysa ve içerisindeki parçaları tek tek sipariş edebiliyosak ustamla bunu sökmek istiyorum mart ayı başında bu işi yapabilicek vaktim olucak birde bir sorunum mu var anlayamadım ama yağ çubuğumdan kartere doğru hava emişi oluyor hatta filitrenin altına gelen borudan da vakum oluyo bunun olması normal mi yağ çubuğundan olan vakum çubuğa ıslık çaldırıyor :D anlayamadım bugun fark ettim tam olarak her zaman olmuyordu oluncada tesbit ettim.... sorun olabilirmi? normalde filitrenin altına gelen hortumdan normalde filitreye doğru bir hava akışı olması gerekmiyor mu ben yanlış mı biliyorum.... size iyi çalışmalar...

Merhaba Salih bey,

Bu burcun sağ tarafta olması direksiyon kutunuzun sağ tarafı ile ilgili olduğunu göstermiyor, kremayer mili bu burç içerisinde sağa sola hareket ettiği için direksiyon kutunuzun tamamına etki ettiği söylenebilir.

Direksiyon kutunuz hidrolik olmadığı için bakmanız gereken 3 parça kalıyor, direksiyon mafsalı, kremayer dişlisi (figürde 45541 nolu parça), kremayer mili (figürde 45521 nolu parça).Direksiyon kutunuzun parçaları ayrı ayrı temin edilebilmekte (sipariş ile geliş süresi 1 ayı geçebilir) ancak fiyatları sizi bu ses ile yaşamaya mahkum edebilir.

Bahsettiğiniz vakum bir seviyeye kadar normal ancak siz yağ çubuğundan ıslık sesi geldiğini söylüyorsunuz, bu durumda subap kapağınızın üzerinde karter havalandırmasını sağlayan bir çekvalf var onu kontrol etmeniz gerekli.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • BOZKURT 68
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #66 : Şubat 03, 2013, 20:52:28 »
Kramer burcu disinda birde  direksiyon milindeki kolon burcu  var onoda bir baktirin derim rotmili bile yapar bu sesi tabi gormek lazim görsem ufak bir iscilik le islem tmm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #67 : Şubat 04, 2013, 03:03:12 »
sayın ufuk bey

resimlerde de görüldüğü gibi pcv valfini söktüm yayın etrafı resmen kirli yağla dolmus temizledim ama valf hiç bir şartta kapanmıyodu bende güzelcene yayı uzattım tabi göz kararı ama olmadı araca taktıgımda vakum sesinin yanında birde bu valf ses yapmaya basladı :D neyse ben anladım ki bu valften alıcaz nedir ne değildir pahalımıdır yoksa tamir imkanı değişim imkanı var mı_?

ben bu valfi değiştirdiğimde yakıtımda veya aracımın yağ eksiltmesinde herhangi bi değişiklik olucak mı?

şimdiden teşekkür ederim....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #68 : Şubat 04, 2013, 03:06:11 »
sayın salih bey

bahsettiğiniz eğer tıkırtı burcu denilen şeyse onuda yeniledim ama baska bişiyler daha mı var tıkırtıyı kesmek için doğrusu merak ettim...
ustam 2 tane burcun oldugunu söyledi ikisinide servisten alarak değiştirdik ama baska varsa şeması filanda varsa çok memnun olurum en azından kendim söker takarım şimdiden teşekkür ederim ilginizden dolayı....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #69 : Şubat 04, 2013, 03:07:02 »
http://opc.mr2oc.com/

tüm forumdaşlar buradan birazda olsa döküman diagram bulabilirsiniz....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #70 : Şubat 04, 2013, 09:40:03 »
Kramer burcu disinda birde  direksiyon milindeki kolon burcu  var onoda bir baktirin derim rotmili bile yapar bu sesi tabi gormek lazim görsem ufak bir iscilik le islem tmm

Salih abi Günaydın :)

Mil burcu kolonun aşağı yukarı salınımndaki boşlukta ses yapar ancak Salih bey'in sorunun kutuda olduğundan bahsetmiş, tıkırtı burcu, mil ve dişli dışında aklına gelen birşey var mı sen daha tecrübelisin bu konular da?

sayın ufuk bey

resimlerde de görüldüğü gibi pcv valfini söktüm yayın etrafı resmen kirli yağla dolmus temizledim ama valf hiç bir şartta kapanmıyodu bende güzelcene yayı uzattım tabi göz kararı ama olmadı araca taktıgımda vakum sesinin yanında birde bu valf ses yapmaya basladı :D neyse ben anladım ki bu valften alıcaz nedir ne değildir pahalımıdır yoksa tamir imkanı değişim imkanı var mı_?

ben bu valfi değiştirdiğimde yakıtımda veya aracımın yağ eksiltmesinde herhangi bir değişiklik olucak mı?

şimdiden teşekkür ederim....

PCV valfinin temizliği dışında tamiri mümkün değil maalesef ama pahalı birşey değil 35,18TL, yakıtınızda yada aracınızdaki yağ eksiltmesinde (2E'lerin kronik sorunudur) bir değişiklik olacağını sanmıyorum ancak motorun düzenli çalışmasında etken olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #71 : Şubat 05, 2013, 04:08:38 »
ufuk bey ilginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle

ben bu mil burcu kolon burcu anlamadım şemada hangileri gösterebilirmisiniz zahmet olmazsa....

bnm bu pcv valve bozuldu yani şuan bi hoş sürekli yağ çubugundan vakum yapıo ve normal olan gaz ayarım bozuldu eksozum gözleri genzi her bi tarafı yakıyo :D cihaza baglamadan belli :D rölanti valfin ayarıyla oynadıktan sonra gezmeye basladı :D birde 10w40 yağ kormuştum motora yağ yakma gibi mavi duman basladı ama bi vakumu o zaman hiç durmamıştı 20w50 koydum vakum sesi sadece motor sabit devirde giderken geliyodu harici gaz verip çekince kesiliyodu en son 15w40 koydum 2 gün önce bi basladı ben valfi sökene kadar hiç kesilmedi ve artık yenisini alana kadar hiç gitmicek anlaşılan :D yarın servisten sipariş edicem...

yakıt değişirmi derken düşüncem aslında lpg mikserinin altında motora kolay yoldan hava girişi sağladıgını düşünüyorum ve araç salak çalışıyo bnmde daha çok lpg açmama sebep oldugunu düşünüyorum düzenli çalışması için die düşündüm bu arada lpg ayarımı kendim yaparım gider bilgisayardan emisyon kontrolü yaparım  ekstra hava demek ekstra yakıt demek bu sebeple düşündüm .....

yağ yakmaya yani eksiltmeye gelince karterdeki ince yağ kalın yağa göre daha çok buharlaşacagından bu valve de açık oldugundan hep o buharı külbütör kapagından alıp eksoz dan atacağını düşündüm .....
rakam veriyim 10w40 kullandıgımda 1000km de 1.2 lt yağ eksiltti (sanayide corolla yağı die verilen neon heralde babama parçacı vermiş görmedm)
                       20w50 kullandıgımda 1000km de 0.6 -0.7 lt yağ eksildi (heralde çakma castrol)
                       15w40 kullandıgımda 2000km de valf arızalanana kadar çok nadir ses yapardı genelde olmazdı o ses ve 0.5 lt yağ eksiltti (sanayinin orjinali sözde ki marketlerde satılanlardan değil üretim tarihi olmayan castrol)

bunları yasadım azalacagını düşündüm birde bu konularda sizin yorumunuzu merak ediyorum....

bu gun iş yerimde bi abimle konustukda forumdan bahsettim çok ilginç geldi şema koydugunuzu anlattıgınızı probleme yardımcı olmaya calıstıgınızı söyledim şaşırdı :D ben de yaşamasam inanmazdım abimede göstereyim bigun....

şimdiden ilginizden yardımlarınızdan dolayı ALLAH razı olsun .....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #72 : Şubat 05, 2013, 04:11:05 »
atilla abi seni unutmadım göndericem inşallah ama arabadan birde işden güçten vakit bulupta kısmet olmadı tez zamanda inşallah göndericem....
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2368 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #73 : Şubat 05, 2013, 10:03:29 »
ufuk bey ilginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle

ben bu mil burcu kolon burcu anlamadım şemada hangileri gösterebilirmisiniz zahmet olmazsa....

bnm bu pcv valve bozuldu yani şuan bir hoş sürekli yağ çubugundan vakum yapıo ve normal olan gaz ayarım bozuldu eksozum gözleri genzi her bir tarafı yakıyo :D cihaza baglamadan belli :D rölanti valfin ayarıyla oynadıktan sonra gezmeye basladı :D birde 10w40 yağ kormuştum motora yağ yakma gibi mavi duman basladı ama bir vakumu o zaman hiç durmamıştı 20w50 koydum vakum sesi sadece motor sabit devirde giderken geliyodu harici gaz verip çekince kesiliyodu en son 15w40 koydum 2 gün önce bir basladı ben valfi sökene kadar hiç kesilmedi ve artık yenisini alana kadar hiç gitmicek anlaşılan :D yarın servisten sipariş edicem...

yakıt değişirmi derken düşüncem aslında lpg mikserinin altında motora kolay yoldan hava girişi sağladıgını düşünüyorum ve araç salak çalışıyo bnmde daha çok lpg açmama sebep oldugunu düşünüyorum düzenli çalışması için die düşündüm bu arada lpg ayarımı kendim yaparım gider bilgisayardan emisyon kontrolü yaparım  ekstra hava demek ekstra yakıt demek bu sebeple düşündüm .....

yağ yakmaya yani eksiltmeye gelince karterdeki ince yağ kalın yağa göre daha çok buharlaşacagından bu valve de açık oldugundan hep o buharı külbütör kapagından alıp eksoz dan atacağını düşündüm .....
rakam veriyim 10w40 kullandıgımda 1000km de 1.2 lt yağ eksiltti (sanayide corolla yağı die verilen neon heralde babama parçacı vermiş görmedm)
                       20w50 kullandıgımda 1000km de 0.6 -0.7 lt yağ eksildi (heralde çakma castrol)
                       15w40 kullandıgımda 2000km de valf arızalanana kadar çok nadir ses yapardı genelde olmazdı o ses ve 0.5 lt yağ eksiltti (sanayinin orjinali sözde ki marketlerde satılanlardan değil üretim tarihi olmayan castrol)

bunları yasadım azalacagını düşündüm birde bu konularda sizin yorumunuzu merak ediyorum....

bu gun iş yerimde bir abimle konustukda forumdan bahsettim çok ilginç geldi şema koydugunuzu anlattıgınızı probleme yardımcı olmaya calıstıgınızı söyledim şaşırdı :D ben de yaşamasam inanmazdım abimede göstereyim bigun....

şimdiden ilginizden yardımlarınızdan dolayı ALLAH razı olsun .....

Kolon mili burcunun katalogdaki figürünü aşağıda görebilirsiniz,



2E motorların yağ eksiltmesi mekanik olarak çok normal bir durum 80'lerde geliştirilmiş bir motor, bugüne kadar sıfır yapılan hariç yağ eksiltmeyen 2E görmedim ancak bu 10.000 km'de maksimum 1 litre civarlarında olmalı.

Öncelikle motorunuz ile ilgili ufak aksaklıkları gidermeli sonra motorunuz için uygun yağı seçmelisiniz, 2E için 15W40 (motor temiz ve sağlamsa) yarı sentetik yada 20W/50 mineral yağlar en uygunları.

Abiniz şaşırmakta haklı, zaman çıkar zamanı maalesef kimse çıkarsız hiç bir şey yapmak istemiyor, iyi dilekleriniz için kendi adıma teşekkür ederim Allah cümlemizden razı olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #74 : Şubat 05, 2013, 21:47:52 »
teşekkür ederim ufuk bey ben bu burcuda değiştirdim işte servisten alarak ama gözüme çarpan milin üzerinde direksiyon tarafın da pn: 45201g ve üst üste gelen parçalar bunlarda yay filan mı var yada sistemde yay benzeri veya baska burç var mı benim göremediğim...

mafsalı kendimde kontrol ettim bişi yok gibi ama mafsalın üzerinde kalan kısımda mil de baska ne var sanki tıkırtı oradan geliyor gibi sanki hareket eden mil etrafındaki koruyu yere bir noktada vuruyor gibi direksiyon kutusundan gelen ses ayrıca var ama bu seste var teşekkür ederim inşallah boş bir vaktimde uygun bir yerde malum sokak ortasında yapınca konu komsu çok geliyo :D mutlaka sökücem gönderdiğiniz şemalar çok işime yarıcak teşekkür ederim....

birde ufuk bey motorumla ilgili olası muhtemel ama benim fark etmediğim ne gibi problemler olabilir veya bunun gibi zamanla çıkabilicek basit arızalar neler olabilir
:d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #75 : Şubat 06, 2013, 01:58:49 »
Ae101 kasalarda klima polen filtresi kolay bi yerde mi sokup temizlemek istiyorum yada yenisini alip takmak... yardimci olur musunuz?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #76 : Şubat 06, 2013, 02:19:33 »
ae101'lerde polen filtresi yoktur..
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #77 : Şubat 07, 2013, 15:53:27 »
arkadaşlar benim bi sorunum var araçla seyir halindeyken direksiyonu sağ veya sola 45° - 90°  çevirince bu dereceler arasında giderken önden lak lak lak diye bir ses geliyor. bi lastik bayisine gösterdim akslarda boşluk var dedi bunun için neyapmam gerekir maliyeti ne olur değişim gerekirse orjinal parça kullanmamı gerektiren bir durummu?
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #78 : Şubat 07, 2013, 17:31:27 »
Kolon mili burcunun katalogdaki figürünü aşağıda görebilirsiniz,



2E motorların yağ eksiltmesi mekanik olarak çok normal bir durum 80'lerde geliştirilmiş bir motor, bugüne kadar sıfır yapılan hariç yağ eksiltmeyen 2E görmedim ancak bu 10.000 km'de maksimum 1 litre civarlarında olmalı.

Öncelikle motorunuz ile ilgili ufak aksaklıkları gidermeli sonra motorunuz için uygun yağı seçmelisiniz, 2E için 15W40 (motor temiz ve sağlamsa) yarı sentetik yada 20W/50 mineral yağlar en uygunları.

Abiniz şaşırmakta haklı, zaman çıkar zamanı maalesef kimse çıkarsız hiç bir şey yapmak istemiyor, iyi dilekleriniz için kendi adıma teşekkür ederim Allah cümlemizden razı olsun.

Benim aracımda 2E motorlı Corolla benim aracım hiç yağ eksiltmiyor... Nasıl koyduysam o şekilde devam ediyor....Ben zaman zaman benzinde de çalıştırıyorum motor ölmemiş oluyor. Maaşallah tıkır tıkır.... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla 93-97 model eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #79 : Şubat 07, 2013, 17:33:28 »
arkadaşlar benim bir sorunum var araçla seyir halindeyken direksiyonu sağ veya sola 45° - 90°  çevirince bu dereceler arasında giderken önden lak lak lak diye bir ses geliyor. bir lastik bayisine gösterdim akslarda boşluk var dedi bunun için neyapmam gerekir maliyeti ne olur değişim gerekirse orjinal parça kullanmamı gerektiren bir durummu?

Eğer aks bilyasıysa 50 tl'dir. takması da 20 tl verirsin. Ama direksiyon milini, mafsalı bir kontrol ettirin. Hidrolik seviyesini de kontrol ettiien.... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )